Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Essay Engels (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1596498)

Go 14-06-2007 15:52

Essay Engels
 
Voor Engels moet ik een 1500 woorden essay schrijven. Het betreft een essay over een economisch onderwerp. De nadruk ligt niet zozeer op goede woordkeuze (hier heeft de docent namelijk al veel over gezegd), maar veel meer op de opbouw van het stuk en de logica van argumenteren. Wie heeft zin om opbouwend commentaar te leveren? Ik stuur de essay het liefst in Word, omdat het er anders wat gek uitziet en essentiele aspecten wegvallen. Bovendien zou een ander met het stuk weg kunnen lopen, als ik het hier plak. Daar heb ik vanzelfsprekend geen zin in;).

Laat het even weten!:)

Groeten,

Gerwin

tuttebel 14-06-2007 16:26

op de universiteit waar ik zit moet een essay zo zijn ingedeeld:

inleiding:
- sfeer scheppen
- onderwerp vertellen
- je argumenten vertellen (stuk of 3/4)
- de stelling die je gaat verdedigen

paragraaf 1:
- argument 1 uitbreiden

paragraaf 2:
hetzelfde maar dan met argument 2

paragraaf 3:
hetzelfde maar dan met argument 3

conclusie:
- in t kort nog eens je argumenten
- stelling in andere woorden

geciteerde werken


en voor je argumenten moet je gewoon heel veel onderzoek doen in boeken en op internet, maak het jezelf vooral niet te moeilijk.

Go 14-06-2007 16:41

Oke, toch even een inhoudelijk vraagje:

In fact, developing countries are facing a much warmer climate, which leads to lower [stookkosten].

- Is 'warmer' hier juist?
- Wie weet een goede vertaling voor 'stookkosten'? 'Warming-up costs' vond ik niet echt goed klinken:P

Sherco 14-06-2007 16:57

Warmer kan, hotter kan ook, more tropical, wat jij wilt :)
Ik zou heating costs/costs of heating gebruiken voor stookkosten.

Go 14-06-2007 18:45

Dankje:)

Is in de volgende zin 'is' goed? Of kan ik toch beter 'has been' respectievelijk 'has' gebruiken?

First of all, the infant industry protection is meant to protect a domestic industry that is jointly established or one that is not developed yet, from strong foreign competitors.

Go 15-06-2007 11:38

Wie mag ik mijn essay sturen?:P

June bug 15-06-2007 16:46

Citaat:

Go schreef op 14-06-2007 @ 19:45 :
Dankje:)

Is in de volgende zin 'is' goed? Of kan ik toch beter 'has been' respectievelijk 'has' gebruiken?

First of all, the infant industry protection is meant to protect a domestic industry that is jointly established or one that is not developed yet, from strong foreign competitors.

Has been is een present perfect, die aanduidt dat iets geweest is maar je het resultaat nog steeds kan zien. Je mag hier volgens mij dus 'has been' gebruiken. Alleen 'has' kan niet omdat de betekenis van de zin dan verandert.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.