Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Echt hulp nodig... :( (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1950402)

BlikjeDrinken 12-02-2019 22:21

Echt hulp nodig... :(
 
Hoi allemaal

Ik heb een heel slecht "iets" wat ik doe, ik gok weleens met mijn CSGO skins. Hier lijd mijn bankrekening ook weleens onder. Het is indd een hele slechte eigenschap dat ik dit minderjarig doe. Heeft iemand tips wat ik kan doen om dit te stoppen? Limieten stellen? Ik durf niet naar mijn ouders, die worden echt laaiend.

Groetjes

voetbalfreak6 13-02-2019 05:52

Stop met het spel of besluit er geen geld meer aan uit te geven. Als je een limiet stelt, krijg je toch die gevoelens om meer uit te geven.

Protected22 13-02-2019 07:46

Tja ik kan je lastig verplichten je spel te verwijderen?

Pluis 13-02-2019 12:07

Ja dat is het nadeel van gokken. Je hebt kans dat je je inleg verliest.
Het wordt een probleem als je het doet met geld dat je niet kunt missen, of wanneer je het gevoel hebt dat je niet meer kunt stoppen.

Is dat ook op jou van toepassing?

jaap11 13-02-2019 20:11

Iemand die al jaaaaaaaren rook of drinkt kan ook niet ineens stoppen ermee, je moet iets vinden om het af te bouwen

BlikjeDrinken 13-02-2019 20:32

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 34573401)
Ja dat is het nadeel van gokken. Je hebt kans dat je je inleg verliest.
Het wordt een probleem als je het doet met geld dat je niet kunt missen, of wanneer je het gevoel hebt dat je niet meer kunt stoppen.

Is dat ook op jou van toepassing?

Gelukkig niet nee

voetbalfreak6 13-02-2019 21:01

Citaat:

jaap11 schreef: (Bericht 34573626)
Iemand die al jaaaaaaaren rook of drinkt kan ook niet ineens stoppen ermee, je moet iets vinden om het af te bouwen

Niet helemaal waar. De 1 komt er makkelijker af dan de ander.

Pluis 14-02-2019 06:38

Citaat:

jaap11 schreef: (Bericht 34573626)
Iemand die al jaaaaaaaren rook of drinkt kan ook niet ineens stoppen ermee, je moet iets vinden om het af te bouwen

Dat is een onnozele vergelijking. De reden dat een alcoholist niet zomaar mag stoppen is omdat de onttrekkingsverschijnselen gevaarlijk kunnen zijn. Voor roken en gokken gaat dat niet op. Het is misschien moeilijk, maar het kan wel.

Elin3 14-02-2019 07:25

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 34573779)
Dat is een onnozele vergelijking. De reden dat een alcoholist niet zomaar mag stoppen is omdat de onttrekkingsverschijnselen gevaarlijk kunnen zijn. Voor roken en gokken gaat dat niet op. Het is misschien moeilijk, maar het kan wel.

Als serieuze gokverslaafde kan je trouwens ook gewoon lichamelijke afkickverschijnselen krijgen. Al lijkt me dat hier niet heel relevant.

TS, waarom zie jij jouw gok-gedrag als iets wat heel slecht is? Omdat het niet mag van je ouders? Omdat je nog jong bent?

BlikjeDrinken 14-02-2019 07:30

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34573800)
Als serieuze gokverslaafde kan je trouwens ook gewoon lichamelijke afkickverschijnselen krijgen. Al lijkt me dat hier niet heel relevant.

TS, waarom zie jij jouw gok-gedrag als iets wat heel slecht is? Omdat het niet mag van je ouders? Omdat je nog jong bent?

Beidde...

Elin3 14-02-2019 07:40

Citaat:

BlikjeDrinken schreef: (Bericht 34573809)
Beidde...

Waarom vind jij jezelf er te jong voor?

Probeer voor jezelf een overtuiging te vinden waarom JIJ het niet oké vindt. Dat helpt enorm als jij je gedrag wil veranderen! Puur iets doen omdat het bijvoorbeeld van je ouders niet mag, is lastig vol te houden. Je doet het nu immers ook stiekem, die regel heeft je in het verleden ook niet tegengehouden...

JaapieEleven 14-02-2019 13:39

Vergeet niet: Het is maar een spel. Niet meer, niet minder. Ver van de realiteit af.
Wat kan je er precies mee? Je kan een paar leuke skins hebben, en je kan misschien kan je wat sneller verder komen in het spel.
Ik kan prima zonder leuke skin spelen, en ik vind het leuker als ik helemaal zelf, zonder hulp, ben gekomen op het geweldige niveau

Waarom zou je überhaupt erbij gaan gokken?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.