Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Mensen ontmoeten, HOE?! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1933589)

Raymond2003 18-06-2017 19:49

Mensen ontmoeten, HOE?!
 
hoi,
Ik zou graag nieuwe mensen willen ontmoeten, want ik heb bijna geen vrienden die dichtbij wonen... en ehmmm, ik zoek eigenlijk ook een relatie :bloos:
Dus hoe en waar kan ik dat het beste doen?
Alvast bedankt
-Raymond
:)

Elin3 18-06-2017 20:09

Heb je een hobby die je met meer mensen kunt doen, zit je op een sport of vereniging, zijn er mensen op school waar je een betere band mee kunt opbouwen?

Raymond2003 18-06-2017 20:36

Nou ja, ik ga na de zomervakantie op free-running, maar die zijn allemaal ongeveer 4 jaar ouder :(
En ik zit op een school met maar 30 kinderen ongeveer, en dat is 45 min rijden met de auto, (speciaal onderwijs)
Dus das ook niks, ik game ook graag, maarja, dus tja... xD

Elin3 18-06-2017 21:53

Citaat:

Raymond2003 schreef: (Bericht 34368281)
Nou ja, ik ga na de zomervakantie op free-running, maar die zijn allemaal ongeveer 4 jaar ouder :(
En ik zit op een school met maar 30 kinderen ongeveer, en dat is 45 min rijden met de auto, (speciaal onderwijs)
Dus das ook niks, ik game ook graag, maarja, dus tja... xD

En een andere sport, een buurthuis dat dingen organiseert, vrijwilligerswerk waar je mensen van jouw leeftijd kunt leren kennen?

Boyyy073 18-06-2017 22:00

Ga een keertje naar de stad met wat vrienden ofzo en kijk of je iemand leuk vind en spreek iets af

Raymond2003 19-06-2017 15:32

Andere sporten dan free running vind ik niet zo veel aan :P
Buurthuis is er niet in de stad, lol, vrijwillergerswerk heb ik eerder een X naar gekeken maar er was niks bij mij in de buurt. En 'boyyy073' hoe bedoel je dat precies?

Boyyy073 19-06-2017 20:54

Citaat:

Raymond2003 schreef: (Bericht 34368707)
Andere sporten dan free running vind ik niet zo veel aan :P
Buurthuis is er niet in de stad, lol, vrijwillergerswerk heb ik eerder een X naar gekeken maar er was niks bij mij in de buurt. En 'boyyy073' hoe bedoel je dat precies?

Gewoon met wat vrienden naar de stad gaan en kijken of er meiden zijn die interesse hebben. Maak een praatje en spreek dan af om iets te doen

Raymond2003 19-06-2017 21:10

That, Ik hen well vrienden waarmee ik dat kan dan, maar die kennen ook geen meiden, dusss tja, lol en hoe kan ik weten of meiden die ik of vrienden niet ken(nen) interesse hebben om wat af te spreken, oh ja ik ben ook autistisch en tja blijkbaar zijn r best wat mensen die een hekel hebben aan autisten :P . Boeit me eigenlijk niks maarja xD

Elin3 19-06-2017 21:20

Citaat:

Raymond2003 schreef: (Bericht 34368926)
That, Ik hen well vrienden waarmee ik dat kan dan, maar die kennen ook geen meiden, dusss tja, lol en hoe kan ik weten of meiden die ik of vrienden niet ken(nen) interesse hebben om wat af te spreken, oh ja ik ben ook autistisch en tja blijkbaar zijn r best wat mensen die een hekel hebben aan autisten :P . Boeit me eigenlijk niks maarja xD

Ik denk niet eens zozeer dat mensen (bewust) een hekel hebben aan autisten, maar soms zijn ze wat "lastiger" in de omgang. Autisme gaat regelmatig samen met minder ontwikkelde sociale vaardigheden, of een minder goed empathisch vermogen (inlevingsvermogen). En dat kan bij het maken van nieuwe contacten best lastig zijn.

Vind je het fijn om iets in een groep te doen, of spreek je normaal liever één op één af met iemand?

Raymond2003 19-06-2017 21:28

Citaat:

Boyyy073 schreef: (Bericht 34368338)
Ga een keertje naar de stad met wat vrienden ofzo en kijk of je iemand leuk vind en spreek iets af

Ik spreek liever 1 op 1 af wat rustiger, vinden mijn vrienden ook lol, soms gaan met z’n drieën maar niet met meer,
Maar bedoel je met inlevingsvermogen zien of andere bijv niet lekker in hun vel zitten en dan kunnen helpen ofz? :P

Raymond2003 19-06-2017 21:28

Oeps dat citaat quote ding hoort er niet lol ging per ongeluk

Elin3 19-06-2017 21:47

Citaat:

Raymond2003 schreef: (Bericht 34368956)
Ik spreek liever 1 op 1 af wat rustiger, vinden mijn vrienden ook lol, soms gaan met z’n drieën maar niet met meer,

Goed om te weten. Dan is het misschien wel fijn om ook iets te zoeken waarbij je in een kleiner groepje of één op één met iemand omgaat.
Citaat:

Raymond2003 schreef: (Bericht 34368956)
Maar bedoel je met inlevingsvermogen zien of andere bijv niet lekker in hun vel zitten en dan kunnen helpen ofz? :P

Ja, dat bijvoorbeeld. Mijn vader heeft ook een vorm van autisme, waardoor hij soms wat onvoorspelbaar reageert. Als hij iets te moeilijk vindt, vind hij het bijvoorbeeld lastig om dat aan te geven, maar doet hij het gewoon niet - ondanks gemaakte afspraken. Ook ziet hij het niet zo snel als ik verdrietig ben, dat merkt hij pas op als ik begin te huilen. Omdat ik weet dat hij daar zelf niet zo veel aan kan veranderen kan ik er iets beter mee omgaan, maar soms blijft het lastig. Gelukkig is niet iedereen met autisme hetzelfde, met twee vrienden van me die ook een vorm van autisme hebben, kan ik juist heel goed over gevoelens praten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.