Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Jat jij veel van je werk? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=415284)

het dappere meisje 22-03-2003 16:26

Jat jij veel van je werk?
 
jaja het mag eigenlijk niet

maar ik neem wel eens stiekem een potje appelmoes mee naar mijn kamer of een koekje

:o

verder heb ik al mijn hele uitzet compleet

borden bestek handdoeken lakens etc.

ja ik heb dat te danken aan dat scharminkele loontje dat ik krijg

en jullie ?

Miracle 22-03-2003 18:08

ikke meestal filmpjes (foto) dat mocht meestal wel, maar ik had niet altijd zin om te vragen. Verder jatte ik wel eens van de reclame dingetjes die we gratis mogen weggeven (denk aan: gummetjes, pennen, jojo's, tasjes zonnebrillen en glazen)
Dat was het wel zo'n beetje, niks ergs dus :)

mixtape 22-03-2003 19:58

Chocolaatjes en andere zooi die eigenlijk op een toetje of taart horen :D (ik ben keukenhulp)

Fade of Light 22-03-2003 23:53

ik kon kippen en kippeboutjes meenemen...lijkt me nou ook neit echt Je-van-het... :D

ikbenschipper1 23-03-2003 00:16

al die deingen die gratis zijn , glazen, ijsemmers etcetcetc.
Ach en soms wel eens een BVO'tje (biertje voor onderweg :-))
of wat snoep onder werktijd als je nog met zij 2en bent :)
Ook niet ergge dingen dus :-)

Suqeunse 23-03-2003 03:26

Ben geen dief, verdien genoeg om het zelf te kopen :)

winkel medewerkers krijgen bij ons 20% korting ;)

makita 23-03-2003 17:47

ik maak schoon en neem wel es wcpapier, vuilniszakken, schoonmaakmiddel enzo mee. Maar geen ladingen per week hoor! en uit het handvaardigheidlocaal ( maak schoon op een school) wel es klei en potloden enzo. Maar ze hebben echt zo veel dat beetje missen ze niet eens. :O

Tyskie 23-03-2003 18:05

Ik neem wel eens wat reclame-spul mee, zoals wat mooie glazen ofzo.
Verder pak ik tijdens het inscannen van de derving (spul dat over datum is of kapot wel eens een koekje of snoepje. dat moet namelijk toch weggegooid worden), maar niet echt overdreven veel.

Echt jatten doe ik niet, iedereen wordt bij ons ontslagen bij jatten, al is het maar een pakje kauwgom.

freakysatan 23-03-2003 18:11

Citaat:

Suqeunse schreef op 23-03-2003 @ 03:26:
Ben geen dief, verdien genoeg om het zelf te kopen :)

winkel medewerkers krijgen bij ons 20% korting ;)

waar werk jij? wij krijgen geen korting en mogen ook niet tijdens werktijd boodschappen kopen. soms sta je de helft van je pauze tijd in de rij. :(

Moenbloem 23-03-2003 18:57

Nee, het is opzich niet moeilijk om iets te jatten, maar áls ze erachter komen ben je gewoon de lul. Ik jat alleen snoep uit de snoepbakken (ik werk bij kruidvat), lekker de hele avond gratis paaseitjes snoepen :D

mR 23-03-2003 19:30

Citaat:

het dappere meisje schreef op 22-03-2003 @ 16:26:
...

ja ik heb dat te danken aan dat scharminkele loontje dat ik krijg

...

Das pas logisch redeneren... Zoek dan gewoon ander werk ofzo.

Citaat:

Tyskie schreef op 23-03-2003 @ 18:05:
...

... iedereen wordt bij ons ontslagen bij jatten, al is het maar een pakje kauwgom.

En terecht, het blijft wegnemen van andermans eigendommen.

Tyskie 23-03-2003 22:14

Citaat:

mR schreef op 23-03-2003 @ 19:30:

En terecht, het blijft wegnemen van andermans eigendommen.

Vind ik ook... En voor iets als wat kauwgom ofzo (daar komt het meestal op neer) ga ik niet mijn baantje op het spel zetten.. Pakje kauwgom is kwartiertje werken ofzo, dat koop ik allemaal wel... :p

Hydraul!C FunK 23-03-2003 22:18

Nee, vind ik ook dom om te doen.

Multilot 23-03-2003 22:40

nee...
Wel neem ik gebak of broodjes mee die weg zouden worden gegooid... Anders gaan ze naar de paarden, vind ik mezelf een beter doel....

Mortischa 23-03-2003 22:54

bij vriendin van mij die bij invito werk, jatten ze de hele winkel leeg (schoenen in de winkel verkopen aan vrienden door t niet aan te slaan en zelf t geld in de eigen zak te steken)
schijnt heel veel te gebeuren (n)

iik heb zelf een keer een promo vestje van hero stiekem vergeten terug te geven (kuch).

ikbenschipper1 24-03-2003 08:56

Citaat:

Tyskie schreef op 23-03-2003 @ 22:14:
Vind ik ook... En voor iets als wat kauwgom ofzo (daar komt het meestal op neer) ga ik niet mijn baantje op het spel zetten.. Pakje kauwgom is kwartiertje werken ofzo, dat koop ik allemaal wel... :p
ehm klopt waarom denk je dat het bij reclame spullen blijft maar dat versta ik meer onder meenemen :) Wij hebben het toch gratis gehad, dus of hert nu voor de klant is of voor ons dat maakt ook niet meer uit :)
Dingen met waarde blijf ik af :) Tenzei me leidingevende (assistent verkoopmanager) gaat vragen onder het bestellen zullen we een zak snoep pakken. maar dat valt vind ik onder ons bier beleid.
We mogen namelijk ook na het wrek bier drinken legaal op vrijdag en zaterdag :)en illegaal op andere dag ;)
Dus ligt eraan wat je onder jatten verstaat

ikbenschipper1 24-03-2003 08:58

Citaat:

Elvira schreef op 24-03-2003 @ 05:01:
Hmz nou laat ik maar eens een keertje eerlijk zijn.
Ik heb redelijk wat gejat, op me werk dan, vrij veel opwaardeerkaartjes voor je telefoon van allerlei providers. Sommige voor mezelf, andere verkocht ik door voor wat minder. Verder geld uit de kassa, paar keer 50 euro, soms 20, ook 3cd's ofzo, uhm naja dat was het. En ja ik weet dat het niet mag, en dat jullie me nu allemaal heel erg slecht vinden. Maar ik denk anders over dit soort dingen i guess.

hoe denk je dan over dit soort dingen?

En we weten allemaal dat iedereen wel eens wat heeft gejat van zijn baas al was het maar onopgemerkt wat te drinken waarvoor je eigelijk moest betalen , brood dat niet van jou was etcetcetc

supermarrie 24-03-2003 09:13

Wij moeten bij de kassa altijd snoepjes uitdelen! Vaak zijn t snoepjes die je zo op hebt dus daar maken we natuurlijk gebruik van als het rustig is. Maar van de week haddenw e lollies, dus ik heb na mn werk een paar meegenomen! Doet iedereen, maar verder jat ik niks! Is nergens voor nodig!

Daydream-ster 24-03-2003 09:23

Sommige dingen die afgeschreven moeten worden, neem je wel eens mee, ipv weg te gooien..Setjes van 4 magneetjes, waar er 1 van ontbreekt, dus nog drie over...Die verdwijnen spoorloos! En bij de kassa staat een snoeptrommel...

m'neer 24-03-2003 09:23

Hoewel ik weliswaar meer verdien dan gemiddeld, zijn er zat banen waar nóg meer geld mee te verdienen is. Desondanks steel ik nóóit van mijn werk.
De twee redenen hiervoor zijn, in willekeurige volgorde, dat ik het ten eerste goed met mijn werkgever kan vinden (ik werk bij een klein particulier bedrijf), en ten tweede omdat ik stelen de allergrootste armoede vind die er bestaat.
Ik wérk voor m'n geld, en als ik even zonder zit kan ik het wel van m'n ouders lenen, daarvoor hoef ik me niet te gaan verlagen tot 't niveau van common thief.

m'neer 24-03-2003 09:25

Oh ja, de derde reden waarom ik niks hóef te stelen is dat ik 'officieel' 25% korting krijg op alle producten, maar daar doet m'n baas ook niet zo moeilijk over ;)

't wordt dus gemiddeld zo'n 30 à 35%

WelcomeHome 24-03-2003 10:55

ik heb 2 keer ofzo gel meegepakt uit de supermarkt waar ik werk, als de kassa's al dicht zijn, baas naar huis is en je de volgende dag toch echt gel nodig hebt..

dinkie 24-03-2003 12:32

Citaat:

Tyskie schreef op 23-03-2003 @ 22:14:
Vind ik ook... En voor iets als wat kauwgom ofzo (daar komt het meestal op neer) ga ik niet mijn baantje op het spel zetten.. Pakje kauwgom is kwartiertje werken ofzo, dat koop ik allemaal wel... :p
mee eens. come on zeg, als je zo je jatten rechtvaardigd, lekkere wereld waar we in leven. beetje respect voor andermans eigendom is toch normaal? en als je vind dat je te weinig verdient, dan zeg je dat toch gewoon eerlijk tegen je baas? Bij ons in de supermarkt jatten ze ook heel erg veel, maar zo iemand die ze betrappen ligt er geljk uit. en terecht

Miracle 24-03-2003 14:24

Citaat:

Multilot schreef op 23-03-2003 @ 22:40:
nee...
Wel neem ik gebak of broodjes mee die weg zouden worden gegooid... Anders gaan ze naar de paarden, vind ik mezelf een beter doel....

bij welke bakker werk jij als ik vragen mag (dit komt me bekend voor)

blackfairy 24-03-2003 14:34

Citaat:

m'neer schreef op 24-03-2003 @ 09:25:
Oh ja, de derde reden waarom ik niks hóef te stelen is dat ik 'officieel' 25% korting krijg op alle producten, maar daar doet m'n baas ook niet zo moeilijk over ;)

't wordt dus gemiddeld zo'n 30 à 35%

jahh daar heb ik ook last van... :p

ik jat eigenlijk nooit wat op me werk.. werk ook bij een 'kleine' winkel dus geen grote keten.. ennuh tsja als ik kauwgom wil en geen geld heb dan mag ik t meestal wel pakke van de baas.. welis in de verleiding gekomen om een slof sigarette mee te neme.. maar heb t gelukkig nog nooit gedaan..

luckyleo 24-03-2003 14:58

Ik jat niks. Totaal niet meer mogelijk nu er erg strenge beveiliging bij ons bedrijf is na heel veel jatten. We mogen wel per dag 2 pakjes groenten p.p. meenemen (waarde ongeveer 5 euro).

Alex 24-03-2003 15:06

Helemaal niks. Sorry hoor maar mensen die jatten zijn behoorlijk triest.

Als ik wat bij ons uit de winkel wil dan koop ik het gewoon (gewoon inkoopprijs voor personeel) En dit werkt ook wel, doordat je baas minder geld kwijt raakt aan diefstal e.d kan je leuke bonussen krijgen (dvd speler :) )

poesiefox 24-03-2003 17:37

Ik jat nooit, ik vind dat zo min. Vooral die meid die zei dat ze haar hele uitzet al compleet had, ik viel zowat van mijn stoel hier!
Wat een aso!

Yolcu 24-03-2003 20:51

Citaat:

poesiefox schreef op 24-03-2003 @ 17:37:
Ik jat nooit, ik vind dat zo min. Vooral die meid die zei dat ze haar hele uitzet al compleet had, ik viel zowat van mijn stoel hier!
Wat een aso!

Inderdaad. En verder werk ik bij een callcenter, waar niets te jatten valt. Maar ik heb ook bij vorige baantjes nooit iets gejat, ik ben zelfs één keer met een kwartje, die ik gevonden had in m'n omgeslagen broekspijp, teruggelopen naar de kassa.

1 vraag aan de mensen die hier eerlijk toegeven dat ze wel eens iets gejat hebben van hun werkgever (en dan heb ik het niet over snoepjes of afgeschreven spullen, maar over geld en gel e.d.): waarom?

Waarom zou je jatten? Wat schiet je ermee op?

ikbenschipper1 24-03-2003 21:22

Citaat:

Unique schreef op 24-03-2003 @ 20:51:
Inderdaad. En verder werk ik bij een callcenter, waar niets te jatten valt. Maar ik heb ook bij vorige baantjes nooit iets gejat, ik ben zelfs één keer met een kwartje, die ik gevonden had in m'n omgeslagen broekspijp, teruggelopen naar de kassa.

1 vraag aan de mensen die hier eerlijk toegeven dat ze wel eens iets gejat hebben van hun werkgever (en dan heb ik het niet over snoepjes of afgeschreven spullen, maar over geld en gel e.d.): waarom?

Waarom zou je jatten? Wat schiet je ermee op?

geld en dingen waarvoor je baas betaald jatten vind ik ook niet kunnen nee en dan hebben we het echt over mee naar hjuis nemen als we het over jatten hebben dus Nee dat heb ik dan weer niet gedaan :) Dat vind ik ook wel min namelijk maar een snoepje o.i.d. moet kunnen :)

bitchy 25-03-2003 10:23

ohw, dus het is heel normaal om te jatten omdat je oom dat toevallig ook doet????!!!!!

ben jij wel goed bij je hoofd????????? :eek:

IK vind het absoluut niet normaal dat mensen spullen jatten van hun werk. Waar gaat dat nou over? je werkt toch om geld te verdienen waar je dan spullen van kunt kopen???!!!!

m@rie 25-03-2003 13:11

Ik vind het niet normaal om te jatten en doe het dus zelf ook niet. Ik zou het niet eens durven...

mR 25-03-2003 13:59

Citaat:

Elvira schreef op 25-03-2003 @ 01:30:
Ik weet natuurlijk dat het niet goed is, het is me ook geleerd dat het fout is. Maar toch weet ik dat me pa ook niet zo braaf is, we hebben hier bv wel eens 3 gejatte scooters van een oom van me op de achterplaats gehad. Me moeder wou ze later wel weghebben. Dussss ik kan het eigenlijk niet zo goed uitleggen, ik weet dat het niet mag, maar ik heb die shit altijd wel om me heen gehad. En het maakt me allemaal niet meer zoveel uit, ik kan doen en laten wat ik wil eigenlijk. En naja uhm kijk.... Als je ergens wilt inbreken, ik zou dat nooit doen bij iemand die hard werkt voor zijn geld en in een rijtjeshuis woont, een gewone wagen rijdt enzo, maar bij iemand die in een luxe, grote villa woont, 2 bmw's rijdt, no problem. En ja ik weet jatten=jatten, maakt niet uit bij wie. Maarja. En wat je ermee opschiet, het is easy money. En tjah al word je gepakt, dat is dan wel ff klote, maar dat hoort erbij he.
Whaha, alsof iemand in een luxe villa er minder hard voor gewerkt heeft.

m'neer 25-03-2003 14:47

Meten met twee maten is ongelofelijk hypocriet.

't Zou heel goed kunnen dat 'n welgestelde zakenman hárder voor z'n villa en z'n mercedes heeft gewerkt dan mensen met een lager inkomen, en stelen blijft voor élk slachtoffer vervelend...

't Vreemdste vind ik nog dat je wéét dat het fout is, maar dat je er wel met een onverschillige houding tegenaan kijkt...

goed hoor

m'neer 25-03-2003 14:48

Nog iets waar ik niet helemaal bij kan: je zegt eerst dat stelen van rijken minder erg is, en vervolgens weerleg je die stelling...

:rolleyes:

Souris 25-03-2003 17:31

Citaat:

Elvira schreef op 25-03-2003 @ 01:30:
Ik weet natuurlijk dat het niet goed is, het is me ook geleerd dat het fout is. Maar toch weet ik dat me pa ook niet zo braaf is, we hebben hier bv wel eens 3 gejatte scooters van een oom van me op de achterplaats gehad. Me moeder wou ze later wel weghebben. Dussss ik kan het eigenlijk niet zo goed uitleggen, ik weet dat het niet mag, maar ik heb die shit altijd wel om me heen gehad. En het maakt me allemaal niet meer zoveel uit, ik kan doen en laten wat ik wil eigenlijk. En naja uhm kijk.... Als je ergens wilt inbreken, ik zou dat nooit doen bij iemand die hard werkt voor zijn geld en in een rijtjeshuis woont, een gewone wagen rijdt enzo, maar bij iemand die in een luxe, grote villa woont, 2 bmw's rijdt, no problem. En ja ik weet jatten=jatten, maakt niet uit bij wie. Maarja. En wat je ermee opschiet, het is easy money. En tjah al word je gepakt, dat is dan wel ff klote, maar dat hoort erbij he.
wat stoer :rolleyes:
zeker dat van:"als je gepakt wordt is dat wel ff klote maar het hoort erbij"

dinkie 25-03-2003 20:38

Citaat:

Elvira schreef op 25-03-2003 @ 18:29:
wat stoer
zeker dat van:"als je gepakt wordt is dat wel ff klote maar het hoort erbij"


Hey, ik ben alleen maar eerlijk. Ja ik weet dat veel "normale" mensen in deze maatschappij het afkeuren, maar in mijn omgeving heb ik mensen die dat niet doen. En het heeft nix met stoer zijn te maken, want denk je nou echt dat "normale" mensen hier in mijn omgeving dat te horen krijgen. Met zoiets ga je niet te koop lopen, zou een beetje dom zijn. Kijk sommige mensen weten wel dingen, maar die zijn te vertrouwen, en het is handig. Gisternacht is er bv bij een bekende ingebroken, en er is een grote kans dat een andere bekende van me pa die spullen kan terug halen.

Nog iets waar ik niet helemaal bij kan: je zegt eerst dat stelen van rijken minder erg is, en vervolgens weerleg je die stelling...

Mjah, het is moeilijk voor me om uit te leggen. Ik zit er zeg maar precies tussen in. Zelf ben ik best "braaf", maar in mijn familie, en bepaalde vrienden zitten wel wat mensen die hebben gezeten voor verschillende dingen, ook in het buitenland (erg klote). En naja het is zeg maar voor mij niks bijzonders meer. Maar ik heb dan ook weer andere vrienden, die nooit iets verkeerds doen, het misschien nog niet eens zouden durven. En dat houdt me dan ook weer tegen, om slechte dingen te doen, omdat ik weet dat het in hun ogen heel fout zou zijn. Net bv ook, me pa leest een brief van me broertje van school, dat me broertje zich weer niet aan de laatste afspraken heeft gehouden, en gevochten heeft enzo. Hij laat die brief gewoon aan wat vrienden van em zien, en ze lachen wat. Nu gaat me broertje voor me pa werken, nix aan de hand. Nou, ik weet dat andere ouders van wat andere vrienden van me weer helemaal zouden flippen. Het ligt gewoon een beetje dubbel voor me.

ohw, dus het is heel normaal om te jatten omdat je oom dat toevallig ook doet????!!!!!

ben jij wel goed bij je hoofd?????????

IK vind het absoluut niet normaal dat mensen spullen jatten van hun werk. Waar gaat dat nou over? je werkt toch om geld te verdienen waar je dan spullen van kunt kopen???!!!!


Nee, nogmaals, ik weet dat het door veel mensen word afgekeurd. Ik gaf slechts een vb, om te laten zien dat ik het gewoon altijd al een beetje om me heen heb gehad. En ik zie het gewoon anders. Dat jij het niet normaal vind is goed, maar voor mij maakt het allemaal niet uit. Ik ben zeker wel goed bij me hoofd, ik denk alleen anders over dingen dan jij, kan toch. Ik vind het gewoon leuk, en spannend. Ik weet wat de risico's zijn als je gepakt word, dat heb ik wel gezien, en daar sta ik achter.

*krijgt rolberoerte* Heb jij nog wel een beeeetje besef dat je niet alleen op deze aardbol rondloopt? Figuren als jou moesten ze levenslang aan de ketting leggen.

dinkie 25-03-2003 20:43

Citaat:

poesiefox schreef op 24-03-2003 @ 17:37:
Ik jat nooit, ik vind dat zo min. Vooral die meid die zei dat ze haar hele uitzet al compleet had, ik viel zowat van mijn stoel hier!
Wat een aso!

*roept heel hard: idd*

Hydraul!C FunK 25-03-2003 21:52

Citaat:

Wij moeten bij de kassa altijd snoepjes uitdelen! Vaak zijn t snoepjes die je zo op hebt dus daar maken we natuurlijk gebruik van als het rustig is. Maar van de week haddenw e lollies, dus ik heb na mn werk een paar meegenomen! Doet iedereen, maar verder jat ik niks! Is nergens voor nodig!
Ja, mijn baas kreeg van z'n relaties hele dozen met chocola toegestuurd rond de feestdagen, die werden in het restaurant opengemaakt en dan kregen mensen na het eten bij de koffie een schaaltje met verschillende stukken chocola.
Tuurlijk heb ik er wel een paar gegeten.
Er staat nog steeds een doos met Ritter Sort blokken en andere chocoladerepen.
Dit vind ik alleen niet stelen, mijn baas ligt er echt niet van wakker, hij kwam een keer langs en toen ging ie aan iedereen stukjes chocola geven.

Citaat:

ik heb 2 keer ofzo gel meegepakt uit de supermarkt waar ik werk, als de kassa's al dicht zijn, baas naar huis is en je de volgende dag toch echt gel nodig hebt..
Maar dan kan je toch geld in z'n kantoortje leggen met een briefje erbij, of eventueel de volgende dag naar hem toe gaan.
Misschien zegt ie wel "Ah joh, laat maar zitten." dan loop je iig niet met een rotgevoel rond, ik zou dat tenminste wel hebben.

Citaat:

Maar ik heb ook bij vorige baantjes nooit iets gejat, ik ben zelfs één keer met een kwartje, die ik gevonden had in m'n omgeslagen broekspijp, teruggelopen naar de kassa.
Ik had een keer 50 euro fooi van een grote groep, snel in m'n zak gestopt want het was heel erg druk.
Na een uur ofzo kom ik erachter dat ik het in m'n zak heb zitten, ik had het in m'n zak kunnen laten zitten.
Niemand had het gezien dat ik het erin had gedaan, de fooi staat nergens geregistreerd dus met een "GVD, die ******gasten hebben geeneens fooi gegeven" had ik 50 euro rijker geweest, en dat kan ik echt altijd wel gebruiken.
Toch heb ik het in de pot gestopt.
Maar in m'n klas werd ik ook door een paar mensen raar aangekeken, zo van "Dat hou je toch gewoon?!?!".
Maja, dan steel je niet van je baas maar van je collega's.

Ik kan het echt niet goedkeuren, stelen van je baas, of gewoon van iemand anders.
En ik ben echt geen rijke stinkerd die werkt voor z'n plezier.

het dappere meisje 26-03-2003 13:16

at zijn die forummertjes allemaal braaf zeg :D

maar fooi gooi ik altijd in het fooienpotje hoor !

(y)

m'neer 26-03-2003 14:01

Citaat:

Zelf ben ik best "braaf"...
Zodra je regelmatig steelt ben je in mijn ogen niet bepaald 'braaf'... ach, misschien wordt je wel teveel beïnvloed door je omgeving.

spacegirl 26-03-2003 15:56

nee, ik krijg regelmatig leuke dingen daar, make-up, bruisballen ect. ligt eraan wat de vertegenwoordigers meenemen voor je.

mR 26-03-2003 16:38

Citaat:

Hydraul!C FunK schreef op 25-03-2003 @ 21:52:

...

Ik had een keer 50 euro fooi van een grote groep, snel in m'n zak gestopt want het was heel erg druk.
Na een uur ofzo kom ik erachter dat ik het in m'n zak heb zitten, ik had het in m'n zak kunnen laten zitten.
Niemand had het gezien dat ik het erin had gedaan, de fooi staat nergens geregistreerd dus met een "GVD, die ******gasten hebben geeneens fooi gegeven" had ik 50 euro rijker geweest, en dat kan ik echt altijd wel gebruiken.
Toch heb ik het in de pot gestopt.
Maar in m'n klas werd ik ook door een paar mensen raar aangekeken, zo van "Dat hou je toch gewoon?!?!".
Maja, dan steel je niet van je baas maar van je collega's.

...

Helemaal mee eens.
Als je het zelf in je zakt steekt en je collega's vermoeden het van je, zullen ze het zelf ook alleen maar gaan doen wat uiteindelijk neerkomt op een vrij lege fooipot waar jezelf ook alleen maar 'last' van hebt.

Kevin D. 26-03-2003 16:43

Ik ben te lui om te werken. Ik werk dus niet en daarom jat ik dus ook niets. :D En al zou ik werken, volgens mij ben ik zo lui dat ik niet eens zin hat om wat te jatten. ;)

Sithan 26-03-2003 17:58

Citaat:

Elvira schreef op 24-03-2003 @ 05:01:
Hmz nou laat ik maar eens een keertje eerlijk zijn.
Ik heb redelijk wat gejat, op me werk dan, vrij veel opwaardeerkaartjes voor je telefoon van allerlei providers. Sommige voor mezelf, andere verkocht ik door voor wat minder. Verder geld uit de kassa, paar keer 50 euro, soms 20, ook 3cd's ofzo, uhm naja dat was het. En ja ik weet dat het niet mag, en dat jullie me nu allemaal heel erg slecht vinden. Maar ik denk anders over dit soort dingen i guess.

De verloedering van de maatschappij komt tot uiting op scholieren.com :o ...mensen die stelen, moeten behandeld worden tegen hun ziekelijke neiging :mad:

m'neer 26-03-2003 18:51

Citaat:

Elvira schreef op 26-03-2003 @ 15:04:
Jawel, dat zeg ik toch al. Maar ik doel nu niet alleen op jatten, ook andere zaken. Jatten uit een winkel, deed ik toen ik 15 was ofzo. Nu ga ik echt niet het risico lopen om maar voor 100euro ofzo gepakt te gaan worden. Tuurlijk speelt omgeving mee, maar zelf sta ik er ook gewoon achter. De spanning, en lekker snel veel geld verdienen.
Kijk, nu wordt je verhaal ronduit belachelijk. Eerst geef je toe dat het nergens op slaat en dat het slecht is, vervolgens probeer je je verhaal te verzachten, en nu beweer je dat je er achter staat!

...probeer anders één verhaal aan te houden.

@Sithan: ik vind regelingen zoals ze nu zijn prima. Zodra je betrapt wordt op diefstal volgt ontslag op staande voet en het terugbetalen van de geleden schade. Eerlijke deal.

ikbenschipper1 27-03-2003 07:59

Citaat:

m'neer schreef op 26-03-2003 @ 14:01:
Zodra je regelmatig steelt ben je in mijn ogen niet bepaald 'braaf'... ach, misschien wordt je wel teveel beïnvloed door je omgeving.
jep daarf in kan ik me geheel vinden maar omgeving speelt en rol mar om jezelf dan braaf te gaan noemen vind ik een beetje overdreven hoor

Balance 27-03-2003 18:31

Citaat:

Moenbloem schreef op 23-03-2003 @ 18:57:
Nee, het is opzich niet moeilijk om iets te jatten, maar áls ze erachter komen ben je gewoon de lul. Ik jat alleen snoep uit de snoepbakken (ik werk bij kruidvat), lekker de hele avond gratis paaseitjes snoepen :D
wij hebben geen snoepbakken :(
van verpakkingen die in de winkel open zijn gegaan en aldoende achter komen te liggen pak ik wel eens een snoepje ofzo, maar daarvoor liggen ze dan ook achter, dus das geen jatten.
Verder hoef ik voor een klein bedrag wat de spullen waard zijn geen dief te zijn. Ik verdien genoeg en krijg 10% korting.

Balance 27-03-2003 18:42

Citaat:

Elvira schreef op 26-03-2003 @ 15:04:
Jawel, dat zeg ik toch al. Maar ik doel nu niet alleen op jatten, ook andere zaken. Jatten uit een winkel, deed ik toen ik 15 was ofzo. Nu ga ik echt niet het risico lopen om maar voor 100euro ofzo gepakt te gaan worden. Tuurlijk speelt omgeving mee, maar zelf sta ik er ook gewoon achter. De spanning, en lekker snel veel geld verdienen.
als ik die verhaaltjes van jou zo lees dan moet ik meteen aan iemand uit m'n klas denken.
Die jat ook mobiele telefoons enzo en 't kan hem allemaal niks schelen. Maar moest je hem eens horen tieren toen z'n scooter gejat was waar hij voor gewerkt had!! Toen waren het opeens klootzakken en alle ziektes heb ik zo ongeveer wel langs horen komen.

Eigenlijk gun ik mensen dat niet, maar types die denken dat ze écht maar alles kunnen maken zouden best eens mogen meemaken hoe het voelt als een ander zich jouw spullen toe-eigend! :mad:

paultjuhhhh 27-03-2003 19:43

ik vind stelen gewoon asociaal, en al zeker van mensen die je vertrouwen (je werkgever dus)

het argument dat het minder erg is om van 'rijken' te stelen vind ik gewoon dom. mensen die rijker zijn dan gemiddeld werken hier ook hard voor.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.