![]() |
Wat is de mooiste stad van nederland?
Ik stem op Utrecht en op Hellevoetsluis
|
hmm... nou, ik woon in Amsterdam, dus die scoort hoog. Maar ik vind ook Utrecht heel mooi. (gedeelde eerste plaats dan maar?) Oh nee, ik vergeet Maastricht nog! Is ook leuk... Met z'n drieën op 1 dan maar? (of mag dat niet? :D)
|
Nijmeeguhhh. :cool:
En ook wel een beetje: Amsterdam, Alkmaar en Schagen. :) |
van de steden die ik (min of meer) ken (= a'dam/r'dam/den haag/utrecht) vond ik a'dam de leukste.
|
Utrecht, Amsterdam, Alkmaar en nog enige andere
|
Maastricht.
|
a'dam is mooi, maar om er echt van te genieten té druk naar mijn mening, wel heel gezellig
krijgt toch voorkeur van mij boven andere steden |
Ik vind Amsterdam een mooie stad, met name oud zuid en de jordaan. Het westelijk havengebied heeft ook wel wat.
|
Gouda
|
Ik ben er geboren en getogen. Dus ik kies uiteraard voor Amsterdam, daarbij vind ik het ook daadwerkelijk de mooiste stad van Nederland.
[edit]Op de tweede plaats komt Maastricht.[/edit] |
pff...mooiste stad?
leukste vind ik a'dam en utrecht.... a'dam is ook wel mooj, utrecht ook wel, mja breda ook wel weer ofso...ach ja ik weet eigenlijk niet :) |
Om ff de Amsterdam-sleur te onderbreken :p kies ik voor Steenwijk! Mooie stad, een van de mooiste stallen van Nederland, mooie natuur etc etc
|
Zutphen.
Deventer. Arnhem. Amsterdam. Hangt ook af van de criteria. Zo heeft Rotterdam ook een bepaald soort charmes, en Utrecht ook. En aan de andere kant is Amsterdam weer niets. Middelgrote steden: Als 1ste Zutphen, dan Deventer, dan Arnhem. En als echte grote stad AMSTERDAM! :) |
Amsterdam, Utrecht en Zutphen.
|
mooiste weet ik niet... Cadzand ofzo :) Maar das geen stad... heb ik alleen zeer leuke vakantieherinneringen aan :D
Maar de gezelligste is zekersteweten Nijmegen :) |
Citaat:
Dat is een lelijke kutstad :D Daar staat geen steen ouder dan 60 jaar meer op de andere... Mooiste steden van Nederland: Nijmegen Utrecht Maastricht Gouda Haarlem Zutphen Omgeving Schiedam/Delfshaven |
wilde ik net zeggen...arnhem is niet mooi
amsterdam vind ik wel mooi |
Aan Arnhem vind ik de kerk mooi, de Eusebiuskerk. :)
En de (grootste) kerk van een stad bepaalt voor een groot deel het gezicht van de stad... :) |
Maastricht natuurlijk :o (y) :cool: :p
|
Rotterdam, en als 2e antwerpen ( wohnee is geen NL, maar toch ) :)
martijn |
Brr, wat is er in hemelsnaam mooi aan Utrecht?!?!?!?
Ikzelf vind de mooiste stad Giethoorn.. ofzo?! :confused: :D |
Citaat:
Ik vind Utrecht en Groningen wel mooi. :) Maar eigenlijk kom ik nooit in steden als Gouda, Haarlem en Maastricht. :o |
Den Bosch is ook leuk
|
Citaat:
Utrecht is echt verschrikkelijk naar mijn mening |
Enschede schagen den helder amsterdam LOnden :o
|
Leiden en Maastricht
|
Den Haag (volgens dat liedje dan). Persoonlijk vind ik Amsterdam wel ok.
|
DOrdrecht!!!!!!!!!!
(naja valt eigenlijk wel mee...) |
Amsterdam
|
Citaat:
ik stem op Utrecht...denk ik |
Amsterdam, Groningen, Maastricht, Nijmegen & Venlo :):D:D
|
Rotterdam op nr.1
Rotterdam op nr.1 Rotterdam op nr.1 Rotterdam op nr.1 Rotterdam op nr.1 :cool: |
Citaat:
Giethoorn is geen stad.. maar wel heeeeel mooi ja :) ik ga zelf voor Zwolle :) Dat is de stad die ik het beste ken.. en nog eigenlijk niet ken :o |
rotterdam
en ja, ik ben wereldvreemd |
Utrecht en Rotterdam. Nouja, dat zijn voor mij in ieder geval de leukste steden, qua mooiheid weet ik het niet precies.
|
Den Haag en Parijs
|
Maastricht: de meest "exotische" stad van Nederland
Utreg: de leukste studentenstad van Nederland Rotterdam: de grootste stad van Nederland (A'dam is het grootste dorp ter wereld) |
Apeldoorn natuurlijk :rolleyes: :p
|
Rotterdam natuurlijk. Zeker [i]by night[/i. Die strakke vormgeving en dui-zen-den lichtjes.. heeel mooi
|
den haag, scheveningen, rotterdam , zutphen en nog wat steden
|
Den Haag, Leiden, Maastricht. Ze hebben allemaal wel wat, persoonlijk vind ik het meestgenoemde Amsterdam niet zo heel geweldig.
|
Leiden natuurlijk
|
Echt, Sittard, Roermond, Maastricht en Heerlen. :)
Ripper |
Citaat:
|
Amsterdam van wege "sightseeing"
|
Citaat:
|
Het enige echt Rijssen ofcourse, wat anders?
|
Groningen natuurlijk =]
|
Maastricht en Amsterdam
|
Leiden is erg mooi... Amsterdam ook...
voor de rest kan ik niet echt oordelen... zoveel heb ik niet van andere steden gezien... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56. |