Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Politieacademie! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=958018)

--Pipeloi-- 18-09-2004 15:26

Politieacademie!
 
Hey!

Ik wil graag meer weten over de politieacademie....kheb al op de site gekeken maar kom er echt niet uit....dus deel je ervaringen....zit je op de politieacademie....ik wil er alles over weten...

flutterby 21-09-2004 14:51

Nee mijn vriend zit er (bijna) op

De tests waar je doorheen moet komen zijn echt rete moeilijk.
er moeten eerst vacatures vrij zijn wil je op die opleiding kunnen komen.
Je weet vast wel wat die tests inhouden (anders vraag je het maar)

Hij is door alle tests heengekomen nu moet alleen zijn familie nog bekeken worden of die geen criminele achtergrond hebben.
De opleiding bestaat uit 3 maanden school, 3 maandan stage enz.
Je hele schooltijd wordt je gewoon betaald.

Wat wil je er nog meer over weten?

Nattigheid 21-09-2004 15:19

ik wil ook naar de politie. je moet gewoon een informatienummer bellen bij de politie, dan kun je zo'n beetje alles vragen. of politie.nl. staat ook een en ander op.

RHCP_NAC 21-09-2004 19:09

Heb een tweede keus achter de hand, de kans is groot dat je niet wordt aangenomen of je bent een lesbische allochtone vrouw dan mag je door.

Ik ken wel iemand..maarja die zit op kamers in utrecht want de opleiding zat volgens mij in A'dam en Arhnem maar nou weet ik niet welke richting hij wilt worden, maar je moet in het begin iig even voor platte pet spelen.

--Pipeloi-- 23-09-2004 17:57

bedankt voor de reactie...ik had idd op politiewerving.nl veel informatie kunnen vinden ook over de selectie enzow....begrijp het idd nu ook van dat er eerst een vacature vrij moet komen...kweet nog niet of ik het wel wil gaan doen..de recherche lijkt me erg leuk...maar daarvoor moet je eerst een paar jaar gewoon bij de politie werken daarna kun je dat pas gaan doen......

Joene84 24-09-2004 19:37

Ik zit op de politieacademie in Apeldoorn, het is echt een mooi beroep. De opleiding duurt drie of vier jaar waarvan je de helft van de tijd werkt en de andere helft van de opleiding ga je naar school. Ik ben nu ongeveer 8 maanden bezig. Als je bij de politie wilt kun je het beste eerst op internet rondkijken. Daarna kun je kijken bij welk korps je wilt solliciteren. Je moet dan contact opnemen met het desbetreffende korps om te vragen of zij nog vacatures hebben. Wanneer dit zo is dan ga je het hele traject in van gesprekken en testen. Succes ermee.

stuntvrouw 29-09-2004 19:57

ik wil ook heel graag naar de politieacedemie...

alleen mijn probleem op het moment is: vanwege inkortingen van het geld zijn er voor niveau 6 de helft minder vacatures en is er nu een tijdelijke vacature-stop!

Ik ben nog geen 17.5 dus mag nog nie solliciteren, maar ik ben z bang dat als ik dan 17.5 ben ( dat is begin januari) het zo kort dag wordt om al die selecties nog door te gaan voordat ik in maart mijn 2e keuze zeg maar bekend moet maken op school...hmmzz tis zo moeilijk.

als dit het niet word wil ik algemene sociale wetenschappen gaan studeren, misschien ga ik dat eerst doen en dan proberen naar de politieacedemie te gaan...volgens een kennis die politieagent is heb je dan meer kans om op niveau 6 toegelaten te worden.

Greetz!

--Pipeloi-- 02-10-2004 15:28

Ik hoorde van een vrouw dat de selectie en testen heel erg streng zijn...ze vragen een goede conditie...waar moet ik rekening mee houden??

RHCP_NAC 02-10-2004 18:09

Citaat:

--Pipeloi-- schreef op 02-10-2004 @ 16:28 :
Ik hoorde van een vrouw dat de selectie en testen heel erg streng zijn...ze vragen een goede conditie...waar moet ik rekening mee houden??
selectie bij vrouwen weet ik niks van af, maar de conditie zorg dat je minimaal trap 10 kan lopen bij de piepjesloop ( of hoe die officieel ook heet ).

alpha 04-10-2004 09:47

mijn nicht doet het, ik zal eens meer informatie vragen..

Archont_temp 06-10-2004 08:03

Citaat:

RHCP_NAC schreef op 02-10-2004 @ 19:09 :
selectie bij vrouwen weet ik niks van af, maar de conditie zorg dat je minimaal trap 10 kan lopen bij de piepjesloop ( of hoe die officieel ook heet ).
Piepjesloop :D:D:D

RHCP_NAC 06-10-2004 19:02

Citaat:

Solero schreef op 06-10-2004 @ 09:03 :
Piepjesloop :D:D:D
shuttle-run dan maar beter bekend als de piepjesloop..maar nu gaan we off-topic.

--Pipeloi-- 09-10-2004 13:09

Wow trap 10 dat is niet niks.... :(

Machiavelli 09-10-2004 14:09

Een echte vent wordt geen agent.
Liever een zus als hoer dan een agent als broer.

Nattigheid 11-10-2004 18:02

Citaat:

Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 15:09 :
Een echte vent wordt geen agent.
Liever een zus als hoer dan een agent als broer.

gelukkig maar dat jij geen politie wil worden, niet?

Machiavelli 12-10-2004 07:08

Citaat:

Nattigheid schreef op 11-10-2004 @ 19:02 :
gelukkig maar dat jij geen politie wil worden, niet?
:)

nare man 12-10-2004 07:33

Citaat:

Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 15:09 :
Een echte vent wordt geen agent.
Liever een zus als hoer dan een agent als broer.

En dan nog rechts zijn en durven te beweren dat het allemaal zo slecht gaat. :)

Machiavelli 12-10-2004 07:34

Citaat:

nare man schreef op 12-10-2004 @ 08:33 :
En dan nog rechts zijn en durven te beweren dat het allemaal zo slecht gaat. :)
Ik ben dan ook een echte lefgozer. :)

catootje 19-10-2004 16:26

www.politie-werving.nl :)

100%hallal 11-11-2004 16:15

Citaat:

stuntvrouw schreef op 29-09-2004 @ 20:57 :
ik wil ook heel graag naar de politieacedemie...

alleen mijn probleem op het moment is: vanwege inkortingen van het geld zijn er voor niveau 6 de helft minder vacatures en is er nu een tijdelijke vacature-stop!

Ik ben nog geen 17.5 dus mag nog nie solliciteren, maar ik ben z bang dat als ik dan 17.5 ben ( dat is begin januari) het zo kort dag wordt om al die selecties nog door te gaan voordat ik in maart mijn 2e keuze zeg maar bekend moet maken op school...hmmzz tis zo moeilijk.

als dit het niet word wil ik algemene sociale wetenschappen gaan studeren, misschien ga ik dat eerst doen en dan proberen naar de politieacedemie te gaan...volgens een kennis die politieagent is heb je dan meer kans om op niveau 6 toegelaten te worden.

Greetz!

Die 2e keus MOET je hebben en kan je nog altijd afzeggen

100%hallal 11-11-2004 16:18

Citaat:

--Pipeloi-- schreef op 09-10-2004 @ 14:09 :
Wow trap 10 dat is niet niks.... :(
Dat is NIET waar. Ik heb vorig jaar ook gesolliciteerd (btw: ze hebben liever iemand die al een andere studie gedaan heeft als ie nog zo jong is, neem dit mee in je beslissing!) en toen heb ik trap 7,5 gelopen en ik kreeg mn rapport thuis en ik zat bij de beste 5% die ooit gesolliciteerd hebben bij de politie.

RHCP_NAC 11-11-2004 17:04

Citaat:

Supernova* schreef op 11-11-2004 @ 17:18 :
Dat is NIET waar. Ik heb vorig jaar ook gesolliciteerd (btw: ze hebben liever iemand die al een andere studie gedaan heeft als ie nog zo jong is, neem dit mee in je beslissing!) en toen heb ik trap 7,5 gelopen en ik kreeg mn rapport thuis en ik zat bij de beste 5% die ooit gesolliciteerd hebben bij de politie.
Dat wil niet zeggen dat haar kansen niet toenemen als je goed loopt, een paar maanden lang 2x in de week trainen en je zit zo 2 tot 3 trappen hoger.

Leonoor 11-11-2004 18:00

Citaat:

--Pipeloi-- schreef op 23-09-2004 @ 18:57 :
de recherche lijkt me erg leuk...maar daarvoor moet je eerst een paar jaar gewoon bij de politie werken daarna kun je dat pas gaan doen......
En dat is de reden dat ik het niet gedaan heb. ;) Technische recherche leek (en lijkt) me (y), maar daarvoor moest je eerst weet ik het hoeveel jaar gewoon bij de politie werken en dan nog enorme mazzel hebben ed...en dat vond ik čn wat zonde van m'n havo na de mavo čn ook had ik geen zin om eerst 25 jaar (ik zeg maar wat ;)) gewoon als agent rond te moeten lopen, want dat vond ik dan weer niet leuk. ;)

En nu ben ik op zich wel blij dat ik het niet gedaan heb...er zijn genoeg beroepen te vinden die veiliger zijn en waar je niet ook 's nachts moet/kunt werken ed. ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.