Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   British English - Native speaker (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1707047)

Jasmijn. 02-08-2008 16:26

British English - Native speaker
 
Kent er iemand een site waar men native speakers kan vinden (engelstalig) die bereid zijn te communiceren met frans/nederlandstaligen om zo taal te perfectioneren?
geen A-E...:)

Vinniebar 02-08-2008 16:50

Googlen op Penpals ofzo

zeehond23 02-08-2008 16:56

ik ben engels leraar geweest. Wil je spreken of schrijven?

Jasmijn. 02-08-2008 18:17

Citaat:

mathfreak schreef: (Bericht 27956703)
Ik heb zelf een goede beheersing van het Engels, dus als je daar belangstelling voor mocht hebben wil ik wel met je mailen in het Engels. Zo heb ik zelf ook de mogelijkheid om mijn Engels op peil te houden.


Is eng een moedertaal vr jou? Ik studeer nl talen en moet rekening houden met culturele achtergronden... letterlijk vertalen kan dus absoluut niet in mijn studies, vandaar dat ik een native speaker nodig heb. Deze houdt wel rekening met cultuurgebonden betekenissen.

Jasmijn. 02-08-2008 18:19

Citaat:

zeehond23 schreef: (Bericht 27956741)
ik ben engels leraar geweest. Wil je spreken of schrijven?

Spreken, maar moet iemand zijn uit België...
vandaar dat ik nr een site vraag... hier is het nogal beperkt...

mathfreak 02-08-2008 19:37

Citaat:

imène schreef: (Bericht 27957077)
Is eng een moedertaal vr jou? Ik studeer nl talen en moet rekening houden met culturele achtergronden... letterlijk vertalen kan dus absoluut niet in mijn studies, vandaar dat ik een native speaker nodig heb. Deze houdt wel rekening met cultuurgebonden betekenissen.

Engels is niet mijn moedertaal. Daar je echter de nadruk legt op spreken beschouw ik mijn aanbod om met je te mailen als overbodig, vandaar dat ik mijn vorige reply inmiddels heb verwijderd. Wat je eventueel zou kunnen doen is een oproep plaatsen in een plaatselijke krant, waarin je aangeeft dat je iemand zoekt die Engels als eerste taal heeft, om zo door middel van conversatie je eigen kennis van het Engels te verbeteren. Overigens vraag ik me af of, en in hoeverre, de culturele achtergrond van een Nederlander als ik en die van een Brit van elkaar verschillen.

Vogelvrij 03-08-2008 09:29

Ik begrijp geloof ik niet precies wat je wilt, maar op deze site: www.unilang.org zijn diverse native British-speakers te vinden en aangezien het een talensite is, willen ze je vast ook graag helpen.

Jasmijn. 03-08-2008 19:37

Citaat:

mathfreak schreef: (Bericht 27957406)
Engels is niet mijn moedertaal. Daar je echter de nadruk legt op spreken beschouw ik mijn aanbod om met je te mailen als overbodig, vandaar dat ik mijn vorige reply inmiddels heb verwijderd. Wat je eventueel zou kunnen doen is een oproep plaatsen in een plaatselijke krant, waarin je aangeeft dat je iemand zoekt die Engels als eerste taal heeft, om zo door middel van conversatie je eigen kennis van het Engels te verbeteren. Overigens vraag ik me af of, en in hoeverre, de culturele achtergrond van een Nederlander als ik en die van een Brit van elkaar verschillen.


Idd, toch vriendelijk bedankt :) Een oproep in krant is geen slecht idd, dat ik daar niet aan heb gedacht!
Naja als vertaler kan je niet een tekst vanuit het nl vertalen nr het engels zonder rekening te houden met cultuur. Vandaar dat Taal en Cultuur een vak apart is. Sommige vertalingen hebben een heel andere betekenis in 2e taal...

Jasmijn. 03-08-2008 19:37

Citaat:

Vogelvrij schreef: (Bericht 27958630)
Ik begrijp geloof ik niet precies wat je wilt, maar op deze site: www.unilang.org zijn diverse native British-speakers te vinden en aangezien het een talensite is, willen ze je vast ook graag helpen.

(y)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.