Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Wat vinden jullie van de dood van Osama? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1833957)

Aqualia 17-05-2011 16:53

Wat vinden jullie van de dood van Osama?
 
Ik dacht, Dat is een mooi onderwerp van het begin van een topic:D

Aqualia 17-05-2011 16:55

Nou, opzich goed. Maar ik denk dat er weinig gaat gebeuren in de wereld van terroristen. Ik denk juist, dat die mensen, en dan vooral van Al Quaida, een wraakactie gaan ondernemen, en dat is waar we voor moeten oppassen.

Danku :D

Reverend 18-05-2011 11:13

Is hij dood dan?

Havock 18-05-2011 16:08

Ondood?

Wel, we hebben al eens nazi-zombies het strand van scheveningen op zien hobbelen, misschien komt er een vervolg met Bin Laden & Co.

Annett 18-05-2011 17:30

Ik dacht dat hij een paar jaar dood was. x>

Alpha_Omega 18-05-2011 20:57

Beetje een loos topic op deze manier, ik wacht nog een dagje.

Gary Brown 19-05-2011 06:20

Wat wou je nu doen? Je bent de popster kwijt, maar zijn sponsors lopen nu vrij rond.

LauraJansen 22-05-2011 11:09

Ik denk dat het ook enorm veel nadelen met zich mee neemt, de 'verbondenheid' tussen al zijn aanhangers zal op deze manier wel groter worden(denk ik). En dat kan weer lijden tot een aantal aanslagen...

Em. 22-05-2011 15:43

Citaat:

LauraJansen schreef: (Bericht 31619301)
Ik denk dat het ook enorm veel nadelen met zich mee neemt, de 'verbondenheid' tussen al zijn aanhangers zal op deze manier wel groter worden(denk ik). En dat kan weer lijden tot een aantal aanslagen...

Of het valt juist uit elkaar. Misschien hield Osama alles wel een beetje bij elkaar, en dat die controle nu een beetje wegvalt? Al weet ik niet of dat nu automatisch goed nieuws is.

T_ID 22-05-2011 15:55

Citaat:

LauraJansen schreef: (Bericht 31619301)
Ik denk dat het ook enorm veel nadelen met zich mee neemt, de 'verbondenheid' tussen al zijn aanhangers zal op deze manier wel groter worden(denk ik). En dat kan weer lijden tot een aantal aanslagen...

Of juist niet, want bij beheert toch een deel van de communicatie.

Kenmerk van de meeste terroristische netwerken is dat ze onderling zo weinig mogelijk van elkaar weten, zodat als er eentje gepakt wordt, er weinigen in gevaar komen.

Als je dus een aantal mensen uitschakelt die de communicatie tussen cellen regelden, valt de coördinatie weg, en blijven er slechts cellen over die niet van elkaars bestaan weten. En die coördinatie is nodig als je ergens een aanslag wilt plegen.


Het wegvallen van mensen als Bin Laden zal de effectiviteit van Al Qaida verminderen. Hoewel het uitschakelen van het oude middenkader uit de tijd van de Taliban daar ook heel belangrijk voor is.

Eigenlijk is het voor een groot deel al zo dat er geen Al Qaida meer bestaat in de zin van een internationaal samenwerkend netwerk. Het zijn nu meer groepjes geïsoleerde mensen die onder de vlag van Al Qaida aanslagen plegen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.