Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   "In a world"........The Filmtopic Strikes Back (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1770927)

Dinalfos 07-09-2009 09:07

"In a world"........The Filmtopic Strikes Back
 
Tijd voor een nieuwe *O*


De vorige keer in Filmtopic:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1746889


Edit door Balance: welke film heb jij gezien en wat vond je er van?

BendeBen 07-09-2009 15:00

http://forum.scholieren.com/images/k...thread_dot.gif

WolterB 07-09-2009 16:44

District 9 (2009)

Eén van de absolute toppers die in 2009 uit gaat komen/uit is gekomen. Moest het helaas met een gedownloade versie doen, maar de kwaliteit viel alles mee.

Het verhaal zelf is zeer origineel neergezet met een realistische ondertoon, hoewel het overduidelijk sci-fi is natuurlijk ;) en weet voor de volle speelduur de aandacht heel goed vast te houden.

Voor de rest meot je het maar zelf zien :p

9,2/10

Dinalfos 07-09-2009 16:46

Citaat:

BendeBen schreef: (Bericht 29644957)

Ja, dat roep ik ook al jaren.

BendeBen 07-09-2009 18:36

hm?

ik mark m gewoon even, kan ik m sneller vinden tussen topics die ik niet regelmatig check :p

Balance 07-09-2009 20:53

Ik heb even de openingspost aangepast zodat nieuwe leden ook snappen waar het topic voor dient. De topictitel spreekt niet echt voor zich nl.

Absinthe 08-09-2009 12:52

Los abrazos rotos

Ik vond hem nogal tegenvallen. Er worden tig lijntjes uitgezet, en ze worden stuk voor stuk afgeraffeld of gewoon helemaal niet afgemaakt.

BendeBen 09-09-2009 00:09

inglourious basterds

wel goed hoor maar viel me wel tegen eigenlijk. ik verwachtte een over the top nazi gore fest of op zn minst een oorlogsfilm maar kreeg alleen maar ellenlange dialogen met quasi intellectuele of artistiek verantwoorde references naar films of personen in de weinigomvattende setting van een bioscoop eo.

Spoiler

Dinalfos 09-09-2009 19:26

Aaltra - 5/10

Meh. Soms wel grappig of innemend, maar meestal niet.

Chick Rock 09-09-2009 21:42

Roman Holiday

<3333 Oh wat werd ik blij! Al die mooie Romeshots, zomervakantienostalgie ten top! Bovendien vond ik Audrey Hepburn fijn subtiel spelen (in tegenstelling tot haar rol in bijvoorbeeld My Fair Lady).

9/10

*oma* 09-09-2009 22:10

Hanekam de rocker

Vroeger één van mijn favoriete tekenfilms en nog steeds geniaal (y)

Rationeel 10-09-2009 01:11

straw dogs (1971) - 8/10

in het eerste uur gebeurt er niet veel, maar toch wordt er een bepaalde spanning opgebouwd. daarna breekt de hel los en is het 'home alone' meets 'rambo' :)

die vrouw was alleen strontirritant, maar sinds 'the shining' heb ik het idee dat irritante vrouwen bijdragen aan de spanning :)

BendeBen 10-09-2009 08:16

realisme noemen we dat.

Tekster 10-09-2009 09:53

Inglourious Basterds.

Heb de film nu twee keer in de bios gezien en ga dit weekend voor een derde keer. Knap staaltje filmgeweld is het weer. Persoonlijk vond ik Kill Bill niet helemaal geslaagd en Grindhouse gewoon slecht! maar met deze film is Tarantino weer helemaal terug.

Ik wil eigenlijk niet zoveel kwijt over de film behalve dat hij geniaal is en iedere Tarantino liefhebber gewoon moet gaan :D

Rationeel 10-09-2009 10:45

Citaat:

BendeBen schreef: (Bericht 29654310)
realisme noemen we dat.

:D

Rationeel 10-09-2009 14:09

district 9 - 8,5

zeer originele film die aliens eens anders benadert dan een aarde veroverend ras. de documentaire achtige stijl aan het begin zorgt voor meer geloofwaardigheid en dat draagt duidelijk bij aan de film. zelfs voor mensen die niet van alien-films houden zou dit nog weleens een verassing kunnen zijn.

Spoiler

WolterB 10-09-2009 14:56

Citaat:

Rationeel schreef: (Bericht 29655247)
district 9 - 8,5

zeer originele film die aliens eens anders benadert dan een aarde veroverend ras. de documentaire achtige stijl aan het begin zorgt voor meer geloofwaardigheid en dat draagt duidelijk bij aan de film. zelfs voor mensen die niet van alien-films houden zou dit nog weleens een verassing kunnen zijn.

Spoiler

Spoiler

Rationeel 10-09-2009 15:08

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 29655436)
Spoiler

Spoiler

Sarah 10-09-2009 16:16

Ik heb ook Inglourious Basterds gezien. Ik ben normaal niet heel gek op Tarantino omdat ik graag een verhaal wil dat ik kan volgen. Maar hier zat een volgbaar verhaal in, plus de te verwachten mooie camerastandpunten en scherpe dialogen, dus ik was wel enthousiast.

Breg 10-09-2009 18:16

9

Animatiefilm die als 11-minuten durende animatie een Oscar heeft gewonnen, en nu, geproduceerd door Tim Burton, in een 'avondvullende' (nouja 79-minuten) versie uit is.
Hoewel het idee van een animatiefilm die plaatsvind in een post-apocalyptische wereld eerst nog even aan Wall-E doet denken, is 9 echt een compleet andere film die zich zeker niet op kinderen als doelgroep richt. Al met al mooie animaties en een interessant concept waarin lappenpoppen zonder speciale gaven zich staande moeten houden tegen machines die de wereld willen overnemen.

Carn 10-09-2009 18:27

ik las dat het suffe plot de kwaliteit van de beelden en sfeer redelijk omzeep helpt; dat wordt voor mij een downloadje vrees ik.

Rationeel 10-09-2009 23:26

loft - 7,5/10

bewijs dat een nederlandstalige film niet per definitie prut hoeft te zijn. goed geacteerd, goede sfeer en boeiend verhaal.
Spoiler

WolterB 11-09-2009 20:17

SM-Rechter (2009)

Zeer interessante film (deels docu omdat het waargebeurd is) over een rechter die alles is kwijtgeraakt omdat hij SM-praktijken met zijn vrouw uitoefende. De kromheid van de rechtstaat wordt weer eens tentoongespreid en sommige gebeurtenissen verbaasden me ontzettend.

De film is niet seksueel getint zoals de titel doet vermoeden ;) en daardoor voor mij prettiger om naar te kijken en het komt het realisme ook ten goede.

7.2/10

Kenjirro 11-09-2009 23:52

Windstruck - erg rommelige film, soms best vermakelijk maar had echt veel meer in kunnen zitten 2/5

Dinalfos 12-09-2009 20:30

Space Cowboys - 8/10

Erg tof Comedy-drama met goede rollen van de vier oudjes. In de laatste 20-30 minuten is het afgelopen met de humor en krijgen we wat thrillerachtige shizzle voor onze kiezen. Dat pakt niet geniaal uit, moet ik zeggen.

Maar verder erg geslaagd.

District 9 - 7/10

Mja. Ik vond hem een beetje tegenvallen. De eerste helft is overwegend saai, met al zijn politieke en sociale metaforen. De makers lijken er een sport van gemaakt te hebben om zoveel mogelijk kenmerken van de Apartheid (en vergelijkbare zaken) letterlijk toe te passen in een sci/fi-omgeving. Het was eigenlijk niets meer dan één groot "hey, zo deden ze dat ook met de negerzwartjes!"-moment. Beetje jammer, dat soort dingen.

Puur visueel is de film wel heel geslaagd. Ik ben niet zo'n fan van al die handycam-ongein, maar ik vind het hier wel passen. Het wat matte kleurgebruik en de klassieke ontwerpen passen perfect bij de zonnige settings van ZA, waardoor er een nogal onwerkelijk sfeertje ontstaat. Bovendien zijn de composities uitstekend en de integratie van relatief goedkope, maar uitermate effectieve CG vrijwel optimaal (y)

Het feit dat de film in de tweede helft (nou ja, ongeveer) overschakelt op een moordend tempo en er met regelmaat lichamen exploderen, maakt het nog leuker. Die gekke Nieuw-Zeelanders met hun rare fratsen ook altijd.

Een van de geinigste dingen:

Spoiler

BendeBen 12-09-2009 22:43

dead man

hot damn wát een chille film. en die soundtrack... _o_

Chick Rock 13-09-2009 11:48

Little Ashes

Jemig, wat een vervelende film. Het allerergste: het Spaanse accent van de Engels sprekende acteurs, om duidelijk te maken dat ze eigenluijk helemaal geen Engels spreken, maar Spaans (N). Ik keek 'em zonder ondertiteling, met als gevolg dat ik de helft niet heb verstaan.

Larry Flint 13-09-2009 21:37

Citaat:

BendeBen schreef: (Bericht 29650279)
inglourious basterds

wel goed hoor maar viel me wel tegen eigenlijk. ik verwachtte een over the top nazi gore fest of op zn minst een oorlogsfilm maar kreeg alleen maar ellenlange dialogen met quasi intellectuele of artistiek verantwoorde references naar films of personen in de weinigomvattende setting van een bioscoop eo.

Spoiler

Compleet mee eens (Y). Ik vond hem tegenvallen, van een Tarantino film verwacht ik meer dan een aantal leuke stukjes, de hele film moet gewoon vet zijn.

BendeBen 13-09-2009 22:19

ik kan me trouwens niet herinneren dat ik het fragment op 01:09 van de trailer gezien heb in de film.

Tekster 14-09-2009 10:14

Citaat:

Larry Flint schreef: (Bericht 29665755)
Compleet mee eens (Y). Ik vond hem tegenvallen, van een Tarantino film verwacht ik meer dan een aantal leuke stukjes, de hele film moet gewoon vet zijn.

Spoiler


Anyway laatste film die ik heb gezien is Public Enemies. Geen geniale film, maar Johnny Depp is eigenlijk gewoon altijd goed en dat weet de film beter te maken dan hij eigenlijk is.

WolterB 14-09-2009 11:00

Citaat:

BendeBen schreef: (Bericht 29665886)
ik kan me trouwens niet herinneren dat ik het fragment op 01:09 van de trailer gezien heb in de film.

Was dat niet
Spoiler

Larry Flint 14-09-2009 11:29

Citaat:

Tekster schreef: (Bericht 29666557)
Spoiler

Ja prima, dat was ook zeker wel spannend ofzo, maar ik verwacht van Tarantino gewoon niet een spannende oorlogsfilm met boodschap maar
zinloos geweld en absurdisme en dat vond ik te weinig naar voren komen. Ik vond dat er teveel boodschap ofzo in zat, en te weinig geweld eigenlijk. Misschien nog maar eens herkijken dan over een tijdje :o

Overigens ook een misleidende trailer.
Spoiler

Tekster 14-09-2009 14:51

ja sorry zal het even in spoiler zetten. over je opmerking, mee eens, maar daarom zijn de momenten juist ook subliem van hem.

Ps: oja en misschien is het handig dat jij je post ook weer aanpast. Nu zie je mijn spoiler gewoon in jouw citaat.

BendeBen 14-09-2009 19:14

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 29666682)
Was dat niet
Spoiler

Spoiler

Uice 14-09-2009 23:51

Citaat:

BendeBen schreef: (Bericht 29650279)
Spoiler

Spoiler

Kenjirro 15-09-2009 11:54

12 monkeys - fantastische film, een van de weinige films waarin de psychologische aspecten van tijdreizen wordt behandeld. Goede rollen van Bruce Willis en Brad Pitt, acteurs waar ik normaal gesproken geen hoge pet op van heb. 4/5

groth 15-09-2009 12:35

vanavond voor de derde keer naar Inglourious Basterds. Wat een heldenfilm! :D

Bearjew FTW!

BendeBen 15-09-2009 14:17

zolang er mensen zijn die 3x naar dezelfde film gaan kan ik iig met een gerust hart blijven downloaden *O*

Rationeel 15-09-2009 15:10

(Y):D

*oma* 16-09-2009 17:48

Gamer

Visueel geweld, letterlijk en figuurlijk, en heel veel tieten. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden.

?/10

Carn 17-09-2009 00:59

Citaat:

*oma* schreef: (Bericht 29675649)
Gamer

Visueel geweld, letterlijk en figuurlijk, en heel veel tieten. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden.

?/10

Ah, ze hebben het Crank-principe dus niet overboord gegooid :)

Carn 17-09-2009 01:06

Citaat:

Dinalfos schreef: (Bericht 29662693)
Die gekke Nieuw-Zeelanders met hun rare fratsen ook altijd.

Een van de geinigste dingen:

Spoiler

Blomkamp is een rasechte ZA-er! ookal werkt ie vanuit Vancouver :) Ik denk dat de input van Jackson meer van de orde "Neil, gewoon doen wat je zelf leuk vindt" was. Vond de CG idd ook sterk, zeker voor dat budget. Maar goed, Blomkamp komt ook uit de CG wereld, dus verstand van zaken + de juiste middelen = (Y). Het zag er wat mij betreft een stuk realistischer uit dan bv wat er in GI Joe te zien is, een film die laten we zeggen, 100 miljoen dollar duurder was.

+

Spoiler


Ik heb laatst een goede versie kunnen kijken en het blijft toch wel een dikke 8,5/10 denk ik. Leuk om ook her n der wat Nederlands te kunnen lezen in de achtergrond.

Rationeel 17-09-2009 09:58

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 29677618)

Ik heb laatst een goede versie kunnen kijken en het blijft toch wel een dikke 8,5/10 denk ik. Leuk om ook her n der wat Nederlands te kunnen lezen in de achtergrond.

ik weet uit mijn hoofd niet meer welk stukje, maar ergens zegt iemand ook, met een nét niet goed genoeg accent 'tot ziens!' :)

er is al even een hele goede r5 beschikbaar trouwens.

Rationeel 17-09-2009 14:17

van de week ook sinds heel lange tijd weer eens evil dead 1 & 2 gekeken.

niets klopt: acteerwerk van lik-mijn-vestje, specialeffects nog slechter dan de godzillafilm uit '54, verkeerde en veel te slechte geluidseffecten, geen enkele scene lijkt zonder meerdere continuïteitsfouten gemonteerd etc.

maar man- o -man wat een topfilms (mocking-horror?) blijven het toch, ik heb me weer kapotgelachen. vooral bij deel 2 :D

7/10 resp. 8/10

Uice 17-09-2009 14:52

Citaat:

Rationeel schreef: (Bericht 29678702)
van de week ook sinds heel lange tijd weer eens evil dead 1 & 2 gekeken.

niets klopt: acteerwerk van lik-mijn-vestje,

Campbell is geweldig in deel twee.
Citaat:

specialeffects nog slechter dan de godzillafilm uit '54,
Special effects zijn fantastisch voor hun doeleinde.
Bovendien bruist de cinematografie van creativiteit en lef, zeker voor een debuutfilm. Raimi's enorme visuele talent was toen al zichtbaar.

Carn 17-09-2009 16:46

Citaat:

Rationeel schreef: (Bericht 29677903)
ik weet uit mijn hoofd niet meer welk stukje, maar ergens zegt iemand ook, met een nét niet goed genoeg accent 'tot ziens!' :)

er is al even een hele goede r5 beschikbaar trouwens.

Ja, de voicemail van Wikus en Tanya geloof ik :) Verder zag ik ook ergens "gevaarlijk" staan in dat laboratorium, er zal nog wel wat meer in zitten.

WolterB 17-09-2009 19:30

Afgelopen week gezien:
Clerks. (1994)
7.8/10
Mallrats (1995)
7.5/10
Chasing Amy (1997)
7.5/10
Dogma (1999)
8.2/10
Jay and Silent Bob Strike Back (2001)
7.8/10
Clerks II (2006)
7.8/10

6 prima films van Kevin Smith om te bekijken als je ziek bent. Lekker luchtig, af en toe flinke puberale humor (Jay & Silent Bob), veel terugkerende acteurs en karakters en ook prima verhaallijnen al moet hij zich niet te veel aan de romantiek wagen ;)
Prima rollen in alle films van Ben Affleck en Matt Damon. Ook leuke rollen van Jason Lee en Ethan Suplee (My Name is Earl) en tof hoe de View Askew-wereld neergezet wort door Smith. Heerlijke films om af en toe te bekijken.

The Red Shoes (1948)
Gerestaureerde versie in HD en wat een prachtige film was dit. Afgelopen jaar helemaal opgepoetst door o.a. Martin Scorsese waardoor de film in alle glorie weer te bewonderen is. Er wordt goed gebruik gemaakt van de kleuren, die vooral tijdens de dans- en balletscenes werkelijk van het beeld afspringen. Ondanks het feit dat er geen grote acteurs in de film te bewonderen zijn weten ze een zeer geloofwaardig en meeslepend verhaal (deels naar het sprookje van Hans Christian Andersen) neer te zetten met als hoogtepunt een balletvoorstelling van ruim een kwartier.
9.0/10

Rationeel 18-09-2009 01:06

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 29678829)
Campbell is geweldig in deel twee. Special effects zijn fantastisch voor hun doeleinde.
Bovendien bruist de cinematografie van creativiteit en lef, zeker voor een debuutfilm. Raimi's enorme visuele talent was toen al zichtbaar.

die films als geheel zijn fantastisch voor hun doel(einde), daarom ook de goede cijfers. het is natuurlijk één grote grap. maar naast fantastisch is het acteerwerk en zijn de special effects gewoon zwaar over-the-top slecht.

Uice 18-09-2009 11:58

Citaat:

Rationeel schreef: (Bericht 29681493)
die films als geheel zijn fantastisch voor hun doel(einde), daarom ook de goede cijfers. het is natuurlijk één grote grap. maar naast fantastisch is het acteerwerk en zijn de special effects gewoon zwaar over-the-top slecht.

Slecht is het woord niet. Onrealistisch, ja, maar realistisch was ook absoluut niet wenselijk geweest. De special effects zijn gewoon perfect. En Bruce Campbells acteerwerk al helemaal, dat doet niemand hem na. Over the top is niet gelijk aan slecht.

Dinalfos 18-09-2009 11:59

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 29677618)
Blomkamp is een rasechte ZA-er! ookal werkt ie vanuit Vancouver :) Ik denk dat de input van Jackson meer van de orde "Neil, gewoon doen wat je zelf leuk vindt" was. Vond de CG idd ook sterk, zeker voor dat budget. Maar goed, Blomkamp komt ook uit de CG wereld, dus verstand van zaken + de juiste middelen = (Y). Het zag er wat mij betreft een stuk realistischer uit dan bv wat er in GI Joe te zien is, een film die laten we zeggen, 100 miljoen dollar duurder was.

Ja, maar Peter Jackson en zijn kornuiten hebben zich er klaarblijkelijk toch heel zwaar mee bemoeid. Ik vind de film namelijk heel erg...uhm....Nieuw-Zeelands aandoen. Al kan ik niet echt uitleggen waarom :o


+

Citaat:

Spoiler


Doe niet zo bijdehand :nono::p


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.