Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   rokende ouders -> rokende kinderen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=541736)

Sarah 15-07-2003 18:17

rokende ouders -> rokende kinderen?
 
Bij alle jongeren die ik ken die roken, roken de ouders ook, of één van de ouders, of hebben die gerookt ergens in de periode dat diegene bij zijn/haar ouders in huis woonden. Ja, álle. Ik vroeg me dus af of dit altijd zo is:). Vandaar maar weer eens een polletje. Met 'soms roken' bedoel ik dat je wel eens een paar trekjes of 1 sigaret neemt bijvoorbeeld als je uit gaat en iemand het je aanbiedt, maar dat je niet 'echt' rookt. Als je ouders zijn gaan roken toen jij het huis uit was, of als ze rookten vóórdat je moeder zwanger was, dan mag je zeggen dat ze niet roken.

Poll: Rook jij en roken je ouders?[*]Ik wel, beide ouders ook[*]Ik wel, en één van mijn ouders[*]Ik wel, maar mijn ouders niet[*]Soms, beide ouders roken[*]Soms, één van mijn ouders rookt[*]Soms, mijn ouders roken niet[*]Ik niet, maar mijn ouders wel[*]Ik niet, maar één van mijn ouders wel[*]Ik niet, mijn ouders ook niet[*]Anders, namelijk...
http://poll.dezeserver.nl/results.cg...out=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Balance 15-07-2003 18:22

ik rook niet en m'n ouders ook niet. Maar m'n vader heeft wel tot mijn 7e gerookt...
Moet ik nou gewoon 'ik niet, mijn ouders ook niet' aanklikken?

(aangezien je zei dat als ze vóór je geboorte rookten het niet meetelt, maar hoe zit het dus als ze gedurende een aantal (hier dus 7) jaren van je leven hebben gerookt?

Sarah 15-07-2003 18:24

Citaat:

linda85 schreef op 15-07-2003 @ 19:22:
ik rook niet en m'n ouders ook niet. Maar m'n vader heeft wel tot mijn 7e gerookt...
Moet ik nou gewoon 'ik niet, mijn ouders ook niet' aanklikken?

(aangezien je zei dat als ze vóór je geboorte rookten het niet meetelt, maar hoe zit het dus als ze gedurende een aantal (hier dus 7) jaren van je leven hebben gerookt?

Hm... maak er maar van dat ze niet roken, dan... want toen jij 7 was dacht je er vast nog niet over om zelf ook te beginnen...

mathfreak 15-07-2003 18:29

Toen mijn moeder nog leefde was zij de enige die bij ons in het gezin rookte.

stout! 15-07-2003 18:36

Ik rook niet (mijn zus trouwens ook niet) en mijn beide ouders roken niet. Mijn moeder heeft vroeger wel gerookt, maar voordat ze zwanger raakte van mijn oudere zus is ze gestopt.

Leonoor 15-07-2003 18:42

Mijn vader heeft tot mijn twaalfde ofzo gerookt...is dat 'niet roken'?

Somebody Special 15-07-2003 18:44

Mijn pa is sinds een jaartje gestopt (voor de zoveelste keer) en mijn moeder rookt wel. Ik heb op beide ouders roken geklikt.
Ik rook ook btw.

SuperSanne 15-07-2003 19:06

mijn pa is sinds een jaartje gestopt, maar hij heeft nooit gerookt waar wij bij waren (want de rest van ons gezin wilde nog niet dood)

PV 15-07-2003 19:08

ik heb maar voor anders gekozen.. allebei mn ouders rookten, tot ze een paar maanden geleden samen besloten te stoppen.
zelf heb ik het ooit 'uitgeprobeerd', daarna nooit meer gerookt.

Stofzuigerslang 15-07-2003 19:12

Ik niet, mn vader wel. Ik zou juist denken als een of beide ouders roken dat het kind niet wil gaan roken, omdatie al ziek wordt als de ouder rookt. Tenminste, dat is bij mij.

Cameo 15-07-2003 19:57

Soms, mijn ouders roken niet... euuhmm Ik rook af en toe bij het uitgaan.. mijn ouders weten het niet. Ze zijn duidelijk tegen roken.

angel_girl 15-07-2003 20:29

Poll: Rook jij en roken je ouders?
Je hebt gestemd op: Ik wel, beide ouders ook

Qimm 15-07-2003 20:38

Poll: Rook jij en roken je ouders?
Je hebt gestemd op: Ik niet, maar één van mijn ouders wel

Mijn mams rookt wel. Mijn vader heeft vroeger wel gerookt, maar dat is er nu ook wel af :)

Loontjuh 15-07-2003 21:07

gestemt: anders.. nl..

ik rook niet, mn moeder rookte, maar is gestopt en haar exvriend rookt en mn zusje rookt nu.. :(

WishfulDreaming 15-07-2003 22:24

Ik rook niet maar mn beide ouders wel.

Ik ben juist daarom niet gaan roken, ik haat het.

Snellius 15-07-2003 23:35

Ik niet, maar mijn ouders wel...
Het was dan ook nooit erg druk ik de woonkamer.

weirdone666 15-07-2003 23:37

Ik haat roken en ik ben de enigste die niet rookt of gerookt heeft.
Juist omdat mijn vader rookte en ik dat ongelovelijk smerig vond ben ik nooit begonnen.

kastdeur 16-07-2003 02:57

Citaat:

WishfulDreaming schreef op 15-07-2003 @ 23:24:
Ik rook niet maar mn beide ouders wel.

Ik ben juist daarom niet gaan roken, ik haat het.


Melig-Meissiej 16-07-2003 07:50

Mijn ouders roken allebei... zowat de hele familie rookt..
Behalve ikke :)
Doordat zij roken, vind ik het alleenmaar smerig haha l0l

bugge 16-07-2003 09:21

mijn ouders roken niet, ik heb gerookt maar ben definitief gestopt

als ouders roken dan vind ik dat echt een fout voorbeeld. Ik ken een vrouw die rookt en ze vindt het zo erg dat haar dochter rookt...toen zei ik dat ze dat niet kan verbieden omdat ze het zelf ook doet...toen gaf ze me wel gelijk, maarja stoppen? ho maar

Ik ken veel meer kinderen die (eerder) roken doordat de ouders roken, ik ken slechts 1 meisje die het goor vindt terwijl haar ouders wel roken.

En waarom ik begonnen ben, tsja, verkeerde vrienden denk k...niet door mn ouders gelukkig

nare man 16-07-2003 09:27

Mijn ouders roken niet. Überhaupt rookt in de familie van mijn moeder helemaal niemand en in de familie van mijn vader slechts 1 vereenzaamde oom. Ik zelf wel regelmatig, niet zo erg dat het echt een pakje per dag wordt, maar een pakje per week toch zeker wel. overigens vind ik het met dit warme weer smerig, dus ik ben benieuwd of ik er nu wel vanaf kan blijven (ik heb het al zovaak met mezelf afgesproken :( :o)

Miracle 16-07-2003 09:45

Soms, mijn ouders roken niet
Ben waarschijnlijk nogal een uitzondering.

WishfulDreaming 16-07-2003 10:12

Citaat:

bugge schreef op 16-07-2003 @ 10:21:


als ouders roken dan vind ik dat echt een fout voorbeeld. Ik ken een vrouw die rookt en ze vindt het zo erg dat haar dochter rookt...toen zei ik dat ze dat niet kan verbieden omdat ze het zelf ook doet...toen gaf ze me wel gelijk, maarja stoppen? ho maar


ach, ze vertelt dr tenminste dat ze er zelf niet aan moet beginnen.
En misschien kan ze het toch verbieden. Ze weet dat het slecht is en zegt: jij mag er niet aan beginnen. dat ik het doe is al stom genoeg

Mijn ouders hebben zoiets van: we verbieden je het niet, maar we vinden het wel heel erg dom van je. Ze vinden het zelf ook dom van zichzelf, maar het interesseert ze niets meer.

Ik krijg ook geld van mn opa en oma als ik tot mn 18e niet rook.

poesiefox 16-07-2003 10:26

Mijn ouders roken allebei stevig, en ik ben wel begonnen, maar ik vond het eigenlijk niet lekker, dus ik ben er vrij snel weer mee gestopt.

Bij mijn vriend thuis zijn ze zwaar anti-rook, en hij heeft toch echt jarenlang buiten in de tuin staan smoken. Nu is hij ook gestopt. Niet omdat zij dat wilden, of omdat ik het wilde, maar omdat hij het zelf wilde.

sinsere 16-07-2003 10:50

Ik rook niet en mijn ouders ook niet .. eigenlijk mijn hele familie niet :)

Fleur 16-07-2003 10:55

Ik rook en mijn moeder ook (vader woont hier niet.)

Was juist altijd anti roken door mn moeder, maar toch begonnen.... :o

MickeyV 16-07-2003 10:56

Mijn vader rookt een sporadisch pijpje, doch dat verdient geen notitie. Mama natuurlijk niet. Ikzelf tot voor kort Mild Seven, maar dat merk schijnt te verdwijnen, dus ik schommel thans tusen Dunhill, Chesterfield en Benson and Hedges. Dus ik heb de 5e optie gekozen.

citroen 16-07-2003 11:02

mijn ouders roken niet (mijn moeder alleen voordat ze zwanger was) en ik ook niet

Andijvie 16-07-2003 11:02

Mijn vader heeft tot mijn 18de gerookt en is toen gestopt (nou ja, iets ervoor), ik was op m'n 17de al het huis uit dus een van m'n ouders 'rookt'. Ik niet.
Mijn moeder heeft tot mijn vierde ofzo nog gerookt, dus dat telt niet meer (niet echt bewust als 'roken' meegemaakt).

Mja, mijn zus rookt wel.. ik heb eventjes gerookt, dus 't zit er wel in zeg maar..

Dark Psycho 16-07-2003 11:24

mn moeder heeft vroeger wel eens gerookt maar is er mee gestopt, mn vader paft nog gewoon door, mn 2 zussen roken ook, de vriend van mn ene zus die hier regelmatig komt rookt ook. en bijna alle andere visites die hier komen paffen ook.

en ik ben een meeroker...

Aileen 16-07-2003 13:44

Ik rook niet, maar mijn vader rookt wel. Mijn moeder heeft ooit wel eens gerookt, maar dat was nog voordat ik geboren werd.

Warsocket 16-07-2003 13:56

ben net gestopt :D

en mun moeder rookt

schietgeweer 16-07-2003 15:42

Ik rook niet, m´n ouders ook niet. Wel rookte mijn vader tot ik 11 was of zo.

N*A*Shezbaernon 16-07-2003 16:37

Beide ik en mijn broertje roken niet, moeder ook niet, maar mijn vader wel (al vanaf zijn 15de ofzo, en de laatste tijd best veel naar mijn gevoel).
Ik persoonlijk krijg doordat ik mijn vader zie en de rook kan ruiken eerder afschuwelijk en het houdt me tegen om te gaan ropken (plus dat ik de nut er van niet zie, maar dat ff buiten beschouwing laten).
Ik zie hoe geel/bruin de vingers van mijn vader zijn, hoe elke glas waar hij uit heeft gedronken naar cigaretten stinkt, hoe zijn kamer soms helemaal grijs is als hij een avondje te lui is om de ramen te openen, hoe er een cigaretten-geurtje aan hem hangt. Ik zie hoe het mij als een niet-roker verveelt en irriteert, hoe ik slecht kan ademen als hij in dezelfde kamer rookt, ik zie hoe nerveus hij wordt als hij niet kan roken maar wel de behoefte heeft.
Nee, dank je. Bovendien is het vies ;)

dark_poetry 16-07-2003 16:41

Ik rook wel,mijn beide ouders niet.
Mijn vader heeft dan wel soms een sigaar gerookt.(1sigaar per 2 a 3 jaar dan)

MevrouwM 16-07-2003 21:31

Poll: Rook jij en roken je ouders?
Je hebt gestemd op: Ik niet, mijn ouders ook niet


Mijn ouders rookte in hun studententijd wel, maar das ver voordat ik er was :p

Brown eye 16-07-2003 21:35

Ik hoor nog steeds bij de meerderheid :p:)!! Bij ons thuis rookt alleen m'n broer! Ikke ga het echt niet doen, want het is way too smerig!! M'n vrienden roken allemaal wel, maar dat maakt me niet uit want het ruikt wel lekker ;)

yatsie 16-07-2003 21:47

Ik rook en mijn ouders ook.
Mijn eerste trekje mogen nemen van mijn moeder toen ik 10-11 jaar was, want daar vroeg ik altijd naar.
'Hoe smaakt dat? Is dat als...' Nu ja, kortom, ze waren mijn gezaag zo beu en dachten me af te schrikken door me eens te laten trekken. Niet dus...ik rook.
Ze zei nochtans, 'trek er maar héél hard aan!' en maar hopen dat ik er ziek ging van worden...:)

Toen ik een jaar of 12-13 was ben ik begonnen met roken, puur uit nieuwsgierigheid, niet door een peergroup of zoiets...
Puur uit mijn eigen domme zelf...
Dus ja, nu moet ik het zelf weten.

Ben net op reis geweest, sigaretten lekker goedkoop, dus ja, rook ik nu een pakje per dag.... :eek: hellup...

Denk dak n beetje verslaafd ben.. :o

Gatara 18-07-2003 08:56

Citaat:

phensic schreef op 16-07-2003 @ 22:47:
Ik rook en mijn ouders ook.
Mijn eerste trekje mogen nemen van mijn moeder toen ik 10-11 jaar was, want daar vroeg ik altijd naar.
'Hoe smaakt dat? Is dat als...' Nu ja, kortom, ze waren mijn gezaag zo beu en dachten me af te schrikken door me eens te laten trekken. Niet dus...ik rook.
Ze zei nochtans, 'trek er maar héél hard aan!' en maar hopen dat ik er ziek ging van worden...:)

Beetje stomme actie van je moeder :o
aangezien niet iedereen kokhalst na t eerstje trekje.
En jij waarschijnlijk niet, omdat je toch al gewend was aan de rook die je ouders verspreidden.

Magdalena 18-07-2003 12:18

ik rook niet (weleens een aantal keer geprobeerd toen ik 17 was, niet verkeerd, maar ook niet zo lekker dat ik er een gewoonte van zou willen maken of het nu nog steeds doe) en mijn ouders roken sinds mijn 4e ofzo niet meer. heb het niet superbewust meegemaakt dat ze rookten, misschien dat dat meetelt.

yatsie 18-07-2003 13:53

Citaat:

Gatara schreef op 18-07-2003 @ 09:56:
Beetje stomme actie van je moeder :o
aangezien niet iedereen kokhalst na t eerstje trekje.
En jij waarschijnlijk niet, omdat je toch al gewend was aan de rook die je ouders verspreidden.

Euhm, als je echt heel diep intrekt, zoals ik deed, moet je wel heel erg hard hoesten.
Ik ben dan ook maar twee of drie jaar later begonnen met roken.

Mijn moeders actie was wel enigzins logisch, ze dacht, mja, dat kind zal het later toch proberen, waarom zou ik het niet slecht beïnvloeden?

theoneme 18-07-2003 14:12

Ik rook niet, mijn vader rookt pijp en mijn moeder rookt soms sigaar :S

Gatara 18-07-2003 23:21

Citaat:

phensic schreef op 18-07-2003 @ 14:53:
Mijn moeders actie was wel enigzins logisch, ze dacht, mja, dat kind zal het later toch proberen, waarom zou ik het niet slecht beïnvloeden?
En waarom heeft t niet geholpen? Waarom ben je dus begonnen?

thunder110 18-07-2003 23:26

Ik rook, mijn beide ouders niet. Hoewel, mijn moeder kan nog wel eens stiekem een sigaretje opsteken in de keuken. Maar dat telt niet mee, vind ik. Eigenlijk wel, want in mijn kinderjaren rookte ze wel.

$@nd€r $@l@m@nd€r 19-07-2003 11:23

Mijn vader rookt sigaren en mijn moeder rookt sigaretten. Ik denk allebei zo'n 1 keer per 2 dagen, of meer.

Zelf rook ik niet, gelukkig heb ik op school geleerd dat roken domme suïcide is.

Quiana 19-07-2003 11:34

Poll: Rook jij en roken je ouders?
Je hebt gestemd op: Soms, één van mijn ouders rookt


Mijn vader rookt (maar mindert), sinds m'n 4e oid. (?)
Ik rook met vlagen, in stress-situaties ed.

Nieni 19-07-2003 12:22

Ik rook niet, mijn ouders roken ook niet.
:)

yatsie 19-07-2003 14:22

Citaat:

Gatara schreef op 19-07-2003 @ 00:21:
En waarom heeft t niet geholpen? Waarom ben je dus begonnen?
Euhm...mss door mijn EIGEN domme nieuwsgierigheid?? :rolleyes:

Het feit dat ik reeds een trekje mocht nemen van mijn moeders staat daar totaal van los!!!

Ze wist zij ook wel dat ik het dan toch stiekem zou gedaan hebben, dus!

Sorry, maar mijn moeder beledigen is nooit zo'n goed idee! Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn negatieve gewenten e.d., ik ben niet zo'n persoontje die verantwoordelijkheden op haar opvoeding schuift!!

heavinly 19-07-2003 14:34

Ik niet, zus wel, ouders ook. En ik ben echt fel tegen. :)

ssjpan 19-07-2003 14:35

Ik rook wel en mijn ouders ook..


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.