![]() |
Pentagon keurt martelingen goed.
Klik
Moet deze bij die andere? :bloos: |
Volgens een geheim rapport (2003) van het Pentagon aan minister van Defensie Rumsfeld zijn "onconventionele ondervragingstechnieken" (lees: marteling, red.) geoorloofd, als de nationale veiligheid op het spel staat. Dat meldt The Wall Street Journal, dat het door juristen geschreven rapport in handen zou hebben. Gefrustreerd door het aanhoudende zwijgen van de "illegale strijders" in Guantánamo Bay, zochten de Amerikanen naar andere manieren om informatie uit de gevangenen te krijgen. Het rapport beschrijft welke handelingen toelaatbaar zijn en voor welke toestemming van minister Rumsfeld of president Bush gevraagd moet worden. Bovendien biedt het een aantal verdedigingsstrategieën voor soldaten die van marteling worden beschuldigd.
De ondervragingsmethodes die in het rapport worden besproken (waaronder het onthouden van slaap, voedsel en kleding en urenlang ketenen in een onnatuurlijke houding) gaan regelrecht in tegen het VN-verdrag tegen martelen, dat in 1994 door de Verenigde Staten werd geratificeerd. Is belangrijk zat voor een eigen topic imho het typt best lastig met een zonnebril op |
Wordt het niet eens tijd voor die Rumsfeld om op te stappen? Een jaar of twee geleden ofzo?
|
ik geloof niet dat een republikein ooit op zal stappen als hij niet gedwongen wordt, die lui zijn zo overtuigd van hun eigen goddelijke gelijk...
|
Achja, het is tijd voor zo veel dingen.
|
Citaat:
|
Dan is het toch geen geheim rapport meer:confused:
|
Citaat:
|
verrassing
|
Citaat:
|
martelingen???????????
wat zijn veel van die moslims toch altijd goed in hun slachtoffer rol...... WDF het is OORLOG daar niet dat ik rumpsfelt of bush nou goed vind ofzo maar ik noem naakt op een stapel liggen geen marteling, een regering is er toch om de belangen van zijn eigewn volk te behartiggen, als er veel op het spel staat vind ik dat daar best wat hardere maatregelingen voor mogen worden gebruikt, als ze GOEDE reden hebbne te gelofen dat een of andere irakees info heeft die zij nodig hebben moeten ze die toch uit die irakees halen toch, deze irakees is namelijk minder belangerijk voor de VS dan haar eigen burgers/soldaten Als je rustig tegen ze blijft en geen echte druk op ze zet krijg je nooit info en info is tegenwoordig zo'n beetje het belangerijkste wat er is en het zal alleen nog maar belangerijker worden Zonder dit soort druk middelen is de ''WAR on TERROR'' niet te winnen |
Citaat:
|
Ok dat is zo, zoals eerder gezecht sta ik niet achter bush en zijn beleid en ook niet achter de zogenaamde war on terror, dit is denk ik meer een populariteits stunt, meer geweld en bezetting en dergelijke brengen inderdaat alleen maar meer terrorisme, de manier om terrorisme te verslaan is die mensen daar zoveel mogenlijk met rust te laten en ook niet zoveel aandacht meer te schenken aan terrorisme, dit is namelijk precies wat terrorsiten willen (TERROR) als bij de volgende grote aanslag nou niet meteen zo gigantish veel heisa word gemaakt en de mensen gewoon verder gaan met hun leven is terrorisme niet zo'n grote bedrijging (relatief niet veel doden in relatie tot de vroegere wereld oorlogen ofzo, en geen grote economishe crashes)
tenzij in de toekomst natuurlijk nucleare wapens gebruikt gaan worden voor het terrorsime (wat goed zou kunnen) dan is de TERROR wel terecht en een oorlog misschien ook (ligt aan omstandigheden en betrokken partijen natuurlijk) |
Citaat:
(ik was eerst van plan om er serieus op in te gaan) |
Citaat:
|
Rumsfeld is veel te belangrijk. Als hij al op moet stappen doet men dat om de verkiezingen te beschermen. En dan zal Rumsfeld zeker achter de schermen nog grote invloed hebben.
En dat gezeik over 'het moet': "Those willing to give up a little liberty for a little security deserve neither security nor liberty." -Benjamin Franklin De amerikaanse burger is een van de slachtoffers van deze 'war on terror'. En de term 'war on terror' is net zo Orwelliaans als 'ministery of love' in 1984 zelf. Kijk maar naar de landen die meedoen en de militaire operaties die onder deze campagne uitgevoerd worden. |
Citaat:
|
Citaat:
het is oorlog daar die oorlog is sowieso al niet volgens de regels begonnen aan het verdag van Genève blijken die Amerikanen zich ook niet te willen houden het lijkt me alleen maar hypocriet als ze geen gevangen mishandelen... |
Een Amerikaan die niet martelt is hypocriet?
|
Citaat:
Het is toch oorlog, en de oorlog gaat verder ook niet volgens de regels, dus waarom je wel aan díe regels houden... |
Citaat:
Dit is net zo'n kulargument als mensen stelen, dus mag ik het ook doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De VS is zeer zeker niet goed bezig, dat is waar, maar de media spelen er behoorlijk overdreven op in. Een overheid die martelingen permitteert kán anno 2004, terwijl het era der mensenrechtenactivisme in zijn volle glorie is, gewoon niet. Als nu zeker was dat de gemartelden nou iets belangrijks verzwegen was het naar mijn mening wel toelaatbaar geweest, maar voor zover ik weet is er helemaal niets uit voort gekomen.
Misschien is de Amerikaanse regering zo geobsedeerd op jacht naar de massavernietigingswapens dat ze paranoïde is geworden? Ga naar Google.nl, typ 'weapons of mass destruction' en klik op 'ik doe een gok'. ;) |
Citaat:
RUZIE alsof er dan nog regels gelden :rolleyes: sowieso, als de VS zich aan de regels hadden gehouden, was die oorlog er niet geweest |
Citaat:
|
Words of mass delusion. :)
|
Citaat:
Dat zei men in Nuremburg ook. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, de Amerikaanse regering begint nu toch echt zijn zwakten te tonen (nou ja, begint... :rolleyes: ). Tuurlijk zijn ze bang voor moslims. Die mensen zijn anders, praten anders,zien er anders uit en geloven iets anders. Dat is nu eenmaal eng. Maar wat ze niet zien is dat zij, als Westerse Wereld, in de moslimgebieden net zo anders en eng zijn. En minstens zo gewelddadig, waarschijnlijk een stuk gevaarlijker en zo veel machtiger. En ja, als Jantje dan slaat kan Pietje het niet laten om drie keer zo hard terug te slaan. En dan geeft Jantje nog maar een veel harderen schop... |
Anarchistische oorlogsvoering, heet dat. ;)
Edit: Gelijk gepost met de post hierboven. Dit is een reactie op de post daarboven. :s |
Citaat:
*)Offtopic, ik weet het. |
Er worden hier mensen gemarteld, een deel is onschuldig!
Hoe moeilijk kan het zijn, ieder weldenkend mens (ok, ik zie het probleem zelf al) snapt toch dat je als Land op de Wereld zo'n Amerikaans beleid niet kan toestaan? |
In de internationale politiek gaat het enkel om eigen gewin. Men gaat graag over lijken. De VS is nu eenmaal de machtigste en dus gaan zij over de meeste lijken. Verder hebben ze de bevolking naar nogal geindoctrineerd. Je kunt op twee partijen stemmen die op alle belangrijke punten bijna hetzelfde vinden. Alleen op onbelangrijke punten verschillen ze. En over die punten gaat de discussie altijd, de andere punten worden genegeerd. Verder zijn die twee partijen afhankelijk van grote miltinationals dus doet de politiek wat die bedrijven willen. De 5 grote media zijn alle 5 in handen van dit soort bedrijven dus die zorgen gewoon dat het in stand blijft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou, ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben blij dat ik geen beul ben.
|
Citaat:
|
Dit gaat niet over het zijn van een beul. Dat is wat anders dan schuldig zijn. En of ik dan al schuldig ben, ik heb in m'n leven enkele fouten gemaakt maar ik heb mijn beslissingen zo genomen dat ik daar alleen zelf het slachtoffer van ben.
Verleid? Wat verleid? En door wie? En die Heer van jou, die is me toch iets teveel op zichzelf om een goed beeld van me te vormen. |
Citaat:
verleid tot zondes, in dit geval hoogmoed (ik ben beter dan die beul) laatste zin snap ik niet. op zichzelf? |
isa je gaat vreselijk offtopic
|
Ik bedoel dat jouw 'heer' geen aantoonbare invloed op mijn leven is en dat we daarom door elementaire logica gedwongen worden aan te nemen dat die invloed dus ook niet bestaat.
En voor de rest zal dat misschien wel zo zijn, maar dan ben ik nog steeds geen beul. Trouwens wel apart dat je via het internet over anonieme mensen die je totaal niet kent kunt oordelen. Van mij part gaan we nu weer ontopic. |
Hier is het geheime rapport zelf.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus fuck op met je het-is-nu eenmaal-zo en zo-werkt-het. Als jij dan wel over het gezonde verstand bezit om dat te doorzien, speak up! Er zijn genoeg mensen die wel logisch kunnen nadenken, waarom dan geen reactie (wat mij betreft sancties en afkeuring) naar Amerika? |
Misschien moet je mijn andere berichten eens lezen. Ik wijs er nu enkel op dat het altijd zo gaat. Het is wereldgeschiedenis. Ik zei het om niet beschuldigd te worden als anti-amerikaans(of anti-Israel).
Als het aan mij ligt krijgen de meeste wereldleiders levenslang. |
Citaat:
|
Het is helemaal geen passieve stelling. Het is juist veel erger dat het wereldgeschiedenis is, het is juist meer rede er wat aan te doen. Vandaar dat ik hier altijd felle discussies voer. En misschien ga ik als ik later oud en wijs ben er wel boeken over schrijven.
|
Citaat:
|
Ik snap nog steeds niet dat inzien dat bijna alle landen foute dingen doen hetzelde is als het accepteren in de zin van het-is-nu-eenmaal-zo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44. |