Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   iemand besneden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1074079)

sjefke 16-01-2005 11:56

iemand besneden
 
Is hier iemand besneden op onngeveer 16 jarige leeftijd? Wat was dit voor n besnijdenis en ben je tevreden?

Ik denk er namelijk zelf aan om mezelf te laten besnijden maar ik ken bijna niemand die besneden is en als ze al besneden zijn dan zijn ze dat al als klein kind dus iemand ervaringen?

coopergirl 16-01-2005 14:21

Wat is je motivatie?

sjefke 16-01-2005 15:10

ach van alles hygieniser en een krap voorhuidje maar ik vind het vooral mooier!

Sarah 16-01-2005 16:20

't is op zich niet hygienischer. Wel makkelijker te wassen, maar als je 't gewoon goed wast dan is er geen verschil in hygiene. Maargoed, als jij het cosmetisch wil, dan mag dat natuurlijk ook :)

Mijn vriend is besneden toen hij 17 was, vanwege een te nauwe voorhuid. De voorhuid is niet helemaal weggehaald, maar wel grotendeels. Er zijn geen rare dingen gebeurd bij de operatie, dus hij is tevreden.
Het deed wel na de operatie een paar weken lang veel pijn. De penis aanraken was al nauwelijks te verdragen, in het begin kon hij niet eens bewegen. Na ongeveer een week kon hij weer lopen, wel alleen met strak zacht ondergoed & een wijde broek.

Sqnk! 16-01-2005 16:23

Ah joh, ik zou het gewoon doen.

NG 16-01-2005 18:37

Citaat:

Sarah schreef op 16-01-2005 @ 17:20 :
Mijn vriend is besneden toen hij 17 was, vanwege een te nauwe voorhuid. De voorhuid is niet helemaal weggehaald, maar wel grotendeels. Er zijn geen rare dingen gebeurd bij de operatie, dus hij is tevreden.
Het deed wel na de operatie een paar weken lang veel pijn. De penis aanraken was al nauwelijks te verdragen, in het begin kon hij niet eens bewegen. Na ongeveer een week kon hij weer lopen, wel alleen met strak zacht ondergoed & een wijde broek.

Een week niet kunnen lopen vind ik wel heel erg.. Maar het schijnt idd op latere leeftijd meer pijn te veroorzaken.

Ik ben op mijn twaalfde besneden en had er alleen de eerste nacht erg veel last van, omdat de hechtingen beginnen te trekken als je een erectie krijgt. Het is in het begin wel extreem gevoelig en ongemakkelijk, maar de eerste paar dagen wel strak ondergoed gedragen en verder had ik er geen last van.

Sarah 16-01-2005 18:49

Ja, hij kón wel lopen, maar dat deed gewoon erg veel pijn. Hij kon na een paar dagen wel redelijk vooruit schuifelen, met zn knieeen bij elkaar.

NG 16-01-2005 18:54

Sorry.. maar dat lijkt me een best grappig gezicht om iemand zo te zien lopen.. :p

miekmuis 17-01-2005 09:46

Citaat:

Sarah schreef op 16-01-2005 @ 19:49 :
Ja, hij kón wel lopen, maar dat deed gewoon erg veel pijn. Hij kon na een paar dagen wel redelijk vooruit schuifelen, met zn knieeen bij elkaar.
Jezus doet dat zoveel pijn? :D Mijn ex overweegt ook zich te laten besnijden, maar als hij dit leest ziet hij er ongetwijfeld vanaf :p

Fade of Light 17-01-2005 09:57

Het is uit het ziekenfondspakket gehaald...Als het te krap zit zou ik het laten doen, maar omdat het mooier is....dat zou ik zelf een beetje te duur vinden. Maargoed. Ik heb vanaf het begin aan, nooit 1 keer pijn gehad...ohja 1 keer, toen de hechting ergens aan vast zat, ik niet op zat te letten, broek omlaag trok en er een hechting aan vast zat...RATS OUCH (hij bleef gewoon vast zitten overigens :p). Ik scheen wel een probleem te hebben gehad wat maar 1 op de 10.000 mensen hebben...Ben ik weer mooi klaar mee :( Maargoed dat verlengde alleen maar het genizingsproces en niet hoe goed het uiteindelijk werd. MAar zoals ik zei, eigenlijk nooit pijn gehad en ik heb het meer recent laten doen dan Sarah haar vriend (weet niet of dat veel zegt of dat het gewoon toeval is).

conclusie: Als het echt is vanwege "te krap" 100% zeker doen. IS het niet vanwege krap: heb je het geld ervoor over.

sjefke 18-01-2005 17:54

Verder niemand? :confused:

Sarah 18-01-2005 18:02

Hij is op zich misschien wel een beetje kleinzerig... maar de hoeveelheid pijn verschilt natuurlijk ook per persoon (en per chirurg?)

MevrouwM 18-01-2005 18:45

Citaat:

Sarah schreef op 16-01-2005 @ 17:20 :
't is op zich niet hygienischer. Wel makkelijker te wassen, maar als je 't gewoon goed wast dan is er geen verschil in hygiene. Maargoed, als jij het cosmetisch wil, dan mag dat natuurlijk ook :)

Volgens mij is het wel hygienische, ik bedoel er kan immers geen smega onder de voorhuid gaan zitten. Zelf al was je je goed, smegma vorming daar kan je niet voorkomen.

Natuurlijk als je je als niet besneden jongen goed wast is dat ook hygienische hoor.

@TS: heb je er al eens met een arts over gepraat. Hij zal je wel kunnen vertellen wat de voor en nadelen zijn voor jou om je te laten besnijden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.