Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Mijn vrienden praten bad over mijn crush. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1910560)

Nite 20-01-2016 20:35

Mijn vrienden praten bad over mijn crush.
 
Waarschuwing: Muur van tekst.

Hallo, ik ben Nite. Hier doe ik even mijn woordjes, omdat ik de inhoud nergens anders kan legen. Momenteel zit ik in de 2e.

Ik ben middelmatig geliefd bij de mensen op mijn school. Ik ben slim, sterk en heb bijna altijd een streepje voor bij argumenten. Daarom sta & praat ik meestal met de mensen zoals mij. Ze voelen aan als vrienden en mensen waar ik mijn hart bij kan legen. Alleen zijn ze erg cruel. Ze pesten soms mensen en lachen om het wat hun vinden "downgedrag" van hun medeleerlingen. Ik ben al sinds de 1e verliefd op een meisje. Louise is haar naam. Het enigste waar ik haar toen van kende was Pokémon. Ze is een beetje druk en enthousiast. Ze is een kop kleiner dan mij en is echt een meisje-meisje.

Rond deze tijd begin ik meer met haar te hangen, en dat merkte mijn vrienden op. Grappig vonden ze dat, dat ik met iemand hang die Pokémon speelt. Grappig vonden ze dat, dat ik op kleine meisjes val. Grappig vonden ze dat, dat ik vrienden met iemand ben die druk is.

Door dit gedrag van mijn "vrienden" voel ik me een beetje rot. Ik laat in het algemeen helemaal geen emotie zien. Ik heb het wel alleen zie je dat niet aan mijn gezicht. Geen ziektes of aandoeningen hoor. Daardoor kan niet iedereen begrijpen wat ik bedoel, want ik toon geen emoties. Ik heb al meerdere keren gevraagd of ze wouden stoppen met het belachelijk maken van mijn vrienden. Alleen nemen ze dat niet serieus, omdat ze niet kunnen zien dat ik echt pissig erover ben.

Ik weet niet wat ik hiertegen moet doen, omdat ik absoluut niet wil dat zij een target van hun wordt. Ik wil haar alleen graag beschermen tegen iets waar zij niks vanaf weet.

Hoe moet ik dit aanpakken? Wat moet ik doen? Wat moet ik tegen docenten zeggen zonder dat ze mijn geheim kennen?

Samengevatte versie:
Spoiler

bloodyb 20-01-2016 21:18

Je zult een keuze moeten maken. Zeg tegen je vrienden dat je haar aardig vindt en dat de manier waarop zij over haar praten totaal niet tof vindt. En maak ze duidelijk dat als ze zich daar niets van aantrekken ze wat jou betreft in de stront kunnen zakken. Als je ziet dat ze echt gepest wordt ga er dan eens met een mentor of vertrouwenspersoon over praten.

ikxxx 20-01-2016 21:41

Als het echte vrienden zijn waar je je hart kunt luchten zonder dat de crappy gaan doen kan je zeggen wat je voor dat meisje voelt en ze vragen of ze haar met rust willen laten, als dat lukt kun je toch lekker omgaan met beiden? Xx

Nite 21-01-2016 06:17

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 34001185)
Je zult een keuze moeten maken. Zeg tegen je vrienden dat je haar aardig vindt en dat de manier waarop zij over haar praten totaal niet tof vindt. En maak ze duidelijk dat als ze zich daar niets van aantrekken ze wat jou betreft in de stront kunnen zakken. Als je ziet dat ze echt gepest wordt ga er dan eens met een mentor of vertrouwenspersoon over praten.

Het is inderdaad zwaar om iemand te laten vallen. Maar ik heb geen tijd voor mensen die mijn echte vrienden belachelijk maken.

Nite 21-01-2016 06:17

Citaat:

ikxxx schreef: (Bericht 34001206)
Als het echte vrienden zijn waar je je hart kunt luchten zonder dat de crappy gaan doen kan je zeggen wat je voor dat meisje voelt en ze vragen of ze haar met rust willen laten, als dat lukt kun je toch lekker omgaan met beiden? Xx

Dat zou nog 's kunnen werken.

Fitematrulle 21-01-2016 20:15

Waarom denk jij dat jij haar moet 'beschermen'? Misschien is ze niet zo gevoelig als jij en zit ze er niet mee dat jouw vrienden een beetje met haar dollen.

Je omschrijving klinkt gewoon echt niet erger dan een beetje dollen. Stel je niet zo aan of verbreek het contact als je er zo mee zit.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.