Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   VWO (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=99)
-   -   slaag/zak-voorwaarden?! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1191557)

simone87 30-05-2005 21:53

slaag/zak-voorwaarden?!
 
Haai!
ik ben gezakt naar alle waarschijnlijkheid!
maar ik heb ff een vraagje en daarom ga ik jullie even opzadelen met mijn persoonlijke situatie.

Ik heb 8 vakken eindexamen VWO:
-de 4 talen : geslaagd

- eco:: ik vind dat ik hier een 4 voor kom te staan(met veel geluk een 5)
-ak:(profielvak) Hiervoor sta ik met zekerheid een 5 op mn eindlijst(als die komen gaat... :rolleyes: )
-gs (profielvak): hiervoor moet de normering minstens 1.8 worden wil ik voldoende(=5.5) staan
-wisk (profielvak): hiervoor moet de normering 1.3 worden wil ik een voldoende staan.

Economie1 is een vrijeruimtevak, maar wel een vereiste zegmaar! Zonder eco1 zou ik niet genoeg studielasturen hebben..

Nou optie slagen kan ik vergeten. Optie zakken + her zit er nog in toch? Om dan één 5 weg te werken? Want ik mag toch twee 5-en in mn profiel?

En klopt het dat als je eindcijfer een 7 of hoger is voor een bepaald vak, je die vakken niet meer hoeft te volgen als je dus toch gezakt bent?

En nog wat: kan iemand bij de normeringen van voorgaande jaren bij bepaalde vakken vertellen, of vertellen waar die te vinden zijn? :cool:

Whaa, die spanning van het wel of niet halen is toch veel leuker dan dat je het al zeker zou weten dat je geslaagd ben :D btw boeit het mij geen reet of ik slaag of zak :bloos: Zijn er hier nog meer gezakten die ff hun gevoelens willen uiten ? ;)

Groetjes Simone!

Blaatkop 30-05-2005 21:58

ja ik ben zeker gezakt/her.. in een keer slagen lukt me niet meer . das 100%.. mag ik nu een kusje van je :(?

Titus 30-05-2005 22:00

Oi! Nee je zakt met 2 vijven in je profiel (3-1 van her= 2), je mag maximaal één binnen en één buiten je profiel.

2 buiten mag uiteraard ook.

3 onvoldoendes, dus 3 buiten of 2 buiten en 1 binnen is een her.

2 binnen is een her.

Meer dan dat is sowieso gezakt :(

Je kunt alleen maar vakken afronden waar je alleen schoolexamen in doet en dus niet de vakken waar je dit jaar centraal in doet.
Vakken als Literatuur, die je al afgesloten hebt, hoef je volgend jaar niet te doen, mits je het met een 7 hebt afgesloten.

Awel dat was alles volgens mij, anders nog iets? ;)

simone87 30-05-2005 22:00

Tuurlek mag Blaatkop een kusje van mij (K)kus!
Hoe voel je je eronder? Ik las net ergens dat je verdriet hebt..hihi
Ik heb geen flikker gedaan voor 't eindexamen, dus tis mn eigen schuld...Heb je nog wat antwoordjes op mijn vraagjes?


Simone

Global 30-05-2005 22:01

j ekan natuurlijk ook certificaten aanvragen voor de vakken waarvoo rje wel een voldoende hebt gehaald. (hoeft geen 7 te zijn) Dan kan je op een volwassenonderwijs de rest volgen.
voor de rest zie wat titus zei :o

edit: geef mij ook maar een kusje:D

Blaatkop 30-05-2005 22:02

Citaat:

simone87 schreef op 30-05-2005 @ 23:00 :
Tuurlek mag Blaatkop een kusje van mij (K)kus!
Hoe voel je je eronder? Ik las net ergens dat je verdriet hebt..hihi
Ik heb geen flikker gedaan voor 't eindexamen, dus tis mn eigen schuld...Heb je nog wat antwoordjes op mijn vraagjes?


Simone

Zoals jij het typt ben je idd gezakt...ach jah... ik verdien het ook niet om te slagen... ik heb 6 jaar lang nix gedaan.. ook niet goed geleerd voor de examens.. opzich zou dit wel goed voor me zijn met mijn arrogante houding ;).. maar ik hoop het niet :(... en bout you?

kebkebe 30-05-2005 22:02

Bij eindexamen.nu staat als je je cijfer hebt berekend onderaan wat de gemiddelde normerling voor (geloof ik) de afgelopen 8 jaar was.

En er zijn ook bepaalde minimumnormeringen voor sommige vakken, maar die weet ik helaas niet. Kan iemand anders misschien vertellen.

simone87 30-05-2005 22:12

Hoe ik het typ, Blaatkop? :rolleyes: Ik ben moe en ik moet even wennen aan het feit dat ik net de conclusie heb getrokken dat ik toch echt zo goed als gezakt ben... :D
Maar ik heb ook zes jaar niets gedaan en het is inderdaad een soort van les om zo op je vingers gewezen te worden hihihi

Ik krijg trouwens 'steeds' (wel twee keer) een privé-bericht, niet dat dat jullie wat aangaat, maar ik zie hem nergens verschijnen ofzo weet je wel:D Sjee, wat ben ik melig
Bedankt trouwens titus en kebkebe

Simone

Blaatkop 30-05-2005 22:13

Citaat:

simone87 schreef op 30-05-2005 @ 23:12 :
Hoe ik het typ, Blaatkop? :rolleyes: Ik ben moe en ik moet even wennen aan het feit dat ik net de conclusie heb getrokken dat ik toch echt zo goed als gezakt ben... :D
Maar ik heb ook zes jaar niets gedaan en het is inderdaad een soort van les om zo op je vingers gewezen te worden hihihi

Ik krijg trouwens 'steeds' (wel twee keer) een privé-bericht, niet dat dat jullie wat aangaat, maar ik zie hem nergens verschijnen ofzo weet je wel:D Sjee, wat ben ik melig
Bedankt trouwens titus en kebkebe

Simone

ach ook lastig voor mij om te aanvaarden.. ben het niet gewend.. ben gewend om te halen wat ik wil.. zonder daar wat voor te doen.. snap je... heb er een paar biertjes op gedronken.. hiihihihihi

simone87 30-05-2005 22:15

Zijn jullie ook melig ofzo? Kusje Global :D En van dat van die certificaten onthoud ik!

underthabridge 30-05-2005 22:38

Je kan nog slagen, dan moet de normering voor Wiskunde hoog zijn en je een van je onvoldoendes uit je profiel ophalen, dan hou je er 2 over.

simone87 30-05-2005 23:00

Thnx underthabridge, mijn hoop is gevestigd op wiskunde. Want met een her kan ik 't makkelijk halen :D

Panini 31-05-2005 06:49

ik neem aan dat je C&M hebt en eco1 en ak bijgekozen hebt? laat dat gewoon eco1 vallen, dat scheelt een (paar) tekorten

JasperKoekie 31-05-2005 07:26

Citaat:

Panini schreef op 31-05-2005 @ 07:49 :
ik neem aan dat je C&M hebt en eco1 en ak bijgekozen hebt? laat dat gewoon eco1 vallen, dat scheelt een (paar) tekorten
Bij C&M is AK profieldeel

JasperKoekie 31-05-2005 07:27

Ben ook gezakt maar maakt me niet uit ik drink er wel gewoon om door, komende tijd wordt een groot feest, ga zelf ook maar een eindexamenfeest geven maakt me nix uit.... hahaha

ezx 31-05-2005 08:30

2 vijven in je profiel en 1 daar buiten is toch ook een her?

Blaatkop 31-05-2005 08:50

Citaat:

ezx schreef op 31-05-2005 @ 09:30 :
2 vijven in je profiel en 1 daar buiten is toch ook een her?
ja.. dan kan je namelijk 1 binnen je profiel ophalen.. hou je dus over:

1 vijf in je profiel
1 erbuiten
= geslaagd

Miracle 31-05-2005 09:03

Je bent geslaagd als:
• al je eindcijfers 6 of hoger zijn;
• je één 5 of één 4 hebt en al je andere eindcijfers 6 of hoger zijn;
• je twee 5-en of één 5 en één 4 hebt en maximaal één van die onvoldoendes in je profieldeel zit én al de andere eindcijfers 6 of hoger zijn
én
• je profielwerkstuk en de vakken ckv 1 en lichamelijke opvoeding 1 'voldoende' of 'goed' zijn.


Dat lijkt me duidelijk hé.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.