![]() |
Citaat:
Als ik streng reken + wat ik niet meer weet fout reken kom ik op 28 punten totaal. Niet super goed, maar als ik reeel ben had ik niet op veel hoger mogen rekenen. Ik ben gewoon niet goed in NL lezen. (Stiekem hoop ik op een 6,2 -> 7 op eindlijst) |
:D
nu de leraar natuurlijk nog en dan nog de 2e die het nakijkt.... :s maar als ik zo eens de scores kijk van hier...echt goed allemaal!! :eek: :) nou maarh open dat die norm een beetje meezit :) |
joh je moet maar zo denken volgens mij komen hier sowieso mensen met vooral hoge resultaten.. moet je maar naar dat topic kijken met alle gemiddelden!
|
klopt.
|
Citaat:
En ik had bij die vraag over uiteenzetting: De invloed van de omgeving op de ontwikkeling van (de hersenen van) de mens. Zou ik hiervoor punten krijgen? |
Citaat:
|
Citaat:
vraag het me af.. |
Als ik het ongeveer goed heb onthouden enzo heb ik 34 punten :)
|
Citaat:
|
zolang ik een 4 heb of hoger..klaag ik niet. De samenvatting heb ik gewoon samengevat, maar niet gedaan bijv" argument is .... ".
dat kost mij teveel woorden en hoeft ook niet! |
Nederlands is het enige wat ik met een 8 zou kunnen afronden, voor de rest sta ik alleen maar zessen :(
|
Citaat:
of heb je te maken met een loting ? |
Citaat:
|
Ik heb het sowieso gehaald, het keuren van de meerkeuze was al voldoende voor wat ik minimaal moest halen :) Nu nog eventjes afwachten wat ik van de samenvatting gebakken heb maar het is wel een geruststelling da tik het sowieso gehaald heb.
|
Ik meende me te herinneren dat er vorig jaar ook puntenaftrek voor spelfouten was, iig bij de samenvatting. Maar ik begreep dat je nu een woordenboek erbij mocht houden, doet spelling er dan niet meer toe? (of heb ik het verkeerd onthouden ;))
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan nog steeds dt-fouten maken met een woordenboek toch :o ? Ook al ga je van elk woord opzoeken hoe je het schrijft dan nog kan je fouten maken :p
Dit jaar tellen ze toch herhalingsfouten ook steeds opnieuw mee? dat vind ik zo flauw... |
Citaat:
|
Ja maar als je dan 5 herhalingsfouten hebt is dat wel zonde ;)
Ik weet alleen dat het bij het schrijven bij een betoog dit jaar in ieder geval zo was... |
Volgens mij maximaal 4 toch...
Zie correctievoorschrift: Citaat:
|
Ik had bij vraag 2 over die uiteenzetting: Hersenwerking omtrent vorming van de mens.
Is dat fout of goed? Ik heb het voor de zekerheid maar foutgeteld. |
Ik heb de samenvatting écht heel slecht gedaan.
Ik heb de eerste twee argumenten bij het kopje visie gestopt en mijn laatste twee argumenten zijn de conclusie al. Aaaagh ik ben echt een drama. :( |
nederlands ging bij mij behoorlijk slecht. zal wel komen doordat ik het samenvatten nooit echt serieus heb genomen. telkens als ik daarmee aan de gang was, kon ik de verleiding niet weerstaan om in het correctiemodel te kijken. gelukkig heb ik meer dan genoeg speling opgebouwd met mijn schoolcijfers, so bring it aan!!!
P.S. al enige indicaties over hoe de normering voor nederlands eruit gaat zien? |
Ik vond trouwens de teksten nog best interessant! :o
|
Ging best lekker, ongeveer een 8 gehaald dus toch van een 5,5 naar een 6,8 gemiddeld.
|
Ik ga zakken, ik voel het :(
|
Heb net even gecorrigeerd. Ik zit tussen de 7.0 en de 9.0 :)
39 van de 50 punten, waarbij ik bij het tekstverklaren maar 4 punten heb laten liggen. Ben er dus tevreden over. :D |
15 v/d 28 punten voor tekstverklaren, samenvatting durf ik niet na te kijken nadat ik het vluchtig heb doorgekeken..
Vond de teksten wel interessant maar vond die laatste wel wat wazig! Maar we zien wel! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle meerkeuze goed :cool: Een paar puntjes laten liggen op open vragen. Verder ging de samenvatting best flex. Ik had 'm door. Je moest 1 regeltje antwoorden bij het eerste punt, en 1 regeltje bij het laatste punt, en de overige 20 punten zaten bij de tweede. Ik heb daar niet precies alles, maar het klopt over het algemeen wel. Ik kom op een 8,4 uit met norm 1.
|
ik heb 20 van de 28 punten voor tekstverklaren, samenvatting weet ik niet
en ik denk dat het een lage norm wordt dit jaar.. |
ik zit denk ik beetje over het aantal woorden heen bij de samenvatting. Had geen tijd meer om de woorden te tellen :S.
Ik heb 1,5 a4'tje en schreef in normale grootte. |
Citaat:
|
dan maar een herretje
|
Citaat:
|
ik weet nou niet meer wat ik nou precies had,
miss had ik ook wel 1,6 pagina. Maar ik zal er wel overheen zitten. |
T ging wel goed. Als ik erg streng reken heb ik 28 van de 50 punten. Dat zal wel voldoende worden, en in ieder geval hoger dan de 4,2 die ik moet halen.
Ik vond die vragen van uiteenzetting, beschouwing, betoog ook echt moeilijk! Bij de uiteenzetting heb ik trouwens: Natuurwetenschappelijk onderzoek naar de hersenen. Hoeveel punten zou ik daar voor krijgen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik baal zo.. Heb een 4,6 zonder norm. En ik stond kei hoog :(. |
Citaat:
En ik heb de twee argumenten over de kiezers al meteen bij de visie geplakt. Schrijver vindt [...] door [twee argumenten]. En daarna schreef ik pas op: De schrijver geeft hiervoor argumenten: [...] Dus ik heb die eerste twee argumenten dus niet als argument benoemd! :( Jeej een lotgenootje. |
Kut samenvatting. Ik heb bijvoorbeeld bij visie: 'De Nederlandse democratie functioneert slecht.' En volgens het antwoordmodel moet dat zijn 'De Nederlandse democratie stelt minder voor dan wij denken', terwijl die hele tekst de Nederlandse democratie bashte. Ik hoop maar op een 7,3 voor een 8, maar dat zal wel niet zo zijn.
|
Citaat:
Maar ik heb net nagekijken en heb voor de tekstverklaring 22 punten. Dat is met normering 1,0 een 4,8 wat ik nog heb voor een 7 gemiddeld. Voor de samenvatting hopelijk 8 punten.. Misschien meer, hopelijk. Want dan kan een 6,8 nog mogelijk zijn (voor een 8). Zolang die nomering maar niet naar beneden gaat. Ik ga ook nog wel even klagen over die samenvatting. (n) |
vraagje: als je argumenten of deelantwoorden onder een andere gedeelte van het antwoord zet krijg je dan punten daarvoor? bv. deel van 23 bij 24 (zie cv)
|
Citaat:
|
Heel veel mensen hebben argumenten onder het verkeerde kopje. Dus als veel mensen daarover klagen, wordt daar wel beter naar gekeken denk ik.
|
Citaat:
|
Ik heb dat gedeelte over waarom de stemmen van vorig jaar ook meetellen - argument ook erbij gezet! En dat is best een lap tekst! stom stom stom
Daarna stond er nog: "Alsof dat het ergste zou zijn..." Dus het was niet het ergste, maar toch wel een standpunt van de auteur toch? Maarja, door dat argument op te schrijven was ik al snel bij de 240 woorden, best wel balen.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37. |