Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Koor? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=156522)

Rodre 12-07-2002 00:49

Koor?

Vraagje:

Wat is jullie associatie met het woord 'koor'?

Ik bedoel als ik leden werf voor mijn popkoor krijg ik altijd rare reacties.
Overigens valt me op dat met namen mannen koor en negatieve associatie geven, vrouwen zijn makkelijker om lid van een koor te worden.
Op mijn koor bijv zijn ca 24 vrouwen tegenover 11 mannen ofzo

Hoe komt dat toch?

jnieuwelaar 12-07-2002 11:43

ik heb zelf in een koor gezeten toen ik 7-11 jaar was. Ik was de beste jongen daar en kreeg ook altijd de hoofdrollen in musicals. Ik mocht het meisje kussen, zwijmel...

Thutshui 12-07-2002 11:44

Een koortje tijdens een vrolijk punknummer...

Koortjes rulen!

Whoooohooo's :D

Rodre 12-07-2002 14:16

Citaat:

Thutshui schreef:
Een koortje tijdens een vrolijk punknummer...

Koortjes rulen!

Whoooohooo's :D

Net als het koortje in P.O.D.'s 'Youth of the Nation'
Leuke vondst.

Rodre 12-07-2002 14:17

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
ik heb zelf in een koor gezeten toen ik 7-11 jaar was. Ik was de beste jongen daar en kreeg ook altijd de hoofdrollen in musicals. Ik mocht het meisje kussen, zwijmel...
Maar waarom gestopt als ik vragen mag?

Infaustus 12-07-2002 14:17

of een koortje bij bro hynm van pennywise :)

Thutshui 12-07-2002 14:20

Citaat:

Infaustus schreef:
of een koortje bij bro hynm van pennywise :)
(y)(y)

:D

Wim Wok 12-07-2002 14:26

we never like to say whoa whao we hate whoa we're against whoa we hate whoas - we prefer ahhs and na na na's and yeahs are alright between AFI and the offspring I dont think we need anyone else to sing anymore whoa's

jnieuwelaar 12-07-2002 16:14

Citaat:

Rodre schreef:

Maar waarom gestopt als ik vragen mag?

Vond er niks meer aan en ik kreeg de baard in de keel en dan wordt zingen gewoon moeilijker.

Rhinus 12-07-2002 16:18

Bij Rhapsody vind ik het heel mooi :). Maar ik kan niet zingen dus..

Citaat:

Wim Wok schreef:
we never like to say whoa whao we hate whoa we're against whoa we hate whoas - we prefer ahhs and na na na's and yeahs are alright between AFI and the offspring I dont think we need anyone else to sing anymore whoa's

(y) Die is leuk. NOFX.. :)

Infaustus 12-07-2002 16:25

hahaha er stond iets over gothic kleding in de hitkrant ,en war je dat kon kopen.. stond godverdomme een trui van nofx bij :mad: stelletje ongelovelijke debielen.....

Ce-El-Wan 12-07-2002 16:56

Citaat:

Infaustus schreef:
hahaha er stond iets over gothic kleding in de hitkrant ,en war je dat kon kopen.. stond godverdomme een trui van nofx bij :mad: stelletje ongelovelijke debielen.....

:D :D :D :D

ongelovigen, heidenen... :p

]{ing 12-07-2002 16:58

Citaat:

Rodre schreef:

Net als het koortje in P.O.D.'s 'Youth of the Nation'
Leuke vondst.

verschrikkelijk (n)

Blubje 12-07-2002 18:32

*zingt in koor* :)
er wordt idd vaak raar opgekeken, mensen kunnen er zich niet veel bij voorstellen, en ik kan t vaak ook niet uitleggen, want we zijn geen kerkkoor, maar ook geen popkoor, we zijn een jeugdkoor :) en ik vind t gewoon leuk, en als mensen t stom vinden is dat lekker hun probleem :P

Infaustus 12-07-2002 18:35

Citaat:

birthmark schreef:
*zingt in koor*

infaustus stinket ;)*

*praat alleen*

:rolleyes: loser....

Rodre 13-07-2002 14:53

Hallo zullen we het bij het topic houden?

Volgens mij is het handiger de vraag anders te formuleren:

Hoe zou jij reageren als er iemand aan je vraagt om zijn/haar koor te gaan versterken?

Rodre 13-07-2002 14:54

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

Vond er niks meer aan en ik kreeg de baard in de keel en dan wordt zingen gewoon moeilijker.

Het wordt moeilijker ja, maar die stem kan je later ook weer trainen hoor...

jnieuwelaar 13-07-2002 15:16

Citaat:

Rodre schreef:

Het wordt moeilijker ja, maar die stem kan je later ook weer trainen hoor...

dan zal ik toch moeten stoppen met bier drinken...

jnieuwelaar 13-07-2002 15:19

Citaat:

Rodre schreef:
Hoe zou jij reageren als er iemand aan je vraagt om zijn/haar koor te gaan versterken?
dan zou ik daar niet op in gaan, omdat ik mijn stem niet meer optimaal kan krijgen en niet wil krijgen. Als dat koor nou een geweldige drummer nodig heeft wordt het wat anders. Daar wil ik wel voor trainen.

trouwens koor met drummer :confused:

Rhinus 13-07-2002 15:46

Citaat:

Rodre schreef:
Wat voor muziek word er gemaakt?

jnieuwelaar 13-07-2002 15:47

Citaat:

Rhinus schreef:

Wat voor muziek word er gemaakt?

nou verzin zelf maar, welk koor zou je wel in willen welk niet?

Rhinus 13-07-2002 15:50

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
nou verzin zelf maar, welk koor zou je wel in willen welk niet?
Wat is een koor eigelijk? (Nu moet ik me vast schamen.) Is dat zeg maar akapella of zitten er ook instrumentenenzo bij?

Ik ken maar 1 koor waar ik zeker van weet dat het een koor is en dat is een heel bekend Russisch koor. En die hebben van die hele gave muziek. Tenminste, ik heb dat ooit gehoord en dat wat extreem mooi. Maar dat is al lang geleden dus ik weet eigelijk niet of daar instumenten enzo bij zitten. Maar iniedergeval daar zou ik best in mee willen zingen. Als ik kon zingen dan he.

Hoe heet dat koor? Iemand die dat weet?

Mommen 13-07-2002 19:45

Citaat:

]{ing schreef:
verschrikkelijk (n)
en bij another brick in the wall van pink floyd... ? daar vind ik het zeker wel cool bij

ontopic:
enne, koor.... ik denk dat het wat uit de mode is. Ik moet zelf dan meteen aan de kerk denken enzo... maarja is gewoon een popkoor. Als je het fijn en het is je hobby moet je het gewoon doen... lijkt me eigenlijk best cool als je muzikaal bent... maarja ik ben zo a-muzikaal als wat, dus niks voor mij...

PaulSimon 13-07-2002 21:52

koor sja
zo af en toe klinkt t nog best aardig, hoewel kerkoren dat nooit doen :D
maar om er zelf in te zingen vind ik niks... ik wil meer mogelijkheid tot improvisatie als ik muziek maak en in een koor heb je dat niet

MickeyV 13-07-2002 22:11

Bij een koor denk ik aan een goed, gedisciplineerd Engels jongenskoor (waar dus de jongens de sopraan- en een deel der altpartijen zingen). Weinig, misschien wel niets, klinkt mooier.

Ad.: degenen die koren weinig bijzonder vinden, zouden wellicht het Westminster Cathedral Choir is moeten horen. Ooh. Zo zuiver.

Mommen 14-07-2002 02:07

Citaat:

terror koe schreef:
mannenkoor karrespoor is ECHT goed man
bestaan die nog?

jnieuwelaar 14-07-2002 08:14

Citaat:

Rhinus schreef:

Wat is een koor eigelijk? (Nu moet ik me vast schamen.) Is dat zeg maar akapella of zitten er ook instrumentenenzo bij?

Een koor heeft meestal ook instrumenten, zoals een klarinet ofzo. Die zijn ter begeleiding van de zang.

Rhinus 14-07-2002 12:44

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Een koor heeft meestal ook instrumenten, zoals een klarinet ofzo. Die zijn ter begeleiding van de zang.
Ook violen en van die enorme 'trommels'?

Ik wil in een Rock koor zingen.. Wie doet er mee? Niemand? Oke, dan niet..

maria 14-07-2002 12:59

ik heb op het avro kinderkoor gezeten, de begeleider van kinderen voor kinderen begeleide ons koor ook...twas op zich wel leuk maar ik weet of ik ja zou zeggen als ik gevraagt zou worden, ik zing liever met een paar mensen dan in een heel koor

Rodre 14-07-2002 17:00

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

dan zal ik toch moeten stoppen met bier drinken...

Dat drink ik ook hoor, maar het zingen lukt nog wel
Probeer het weer eens

Rodre 14-07-2002 17:04

Citaat:

PaulSimon schreef:
koor sja
zo af en toe klinkt t nog best aardig, hoewel kerkoren dat nooit doen :D
maar om er zelf in te zingen vind ik niks... ik wil meer mogelijkheid tot improvisatie als ik muziek maak en in een koor heb je dat niet

Ben ik niet met je eens, onze dirigent laat alle koorleden de ruimte om een eigen interpretatie van een nummer te ontwikkelen of te improviseren, het moet niet gaan botsen natuurlijk

Rodre 14-07-2002 17:05

Citaat:

Mommen schreef:

bestaan die nog?

Nee

Rodre 14-07-2002 17:12

Het koor waar ik in zit is dus juist opgericht omdat er een overvloed aan oubollige vrouwen/mannekoren en kerkkoren was in mijn omgeving.

Ik zing graag maar wilde niet naar zo'n koor omdat ik sowieso niet religieus ben en dus niet in een kerkkoor pas en voor de andere koren was ik te jong of van het andere geslacht

Maar toch heeft het woord koor nog steeds een oubollige bijklank.
Ondanks dat wij redelijk uniek zijn in onze omgeving.

En je komt leuke varianten tegen:
Ik kan me herinneren: Lowlands 1997 : een Fins koor dat liedjes schreeuwde, erg grappig

tacidvs 14-07-2002 18:20

Hehe, koren zijn voor meisjes. ;) Toch? Zal jullie mening wel niet zijn, maar het is toch zo. Trouwens, ook een overvloed aan gehandicapten, is heel lastig. Niveau hier == 0

saxy girl 14-07-2002 20:47

ik zing al vijf jaar in een wereldmuziekkoor. en da is zeer wijs

substantial 14-07-2002 21:18

die brulkoor is echt zwaarrr stoerrr
lekker schreeuwen

ms glampire 14-07-2002 21:26

huh als ik koor hoor,moet ik denken aan gillende 55+ ers

Aurelia AutumnRain 14-07-2002 21:31

Vroeger wel in een koor gezeten, maar ik werd die kinderliedjes erg zat op het laatst.
Maar het is niks voor mij.

Dat 'eskimo-koortje' dat bjork gebruikt heeft voor haar nieuwe cd is wel (y) :cool:

BleuQueen 15-07-2002 15:40

ik heb vroeger ook in een koortje gezeten, alleen er kwamen steeds weer nieuwe kinderen bij en dan moesten we weer al die makkelijke liedjes weer zingen net zo lang totdat die kinderen het ook helemaal kenden en ik kreeg ook om die tijd een andere hobby dus.......

Rodre 15-07-2002 17:48

Citaat:

tacidvs schreef:
Hehe, koren zijn voor meisjes. ;) Toch? Zal jullie mening wel niet zijn, maar het is toch zo. Trouwens, ook een overvloed aan gehandicapten, is heel lastig. Niveau hier == 0
Vind je het goed dat ik geen woorden aan je vuil maak? Zielig , kortzichtig figuur?

Rodre 15-07-2002 17:51

Citaat:

saxy girl schreef:
ik zing al vijf jaar in een wereldmuziekkoor. en da is zeer wijs
Gaaf dat hoor je ook niet veel
Wat zingen jullie o.a.?

jnieuwelaar 15-07-2002 20:23

Citaat:

tacidvs schreef:
jouw niveau valt af te lezen aan de intelligentie van je reply.

tacidvs 16-07-2002 13:53

Mmm, mijn niveau, wat een gedoe toch hè? Ik denk dat jullie een en ander verkeerd opvatten, da. Moet ik er een smilie bijzetten? Welja, een ';)', een grapje. Mag ik u er dan op attenderen dat ik ook in een koor zing? Dat ik de enige jongen ben? Dat er echt veel meer gehandicapten inzitten dan in wat dan ook? Dat het niveau van mijn koor mede daardoor gelijk is aan 0? ALs het niet mag, moet je het zeggen hoor, maar jullie reactie is een beetje heftig. Ik begrijp best dat jullie dat er uithaalden, maar dan moet je wel al een negatief beeld van me hebben :) :D, leuk om te weten ;)

Rodre 16-07-2002 14:45

Citaat:

tacidvs schreef:
Mmm, mijn niveau, wat een gedoe toch hè? Ik denk dat jullie een en ander verkeerd opvatten, da. Moet ik er een smilie bijzetten? Welja, een ';)', een grapje. Mag ik u er dan op attenderen dat ik ook in een koor zing? Dat ik de enige jongen ben? Dat er echt veel meer gehandicapten inzitten dan in wat dan ook? Dat het niveau van mijn koor mede daardoor gelijk is aan 0? ALs het niet mag, moet je het zeggen hoor, maar jullie reactie is een beetje heftig. Ik begrijp best dat jullie dat er uithaalden, maar dan moet je wel al een negatief beeld van me hebben :) :D, leuk om te weten ;)
Had het misschien anders moeten formuleren dan.
Excuses aanvaard.
Is dat dan niet moeilijk als enige jongen in zo'n koor. Lijkt me lastig als je een 4 stemmig lied hebt...

Rhinus 16-07-2002 15:30

Rodre, wat voor muziek zingen jullie in dat koor?

"De beste verdediging tegen logica is onwetendheid." -Phillips
"Het klinkt logisch als je er totaal niet over nadenkt." -Tucker
"Een Rhinus-smilie: http://www.crazyboys.nl/forum/images/smiles/eyes.gif" -Hell-knight
"Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker." -Arno van Asseldonk

jnieuwelaar 16-07-2002 18:12

Citaat:

tacidvs schreef:
:D oke dan!

Rodre 17-07-2002 01:41

Citaat:

Rhinus schreef:
Rodre, wat voor muziek zingen jullie in dat koor?

"De beste verdediging tegen logica is onwetendheid." -Phillips
"Het klinkt logisch als je er totaal niet over nadenkt." -Tucker
"Een Rhinus-smilie: http://www.crazyboys.nl/forum/images/smiles/eyes.gif" -Hell-knight
"Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker." -Arno van Asseldonk

o.a. Bohemian Rhapsody (iedereen wel bekend)
Fire van the Pointer Sisters
Whose side are you on
en zelfs sindskort een eigen ska-nummer geschreven en gecomponeerd door onze dirigent

We hebben ook zelfs eens een operagedeelte gezongen t Slavenkoor uit Verdi's Nabucco

Maar als je interesse hebt: Kijk gewoon ff op www.dsv.nl/~decibel

"Beltaine" 17-07-2002 14:42

ik heb les in opera zingen gehad en zit nu op een musical/opera/operette koor.

vempire 18-07-2002 03:12

Koor kan heel mooi zijn:)
ik vind dat goed.
Therion vind ik wel een goede band, waar ook een koor inzit.

jnieuwelaar 18-07-2002 16:20

Citaat:

vempire schreef:
Koor kan heel mooi zijn:)
ik vind dat goed.
Therion vind ik wel een goede band, waar ook een koor inzit.

Wat dacht je van Hollenthon?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.