Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Wat willen jullie eten en wat niet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=803718)

YPrue 10-04-2004 09:16

Wat willen jullie eten en wat niet?
 
Zijn er gerechten of gewoon dingen die je nog nooit gehad hebt en die je echt nog eens zou willen eten? En waarom?
En zijn er ook dingen/gerechten die je nog nooit gehad hebt en die je absoluut nooit zou willen eten?

TS begint:

Nou, ik heb zelf nog nooit oesters gehad, die zou ik best eens graag willen eten.
Spekkoek heb ik ook nog nooit gehad, en dat lijkt me ook best lekker.

Er zijn best wel veel dingen die ik absoluut nooit zou willen eten.
Insecten zou ik nou nooit willen en kunnen eten. Hetzelfde met slakken, die lijken me echt vies!
En wat ik ook nooit zou willen eten, is zo'n Japanse kogelvis (ik ben even de naam kwijt), die je goed moet toebereiden omdat hij anders giftig is. Ik zou graag nog willen leven als ik iets gegeten heb.

En nu jullie!

Leonoor 10-04-2004 09:29

Alles wat van beesten afkomstig is (in de zin van vlees, vis, enz.) zou ik nooit willen eten. Echt dingen die ik nog eens zou 'moeten' eten, zijn er ook niet...als ik iets echt wil eten, dan doe ik dat ook wel.

Lionheart 10-04-2004 10:52

Er schiet me zo gauw niets te binnen.

Thomas 10-04-2004 12:11

Vis wil ik nooit eten. :o

WishfulDreaming 10-04-2004 12:22

Ik heb niets wat ik dolgraag nog es wil eten, ben niet zo'n proever :o.

Maar mosselen/inktvis/kreeft trekt mij niet echt :s

Dolores 10-04-2004 12:24

Ik wil alles nog wel eens proberen, zo kies ik in restaurants ook meestal hetgene wat ik nog niet ken :) Ik lust ook bijna alles, dus het risico dat ik het niet lekker vind is doorgaans niet zo groot. Levende beesten (wormen oid) lijken me niets, dus die eet ik liever niet.. en dr is vast nog wel meer wat ik liever oversla, maar daar kan ik zo ff niet opkomen.

Jampot 10-04-2004 13:35

ik wil elk soort eten wel eten, zolang het maar geen dierlijke producten bevat

Tweeker 10-04-2004 15:30

Ik zou nooit iets willen eten waar dieren gruwelijk voor gemarteld kunnen zijn, zoals ganzenlever of kikkerbilletjes.

(wat ik gehoord heb:
-kikkers worden levens over een scherpe steen doormidden geschaafd, levende voorhelft in emmer doodgebloed)
-ganzen krijgen een trechter in hun keel voor de mais en zitten vastgespijkerd)

Keyser Saus 10-04-2004 16:07

WEL:
- kouseband
- haggis
- escargots (mooi meegenomen dat ik binnenkort naar parijs ga :cool: )

NIET:
- eieren

GodSaveTheQueen_temp 10-04-2004 16:54

wel: haggis :cool:

écht niet: mossels, oesters, slakken, inktvis en dat soort zooi... dat dúrf ik volgens mij niet eens te eten :s

Balance 10-04-2004 17:01

Wel:
italiaans en grieks eten dat ik nog niet ken (en dat is veel).

Niet:
alle soorten vis.

Stefanie 11-04-2004 10:08

Citaat:

YPrue schreef op 10-04-2004 @ 10:16 :
Hetzelfde met slakken, die lijken me echt vies!

Wat is er mis met slakken? Als je ze goed bereid (zoals mijn familie in Spanje doet) smaakt het echt lekker en helemaal niet vies en slijmerig zoals iedereen denkt die ze nog nooit geproefd heeft.

Liss 11-04-2004 11:46

Heb niet iets wat ik nog nooit op heb en toch eens zou willen proeven eigenlijk.
Wat ik niet wil eten zijn sommige dieren, ze zijn misschien wel lekker, maar gewoon het idee dat je een konijn of slak aan het eten bent.. :o


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.