![]() |
Ik had ook nog een vraagje
Bij Lancashire vroegen ze of je zo'n voorbeeld kon geven van op welke manier het putting-out system op fabriekswerk leek oid Denken jullie dat het volgende antwoord goed gerekent wordt? "In het putting-out systeem werkten de boeren ook voor een soort opzichter, net als bij het fabriekswerk, alleen was die opzichter een stuk strenger" of iets in die richting? |
Citaat:
-------------------- Aantal klachten VWO: geschiedenis 1421 Nederlands 1366 :D :D |
er zijn al 1400 klachten binnen over gs :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ja mechanisatie bij de wevers, maar andere industriële processen waren al wel gemechaniseerd, zoals het spinnen...en de power loom werd in 1785 (geloof ik) al uitgevonden, hij werd niet echt snel ingevoerd maar hij was er wel! |
Citaat:
re staat dan ook: een VOORBEELD van een juist antwoord is.. |
Citaat:
|
Citaat:
vandaar dat die handwevers het tot 1830 redelijk goed hadden :) |
Citaat:
enne, als hij echt strenger was is dat juist een verschil ;) ik weet het niet hoor, ik had dat ze betaald werden voor hun productie, niet per uur.?? |
Jezus, dit topic gaat echt te snel :|
|
Citaat:
Dus ik dat nakijken Omdat het maar voor één handwever gold :| whatever.. dat staat er echt niet duidelijk hoor!! Er staat: het loon van een handwever uit Bolton ofzoow.. Ja een handwever in het algemeen d8 volgens mij ieder1... AARGH ik ga nu een klacht indienen!! hihi verder wel redelijk goed heb wel een 6!! |
Citaat:
|
Citaat:
Het punt was dat er bij allebei een opzichter was, hoewel die opzichter bij fabriekswerk wel strenger was. |
Citaat:
had ik in ieder geval echt niet aan gedacht. |
Citaat:
ne 1415 :eek: :cool: |
Citaat:
maar er stond ook bij dat het niet representatief is door grote verschillen en dat had ik gelukkig wel :o in de tabel staat een in het antwoord één toch wel een verschil he.. |
Citaat:
|
Citaat:
Die andere had ik wel goed. |
Citaat:
Het is dus arbeidsdeling... ik zat nog zó te twijfelen. Maar goed, ik heb het ook helemaal uitgelegd, dus ik hoop maar dat dat ook goed is. Er stond in het antwoordmodel namelijk 'een voorbeeld van een goed antwoord:' wat inhoudt dat andere antwoorden ook goed kunnen zijn. @ItsSuus: ik had het precies hetzelfde opgevat als jij. :s Maar ik hoop dat mijn eigen antwoorden ook goed zijn. |
Citaat:
maar het antwoord is heeel anders :( Namelijk dat de thuiswever de grondstoffen en het kapitaal niet bezat..: Terwijl in de vraag staat elementen, dan kunnen er toch meerdere goed zijn? edit: oké ik weet het al, er staat een voorbeeld van een goed antwoord is... |
wauw, dan ga ik echt een veel hoger cijfer hebben, als het voorbeelden zijn...
ik ben tevreden, zullen we maar zeggen. :) |
Citaat:
|
jezus wat veel klachten idd!!
ik heb gestuurd dat het examen veel te lang was.. als je gewoon normaal na wilde denken had je egt niet genoeg tijd!! wat hebben jullie gestuurd?? |
dat het te lang was, dat sommige vragen erg onduidelijk waren (wat willen ze nou weten?? :D) en dat bij die ene vraag de verkeerde bron werd genoemd (niet dat ik er last van had, maar het was toch vervelend).
|
Citaat:
|
Citaat:
en dat vraag 15 (2e puntje) vaag was en later ook dat het 1e puntje daarvan op't correctiemodel vaag was, want daar stond dat gedrag op't werk goedgekeurd moet worden.. en regel 18 stond er als voorbeeld niet bij, en dat ging over roken op't werk... dat is toch gedrag???? :s nouja.. tzal wel .. kheb 5,2 - 6,7... merk't wel dan he |
Citaat:
|
Hm, ik ga zo ook maar ff klagen.
|
Citaat:
ne 1446 :cool: :D |
Ik kwam precies goed uit met de tijd, ik was alleen een beetje moe en heb daardoor een vraag verkeerd gelezen. :o
Soms snapte ik ook niet waar ze nou heen wilden, maar over het algemeen vond ik het best goed te doen. :) Als ik mezelf in de punten hard afstraf, krijg ik als voorspelling: Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 5.9 en 7.4. Lijkt me goed genoeg. |
Citaat:
|
Citaat:
Waar haal je dat vandaan? |
Citaat:
|
geschiedenis staat dus nu al op 1734 =D meer dan nederlands, gaat lekker zo!
|
Mijn hand heeft nu wel wat rust nodig met al dat geschrijf van GS, op zich niet te lang, wel veel vage vragen, maja dat is eigenlijk toch altijd zo bij GS? ben niet anders gewend, maja ik blijf er bij dat Lancashire geen goed CE onderwerp is zo oninteressant en waar heb je het in hemelsnaam voor nodig? er zijn toch wel belangrijkere dingen gebeurt? maja ut zal wel
|
Citaat:
|
Hey
ja ik heb 2 kantjes ofzo voor dat opstel en verder dus 8 kantjes (met opdracht erbij) maar goed ik vond die opdrach took wel moeilijk, jammer dat ie 16 punten waard was. Gelukkig vond ik lancashire interessanter duss |
Citaat:
|
Citaat:
had echt geen idee! vraag was ook heel onduidelijk trouwens ik dacht die doe ik op het laatst wel, maar had geen tijd meer |
Citaat:
maja vandaag ff rust want morgen vrij :D alleen donderdag het grootste en moeilijkste vak : EC 1,2 (n) |
Citaat:
heb er ook maar 5 (!) punten voor, van de 16 |
Citaat:
|
Sorry, maar ik snap echt niet waar al die mensen over klagen.
Ikzelf heb em ook niet goed gemaakt, maar om nou te klagen over een bron die je, als je even nadenkt, zelf ook wel kan bedenken wat het moet zijn... lijkt me een beetje onzin. Staat er nergens op internet waarover geklaagd wordt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
lijkt me geen onzin.. want dan gaat mssn de normering omhoog ;) op examenjournaal eind vd dag zeggen ze meestal wel wat de grootste klachten zijn |
Citaat:
|
Citaat:
BTW normering wordt aangepast bij die vraag waar de verkeerde bron wordt bedoeld (vraag ?) http://www.eindexamen.nu/nieuws/ |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30. |