Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Geen druppel alcohol en vriendschap? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1947105)

Protected22 13-09-2018 17:59

Geen druppel alcohol en vriendschap?
 
-

bloodyb 13-09-2018 18:04

Kun je niet gezellig doen zonder alcohol?

Elin3 13-09-2018 18:27

Als jij niet wil drinken, dan drink je lekker niet. Ook zonder alcohol kan je een hele gezellige avond hebben. De gezelligheid van een borrel hangt niet af van dat drankje in je hand, maar van de mensen, gesprekken, grappen.

Geven andere mensen je het gevoel dat je ongezellig bent omdat je geen alcohol drinkt? Of zit dat idee vooral in je eigen hoofd?

Protected22 13-09-2018 19:02

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34520268)
Als jij niet wil drinken, dan drink je lekker niet. Ook zonder alcohol kan je een hele gezellige avond hebben. De gezelligheid van een borrel hangt niet af van dat drankje in je hand, maar van de mensen, gesprekken, grappen.

Geven andere mensen je het gevoel dat je ongezellig bent omdat je geen alcohol drinkt? Of zit dat idee vooral in je eigen hoofd?

Nee het idee zit in m'n eigen hoofd. Meerdere hebben al gezegd dat het hun niks uitmaakt.

Jan Marijnissen 14-09-2018 09:26

Dus zonder alcohol ben je ongezellig, maar met alcohol doe je domme dingen? Denk je in alles zo zwart-wit? Goede manier om jezelf gek te maken. Uiteraard kan iemand in het algemeen prima zonder alcohol gezellig zijn of wél alcohol drinken zonder domme dingen te doen. Relativeer.

Straatmeid_oud 14-09-2018 20:04

Je kan prima zonder alcohol gezellig zijn. Je moet pas alcohol drinken als je dat zélf wil. Op een bepaald punt kunnen mensen dronken worden, als ze dat allemaal worden, kan je misschien niet meer zo goed levelen. Dat niveau ga je niet zomaar inhalen dus kan dat ook gewoon een reden of signaal voor je zijn om naar huis te gaan.

Protected22 18-09-2018 20:27

Citaat:

Straatmeid schreef: (Bericht 34520598)
Je kan prima zonder alcohol gezellig zijn. Je moet pas alcohol drinken als je dat zélf wil. Op een bepaald punt kunnen mensen dronken worden, als ze dat allemaal worden, kan je misschien niet meer zo goed levelen. Dat niveau ga je niet zomaar inhalen dus kan dat ook gewoon een reden of signaal voor je zijn om naar huis te gaan.

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34520430)
Dus zonder alcohol ben je ongezellig, maar met alcohol doe je domme dingen? Denk je in alles zo zwart-wit? Goede manier om jezelf gek te maken. Uiteraard kan iemand in het algemeen prima zonder alcohol gezellig zijn of wél alcohol drinken zonder domme dingen te doen. Relativeer.

Ik denk dat jullie beiden wel gelijk hebben. Ik moet niet zoveel over mezelf twijfelen en mezelf gek maken.

slotje.

martijntje21 12-11-2018 13:27

Zij: "Hey wil je een biertje?"

Jij: "Nee man, dankje, ik drink niet"

Zij: "Ah geen probleem"

Jij, in hoofd: "IS WEL EEN PROBLEEM"

Jij, in hoofd: "IK GA DIT OP SCHOLIEREN.COM POSTEN"


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.