Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Leuke Franse films? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=208547)

Sleepie 06-09-2002 13:23

Leuke Franse films?
 
Hallo allemaal,

Voor Frans moet ik dit jaar weer een film kijken voor het onderdeel luisteren, alleen nou weet ik geen leuke franse film.
Vorig jaar heb ik Le fabuleux destin d'Amelie Poulain gekeken, en die was erg leuk en ook goed te volgen, een aanradertje voor anderen.
Weet misschien iemand een leuke Franstalige film, en weet je dan misschien ook of ze die bij de videotheek ofzo verhuren? :confused: Ik heb wel bij TV5 gekeken, maar dat zijn een beetje vreemde films, en als ik dan toch perse een film moet kijken kan ik beter een leuke kijken!!

Nou, alvast bedankt!
groetjes

perseus 06-09-2002 13:46

La vite a bella

Boogie 06-09-2002 13:49

Citaat:

perseus schreef:
La vite a bella
dat klinkt niet echt Frans, lijkt me eerder Italiaans.

De detectives van Maigret vind ik erg goed en verder Taxi en Taxi 2, waarvan je de laatste wel in de videotheek zal vinden.
Of moeten het films zijn zonder ondertiteling? Dan weet ik het niet :o

perseus 06-09-2002 15:49

Citaat:

Boogie schreef:


dat klinkt niet echt Frans, lijkt me eerder Italiaans.

De detectives van Maigret vind ik erg goed en verder Taxi en Taxi 2, waarvan je de laatste wel in de videotheek zal vinden.
Of moeten het films zijn zonder ondertiteling? Dan weet ik het niet :o

Het speelt zich wel af in Frankrijk geloof ik...

Volgens mij gaat de film over een Jood die in de 2e wereldoorlog vanuit Italie naar Frankrijk vlucht voor Mussolini of iets dergelijks. En dan gaat hij werk zoeken in Parijs geloof ik.

Dory 06-09-2002 17:08

La vita e bella is italiaans, en gaat over een Italiaan die gaat trouwen en een kindje krijgt en dan moeten ze naar een concentratie kamp. Zit niks frans in geloof ik.

xxDomingoxx 06-09-2002 18:19

Ik weet een leuke Franse film, maar ik ben de titel kwijt...
Het is iig Klein duimpje in het Frans.. le petit Pouchet ofzo... Ik vond het de enige niet-vage Franse film die ik ooit heb gezien (ik heb niet veel Franse films gezien though..).

Je kan in de videotheek gewoon aan de eigenaar/"verkoper" vragen of ze Franse films hebben en welke aan te raden is. Zo heb ik Yamakasi gezien. Het was best een leuke (+ vrij nieuwe, uit 2000/01) film.
Deze gaat over een groep jongeren die gebouwen beklimmen omdat ze het leukvinden. Op een dag valt een klein jongetje omdat hij hen wilt imiteren en dan gaan zij geld verzamelen om dat kindje te laten opereren (geloof ik.. ben het half vergeten).

Verder heb ik ook nog Au revoir mes enfants gezien. Het gaat over een joodse jongen die onderrduikt op een katholieke/ Christelijke school (ten tijde van WO II) ik vond hett niet zo'n geweldige film, maar het schijnt wel een vrij bekende Franse film te zijn.

Ten slotte Huit femmes. Ik denk dat deze nog niet uit is op video, maar ik weet hete niet zeker. Ik had deze film in de bioscoop gezien. Het is een soort van Cluedo-achtige film. De vader des huizes is vermoord en men probeert er dan achter te komen wie hem heeft vermoord. Het is een beetje een detective + musical (met Franse leuke liedjes).
http://www.8femmes-lefilm.com/

Schuah 06-09-2002 22:16

Taxi 1 en 2 zijn echt heel gaaf. kun je gewoon in de videotheq huren, anders heb ik ze nog wel liggen ;-)

de abt van sion 06-09-2002 22:51

Voor "literaire" films: alle films van en met Michel Piccoli.

Eenvoudig maar leuk: de Pagnol-verfilmingen.

Madame Blanche 07-09-2002 08:48

zoek eens in de videotheek: 'La vie devant soi'
naar het gelijknamige boek. erg mooi

Sleepie 07-09-2002 10:05

Dank jullie wel allemaal!!!
Hier zit vast wel iets leux tussen.... dan ga ik maar effe kijken wat ze in de videotheek hebben...
thanx!!

Gatara 07-09-2002 18:30

AMELIE!!!!!!!!! (y)

vakine 09-09-2002 21:03

les ripoux

en

ripoux contre ripoux

**SoMeOne 11-09-2002 14:54

Jaa Amelie is leuk

en ook

l'auberge espagnole (y)

Madame Blanche 11-09-2002 15:43

les faux-fuyants
ik zag hem gister op tv5
hij komt morgen om 18.00u ofzo ook op tv5, en je kunt hem nederlands ondertitelen

echt een heerlijke film
x mad

xxDomingoxx 11-09-2002 17:19

Citaat:

Madame Blanche schreef:
je kunt hem nederlands ondertitelen
[/B]
Hoe doe je dat? Bij teletekst staat wel dat je als je naar pagina nummer zoveel gaat, je een Nederlandse ondertiteling krijgt, maar mijn teletekstpagina's gaan maar tot 888 ofzo. De ondertitelpagina zit erboven.

mirtje 12-09-2002 10:52

Romuald et Juillet, heb ik vorig jaar op school gezien, heel leuk. Gaat over rijke zakenman, Romuald, die bedrogen wordt door collega's: grote paniek want zaak gaat zowat failliet. Op dat kantoor maakt een vrouw schoon: Juillet. Zij hoort het een en ander tijdens het schoonmaken en besluit Romuald te helpen. Echt een aanrader! groetjes Miriam

Madame Blanche 13-09-2002 18:57

er zijn alleen buitenlandse (nederlandse dus..) ondertitels te zien als dat voor de gfilm begint wordt aangekondigd, als dat niet zo is gaat idd je teletekst maar tot 888

Ambrosia 14-09-2002 15:27

le huitième jour

Saartje* 16-09-2002 18:17

Citaat:

Ambrosia schreef:
le huitième jour
(y) (y) (y)

Ambrosia 17-09-2002 19:17

Citaat:

Saartje17 schreef:
(y) (y) (y)
ja hé!! vinne'k ook een héél goeie film...:-)

p-chez 21-09-2002 18:55

Le chateau de ma mere
La Gloire de mon pere
jean de florette en manon des sources (2 films die na elkaar horen, 1 en 2 dus zeg maar).

Ellun 23-09-2002 15:27

La devant soi (gebaseerd op het gelijknamige boek van Romain Gary): gaat over een Madame Rosa, vroeger hoer geweest, die de zorg op zich neemt van de kinderen van prostituees. Met Momo, een van de kinderen, krijgt ze een hele speciale band. Heel mooi verhaal, en je kunt m meteen opschrijven als boek.

Quand j'était petit: gaat over twee kindjes die erachter komen dat hun vader vreemdgaat. Heel makkelijk te volgen. Niet echt een supergeweldige film, maar wel leuk.

Madame Blanche 27-09-2002 22:24

Mon Dieu!

ik kom net terug van 8 femmes, wat een pracht! wat geweldig!
werkelijk een juweeltje deze film, misschien iets te langdradig, maar deze 8 prachtige vrouwen, het mooie decor en de verschrikkelijke ontknoping maakten dat ruimschoots goed!

mes salutations destingees,

xxxxxxxxxxxxx maddie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.