![]() |
-marleen heeft nog een vraagje
De opdracht is om de amplitude, evenwichtsstand, periode en een beginpunt van de grafiek van k(x) = 100 - 55sin(x-20) te geven.
Ik dacht dat het antwoord bij het beginpunt (20, 100) is, maar in het antwoordenboekje staat het (20+ π, 100) is. Kan iemand miss uitleggen waarom dit zo is? alvast bedankt;) |
"Het" beginpunt van de sinus (er zijn er eigenlijk oneindig veel) is een punt waar de sinusoïde stijgend door de evenwichtsstand gaat. Omdat er een negatieve factor voor de sinus staat, gaat je sinusoïde bij (20, 100) juist dalend door de evenwichtsstand heen. Een halve periode verder gaat hij wel stijgend door de evenwichtsstand heen.
|
Je bent geweldig, dankjewel!!
|
IK SNAP DIT NIET :O :O :O
|
Citaat:
|
Kanker, welke ingewikkelde opleiding doe jij :|
|
Citaat:
|
Een normale?
|
Nou, óf ik heb belachelijk slecht onderwijs gehad, óf ik ben echt te dom om te schijten, want ik heb dit in mijn leven nog nooit gezien.
|
En ja, inb4 je was nooit op school, dan nog heb ik wel examen gedaan en alles, en dit was me wel bijgebleven.
|
VWO 4. Ik heb geen idee welk vak, want ik heb ook geen idee waar dit over gaat :P
|
Citaat:
|
Gewoon bij wiskunde of fysica lijkt me?
|
Wiskunde B lijkt me.
|
Kakmacrador:d
|
Ja gewoon wiskunde :p
|
Ik programmeerde altijd gewoon me rekenmachine zodat ik alleen de formule moest invoeren...
Ik heb VWO 6 gedaan met toenmalige wiskunde A (toen je nog alleen A en B had) Maar zelfs ik weet niet wat Sinus is (en ja, ik weet wel hoe ernstig dat is) |
Het is erger dat je 'me rekenmachine' schrijft, geen zorgen.
|
Hehe, waarom koste het jullie dan allemaal zoveel moeite om VWO te doen? ;p
|
Dat kostte me vrij weinig moeite :d
|
Oh, het is wiskunde. Ja, dat heb ik laten vallen. Als een baksteen. Zodra de mogelijkheid er was.
Volgens mij kan dat tegenwoordig niet meer, best slim :D |
Kan iemand die van fan is van feyernoord en waarschijnlijk in Rotterdam woont, Vwo doen?
Ik dacht dat je dan buiten het pakket viel? |
Grappig.
|
Citaat:
'Ik weet niet wat een sinus is' 'koste' In Rotterdam leren we dat gewoon op school lieverd. |
Citaat:
|
Tja, ik denk dat "ik heb nog nooit opgelet in de klas" dan niet iet is wat ik kan zeggen dat overdreven is ;)
En ik maar denken dat Rotterdam een psychologisch experiment was. |
Je bent hilarisch. Gaap.
|
Wtf :d
|
Citaat:
|
VMBO?
|
MAVO.
|
Er staat godverdomme toch MAVO. Dan bedoel ik ook MAVO.
|
Citaat:
|
Ja hoor. Tenzij je piemels in je sinussen wilt lijkt me het willen niet zo'n probleem.
|
Wut wut wut :O
|
Wikipedia Sinus.
|
Sinus ken ik ook. Dat kreeg ik ook op het vmbo. Ik heb nog wel examen gedaan in wiskunde, en dat is maar goed ook, want daardoor snap ik nu iets meer dan helemaal niets van mijn algebra :O
|
Je hebt gewoon + en -
Verder is alles onzin van Wiskunde |
True (y)
|
:D Wat ben jij nou weer voor een rare vogel?
|
Citaat:
|
Wiskunde is supergaaf en Marleen is goed bezig.
|
Ik kan me sinus niet herinneren. Misschien heb ik het niet gehad, misschien wel en heb ik het verdrongen :o
|
Citaat:
|
Ik heb trouwens nog een vraag!
Hoe maak je hier een logaritme van? 2 + log(5) Ik weet het antwoord al -> log(100) maar ik snap niet helemaal hoe ze daarbij komen :P |
2+5 = 7 (*10) = 70.
70 + stift - log (*stift) = (log) 100 zodoende |
Sick dat jullie deze shit in de 4e krijgen. Had hier dinsdag een SE over en die ging niet best. :')
|
Doe alsjeblieft niet zo slim :O
|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19. |