Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Havo (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=154)
-   -   te relaxed... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1858726)

Nynkeee! 03-05-2012 00:18

te relaxed...
 
Hoi!

Over twee weken zijn de eerste examens en iedereen die ik ken die examen moet doen zit erg in de stress.
Behalve ik, ik maak werkweken van 40 uur, ga gewoon op stap en leer bijna niet. Dit komt doordat ik er best wel goed voor sta en ik echt zoiets heb van jaaaaa, die examens gaan wel goedkomen!

Ik kan me er gewoon niet tot zetten om te leren, hoewel t mischien toch wel erg handig is. Ik denk ook steeds en nu ga ik dat en dat vak leren want daar wil ik wel een goed cijfer voor.. maar dan zit ik aan mijn bureau en dan wil t gewoon niet. Alles geeft afleiding en ik kan me gewoon niet concentreren. Maar straks red ik t ineens toch niet en dan baal ik toch echt omdat ik er gewoon dan niet genoeg aan heb gedaan.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En heeft iemand tips om toch wel goed aan de slag te gaan..?


Alvast bedankt :)

Winstanley 03-05-2012 14:34

Heb er ook last van. Laat naar bed, chillen. Maar ook ik sta er goed voor en dan is de motivatie er ook minder. Wat ik al wel gedaan heb is om wat examens uit vorige jaren te maken van alle vakken. Dan kun je kijken wat nog moeilijk is en dat nog gaan leren. Succes.

Daaanielle_ 04-05-2012 11:00

koop oordopjes, dan hoor je niks meer om je heen en dan kan ik me in ieder geval al veel beter concentreren.. misschien werkt het ook bij jou :)?
succes!

Denise_kaas 04-05-2012 20:10

Oh dit heb ik ook dat is zo irritant. Ik heb ook echt het gevoel dat ik mijn best moet doen wil het goed komen. Ik onderschat de boel nogal.. :S Ik ging met een vriendin leren, dan kun je elkaar een beetje aanzetten tot leren, Maarja hebben ook wel zitten kloten ondertussen. Maar heb wel meer gedaan dan dat ik doe als ik alleen ben.. Misschien is dat iets voor je?

Trijntje81 13-05-2012 10:47

Ik heb het hele jaar zitten zwoegen op 3 vakken (doe namelijk via de LOI en werk ook nog 32 uur per week) ik heb overal samenvattingen van gemaakt en die ben ik in mijn hoofd aan het stampen. Ik moet zeggen dat samenvattingen enorm helpen en daardoor stap ik iets relaxter het examen in. maar morgen is het zover mijn 1e examen en omg ben ik effe enorm nerveus aan het worden nu ik dit schrijf haha...gaat goed komen hoop ik....die mondelingen kijk ik meer tegenop...voor alle vakken mondeling doen das zwaar en in totaal even 24 boekverslagen :(

Denise_kaas 13-05-2012 11:42

Citaat:

Trijntje81 schreef: (Bericht 32534140)
Ik heb het hele jaar zitten zwoegen op 3 vakken (doe namelijk via de LOI en werk ook nog 32 uur per week) ik heb overal samenvattingen van gemaakt en die ben ik in mijn hoofd aan het stampen. Ik moet zeggen dat samenvattingen enorm helpen en daardoor stap ik iets relaxter het examen in. maar morgen is het zover mijn 1e examen en omg ben ik effe enorm nerveus aan het worden nu ik dit schrijf haha...gaat goed komen hoop ik....die mondelingen kijk ik meer tegenop...voor alle vakken mondeling doen das zwaar en in totaal even 24 boekverslagen :(

Leer je met examenbundels? ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.