Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Little Big Adventure (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=274801)

A* 10-11-2002 15:37

Little Big Adventure
 
heeft iemand nog het spel little big adventure?
ik heb hier deel 2 liggen en t is best een cool spel ofzo:o
maar ik ben dus op zoek gegaan naar deel 1 in speelgoedwinkels en dergelijke maar ik heb t niet gevonden:(
nou mijn vraag:
weet iemand waar je t spel kan kopen/downloaden of wilt iemand t weggeven aan mij?:):p(of verkopen:o)

N00dles 10-11-2002 16:03

theunderdogs.org heeft m als abandonware staan. Wel cd-rip, maar verder heel goed speelbaar.

A* 10-11-2002 17:10

ik zie niet waar ik t kan downloaden:o:confused:

A* 10-11-2002 17:10

oeps, laatmaar:o
ik zie t al
ff proberen:)

PIE 10-11-2002 17:27

En dit mag dus eigenlijk niet hè..

A* 10-11-2002 17:54

maar nu heb ik em gedownload maar hoe moet ik em openen:confused:
*blond*

A* 10-11-2002 17:54

Citaat:

PIE schreef:
En dit mag dus eigenlijk niet hè..
waarom:confused:

UnknoWn EntiTy 10-11-2002 18:07

Citaat:

PIE schreef:
En dit mag dus eigenlijk niet hè..
theunderdogs.org is legaal :)

A* 10-11-2002 18:59

is er misschien iemand die het spel me gewoon wil verkopen want via die site werkt het niet echt(n)

MazeMouse 11-11-2002 01:09

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
theunderdogs.org is legaal :)
Jups. spellen die niet zijn vrijgegeven door de personen die de rechten bezitten kun je daar niet downloaden. (ik balen, nu heb ik nog die volle versie van tyrian niet)

Not for Sale 11-11-2002 08:49

Elke Intertoys heeft die toch voor een halve euro in de ramsjbak liggen?

A* 11-11-2002 18:07

Citaat:

Coolkast schreef:
Elke Intertoys heeft die toch voor een halve euro in de ramsjbak liggen?
neej, alleen deel 2 hadden ze nog(n)

kHebTrekInWatLekkers 16-11-2002 17:05

Citaat:

A* schreef:
neej, alleen deel 2 hadden ze nog(n)

Ik geloof dat ik m ergens onder het stof heb liggen....

.Mpje Dual 17-11-2002 14:43

Ik had deel 2 voor mn verjaardag gekregen toen ik 6 was, ben een nogal intelligent jongetje :p :o, en die vond ik zo leuk, dat ik deel 1 wel wou hebben, en toen zag ik hem op vakantie toevallig in Portugal :)
Ik echt blij, want ik kon hem nergens vinden

Verder breng ik geen nuttige informatie tot deze topic

VoRaZ 17-11-2002 18:07

Ik heb em ook pas geleden gedownload...
Mail me ff op everboom@hotmail.com, dan mail ik em wel terug

de communiceerbeer 18-11-2002 19:22

ja, ik heb hem toevallig nog liggen :)

5 gulden :o

Innocent_goblin 18-11-2002 19:31

Citaat:

de communiceerbeer schreef:
ja, ik heb hem toevallig nog liggen :)

5 gulden :o

guldens bestaan niet meer :o

N00dles 18-11-2002 20:37

Citaat:

Innocent_goblin schreef:
guldens bestaan niet meer :o
Kun je nagaan hoe goedkoop ie m wegdoet!

*A*: Wat is het voor bestand, wat je hebt gedownload? Een ace-file? dan moet je winAce downaldoen, waarmee je m kan uitpakken, en anders winzip als het *.rar of *.zip is...

radio-led 18-11-2002 21:04

ik ben ehm ok aan't downen, en het is gewoon een .zip file

Skullkid 20-11-2002 17:29

k hem 'm voor de Playstation...

Duq 20-11-2002 17:35

pompiedom, ik brul even snel iets ^_^ . Theunderdog heeft het fout, het spel wordt gerelaunched op de GBA en daardoor vervalt gelijk de zgn "abandonware" status. Abandonware is trouwens niet legaal. De ontwikkelaar heeft LBA nooit vrijgegeven als freeware en kan je dan ook niet legaal downloaden. Dit is trouwens iets wat op elke site staat van een ontwikkelaar/uitgever. Hetzelfde staat bijvoorbeeld op nintendo.com over roms. Dat een spel niet meer wordt gemaakt betekend niet dat het legaal gratis te krijgen is opeens

kHebTrekInWatLekkers 21-11-2002 12:44

Citaat:

Duq schreef:
pompiedom, ik brul even snel iets ^_^ . Theunderdog heeft het fout, het spel wordt gerelaunched op de GBA en daardoor vervalt gelijk de zgn "abandonware" status. Abandonware is trouwens niet legaal. De ontwikkelaar heeft LBA nooit vrijgegeven als freeware en kan je dan ook niet legaal downloaden. Dit is trouwens iets wat op elke site staat van een ontwikkelaar/uitgever. Hetzelfde staat bijvoorbeeld op nintendo.com over roms. Dat een spel niet meer wordt gemaakt betekend niet dat het legaal gratis te krijgen is opeens
Dat is niet hlemaal correct. In Nederland is er nog steeds een wet van kracht die het toelaat om een kopie voor eigen gebruik te maken. Het in bezit zijn roms en verouderde software mag INDIEN je een licentie hebt voor het gebruik van het produkt.

MazeMouse 21-11-2002 14:18

Hey, zolang de site de toestemming heeft om het programma in zijn geheel voor download aan te bieden dan mogen ze dat.
Maar zolang je zelf de licentie niet koopt is het niet toegestaan die download langer dan 24uur in bezit te houden. (lekker duidelijk die wetgeving) Dus je mag het downloaden. Dan 24uur later verwijderen en nog een keer downloaden.

Niemand die die laatste stap natuurlijk doet.

Duq 21-11-2002 14:39

Citaat:

kHebTrekInWatLekkers schreef:
Dat is niet hlemaal correct. In Nederland is er nog steeds een wet van kracht die het toelaat om een kopie voor eigen gebruik te maken. Het in bezit zijn roms en verouderde software mag INDIEN je een licentie hebt voor het gebruik van het produkt.
Dit is niet meer correct, in een rechtzaak over playstation2 mods en kopies is na voren gekomen dat deze wet niet meer van kracht is op moderne backup morgelijkheden. De wet geldt nog alleen op lp, floppy's en tapes als ik het goed heb. CD hebben zo'n lange levensduur dat backuppen niet meer nodig is.

Dat 24 uur is ook onzin. Die zogenaamde wet is gebasseerd op niet goed binnen 24 uur terug brengen. Een quote van Nin over de backup kopies:
Citaat:

Can I Download a Nintendo ROM from the Internet if I Already Own the Authentic Game?

There is a good deal of misinformation on the Internet regarding the backup/archival copy exception. It is not a "second copy" rule and is often mistakenly cited for the proposition that if you have one lawful copy of a copyrighted work, you are entitled to have a second copy of the copyrighted work even if that second copy is an infringing copy. The backup/archival copy exception is a very narrow limitation relating to a copy being made by the rightful owner of an authentic game to ensure he or she has one in the event of damage or destruction of the authentic. Therefore, whether you have an authentic game or not, or whether you have possession of a Nintendo ROM for a limited amount of time, i.e. 24 hours, it is illegal to download and play a Nintendo ROM from the Internet
meer info van Nin over piracy: http://www.nintendo.com/corp/faqs/legal.html

en meer info over piracy algemeen: http://www.idsa.com/piracy.html
dit bedrijf heeft zich gericht op tegengaan van piracy

theunderdog heeft trouwens geen toestemming ze pakken games waarvan zei denken dat ze ze te download mogen zetten. Meestal maakt het uitgevers niet uit omdat ze toch niks meer verdienen, pas bij een relaunch wordt er weer aandacht besteed aan eventueel ronddwalende

edit] op de underdogs site staat bij faqs trouwens dat ze weten dat ze illegaal games aanbieden.

kHebTrekInWatLekkers 22-11-2002 16:35

Citaat:

Duq schreef:
Dit is niet meer correct, in een rechtzaak over playstation2 mods en kopies is na voren gekomen dat deze wet niet meer van kracht is op moderne backup morgelijkheden. De wet geldt nog alleen op lp, floppy's en tapes als ik het goed heb. CD hebben zo'n lange levensduur dat backuppen niet meer nodig is.

Het feit dat de rechter hier het oordeel gegeven heeft dat het onrechtmatig is om er een kopie van te maken van een computerprogramma slaat ook op het feit dat hij bedenkingen heeft bij de noodzaak ervan. Niet dat dat recht er niet is. De wet is hier heel erg duidelijk in en ik citeer:

Citaat:

HOOFDSTUK VI Bijzondere bepalingen betreffende computerprogramma's

Artikel 45k
Als inbreuk op het auteursrecht op een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12e., wordt niet beschouwd de verveelvoudiging, vervaardigd door de rechtmatige gebruiker van eerder genoemd werk, die dient als reservekopie indien zulks voor het met dat werk beoogde gebruik noodzakelijk is.




Citaat:

Duq schreef:


Dat 24 uur is ook onzin. Die zogenaamde wet is gebasseerd op niet goed binnen 24 uur terug brengen. Een quote van Nin over de backup kopies:


meer info van Nin over piracy: http://www.nintendo.com/corp/faqs/legal.html

en meer info over piracy algemeen: http://www.idsa.com/piracy.html
dit bedrijf heeft zich gericht op tegengaan van piracy

theunderdog heeft trouwens geen toestemming ze pakken games waarvan zei denken dat ze ze te download mogen zetten. Meestal maakt het uitgevers niet uit omdat ze toch niks meer verdienen, pas bij een relaunch wordt er weer aandacht besteed aan eventueel ronddwalende

edit] op de underdogs site staat bij faqs trouwens dat ze weten dat ze illegaal games aanbieden.

Het zal allemaal wel zo zijn als de idsa dat zo zegt.... We leven alleen in Nederland en niet in de Verenigde staten van Amerika. Daarbij heb ik het alleen gehad over het maken van een back-up indien de gebruiker een licentie heeft en niet over het aanbieden van software dat onder licentie wordt uitgegeven. Daar zit nogal een groot verschil tussen.

Duq 22-11-2002 23:13

IDSA is een organisatie die wereldwijd de rechten beschermd van Amerikaanse ontwikkelaars. Nederland is zover ik weet nog steeds deel van de Wereld. Verder is die wet van Computer Programma's. Games vallen daar allang niet meer onder. Games maken deel uit van de entertainment markt niet van de computermarkt. Deze wet is puur voor software pakketen. Entertainment mag al sinds de cd niet meer gedupliceerd worden. Ook niet als de licentie al in bezit is. Zoals ik al zei, is een cd back-uppen niet nodig doordat de levensduur dermate lang is. Ik zou mijn artikel wat ik er over geschreven heb moeten opzoeken voor het betreffende wetartikel.

A* 19-10-2005 13:53

Het gaat mij meer om dat spel, niet of je mag downloaden of niet.
Nu heb ik een goede computer die waarschijnelijk wel kan downloaden maar nu doet die kutsite het niet meer..

Gimme more beer 19-10-2005 14:01

Citaat:

MazeMouse schreef op 11-11-2002 @ 02:09 :
Jups. spellen die niet zijn vrijgegeven door de personen die de rechten bezitten kun je daar niet downloaden. (ik balen, nu heb ik nog die volle versie van tyrian niet)
Dat is niet waar.

Gimme more beer 19-10-2005 14:01

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef op 10-11-2002 @ 19:07 :
theunderdogs.org is legaal :)
Dat is niet waar.

Gimme more beer 19-10-2005 14:02

Ah damn, kutups...

Ik wilde al een relaas beginnen over dat de IDSA niet meer bestaat en meer van dat soort geblaat :P

Q 19-10-2005 15:00

Te up voor woorden


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.