Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Stichtingen basisonderwijs? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1666302)

Elmoo 30-01-2008 19:42

Stichtingen basisonderwijs?
 
Hee allemaal,

Midden juni hoop ik af te studeren van de IPABO (lerarenopleiding basisonderwijs).
Ik wil volgende maand al een beetje beginnen met sollicitatiebrieven verzenden. Nu hoorde ik dat het 't gemakkelijkst is om naar de stichting te schrijven waaronder een aantal basisscholen vallen.

Ik ken stichting Kopwerk al. Weet iemand er nog een aantal of waar ik nog meer stichtingen kan vinden?

Tips zijn altijd welkom :)

Daantje_0705 30-01-2008 19:49

Wij krijgen altijd zo'n boekje van de gemeente met allerlei voorzieningen erin, onder andere scholen. Daarin staan dan alle scholen los genoemd maar ook onder welke stichting ed het bestuur valt. Misschien kan je daar eens in kijken? :)

Elmoo 30-01-2008 19:54

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 26937835)
Wij krijgen altijd zo'n boekje van de gemeente met allerlei voorzieningen erin, onder andere scholen. Daarin staan dan alle scholen los genoemd maar ook onder welke stichting ed het bestuur valt. Misschien kan je daar eens in kijken? :)

Ik zal morgen gelijk ff kijken of wij nog zo'n boekje hebben liggen, bedankt voor de tip ;)

Daantje_0705 30-01-2008 19:58

Anders krijg je vast binnenkort een nieuwe voor 2008 ofzo ;)

Hawahaai 30-01-2008 21:14

Stichtingen zijn (in het basisonderwijs) regionaal, dus je zult vooral in je eigen omgeving moeten zoeken. Een manier om namen van stichtingen te weten te komen, is de sites van willekeurige basisscholen in de regio opzoeken en in de online schoolgids kijken naar de naam van de stichting waaronder die school valt.

Daydream-ster 31-01-2008 00:06

Hier in Roosendaal is het KPO, voor zover ik weet. Ze zijn volgens mij ook meestal regionaal, ligt er dus aan waar je heen wilt.

Mijn ervaring is dat basisscholen die onder een stichting vallen, de brieven ook doorsturen naar die stichting. Dus ja, waarom niet school voor school proberen?

MCH 31-01-2008 07:36

Veel succes met het vinden van een baan. :rolleyes:

Elmoo 31-01-2008 08:50

Citaat:

MCH schreef: (Bericht 26939817)
Veel succes met het vinden van een baan. :rolleyes:

Ja, ik weet het... banen tekort in het onderwijs... Maarja, wie niet waagt, wie niet wint :)

Go 31-01-2008 09:57

Ik dacht dat er een tekort aan leraren was? :confused:

Hawahaai 31-01-2008 10:40

Citaat:

Go schreef: (Bericht 26940204)
Ik dacht dat er een tekort aan leraren was? :confused:

Vooral in het voortgezet onderwijs, en in het basisonderwijs hangt het heel erg af van de regio waarin je zoekt.

MCH 31-01-2008 15:11

Citaat:

Elmoo schreef: (Bericht 26939921)
Ja, ik weet het... banen tekort in het onderwijs... Maarja, wie niet waagt, wie niet wint :)

Ik bedoel het zoeken naar potentiele werkgevers via een scholieren forum.

gurl19 31-01-2008 17:11

Leuk dat je bijna bent afgestudeerd.
Ik ben nu net aan het werk en heb mij ook bij verschillende stichtingen en heb ook open sollicitaties gestuurd naar scholen die niet aangesloten zijn bij een stichting. Maar zoals iemand al zei, je moet je gaan inschrijven bij stichtingen die dicht bij je in de buurt zijn. Want het zal in het begin vooral invalwerk zijn en dan moet je niet uren hoeven te reizen. Via internet kun je al veel adressen vinden. Op sites van scholen staat vaak ook bij welke stichting ze horen, en welk adres.
Veel succes

Elmoo 31-01-2008 17:21

Citaat:

MCH schreef: (Bericht 26942124)
Ik bedoel het zoeken naar potentiele werkgevers via een scholieren forum.

Die zoek ik hier ook niet (zie titel topic) ;)

Elmoo 31-01-2008 17:23

Citaat:

gurl19 schreef: (Bericht 26942694)
Leuk dat je bijna bent afgestudeerd.
Ik ben nu net aan het werk en heb mij ook bij verschillende stichtingen en heb ook open sollicitaties gestuurd naar scholen die niet aangesloten zijn bij een stichting. Maar zoals iemand al zei, je moet je gaan inschrijven bij stichtingen die dicht bij je in de buurt zijn. Want het zal in het begin vooral invalwerk zijn en dan moet je niet uren hoeven te reizen. Via internet kun je al veel adressen vinden. Op sites van scholen staat vaak ook bij welke stichting ze horen, en welk adres.
Veel succes

Dankje :) Ik ga er ook niet vanuit gelijk een vaste baan te hebben, hoewel je er stiekem alijd een beetje op hoopt ;)
Ik ga zeker scholensites bezoeken en hopen dat ik daar wat kan vinden :)

Mushu 02-02-2008 10:27

In Hoorn, ik zie dat je uit Enkhuizen komt, dus Hoorn is wel dichtbij, hebben we stichting Penta.
Misschien kun je daar eens kijken?

Leonoor 02-02-2008 13:56

Er bestaan over het algemeen aparte overkoepelende stichtingen voor openbaar, christelijk en katholiek onderwijs (en soms gemengd, zoals bij Stichting Penta). Op sites van scholen staat vaak wel vermeld waar ze bij aangesloten zijn. Bv. de Kuyperschool bij Stichting Kopwerk (pro-chr - en die kende je al ;)), De Hoeksteen en Pancratius bij Stichting Katholiek onderwijs de Dijken, OBS De Tweemaster bij Stichting Openbaar Onderwijs West Friesland Oost (S.O.O.W.F.O.). Het is dus handig om eerst te beslissen bij wat voor 'soort' school je wilt/kunt werken en ook waar, dan kun je specifieker gaan zoeken.

remy476 02-02-2008 13:58

hier in limburg: movare en innovo


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.