Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Afkijken... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=119253)

Gothic 06-06-2002 21:25

Afkijken...
 
Kijken jullie eigenlijk vaak af? Of deden jullie dat? Of werd er juist bij jullie afgekeken? En risceerden jullie een 1 of keek je toch liever niet af?

En wat is het meest aparte of origineelste dat jullie tijdens een rep of tentamen hebben gedaan?

simple creed 06-06-2002 21:26

nopez ik kan niet afkijken.... ik heb namelijk lenzen.. ik kan niet ver genoeg met mijn ogen draaien zeg maar... maar het gaat al beter dan toen ik nog een bril had ;)

gentleman 06-06-2002 21:26

tips nodig? :rolleyes:

Gothic 06-06-2002 21:27

Citaat:

simple creed schreef:
nopez ik kan niet afkijken.... ik heb namelijk lenzen.. ik kan niet ver genoeg met mijn ogen draaien zeg maar... maar het gaat al beter dan toen ik nog een bril had ;)
ik heb ook lenzen, maar het gaat prima :D

Nee ik heb geen tips nodig ;)

simple creed 06-06-2002 21:29

Citaat:

Gothic schreef:


ik heb ook lenzen, maar het gaat prima :D

Nee ik heb geen tips nodig ;)

geef me eens een tip dan...

ik heb morgen schoolexamen bio en amper geleerd ;)

Boogie 06-06-2002 21:30

---> school

Gothic 06-06-2002 21:31

Citaat:

Boogie schreef:
---> school
nee, ik wil het van DK mensen weten :(

damaetas 06-06-2002 21:39

ik hen fantastisch veel afgekeken, geen spiekbriefjes, gewoon tijdens een examen met elkaar comuniceren. ik had het bets gehaald zonder afkijken ook, maar ja je moet toch iets :rolleyes:

nu gaat dat trouwens niet meer, of het gaat wel, maar dat doe je gewoon niet.

Miess 06-06-2002 21:40

Tik je hele boek in je grafische rekenmachine of bouw er desnoods een zender in!

Ik kijk zelf niet zo vaak af (zeg nooit nooit), maar als ik zelf iemand tijdens één van mijn lessen tijdens een proefwerk of een tentamen betrap op spieken dan geef ik hem of haar gelijk een 1 en zit hij of zij de rest van het jaar aan mijn tafel proefwerken/ tentamens te maken.

Lucky Luciano 07-06-2002 07:04

Ik kijk bijna nooit af. Moet wel vaak alles voorzeggen. Maar ik bouw mijn GR vol met allemaal programma's zodat ik de gegevens alleen nog maar hoef in te toetsen.

DutchECK 07-06-2002 10:56

Heb alleen bij M&O een paar keer een aantal dingetjes in de rekenmachine gestopt. Ik had ze alleen niet nodig bij de repetitie omdat ik ze op dat moment zo wel wist...

Lucky Luciano 07-06-2002 11:13

Ik heb trouwens ook een Binas, daar staat ook alles al in.

heldin 07-06-2002 13:07

Ik gebruikte heel creatief mijn Binas, moet nog ff gummen voor ik die in kan leveren, en mn grafische rekenmachine. Als het dan nog niet lukte werkte ik even samen met iemand die bij me in de buurt zat :) blaadje omslaan, en dan omhooghouden, dat soort dingen.
Bij de echt belangrijke toetsen en de examens heb ik niet afgekeken. Ik wilde het niet en ook was het risico veeeel te groot. Nu heb ik het tenminste helemaal zelf gedaan, en das toch best een fijn gevoel :)

Alex 07-06-2002 13:23

Afkijken.. nog nooit gedaan alleen bij muziek omdat die vent altijd zo begon te schreeuwen als je een onvoldoende haalde

Origineelste:
Bij muziek zaten wij met z'n 2en achter een keyboard en dan moestten we een stukje spelen... ik kon dat altijd voor geen meter en degene die naast mij zat wel... heb ik het gewoon opgenomen (functie op dat ding) en toen ik moest spelen gewoon boek ervoor gedaan en op play gedrukt.. ik kreeg wel een 8 :D

LisanneOUD 07-06-2002 13:28

Ik heb wel eens afgekeken.. maar ik doe het echt niet bij alle leraren.. kweet ondertussen waar het wel en niet kan :D

Geraldine 07-06-2002 14:38

afkijken...tjah,
ik heb, voral vorig jaar (3havo) wel heel veel spiekbriefjes gemaakt.
veder heb ik voor engels een poosje so's gemaakt met het boek (waarin de woordjes stonden die je moest leren) erbij. Als je dat maar vanzelfsprekend genoeg openslaat en erin gaat kijken valt het opzich niet op... ging altijd goed.
net als spiekbriefjes, ze hoeven niet 2 bij 2 cm te zijn, je kan er netzogoed een 24rings blaadje voor nemen, als je er maar niet te zenuwachtig over doet. 1 blaadje meer of minder op je tafel ziet toch niemand.

verder is de Binas ook een heel aardige uitvinding...

Balance 07-06-2002 15:24

ik kijk echt héél veel af :)
gewoon van alles:
- blaadjes van te voren al vol schrijven.
- blaadjes in het proefwerkblok met alle antwoorden
- heel veel spiekbriefjes in etui
- seinen (heeeeel veel seinen)
- op gummen en blaadjes dingen overschrijven en naar anderen geven en weer terug
- één iemand gaat voor de docent staan iets vragen, de rest kijkt bij de ander.
- buiten de klas iemand iets voor laten zeggen met gebaren (voor als je heel veel lol wilt hebben :D)
- boeken meenemen bij herkansingen/inhalen.
of gewoon het makkelijkst: bij je buurman/vrouw kijken.

haha, ik werd altijd helemaal vooraan gezet omdat ze wisten dat ik afkeek, maar zelfs dan was er altijd wel een mogelijkheid.

Éen keer moest ik een ak proefwerk maken en zette de docent mij precies voor een kast. Laat daar nou net een wereldbol in staan terwijl wij een toets over topografie hadden :D:D
En iedereen maar lachen omdat ik steeds met die bol zat te draaien. (docent zag het niet)
:D:D:D

citroen 07-06-2002 16:15

nooit eigenlijk.. Ik maak 't zelf wel, en als 'k het niet ken krijg ik maar een onvoldoende.. Ik vertrouw op mezelf ;)

Siyabonga 07-06-2002 16:34

mmm afkijken, grappig dat je dat nu vraagt.

Gister met maatschappijleer proefwerk, zaten we met z'n 50-en ofzo in een soort collegezaal, maar dan met tafeltejes die niet omhooggaan, en ik zat samen met een meisje links helemaal achterin de hoek.
Op een gegeven moment hebben we van blaadjes gewisseld. (dat mens dat vooraan zat te surveilleren lette niet echt op, en kon ons ook niet echt zien)
Maargoed, de opdrahten die ik niet had, ha dat meisje naast mij ook niet, en zij had sommige opdrachten ook nog niet die ik al wel had. Dus op ff later zat ze mijn antwoorden gewoon over te schrijven op haar blaadje :D

Maarja, toen moesten we onze blaajes weer terugruilen (zei had 2 blaadjes. ik had er 1 van haar, en zei 1 van haarzelf en 1 va mij)
Maar toen moesten we onze blaadjes weer terugruilen, en die surveillant zat ineens de hele tijd te kijken...
Ik was ff bang dat ik mn eigen blaaje niet meer terug zou krijgen, maarja toen kwa er een andere leraar binnen, en hebben we snel onze blaadjes weer teruggeruild....



En vorig jaa met muziek, heb ik een heel proefwerk saen gemaakt met een ander meisje. Zij is heel erg goed in muziek, en ik totaal niet. Resultaat: allebei een 10!!!
wow, ik stond voor de 1e keer een 10 op mn rapport. (was het eerste pw, en in de 1e periode hadden we maar 1 pw. Ik stond voor de rest van t jaar supergoed voor muziek...

Verder, vorig jaa, met natuurkunde ook wel spiekbriefjes, maar daar had ik alleen formules opstaan, en daar heb ik dit jaar Binas voor... Alleen kom je er dit jaar niet meer met natuurkunde, alleen formules...
Binas is trouwens ook heel handig voor alerlei andere informatie. Maar ik schrijf er nooit heel erg veel in.


En pas, met engels, moesten we onze eigen reporter meenemen, en tja, daar kunnen ook heel leuk de woordjes ingeplakt worden die je moet leren.






Maar verder ben ik heel braa hoor :D

Blue_Eyes 07-06-2002 16:36

somsssss :D

Als je met wiskunde die rottige formules moet onthouden schrijf ik het gewoon in mijn rekenmachine tis soms wel handig :)
En verder spiekbriefjes he...........
Altijd handig maar ja ik doe het niet te vaak omdat ik meestal wel bang ben om gepakt te worden, dan heb je meteen een 1 te pak kenen das wel minder maar ja.. :cool:

Siyabonga 07-06-2002 16:37

ow, en vandaag, met natuurkunde, hebben 2 meisjes uit mijn klas de bina omgewisseld voor de leerlingenhandleiding. Pw bestond vooral uit opgaven uit de leerlingenhandleiding, en daar staa de opdrahten, uitwerkingen en antwoorden in...


ik vind ut nog steeds stom van mezelf dat ik niet op dat idee ben gekomen...
maarja... ach, een 3 meer of minder maakt bij mij voor natuurkunde niet uit.
mn gemiddelde gaat er niet van omlaa ofzo

Breg 07-06-2002 16:55

ik heb dit jaar 1x afgekeken bij Frans, had een spiekbriefje gemaakt, en ik werd betrapt, had ik een 1 :mad: , gelukkig mocht ik die toets toen overdoen omdat ik normaal zo braaf ben :D . Maar ik doe t toch niet meer, ik haal trouwens alleen nog maar goede cijfers voor frans, heb t dus ook niet nodig.

Miess 07-06-2002 17:01

Citaat:

Breg schreef:
ik heb dit jaar 1x afgekeken bij Frans, had een spiekbriefje gemaakt, en ik werd betrapt, had ik een 1 :mad: , gelukkig mocht ik die toets toen overdoen omdat ik normaal zo braaf ben :D . Maar ik doe t toch niet meer, ik haal trouwens alleen nog maar goede cijfers voor frans, heb t dus ook niet nodig.
Dat mens is gek dat ze je het laat overdoen. Afkijken is fout ;)!

Main 08-06-2002 12:18

Wij hebben een kleine klas (15 mensen) en als er PW is zit iedereen een meter of 2 uit elkaar........

euro 08-06-2002 21:44

Ja nou ik maak nooit spiekbriefjes ofzo..maar bijv. bij een meerkeuzetoets communiceer ik gewoon met een vriendin ofzo..als je 1 keer stampt (tegen de stoel voor je waar je vriendin op zit) is het vraag 1 , stamp je 2 keer betekent dat vraag 2 enz. Zij doet haar handen dan achter haar stoel en dan steekt ze bijv. 3 vingers op en dan betekent dat vraag 2 is C! Maarja eerst moest ik het antwoord van vraag 16 weten........ :D :D

Verder niet zoveel, alleen bij aardrijkskunde moest ik eerst een voldoende halen en toen heeft m'n vriendin zich gewoon omgedraaid toen de leraar al de blaadjes aan 't ophalen was en heb ik er nog snel iets bijgepent! Ik d8 echt dattie 't had gezien maar pfiefff nee!

En soms gewoon proberen te kijken maar meestal gaat da niet zo goed ..

flamez 09-06-2002 10:52

Citaat:

Gothic schreef:
Kijken jullie eigenlijk vaak af? Of deden jullie dat? Of werd er juist bij jullie afgekeken? En risceerden jullie een 1 of keek je toch liever niet af?

En wat is het meest aparte of origineelste dat jullie tijdens een rep of tentamen hebben gedaan?

heb het alleen bij frans nodig gehad, in de eerte en de 2de, en verder prop ik alles in mijn GR, das veel makkelijker dan al die briefjes. En ik maak ook weleens 2 luister/lees toetsen tegelijk, bijvoorbeel voor Engels en Duits, gewoon voor een vriend omdat ik daar ovet het algemeen > 8 voor heb.

GReetz

Flamez

nare man 09-06-2002 11:32

Ik kijk nooit af...vind ik zwak, ik wil m'n eigen verdiensten hebben. Mensen wilden vroeger wel altijd bij mij afkijken, maar dat verhinderde ik altijd. Ik legde altijd m'n blaadje zo neer dat niemand erop kan kijken. Ik ga niet bewust meewerken aan het frauderen van die persoon. Als zij hun diploma willen laten devalueren dan is dat hun zaak, maar ik ga ze er niet behulpzaam bij zijn.

I_am_anouk 09-06-2002 12:44

Ik kijk regwelmatig af. Ook al wel eens een 1 voor gehad, terwijl ik toen juist niet afkeek.

Lethalis 09-06-2002 18:11

Citaat:

Gothic schreef:
Kijken jullie eigenlijk vaak af? Of deden jullie dat? Of werd er juist bij jullie afgekeken? En risceerden jullie een 1 of keek je toch liever niet af?
Ik heb uit principe nooit afgekeken. Zelfs als ik wist dat ik de repetitie zou verkloten, had ik zoiets van "tja pech, had ik maar beter moeten leren" ..

Citaat:

En wat is het meest aparte of origineelste dat jullie tijdens een rep of tentamen hebben gedaan?
Weg gaan, omdat ik geen zin meer had :o

miep 11-06-2002 17:31

ach dat is het enige wat ik in de brugklas en 2 VWO deed... samen metr 'n vriendinnetje :D
soms ruilden we ook toetsen, als er iets getekend moest worden bij wiskunde ofzo :o dat was altijd wel ff spannend.
maar onze hele klas keek eigenlijk altijd bij elkaar af... ja dat waren gezellige klassen!

miep 11-06-2002 17:32

Citaat:

nare man schreef:
Ik kijk nooit af...vind ik zwak, ik wil m'n eigen verdiensten hebben. Mensen wilden vroeger wel altijd bij mij afkijken, maar dat verhinderde ik altijd. Ik legde altijd m'n blaadje zo neer dat niemand erop kan kijken. Ik ga niet bewust meewerken aan het frauderen van die persoon. Als zij hun diploma willen laten devalueren dan is dat hun zaak, maar ik ga ze er niet behulpzaam bij zijn.
dat is dus echt triest.
ik haat schijnheilige mensen die stiekem hun hand er voor leggen of whatever.
wat boeit jou het nou als als zij afkijken? moeten ze zelf weten! ze komen er ooit nog wel door in de problemen... (hoeft niet :D )

the tourist 11-06-2002 18:15

Wij krijgen met toetsen altijd een binas van school..... :(

Overleggen is trouwens ook heel handig ;)

Roosa 11-06-2002 19:08

Alleen bij frans, duits en engels print ik de woorden heel klein uit en doe ze dan onder mn blaatje, t zijn altidj van die rar elange woorden.. en t is ook zonde als je er 1 vergeet , dus ach
of ik kerv alle idioom worden in een blaadje dan kan je het gewoon naast je rep. vel leggen omdat het lijkt of er niks opstaat.(moet je wel een beetje in het licht zitten)
Soms wissel ik briefjes met degene die voor me zit, dan legt de voorste een capuchon trui over zn stoel en dan kan je daar de briefjes in doen, best handig. maaja eigenlijk ook wel zwak.

perseus 11-06-2002 19:25

hmz. (nog) Nooit gedaan eigenlijk. overhoringen jatten van tevoren werkt beter :)

miep 12-06-2002 02:31

Citaat:

perseus schreef:
hmz. (nog) Nooit gedaan eigenlijk. overhoringen jatten van tevoren werkt beter :)
oh dat deed ik in de 1e en 2e ook alleen maar.....
echt die leraren waren zo sneu, de toetsen lagen gewoon ergens waar wij als leerlingen ze zo konden vinden!
ik zat ook op een school waar 10 havo/vwo brugklassen waren, we kregen allemaal dezelfde toetsen, nou gegarandeerd werd er afentoe 1 meegeraust :D (en vervolgens onder kopieermachine)

waaromniet? 13-06-2002 16:52

Citaat:

miep schreef:


dat is dus echt triest.
ik haat schijnheilige mensen die stiekem hun hand er voor leggen of whatever.
wat boeit jou het nou als als zij afkijken? moeten ze zelf weten! ze komen er ooit nog wel door in de problemen... (hoeft niet :D )

Nee, dat is niet zo. Als mensen op een examen afkijken van jou betekend dit dat mensen die het niet waard zijn toch een diploma kunnen krijgen, wat de waarde van jou diploma omlaag haalt, zoals hij al aangaf.

Met gewone proefwerken had ik er meestal niet zo'n problemen mee als andere afkeken, maar met examen absoluut WEL (niet dat het daar goed mogelijk was, maar dat is een andere zaak).

Verder keek ik in een diep ver verleden (2e klas ofzo) ooit wel eens af bij Latijn. Niet van medeleerlingen, maar gewoon omdat die leraar zo stom was om mij het proefwerk in te laten halen in een ruimte alleen, waar het boek lag :rolleyes:

*supahgirlie* 14-06-2002 16:16

t lijkt me echt onwijs sterk as je zegt dat je nog noooooit hebt afgekenen :rolleyes: ...of je moet zo n enorme gymnasium stuud zijn :p ...ik doe zelf ook vwo,maar ik kijk echt bijna elke keer wel af bij een toets dusz.. :D
en seinen...vooral bij luistertoetsen :D fun...en ook natuurlijk spiekbriefjus in mn etui...dat doet toch echt iedereen volges mij hoor... :eek: lol...o,jah..k zet ook heel veel in mn grafische rekenmachine,das sooo onwijs relaxt...en t lachwekkende isz dat k er nog nooit op betrapt ben:) gelukkig maar ook...volgende week heb ik weer een setoetsweek...duszzz :D

Siyabonga 14-06-2002 17:09

Citaat:

*supahgirlie* schreef:
t lijkt me echt onwijs sterk as je zegt dat je nog noooooit hebt afgekenen :rolleyes: ...of je moet zo n enorme gymnasium stuud zijn :p
Volgens mij, als je gym doet, hoef je helemaal niet een stuut te zijn die nooit afkijkt hoor!!!
(*is zelf niet een gym-'stuut', maar gewoon havo...)

en vorig jaar, deed mn zus vwo, en ik havo, allebei de 3e. De so's van frans waren op vwo atijd hetzelfde als op havo, alleen werden ze bij vwo eerder gegeven
En aangezien mn zus op een laptop altijd die so's maakte, daarna opsloeg op diskette voor de leraar, en daarna nog een keer op de harde schijf.... voor mij....
dus ik wist alle antwoorden lekker al.
uitgeprint, en de antwoorden met 1 vriendin gedeelt, dus wij hadden lekker altijd wel een aardig goed cijfer voor onze franse so's.

en met duits 2 jaar geleden, zaten men zus en ik allebei in een 2-havo/vwo klas.
het uur voor de pauze had ik een duits proefwerk. goed, toen was ik klaa, alle antwoorden op mn armen geschreven.
in de pauze de antwoorden aan de klas van mn zus gegeven, en die hadden dazelfde pw het uur na de pauze.
Helaas was dit eenmalig, onze lerar kwam erachter (we hadden dezelfde leraar) dat er atwoorden va de ene klas naar de andere klas waren gegaan, en tja, het volgende pw waren er 4 verschillende versies...
Maarja, t was wel grappig...

sannverwijderd 14-06-2002 17:22

ja kijk regelmatug af of heb spiekbriefjes...vooral bij onregelmatuge werkwoorden frans...dat wijf blijft er maar so's over geven humpf...ben k veels te chaotisch voor!!inbouwen op GR doek met natuurkunde en wiskunde en economie
egg iets grappugs hebk nie te vertellen nah jah.. bij muziek hadden we n proefwerk over kweet nie wat eigeluk...moesje luisteren in elk geval..maar goed konk dus helemaalnie k maar overschrijven van mijn buurman (huib I love u!) ghehe maar jah...bleek dat r n links en rechts versie was...humpf...een 1 dus...maar verder gaat t altijd goed eigeluk! let nu alleen heeeeeel goed op of er verschillende versies zijN!

Goede Fee 14-06-2002 19:34

Hahahahahahaha... afkijkuh.....

Bij onz zijn de leraruh zow DOM dat ze dat nieh zien!!! :D
En bij sommige moet je zelf alluz nakijke... maja.. da heb je op VWO... ze denkuh da we toch nieh afkijke!!! HIHI... wij wete beter!!!;)

La Chupacabra 15-06-2002 08:35

ik de 2e (zit nu bijna in de 5e) heb ik veel afgekeken en vooral gecommuniceerd dmv briefjes... maar bij een engels s.o. werd ik gesnapt met een briefje in mijn hand. en had ik een 1

en sinds dien heb ik het echt >>nooit<< meer gedaan. dus die regeling dat je een 1 kijgt heeft wel heel erg gewerkt bij mij. dsu eigenlijk is het misschien we goed geweest ook.
ben meteen keihard gaan werken aan engels om het te compenseren. :)

Ieke 15-06-2002 11:12

Ik had van de week een so duits en ik ben een ramp met talen en mijn vriendin is goed in duits... We zitten helemaal achterin en die man merkt echt niets. We gingen het gewoon allebij maken en toen zij haat blaatje had ingelevert fluisterde ze alle andwoorden van de woordjes die ik nog niet had aan mij door.
Die man heeft ook alle 5 vwo klassen en geeft in alle klassen hetzelfde so. Wij zijn de eerste en dan het volgende uur (is een cluster uur) worden alle woordjes doorgespeelt. Laatste keer vroeg hij of ze het hadden doorgekregen en ze zeiden gewoon nee en de volgende keer zijn de so's weer hetzelfde. (van die idioom).

Verder is de GR natuurlijk nuttig (vooral omdat de leraren niet weten hoe hij werkt) en BINAS.

Demi 15-06-2002 15:24

Een paar jaar terug deed ik het wel eens vooral met duits en frans! Bij Frans hadden we een superstrenge leraar maar er was toch altijd wel iemand die de franse toets uit zijn tas jatte, iedereen kopieerde die dan weer waarna iedereen hem thuis op een schoolblaadje vast ging maken.
Als de leraar ook maar even naar het bord stond stak iedereen sneaky zijn hand in zijn tas en draaide de blaadjes om!
Viel ook niet op ofzo dat iedereen ineens 9ens en 10en haalde!!!
Met Duits keek ik altijd heel duidelijk af omdat het toch niet erg was om een 1 haalde zonder het risico te nemen wist ik ook wel dat het een 1 werd :) ;)

Razzle 15-06-2002 18:09

Citaat:

nare man schreef:
Ik kijk nooit af...vind ik zwak, ik wil m'n eigen verdiensten hebben. Mensen wilden vroeger wel altijd bij mij afkijken, maar dat verhinderde ik altijd. Ik legde altijd m'n blaadje zo neer dat niemand erop kan kijken. Ik ga niet bewust meewerken aan het frauderen van die persoon. Als zij hun diploma willen laten devalueren dan is dat hun zaak, maar ik ga ze er niet behulpzaam bij zijn.
Schijnheilig zeg! Je gaat die mensen die amper geleerd hebben hun laatste hoop (jij!) toch niet afnemen. Haal die hand 'r vandaan en laat ze zien. Zij worden bestraft, jij niet! :mad:

Miess 15-06-2002 19:53

Ik heb gisteren iemand betrapt op afkijken!! De eerste in mijn leven!
Maar die persoon was gewoon dom, want dat zag je het wel héél erg duidelijk dat hij bij z'n buurman aan het kijken was. Eerst ontkende hij het, maar ja mij hou je niet voor de gek, hij heeft het later toegegeven. Dat wordt dus een 1.

C5C5C 16-06-2002 14:47

ik heb 1 keer afgekeken en toen kon ik gewoon hardop vragen wat het antwoord was en de leraar zij er niet eens wat van (volgens mij hoorde ze het niet, was een herrie in de klas) maar bij haar kon je altijd praten tijdens een so en je kreeg zelden een een. Ze kon er gewoon niks tegen doen. Maar dat was de enige keer dat ik heb afgekeken.

Sommetje 16-06-2002 18:34

Ik zou niet durven afkijken en heb ik ook nog nooit gedaan. Eigenlijk ben ik heel braaf!

~sweetgirl~ 16-06-2002 18:55

Afkijken doe ik wel, maar spiekbriefjes gebruiken niet... :)

dromerke 24-06-2002 10:57

Ik kijk bijna nooit af. ;)

Ieke 24-06-2002 11:25

Heb vandaag mijn vriendin af laten kijken bij mij. Ik ben best goed in Maatschappijleer en zij had het niet zo goed kunnen leren door omstandigheden. Ik vind het niet erg als mensen bij mij kijken. Als ze daar hun redenen voor hebben doen ze dat maar.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.