Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Boulimia, mijn leven... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=772374)

littlegurl 12-03-2004 12:20

Boulimia, mijn leven...
 
Boulimia


Boulimia is lachen,
Terwijl ik van binnen huil.

Boulimia is doen alsof ik gelukkig ben,
Terwijl ik van binnen wel kan gillen.

Boulimia is ontkennen,
Terwijl ik heel goed weet dat er een probleem is.

Boulimia is altijd de beste willen zijn,
Terwijl ik weet dat dat nooit zou gebeuren.

Boulimia is doen alsof ik alles kan bereiken,
Terwijl ik weet dat ik geen toekomst heb.

Boulimia is bang om te falen,
Terwijl ik weet dat verder falen dan dit niet bestaat.

Boulimia is constant alles verbergen,
Zodat niemand kan zien wat er is.

Boulimia is overal wat achterzoeken,
Terwijl er niks aan de hand is.

Boulimia is vluchten voor mijn gevoelens,
Terwijl ik er onbewust steeds aan denk.

Boulimia is een gevecht in mezelf,
Terwijl ik weet dat ik nooit zou winnen.

Boulimia is mezelf pesten,
Terwijl ik weet dat pesten geen spelletje is.

Boulimia is de dag laten verpesten door één opmerking,
Ook al weet ik dat het was bedoelt als grap.

Boulimia is alles laten afhangen van één getal,
Ook al weet ik dat het morgen weer beter zal zijn.

Boulimia is denken dat andere mij niet accepteren,
Terwijl de enige die mij echt niet accepteert ikzelf is.

Boulimia is alleen het slechte horen wat mensen zeggen,
Terwijl ik het goede juist nodig heb.

Boulimia is constant alles plannen,
Terwijl ik liever wel zou zien wat er gebeurd en gewoon genieten.

Boulimia is altijd mezelf met andere vergelijken,
Terwijl niemand zich met mij vergelijkt.

Boulimia is onmacht, frustratie en verdriet wegeten,
Terwijl ik weet dat het daarna nog erger wordt.

Boulimia is proberen controle te hebben over mijn leven,
Terwijl ik steeds vaker machteloos toekijk naar wat ik mezelf aandoe.

Boulimia is een hel,
Terwijl ik probeer te bereiken in de hemel te komen.

Boulimia is mijn leven,
En ik ga het overleven, kosten wat het kost!


Zo voel k me eigenlijk de hele dag, verveel me en had zin om t ff op te schrijven...
En omdat dr altijd een discussie aanverbonden moet zijn...
Wat vinden jullie van wat ik hierboven heb opgeschreven?
Mensen zonder eetstoornis: Is het duidelijker geworden dat boulimia niet alleen maar overgeven is, zoals meer mensen denken en mensen met eetstoornis: Vinden jullie t herkenbaar?

Liefs,
Littlegurl!

Leonoor 12-03-2004 12:22

Ik vind het een beetje raar dat je er van uit gaat dat mensen zonder eetstoornis niet zouden weten wat het inhoudt...maar goed.

Het heeft bij mij niks verduidelijkt of wat dan ook.
Ik vind het wel mooi en duidelijk geschreven.

light fighter 12-03-2004 12:26

Ik ben iemand zonder eetstoornis en ik wist dat er achter boulimia veel meer zit/zat dan kotsen. Net als bij anorexia en AM. Ik doe aan AM dus. Maar als dit gedicht als ik het zo mag/kan noemen bedoelt is om boulimia duidelijker te maken wat het is dan vind ik het niet echt zo heel erg geslaagd. Want het is over gevoelens en die gevoelens zij heel algemeen. Verder vind ik het wel mooi geschreven

littlegurl 12-03-2004 13:11

Citaat:

Ik vind het een beetje raar dat je er van uit gaat dat mensen zonder eetstoornis niet zouden weten wat het inhoudt...maar goed.
Daar ga ik niet van uit, er zullen echt wel mensen zijn die dr veel vanaf weten. Maar wat ik gewoon veel uit mijn omgeving hoor is dat mensen helemaal niet weten wat het is. Je krijgt vaak van die opmerkingen dat het gewoon overgeven is en dat er weinig achterzit, terwijl dat helemaal niet zo is!
Daarnaast heb ik dit geschreven, omdat ik even mijn gevoelens op wilde schrijven en daarna wilde ik weten wat mensen er van vinden...maar op dit forum mag dat niet zomaatr dus daarom die vragen! ik hoop dat t zo duidelijk is voor je

Leonoor 12-03-2004 13:38

Dat laatste was al duidelijk voor me, daar zeg ik toch ook niks van?

Fantôme 12-03-2004 14:09

Citaat:

light fighter schreef op 12-03-2004 @ 12:26:
Ik ben iemand zonder eetstoornis en ik wist dat er achter boulimia veel meer zit/zat dan kotsen. Net als bij anorexia en AM. Ik doe aan AM dus. Maar als dit gedicht als ik het zo mag/kan noemen bedoelt is om boulimia duidelijker te maken wat het is dan vind ik het niet echt zo heel erg geslaagd. Want het is over gevoelens en die gevoelens zij heel algemeen. Verder vind ik het wel mooi geschreven
ik ben het geheel met je eens.

emi 12-03-2004 17:01

like: wow, herkenbaar.

Gister in een gesprek met een therapeut, zei ze dat ik best wel eens boulimia zou kunnen hebben. Maar dan zonder het kotsen etc erbij. Nu ik dit lees is het wel erg, heel erg herkenbaar...

wow. :eek:

poorleno 12-03-2004 17:04

boulimia zonder kotsen..ehh?

emi 12-03-2004 17:07

Ja dat denk ik dus ook...

Maargoed, ik heb het niet gezegd.

Quiana 12-03-2004 17:07

Citaat:

poorleno schreef op 12-03-2004 @ 17:04:
boulimia zonder kotsen..ehh?
Je hebt purgerende en non-purgerende eetstoornissen..

De laatste is dus zonder het gebruik van kotsen, laxeer/plasmiddelen enz, de eerste met.

Als iemand eetbuien heeft en dat compenseert door een tijdlang
niet/weinig te eten ed, valt dat ook onder boulimia, volgens mij.

phensicske 12-03-2004 17:10

Volgens mij is dit niet enkel toepasbaar op boulimia.

Het is volgens mij gewoon toepasbaar op iedereen met een laag zelfbeeld, aangezien ik me er ook in herken.

Anders is het niet mis omschreven en voor mensen die totaal geen besef hebben van wat de stoornis inhoud, is het idd verduidelijkend.

Mij heb je ook niets verduidelijkt en waarschijnlijk zul je hier niet veel mensen bereiken, aangezien velen die hier op psych zitten wel wat van zo'n dingen kennen. Maar toch een mooi initiatief. ;)

emi 12-03-2004 17:11

Ik weet het niet. Ik weet ook niet of ik het wel wil weten.

Zal het volgende week eens navragen.

Lentekriebel 12-03-2004 17:11

Citaat:

poorleno schreef op 12-03-2004 @ 17:04:
boulimia zonder kotsen..ehh?
ah, daar is alweer een groot misverstand. als je boulimia hebt, probeer je voortdurend te lijnen maar dat lukt niet altijd, je krijgt vreetbuien en die probeer je weer te compenseren door BIJ VOORBEELD te kotsen, maar dat kan ook extreem veel sporten of laxeermiddelen slikken zijn.

Leonoor 12-03-2004 17:48

Omschrijving van boulimia van sabn.nl:

Citaat:

Wat is Boulimia Nervosa?
Boulimia nervosa (verkort tot boulimia) betekent letterlijk 'eetlust als een os door nerveuze oorzaken'. Ook deze naam klopt niet helemaal, omdat er sprake is van eetbuien die worden afgewisseld met perioden van (bijzonder) matig eten. Bovendien hoeft het niet zo te zijn dat mensen met boulimia een grote eetlust hebben voordat ze een eetbui krijgen. Het gaat om het eten, niet om het stillen van honger. De drang om te eten lijkt op een verslaving. Boulimia wordt dan ook wel eetverslaving genoemd.

Tijdens een eetbui worden grote hoeveelheden eten naar binnen gewerkt en hebben de patiënten het gevoel dat zij de controle over hun eetgedrag kwijt zijn. Zij kunnen niet meer stoppen met eten. Het voedsel is dikwijls calorierijk en wordt vaak zonder proeven doorgeslikt. Meestal is het voedsel dat de patiënten zich buiten de eetbuien om niet toestaan.

De drang tot eetbuien is vaak zo groot dat patiënten deze gaan plannen. Zo kunnen patiënten bijvoorbeeld gedurende de dag, op hun werk, nauwelijks iets eten, om zich 's avonds wanneer ze alleen zijn over te geven aan een eetbui. Maar een eetbui kan ook ontstaan wanneer patiënten het gevoel hebben 'over de schreef' te zijn gegaan, omdat zij iets meer gegeten hebben dan zij zichzelf hadden toegestaan. De frequentie van de eetbuien varieert van persoon tot persoon. De ene patiënt(e) heeft twee eetbuien per week, de andere heeft er vele per dag.

Na een eetbui proberen boulimia-patiënten het eten zo snel mogelijk weer kwijt te raken. Vaak gebeurt dit door zelf opgewekt braken en/of het gebruik van laxeermiddelen en/of plasmiddelen. Het kan ook zijn dat er geen gebruik wordt gemaakt van deze middelen, maar dat na een periode van eetbuien een periode van streng vasten volgt. Als reactie op het hongergevoel dat door het vasten ontstaat, kunnen weer nieuwe eetbuien volgen. Ook het feit dat patiënten weten dat zij het eten na een eetbui weer snel kwijt kunnen, vormt vaak een voorwaarde voor het optreden hiervan.

Net als anorexia-patiënten zijn boulimia-patiënten dus geobsedeerd door voedsel, gewicht en lichaamsomvang. De meeste boulimia-patiënten hebben echter een normaal gewicht, al komt het ook voor dat ze mager of dik zijn. Wat hun gewicht ook is, in hun beleving zijn ze in ieder geval te dik en ze proberen dan ook voortdurend slanker te worden of op gewicht te blijven. Boulimia-patiënten schamen zich vaak erg voor hun eetbuien en proberen deze voor de buitenwereld verborgen te houden. Vandaar dat zij ogenschijnlijk vaak normaal functioneren.

Quiana 12-03-2004 17:49

Citaat:

Leonoor schreef op 12-03-2004 @ 17:46:
Is dat dan niet boulimia met anorexia oid...? 'k weet 't ook niet. :bloos:
NAO kan ook. ;)

Ik weet het niet precies meer, herinner me wel dat ik vond dat
je heel snel in de 'catagorie' NAO valt, omdat de 'eisen' voor anorexia of boulimia vrij streng zijn of iig streng gerekend worden, oid.

phensicske 12-03-2004 17:52

Citaat:

Quiana schreef op 12-03-2004 @ 17:49:
NAO kan ook. ;)

Ik weet het niet precies meer, herinner me wel dat ik vond dat
je heel snel in de 'catagorie' NAO valt, omdat de 'eisen' voor anorexia of boulimia vrij streng zijn of iig streng gerekend worden, oid.

Wat is NAO?

(niet anders omschreven??)

sonho 12-03-2004 18:00

kheb geen eetstoornis(voor zo ver ik weet) toch herken ik veel bij mezelf, maja heb je dus niet veel aan denk ik.

sorry

Susanne 12-03-2004 18:36

Mensen die een eetstoornis hebben, ontkennen het toch altijd?
Of heb ik het nu mis.
Vind het gedicht tot tegenstelling van Leonoor niet zo bijzonder mooi geschreven.

kleinedraak 12-03-2004 18:45

Nou ik herken er ook veel in :eek: heb alleen echt geen boulimia hoor. Misschien dat depri, borderline, AM etc mensen zich er ook heel erg in herkennen. Ondanks dat ik het nie ech boulimia vind en er niets van geleerd heb, vind ik het net als mensen hierboven wel erg mooi!!!

Als je het woordje Boulimia met iets anders zou veranderen zouden super veel mensen zich hierin herkennen hoewel dit:
Citaat:

Boulimia is onmacht, frustratie en verdriet wegeten,
dat eten is wel eerder typsich iets van boulimia, maar als ik me slecht voel ga ik ook wel; vaker eten, dan heb ik toch nie perse een eetstoornis(dis geen negatieve kritiek ofzo hoor)

Yaantjuh 12-03-2004 18:58

Hej Meis,
Wat een mooie tekst zeg, keb ook boulimia en tis echt heel erg herkenbaar!! En bij mij zijn dr idd ook mensen die denken dat boulimia alleen maar kotsen is, met dit gedicht maak je daarom denk k wel veel duidelijk als je t aan iemand geeft die je niet begrijpt.

T gedicht zelf vind ik aan de ene kant heel erg mooi. Vooral de inhoud, het is een hele herkenbare tekst en ook sommige zinnen zoals met dat pesten en dat machteloos toekijken, dat vind ik echt heel goed!! Ook de structuur vind ik heel goed. Maar tis alleen jammer dat t niet echt een gedichtvorm is, niet alle tweede zinnen per alinea begint met Terwijl en sommige zinnen zijn lang en andere weer heel kort! Maar nou ben ik ook een ongelovelijke zeikerd hoor....Maar int kort, heel mooi en lief gedicht en als iemand je boulimia niet begrijpt dit laten lezen dan wordt er vasth eel veel duidelijk!
Liefs,
Yana

Nijn* 12-03-2004 19:02

Citaat:

Leonoor schreef op 12-03-2004 @ 12:22:
Ik vind het een beetje raar dat je er van uit gaat dat mensen zonder eetstoornis niet zouden weten wat het inhoudt...maar goed.

Het heeft bij mij niks verduidelijkt of wat dan ook.
Ik vind het wel mooi en duidelijk geschreven.

sluit ik mij bij aan :)

plusvrouwtje 12-03-2004 19:12

dit is zeer herkenbaar voor mij ik heb zelf ook boulimia, ben er pas sinds kort voor uitgekomen. Alleen ik eet heel weinig en spuug het daarna uit, niet zoals velen heel veel eten en dan pas uitspugen of weet ik veel wat.
Deze ziekte bepaalt eigenlijk hoe je van dag op dag leeft tot dat je het eindelijk overwint ik probeer het al 2 jaar maar is me nog niet gelukt :( Maar ik hou de moed erin!

miss-suus 12-03-2004 19:40

ik vind het heel erg herkenbaar, en weet niet wat ik erop moet zeggen verder..
zo voel ik me dus iig ook elke dag, ik lach wel maar van binnen is het idd een puinhoop..
normaal eten zit er bij mij niet in

carolyne 12-03-2004 21:21

Hej Littlegurl!
Mooi en vooral heel erg herkenbaar gedicht. Die tweestrijd is heel erg duidelijk vind ik, diep in jezelf weet je wel dat er iets mis is en je weet wat je moet doen, maar t komt er gewoon niet uit! Dat is bij mij ook zo!!
Maar wat bedoel je met die hel en hemel? Want dat begreep k niet helemaal!
Liefs,
Carolyne

littlegurl 12-03-2004 21:28

Citaat:

Maar wat bedoel je met die hel en hemel? Want dat begreep k niet helemaal!
Hej Carolyne. Ik ben niet gelovig ofzo maar ik heb het gevoel dat als ik dun ben dat ik dan alles ben, alles kan krijgen, gelukkig ben en eigenlijk perfect ben! Hemel moet je niet letterlijk nemen in dat geval, en nu dat lijnen, eten, sporten, overgeven, depressief zijn, het is net een hel!!! Ik hoop dat t zo wat duidelijker voor je is!
Liefs,
Littlegurl!

plusvrouwtje 12-03-2004 21:42

Littlegurl,
wat doe je er eigenlijk zelf aan ik bedoel heb je hulp ofzo? heb al iets achtergelaten waarin ik duidelijk maakte dak t zelf ook heb maar ik heb geen hulp en wil/durf ik ook niet, zou ik echt eng vinden om daar te moeten gaan praten ofzo over je gevoelens enzoiets :s
iig veel sterkte en je komt er wel overheen!! (y)

Snow White 12-03-2004 22:38

Citaat:

Susanne schreef op 12-03-2004 @ 18:36:
Mensen die een eetstoornis hebben, ontkennen het toch altijd?
Of heb ik het nu mis.
Vind het gedicht tot tegenstelling van Leonoor niet zo bijzonder mooi geschreven.

Ja, dat heb je mis.
In een beginstadium kan het lastig zijn voor mensen met een eetstoornis om het toe te geven. Ze zijn vooral bang. Later, wanneer ze iets verder zijn, beseffen ze het maar al te goed en gaat men ook hulp zoeken. Niet in alle gevallen. zeker niet bij boulimia omdat dat ondergesneeuwd wordt door anorexia, omdat boulimia vaak geen fysieke veranderingen met zich meebrengt.

poorleno 12-03-2004 23:35

Citaat:

me blackrose schreef op 12-03-2004 @ 17:11:
ah, daar is alweer een groot misverstand. als je boulimia hebt, probeer je voortdurend te lijnen maar dat lukt niet altijd, je krijgt vreetbuien en die probeer je weer te compenseren door BIJ VOORBEELD te kotsen, maar dat kan ook extreem veel sporten of laxeermiddelen slikken zijn.
nou je hebt ook de vorm boulimia waar je gewoon verslaafd bent aan het kotsen ondanks wat je eet hoor, dus

littlegurl 13-03-2004 09:31

Citaat:

wat doe je er eigenlijk zelf aan ik bedoel heb je hulp ofzo?
Ja ik heb nu wel hulp, een psycholoog maar dat werkt gewoon niet! Ik denk dat ik er mee ga stoppen want ik vertrouw haar op een of andere manier niet en het klikt gewoon niet! En dan werkt een therapie toch niet!

Je durft geen hulp te vragen schrijf je...erg herkenbaar had ik ook! De eerste stap is het moeilijkst dat vond ik zelf ook! Vooral om toe te geven tegenover andere dat er iets mis is. Maar weten andere mensen uit je omgeving het wel? Ouders, vriendinnen of noem maar op? Als dat niet zo is zou ik eerst beginnen iemand in vertrouwen te nemen, dan sta je er iig niet meer alleen voor. Daarna kan je besluiten met hulp van die persoon naar de huisarts te gaan. De huisarts kan je doorverwijzen naar een psycholoog of een RIAGG.

Ik weet hoe moeilijk het is om hulp te zoeken, maar achteraf ben je er echt blij om!!( ik weet het achteraf zeggen is zow makkelijk, maar tiz echt zo!)
Dus probeer je zelf er tot aan te zetten om hulp te zoeken, want alleen kom je er echt niet van af! Dat is vrijwel onmogelijk!!!
Je kan ook boeken lezen over eetstoornissen, dat hielp mij wel omdat je dan heel veel herkent en ik las t zelfs met tranen in m'n ogen!!!! Maar thelpt je wel in te zien dat je een groot probleem hebt en dat je hulp nodig hebt!
Verdere tips kan k niet bedenken eigenlijk, sterkte!!!!

plusvrouwtje 13-03-2004 13:19

Je durft geen hulp te vragen schrijf je...erg herkenbaar had ik ook! De eerste stap is het moeilijkst dat vond ik zelf ook! Vooral om toe te geven tegenover andere dat er iets mis is. Maar weten andere mensen uit je omgeving het wel? Ouders, vriendinnen of noem maar op?

2 uit me klas weten het wel en hun helpen mij dan gelukkig ook praat er ook weleens met hun over maar niet vaak, ik prop t eigenlijk op. Me ouders weten het niet en wil ik ook niet vertellen eigenlijk ik zou ook echt niet weten hoe ik het zou moeten vertellen :s en verder weet ik niet of ik andere wel zou kunnen vertrouwen, en de huisarts zie ik ook niet echt zitten maja ik weet ook niet precies wak der verder nog aan kan doen.
Weten jou ouders het of vriendinnen ofzo?

littlegurl 13-03-2004 13:43

Hej Plusvrouwtje!

Ik heb t nu al 3jaar en vorig jaar waren m'n ouders erachter gekomen...nouw ok psycholoog, maarja m'n ouders gingen er eigenlijk verkeerd mee om. Constant op mij letten en ze leken zo teleurgesteld. Ons gezin was nu niet meer perfect, zoals zij het altijd wilde en ze zagen mij als een belediging van de opvoeding(letterlijk gezegt). Dus ik weer liegen en dat doe ik nu eigenlijk nog steeds! Er is verder niemand die het weet, ben bang voor verkeerde reacties. Ik heb alleen die psych wat ook al niet werkt, dus daar ga ik stoppen, omdat het volgens mijn ouders "goed" gaat.

Maar als je er echt vanaf wilt en als t bij jou toch al best wel ernstig is zal je toch echt professionele hulp moeten zoeken. Ik ben via de huisarts doorverwezen, dan krijg je ook een verwijsbrief enz, ik denk dus dat je toch echt even langs moet hoe moeilijk t ook is! Ik heb gelukkig een hele aardig huisarts maar als ik dat niet had zou t wel moeilijk zijn denk k ja
Sterkte!!

damaetas 13-03-2004 14:29

Citaat:

emi schreef op 12-03-2004 @ 17:01:
Gister in een gesprek met een therapeut, zei ze dat ik best wel eens boulimia zou kunnen hebben. Maar dan zonder het kotsen etc erbij.
... BED (binge eating disorder)

ik vind het heel mooi geschreven

Ephese 13-03-2004 14:36

Citaat:

damaetas schreef op 13-03-2004 @ 14:29:
... BED (binge eating disorder)

ik vind het heel mooi geschreven

Nee niet dus, BED zijn vreetbuien die je niet compenseert, boulimia zijn vreetbuien die je wel compenseert (dus door overgeven, veel sporten, of een tijdje weer heel weinig/niks te eten, laxeermiddelen dat soort dingen).

Ephese 13-03-2004 14:37

Maar nog even erbij :bloos: : Omdat emi zei 'maar zonder het kotsen etc. erbij', zou haar psycholoog dus ook BED kunnen bedoelen, maar dus net zo goed boulimia.

damaetas 13-03-2004 14:40

Citaat:

Ephese schreef op 13-03-2004 @ 14:37:
Maar nog even erbij :bloos: : Omdat emi zei 'maar zonder het kotsen etc. erbij', zou haar psycholoog dus ook BED kunnen bedoelen, maar dus net zo goed boulimia.
mja, er stond helemaal niet dat ze compenseerde.

plusvrouwtje 13-03-2004 14:52

hey Littlegurl,

ja ik ben ook best wel bang voor de reactie van mijn ouders, die 2 meisjes uit me klas letten ook wel op mij maar ergens vink dat wel fijn, terwijl ze toch wel weten als ze vragen of ik ook iets wil dak toch nee zeg. Liegen is eigenlijk ook een deel van je leven geworden vind ik dan teminste, als we moeten avondeten dan zeg ik gewoon nee heb net al in de stad iets gegeten met vriendinnen wat ik heb best wel vaak tot laat school ben iedere dag pas na 4 uur thuis en 1 dag pas om 6 uur en die dag eet ik nooit avondeten heb gezegt dak dan in de stad eet omdat t me dan te lang duurd. En 's morgens ben ik de laatste die de deur uitgaat dus eet ik ook nix en dat is dan wel makkelijk maar als me vader moeder of broer eens thuis is eet ik wel gewoon maar toch raar natuurlijk en daarna spuug ik het gewoon weer uit en op school is het hetzelfde alleen hoor ik natuurlijk heel vaak van me kalsgenootjes van ' goh, eet je nix'of 'waarom eet jij eigenlijk nooit' en tja dat moet je maar weer iets gaan verzinnen ben ik ook iedere dag mee bezig wat ik nu waar ga zeggen tegen mijn ouders en me klasgenootjes.

Ik wil er heel graag vanaf maar ik zie n huisarts echt niet zitten eigenlijk vind t gewoon eng en stom om te vertellen vanuit mezelf.
Jij ook heel veel sterkte!!!

emi 13-03-2004 15:06

Citaat:

damaetas schreef op 13-03-2004 @ 14:40:
mja, er stond helemaal niet dat ze compenseerde.
ik compenseer opzich wel. Ik eet een hele dag niet, behalve als ik er niet onderuit kom, omdat ik weet dat ik wel weer een vreetbui zou kunnen krijgen.
Maar ik vind het een beetje raar, ik ben helemaal niet obsessief bezig met eten etc, terwijl dat ook iets met boulimia te maken heeft.

littlegurl 14-03-2004 15:51

Citaat:

PHP]Maar ik vind het een beetje raar, ik ben helemaal niet obsessief bezig met eten etc, terwijl dat ook iets met boulimia te maken heeft[/PHP]
Boulimia is best wel een groot begrip denk ik. Er zijn heel veel verschillende oorzaken en gevolgen. Er is bijna niemand met boulimia die precies hetzelfde doet of dezelfde verschijnselen heeft. De een compenseert door over te geven de andere sport veel of lijnt er na weer, het kan allemaal! En als je geen boulimia hebt maar toch niet lekker met eten zit heb je misschien nao of anorexia of wat dan ook....wat maakt t allemaal uit, het beste is om er wat aan te doen, en dan is de naam die je erbij krijgt niet zo belangrijk!

carolyne 23-03-2004 19:37

Mooi gedichtje littlegurl!!
Wat me opvalt wat zijn er veel mensen met een eetstoornis zeg, ik oa ook maar toch...komt egt veel voor!!!
Liefs en sterkte,
Carolyne

Leonoor 23-03-2004 19:40

Citaat:

carolyne schreef op 23-03-2004 @ 19:37:
Mooi gedichtje littlegurl!!
Wat me opvalt wat zijn er veel mensen met een eetstoornis zeg, ik oa ook maar toch...komt egt veel voor!!!
Liefs en sterkte,
Carolyne

Ik weet niet of je dat baseert op het forum, maar ik denk niet dat dat een reëele afspiegeling is van de maatschappij. (Hoewel elke keer dat een eetstoornis voorkomt er natuurlijk één teveel is.)

carolyne 27-03-2004 15:56

idd, maar toch.....veel mensen op psych of lichaam en gezondheid hebben t over een eetstoornis of hebben symptomen!
En verder komt t idd heel veel voor......
Maargoewd iig mooi gedichtje, misschien dat een paar van al de eetstoornispatienten door dit gedichtje gemotiveerd raken om beter te worden...wie weet!!!!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.