Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Buikspieren trainen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1952514)

Fishthicc 13-05-2019 23:38

Buikspieren trainen
 
Dag allemaal!

Ik wil graag een sixpack trainen. Nee, het is niet voor de meiden maar voor mezelf :y !
Zelf ben ik er ook bewust van dat je die niet krijgt binnen 1 maandje.

Heeft iemand toevallig een effectief train schemaatje?

(Niet te makkelijk, een beetje moeilijk)

Alvast bedankt
(y)
- Fishthicc

JaapieEleven 14-05-2019 09:26

Online kan je toch ook zo'n abtrainer kopen?

Dakduif 14-05-2019 09:48

Als je wil dat het zichtbaar is, zul je waarschijnlijk ook iets moeten doen aan je eetpatroon. Naar wat ik begrijp, is er een laag vetpercentage nodig om te zorgen dat de spieren zichtbaar zijn. Dat je ze niet ziet, wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Ben je lid van een sportschool? Misschien kunnen zij je wat meer vertellen!

VeraIustitia 14-05-2019 11:48

Dit lukt niet met alleen een "effectief train schemaatje". Mensen kunnen nogal verbolgen zijn dat ze zo hard hun buikspieren trainen, maar dat ze niks zien. Zoals Enilorac zegt heeft het ook met je voeding en levensstijl te maken.

Je buikspieren bestaan ook niet alleen uit "de 6 blokjes", maar ook uit schuine buikspieren etc.
Als je wil dat je spieren te zien zijn, moet je dus vet verliezen. Als je wil, kan je je helemaal droog trainen, maar dat is echt niet zomaar gebeurd.

Fishthicc 14-05-2019 18:36

Ik weet alles over die schijne spieren, eetpatronen enzovoort.

Ik hoef alleen een train schemaatje te hebben, haha.

Dank allen.

VeraIustitia 14-05-2019 18:37

:facepalm:

JaapieEleven 14-05-2019 22:14

Citaat:

Fishthicc schreef: (Bericht 34613916)
Ik weet alles over die schijne spieren, eetpatronen enzovoort.

Ik hoef alleen een train schemaatje te hebben, haha.

Dank allen.

Internet is uw vriend

Fishthicc 15-05-2019 18:41

Heb niks kunnen vinden op internet, @PUDDINGPOWER

Daantje_0705 15-05-2019 19:04

Misschien is de 7 minute workout iets voor je, dat is een app.

Macrador 17-05-2019 08:33

Citaat:

Fishthicc schreef: (Bericht 34613916)
Ik weet alles over die schijne spieren, eetpatronen enzovoort.

Ik hoef alleen een train schemaatje te hebben, haha.

Dank allen.

3 maal per week cardio 5-10km lopen,
3 maal per week krachttraining. Minimaal alle grote spiergroepen (squats, deadlifts etc) en dan core-oefeningen.
Dieet afhankelijk van je vetpercentage.

K thx bye.

Jan Marijnissen 17-05-2019 09:10

Godsamme, als je hier al een "schemaatje" voor nodig hebt én dat bovendien zelf nergens kan vinden, geef het dan maar gewoon op.

Vuistregel: vetpercentage moet onder de 12,5% zijn om buikspieren te kunnen zien. Is je vetpercentage hoger, dan cardio plus dieet. Voor de buikspieren zelf zijn er inderdaad honderdduizend core-oefeningen. Zijn ook goed voor je buiten dat stomme sixpack, waar verder niemand een zier om geeft. Als je alleen een sixpack hebt en verder niet gespierd bent ziet het er ook niet uit, dus eens met Macra dat je de rest ook moet trainen.

KyaraSB 25-06-2019 15:21

Hi Fishthicc

Wil je goede schema's (en niet te makkelijk :P), check dan eens de app 'Sixpack in 30 dagen'. Die 30 dagen moet je niet te letterlijk nemen. Het is echt afhankelijk van je huidige situatie en je aanleg. De een heeft eenmaal meer aanlag voor kuitspieren dan voor buikspieren bijvoorbeeld. Weet je wat je huidige vetpercentage is? Voor mannen moet je rond de 10% zitten om ze echt goed zichtbaar te krijgen. Verder kan je ze elke dag trainen, maar dat is niet nodig. 2-3 keer per week intensief trainen is genoeg. Met het trainen maak je je buikspieren sterker en dikker en door je vetpercentage te verlagen, worden ze ook daadwerkelijk zichtbaar. Succes!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.