Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Menstruatie uitstellen! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1954010)

Laraaaatje010 31-07-2019 23:24

Menstruatie uitstellen!
 
Hoihey!

Ik ben een aantal dagen begonnen aan orgametril (dus 3 dagen van tevoren). Nu lees ik op internet, dat je het dan maar een week uit kunt stellen. Echter zei de huisarts, dat het dan gewoon 2 weken kan, ook als ze zo kort van tevoren begint.

Moet ik nu uitgaan van wat mijn huisarts zegt, of hetgeen op het internet?

Internetreferentie:
Pillen met lynestrenol (merknaam Orgametril) moet je vanaf twee weken of tot uiterlijk drie dagen voor je menstruatiedatum innemen. Neem ze in zo lang je niet wilt menstrueren. Stop je ermee, dan word je na twee à drie dagen ongesteld. Het is het effectiefst als je er twee weken voor je menstruatie mee begint. Begin je pas drie dagen voordat je ongesteld wordt met lynestrol, dan kun je je menstruatie maar een week uitstellen.

I'm confused. Aaaand a bit scared.

De vorige keer deed ik het volgensmij namelijk ook zo, en toen ging t ook prima, maar ik krijg het wel een beetje warm van al die dingen die ik nu net las.

thanks xx:(

Elin3 31-07-2019 23:43

Probeer het langer uit te stellen, maar bereid je er op voor dat je ook eerder ongesteld kan worden dan pas na die twee weken. In het aller ergste geval wordt je toch ongesteld, maar dat is ook niet het einde van de wereld :o

VeraIustitia 31-07-2019 23:46

Ik denk internet. Voor welke aandoening moet je dit gebruiken?

VeraIustitia 31-07-2019 23:47

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34647443)
Probeer het langer uit te stellen, maar bereid je er op voor dat je ook eerder ongesteld kan worden dan pas na die twee weken. In het aller ergste geval wordt je toch ongesteld, maar dat is ook niet het einde van de wereld :o

in sommige gevallen dus wél. Weet je wat voor medicatie dit is?

Laraaaatje010 01-08-2019 09:09

Citaat:

VeraIustitia schreef: (Bericht 34647449)
Ik denk internet. Voor welke aandoening moet je dit gebruiken?

Nou, niet bepaald een aandoening. Ik ga op zwemvakantie, en ik heb er normaalgesproken erg veel last van, dus vandaar dat de huisarts dit voorschreef.

Positive mind 01-08-2019 10:04

Orgametril kan en mag je gewoon doorslikken, dus ook 2 weken. Het kan wel zijn dat je tussendoor dan toch een beetje bloed verliest, zeker als je pas bent begonnen.

JaapieEleven 01-08-2019 10:19

Ja, naar wie zou je luisteren?
Naar internet, waar sommige dingen die er staan gewoon niet waar zijn, of
naar een dokter die ervoor heeft geleerd en heel veel verstand heeft van dit soort zaken

Moeilijke keuze als je het mij vraagt

Laraaaatje010 01-08-2019 10:41

Citaat:

Positive mind schreef: (Bericht 34647643)
Orgametril kan en mag je gewoon doorslikken, dus ook 2 weken. Het kan wel zijn dat je tussendoor dan toch een beetje bloed verliest, zeker als je pas bent begonnen.

Ooh oke!

Bedankt iedereen :)

Laraaaatje010 01-08-2019 10:41

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34647652)
Ja, naar wie zou je luisteren?
Naar internet, waar sommige dingen die er staan gewoon niet waar zijn, of
naar een dokter die ervoor heeft geleerd en heel veel verstand heeft van dit soort zaken

Moeilijke keuze als je het mij vraagt

't sarcasme hier...

JaapieEleven 01-08-2019 10:43

Citaat:

Laraaaatje010 schreef: (Bericht 34647664)
't sarcasme hier...

het is puur sarcasme van mijn kant, niet van iedereen. Maar verder: Zo'n moeilijke keuze is het niet? Ik zou gewoon luisteren naar mijn huisarts

Positive mind 01-08-2019 10:57

Citaat:

PUDDINGPOWER schreef: (Bericht 34647667)
het is puur sarcasme van mijn kant, niet van iedereen. Maar verder: Zo'n moeilijke keuze is het niet? Ik zou gewoon luisteren naar mijn huisarts

Waarom? Niet dat je je huisarts altijd in twijfel moet trekken, maar je mag best zelf nadenken en googlen. Volgens mijn huisarts kan de ziekte waarvoor ik orgametril kreeg bijv. niet voorkomen op mijn leeftijd, terwijl ik er recent aan geopereerd ben en ze 1,5 uur nodig hadden om alles weg te halen omdat het zo gewoekerd had.

Ik zie het probleem ook niet echt in, in dit geval: als je na een extra week stopt met orgametril, ga je sowieso bloeden. Als je het een extra week doorslikt is de kans op een doorbraakbloeding iets groter, maar het hoeft niet.

Elin3 01-08-2019 12:48

Citaat:

VeraIustitia schreef: (Bericht 34647452)
in sommige gevallen dus wél. Weet je wat voor medicatie dit is?

Citaat:

Laraaaatje010 schreef: (Bericht 34647635)
Nou, niet bepaald een aandoening. Ik ga op zwemvakantie, en ik heb er normaalgesproken erg veel last van, dus vandaar dat de huisarts dit voorschreef.

Gezien de datum midden in de vakantie en het feit dat er geen medische reden werd genoemd in de eerste post, ging ik er vanuit dat het puur voor het gemak was :o


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.