Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Algemeen overlijdens topic (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=523029)

murwari 15-12-2002 19:55

Het algemene overlijdens-topic (dieren!)
 
Hier alle condoleances, en andere zaken aangaande je overleden huisdier...

Bij deze condoleer ik alle huisdierenbezitters en wens ze sterkte toe...

murwari 17-12-2002 11:32

Dit was er al veel eerder, alleen is ie nu sticky zodat we op bepaalde momenten geen overvloed aan dit soort topics komen (kan een trieste boel van het forum maken). Waarom nu sticky? omdat men dan ziet dat er zo'n topic is en niet nog extra topics gaat maken.


Alsof iemand zich verveeld? Neen, ... maar het verleden zegt ons wel dat als iemand zijn diertje overlijdt er wel op het forum wordt over gepraat . Ik zou liever zo weinig mogelijk mensen zien posten in dit topic, omdat ik het jammer voor hen vind dan. Maar het gebeurt, en in dit topic kan men dan even terecht. Men kan echter niet terecht in dit topic met opmerkingen en dergelijke, daar heb je e-mail en Feedback voor.

C'est moi 18-01-2003 17:28

nijntje toen ik op vakantie was in 1997. ik mis hem nu nog heel erg.

groetjes chretienne

Zazl 19-01-2003 21:18

Benno (15,5jaar) 1sept 1987 -27nov 2002, hebben we in moeten laten slapen :(
Kitty (15,5jaar) 13 mei 1986 -25okt 2001, overreden door een auto :( ik mis ze heeel erg :(

Olafant 25-01-2003 14:17

onze hond Mijoe (mi-joe).

ze was 2 jaar ouder dan ik, een grote schok dus toen ze weg was. ondertussen al zo'n 7 jaar geleden.

onze kat gizmo. overreden door me pa toen hij onder de auto vandaan sprong toen me pa de bocht om ging.

onze kat smaus. weggelopen en nooit meer teruggezien, waarschijnlijk aangereden. Een van de meest coole kitties die we hadden. We hadden hem 7 maanden.

Toet0r 30-01-2003 17:49

Ko het konijn (14) t was een gaaf konijn..hijs al iets van 6 jaar dood ofzow...maar hij werdgewoon te oud

vlekje ook konijn (ong. 4) hij had opeens iets aan zn poot en toen kon ie nie meer lopen en ook niet meer naar znetenen drinken toedus hebben we m maar inlaten slapen...was heeln heel lief beesje!

DJ Incompetent 31-01-2003 02:27

onze kippen zijn dood, afgeslacht door een vos ofzo, 3 lagen er dood in het hok, de rest waren begraven in verschillende tuinen hier in de buurt.

gaarheid.

elledc 07-02-2003 15:30

Mijn hond, een bretoense spaniel, kreeg een euthanasie-spuitje eind 2001. Hij heeft veel afgezien want had kanker. Hij was 11 jaar.
Intussen heb ik een nieuwe hond, maar geen andere hond kan hem vervangen.

Toen hij me voor 't laatst aankeek zag ik in zijn ogen dat hij weg wilde, misschien wel naar een betere plaats...
Hij ligt begraven in de tuin.

(ik ben niet overdreven emotioneel als het om een sterven gaat maar mijn hond betekende veel voor mij, er is geen mens die zo trouw kan zijn als een hond)

shine-C 10-02-2003 16:32

Mijn lieve herder, hij was 15 en hij was er altijd voor me. Ik kreeg hem toen ik 2 was :(

FireCracker 17-02-2003 19:43

mijn kat... net .. half uurtje geleden ofzo... in laten slapen.. :( *huil* hij was al heel oud.. (20)
en gisteren mijn konijn... k*tzooi

vrijgezel16d 18-02-2003 12:48

stuk of tien vissen
2 katten waar ik de naam niet meer van weet was beetje te klein
weet wel dat er 1tje overreden is.

kat: axel roos (aangereden)
kat: gizmo (kanker)

veel ratten
1 was mijn lievelingetje
rapido heette die is opgegeten door onze kat (tsjah de natuur)
nog eentje pieter die is een beetje verhongert (heeft spijt)

konijn: weet zijn naam niet meer weet alleen dat ie is aangevallen door een hond van de buurt
en nog een konijn ajax (kanker ofzo)

dromerig elfje 20-02-2003 21:47

Vandaag is er een vogeltje tegen ons raam opgevlogen..., nu is hij dood... :(

Bazz 22-02-2003 15:48

pfff :o

katten:

Gijs, ouderdom in combinatie met dat slechte kattenvoer van paar jaar terug

Karel ouderdom in combinatie met een gezwel op z'n hoofd (ontstoken na een gevecht met een andere kater)

Pluk geen idee, ze begon opeens constant over te geven en te poepen in huis. Enige manier waarop we dat tegen konden gaan is door haar 2 weken in een donkere kamer op te sluiten. Hadden we geen zin in.

Pim, zijn we helaas kwijtgeraakt na onze verhuizing :(

Hamster:

Hammie, dood aan ouderdom, hij was 3,5 en is toen op 1 of andere manier tussen de spijlen gekomen, met als gevolg dat hij zichzelf had 'opgehangen'

Ratten:

Ciske, ouderdom, was 4,5 :eek:

Hond:

Roos, ouderdom, geen idee hoe oud ze is geworden. We hebben haar op een gegeven moment (toen ze 6 was) weg moeten doen :(



zoiets :)
en m'n zus nog een stuk of 4 hamsters en 5 ratten ofzo :S

DutchGirl 26-02-2003 18:49

kheb net een rat in laten slapen :(

http://www.webdeveloping.nl/upload/?1570923842

26 - 2 - 2003 :/

yatsie 06-03-2003 21:55

Mijn twee katten zijn allebei vergiftigd geweest :( door mijn kutbuur. Gdv, I hate him!! :mad: :o
Heb al hun foto's op mijn kamer rondgehangen, helpt me wel.

Rest in peace Filou..& Jumpy

DarkCat 07-03-2003 14:25

Ik droomde gisternacht dat mijn ouwe kat weer terug was.. ze stond opeens naast me terwijl ik met vrienden buiten zat. En ik zei.. "hee, dat is Bolle.. maar dat kan niet, Bolle is al vier jaar dood!"
Dus ik roepen, "Bolle!" en Bolle keek terug, dus het was haar echt.. poes op schoot dus, aaien, in de ogen kijken, helemaal verbaasd.. toen werd ik wakker.. en toen mistte ik opeens weer dat lieve hoopje kat aan mijn voeteneind. :(

DarkCat 07-03-2003 14:26

Citaat:

phensic schreef:
Mijn twee katten zijn allebei vergiftigd geweest :( door mijn kutbuur. Gdv, I hate him!! :mad: :o
Heb al hun foto's op mijn kamer rondgehangen, helpt me wel.

Rest in peace Filou..& Jumpy

Heb je die buurman/vrouw nog wel te grazen genomen of aangeklaagd?

faan 10-04-2003 14:45

Gisteren heb ik mijn twee oudste cavia's moeten afmaken. Ze hadden een virus. Dit virus hield in dat het hele lijf verlamd leek te zijn en ze konden ook niet eten, verder was het vreselijk hoe ze erbij lagen. De symptonen kwamen gisteren pas boven. Eerst dacht ik dat er een aanval gedaan was op de cavia's door een kat of iets dergelijks. Ik heb nog nooit zo cavia's gezien. Het is vreselijk als het virus de andere cavia's ook krijgt. Het hok stond tenslotte naast de zieke, en ik heb lichamelijk contact overgebracht naar het voedsel en naar de andere cavia's. Mijn kleine babycavia's zijn pas anderhalve week oud. Zij kunnen het eerste het virus krijgen, door hun minder sterke immuunsysteem. Het was toch een apparte ervaring, hoe ik de cavia's van het lijden verloste.

dyfusica 14-04-2003 08:54

mn hamster is vorige week overleden.. maar tis maar beter zo.. echt een goede baas was ik voor dat beest niet

dyfusica 17-04-2003 20:11

en net een week later in mn konijntje ook nog dood

Mokkol 24-04-2003 02:18

mn katje charley :( ze is weggelopen/overeden/gejat/enz toen ik op vakantie was :(

*Novah* 28-04-2003 17:16

mijn lieve golden retriever is er niet meer sinds vorige week... hij was echt alles voor me, ik mis hem zo!

vandaag was hij 10 geworden :(

Ilsje 09-06-2003 00:11

een maand terug goudvis Jip die 11 is geworden!!! (snapt t zelf ook nie)
2,5 jaar terug ratje Elmo van bijna 2
4,5 jaar terug ratje Taz van bijna 2
9 jaar geleden de vriendin van Jip, Janneke dus die 2 is geworden.

en afgelopen donderdag ratje Joep van 2,5 :s

®óßíñ 09-06-2003 16:09

Kijk eens op http://members.chello.nl/j.korver 3 voor je berichten
ps gecondeleerd voor de genen die net hun uisdier zijn kwijtgeraakt.

Evil creature 25-06-2003 21:45

:(


-floris, kat toen ik nog klein was.

-bas, een cavia toen ik klein was

-koosje, een hamstertje

-droepie, mijn dwergkonijntje die ik ooit voor mijn verjaardag
kreeg

-mimi, ratje van mijn broer

-mira, ratje van mijn broer

-spidey, vogelspin

-nog een stuk of 10 vissen

:(

we hebben nu 3 katten, die leven nog wel.

murwari 26-06-2003 08:42

Citaat:

01-LoPeZsTyLe schreef op 25-06-2003 @ 22:20:
ik mis me kat tommy nog steeds...hij was zo lief..hij sabelde altijd op z'n staart echt heel lief..maar een stomme lul reed met zijn auto mijn kat dood :( ...ik mis mijn kat echt heel erg soms...als ik er aan denk moet ik weleens huilen..ik schaam me er soms voor..

Repsaj 27-06-2003 13:50

Tosca, cocker spaniel van me tante...was lief hondje
Baarmoederontsteking....

Gone but not forgotten

Mara 02-07-2003 11:57

Ratje net 2 uurtjes geleden laten inslapen.. beter voor 't beestje, ze was helemaal vermagerd enzo.

StefanLovertje 03-07-2003 11:39

mijn konijntje is vanmorge overleden..

geen flauw idee hoe het komt.. hij at gewoon niet meer, alleen wat stukjes appel.. dus ik zag het wel aankomen..

Wappy 20-07-2003 20:07

Nijntje, mijn allereerste konijntje, ik had ze nog geen jaar en ik geloof dat ze 2 jaar was, en toen was ze dood door de konijnenziekte...vergeten inteenten...


Knabbel, 2de konijntje was ook zo'n 2 a 3 jaar, ik had ie meer als een jaar, ze zeiden dat we die niet moesten inenten, maar de ziekte was nog in onze tuin ofzow en vandaar :(

yatsie 21-07-2003 17:41

Citaat:

DarkCat schreef op 07-03-2003 @ 14:26:
Heb je die buurman/vrouw nog wel te grazen genomen of aangeklaagd?
Sorry voor late reactie.

Nee, we hadden geen bewijzen en zo. 't Is ook niet zo simpel om maar eventjes de buren aan te klagen, weet je wel. Als je de rest van uw leven in ruzie moet leven naast hen...no good idea.
Alhoewel ik hen wel liever te grazen had genomen :(.

Thomas 26-07-2003 12:29

Max onze 11 jarige hond is vanmorgen overleden aan een levertumor. :(

Thomas 03-08-2003 19:19

Citaat:

bloempjuh schreef op 01-08-2003 @ 18:11:
(n)
Ja, het is nu al meer dan een week geleden en op sommige momenten merk je echt goed dat hij er gewoon niet meer is. Misschien dat een nieuwe hond helpt om zijn dood enigszins te vergeten of te verwerken. :)

Thomas 06-08-2003 13:52

Citaat:

bloempjuh schreef op 04-08-2003 @ 17:39:
Een nieuwe hond brengt in elk geval weer wat leven terug, ja :)
Dat is de reden dat we misschien over 3 weken een nieuwe hond nemen. :)

faan 06-08-2003 17:26

IK wil graag de 3 caviaatjes uit een nest van 5 vaarwel wensen. Het was moeders eerste worp, maar de bevalling kwam schijnbaar te laat. Ik vind het ook echt niet kunnen dat ze bij de eerste worp gelijk al zoveel kreeg. Ik ben blij met de twee resterende baby's :). Alhoewel er een schijnbaar aan een oog blind is..

ajaxgirliej 16-08-2003 12:20

2 konijnen, spinie en sylvester
4 hamsters ik weet alleen hun naam niet meer
1 hond- sobat was echt een hele leife hond geen 1 hond kan zo als sobat worden
2 caviatjes ze waren ziek geboren :(
en de 2 katten van me tante en hun konijn

Mister Nygaard 21-08-2003 20:53

roodmans bijnaam Brocca.

Poes met een menselijk gezicht. Alweer bijna 6 jaar dood maar nooit vergeten

elfje16 24-08-2003 20:40

carry 19 jaar oud geworden, in moeten laten slapen aangezien ze blind, doof, heupen versleten enzo

ben met haar opgegroeid, een soort tweede moeder voor mij en mis haar ook heel erg.....

Rissie 26-08-2003 20:52

Ik had een vis, en veel mensen zeggen dat dat niet uitmaakt, maar ik mis hem egt nu heel errug :( . Ik heb er nog 1 en die had ik tegelijk met Kylie (Zow heette die) en die is nu al 2 1/2 jaar! Best wel ouwd. Maar Kylie is 1 1/2 geworden :(

Belle 27-08-2003 21:58

16-08-03 t/m 27-08-03 19.57 uur
Sneeuwitje, mn lieve ratje, vandaag in laten slapen omdat ze een veel te zware longontsteking had, met waarschijnlijk abcessen in haar longetjes.. Rust zacht lief meisje, al je vriendinnen en je baasjes missen je :(

essie:D 28-08-2003 16:49

19-maart-2001 ----- 25-augustus-2003

joris onze lieve kat is overleden aan een fout van de dierenarst hij had blaasgruis en hebben zun blaas leeggehaald (met verdoving) daarna nog un keer geopereerde en de 2de verdoving was hem net iets te veel :( het was een mega lieve en zachte kat we hebben er allemaal veel moeite mee :( ze is ongeveer 2 1/2 geworden ik hoop dat we een lieve familie voor um zijn geweest we missen je joris :(

DarkCat 31-08-2003 11:43

Ik heb donderdag mijn 4,5 maanden oude katje mogen laten inslapen. Een actief gezond beestje dat ik vanaf zijn geboorte ken, dat naast me in bed sliep. Hij bleek een aangeboren hartaandoening te hebben, zou binnen een jaar sterven en alleen zieker worden (benauwdheid, vocht in de longen, ellende)..
Zelfs de dierenarts moest bijna janken..

Ik hoop dat Splinter me kan vergeven..

Eend 31-08-2003 15:11

Dancertje
R.I.P.

19 augustus 2001

You felt like a mother
But you wasn't
You was an angel
With a mother's heart

bloemkool 18-09-2003 14:38

me hamster Pinky (zie topic Hamster is ziek) is 16 sept 2003 overleden


rust zacht :(

godroeptu 25-09-2003 19:56

Peter

De liefste en de dikste kater.. 2001 RIP

Puky de hamster RIP

MAcho de hamster RIP

killertje 25-09-2003 20:04

Onze hond, tegen de 16 jaar.
Hij was oud, lag de hele tijd in zijn hok en als hij rondliep lette hij niet op, op een keer reed mijn vader de trekker achteruit, onze hond liep dan altijd om de trekker heen, maar hij was duf en letten niet op en toen is mijn vader er overheen gereden. :(
Twas een lief beest. Woodie heette die, een vuilnisbakkeras. Maar kmis hem voor de rest niet. Op t moment hebben we nu geen hond.

AlopiA 29-09-2003 21:29

Mara de rat

longontsteking, bij het geven van de medicijnen raakte ze zo erg in paniek dat ze een hartaanval kreeg :( :( :(

RIP

Gilrups 08-10-2003 17:36

http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=388878 :(

Suske, een auto :( op 25 september, vorige week :( 10 jaar m'n lieverdje. :(
Z'n moeder leeft nog :), gelukkig.

Pr0xy 16-10-2003 15:31

Vandaag de cavia in laten slapen :(
Cavia's laten meestal niet of zo weinig mogelijk merken dat ze ziek zijn. Als het wel te merken is, is het meestal al te laat. Maandag hoefde hij ineens geen eten meer, en drinken deed ie ook niet meer. Hij zat maar wat stil in een hoekje :(
Vandaag is mijn moeder naar de dierenarts geweest, die kon niets meer doen, behalve zijn leven met ongeveer een week verlengen. Het was beter voor hem om hem in te laten slapen :(
Ik heb hem net even gezien, hij ligt nu in een boodschappenbox in het schuurtje. Het lijkt net of ie gewoon wat lekker aan het liggen is, zijn ogen zijn ook gewoon open. Hij ziet er gewoon niet dood uit, bahalve dan dat zijn buik niet meer beweegt natuurlijk. Vanavond gaan we hem begraven. :( :(

Dreamerfly 19-10-2003 09:01

Vanacht, vandaag, Tommie, onze kat, onder de auto gekomen m'n broertje was zo verdrietig vanacht, ik ook, nog steeds wel.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.