Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   ongeschoold werk zoeken op internet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=571715)

AngelEyez 18-08-2003 11:35

ongeschoold werk zoeken op internet
 
hey, ik moet weer werk hebben dus ik wou ff op internet zoeken maar altijd aan het begin moet je echt op functies zoeken enzo waar je voor hebt geleerd maar ik heb geen opleidingen alleen mavo. M'n vraag is weet iemand hoe ik op het internet vacatures moet zoeken waar je niet voor geleerd hoeft te hebben?

pyres74 18-08-2003 15:45

je kunt ook thuiswerk doen
:D


gewoon zoeken op google naar vacatures
geheid dat je een paar tegen komt

Balance 18-08-2003 18:06

kdenk dat je meer succes hebt als je in krantjes naar advertenties zoekt of gewoon bij bedrijven langs gaat.

de werkgevers op internet zetten vaak hun advertentie op 't net omdat ze juist speciaal zoeken naar mensen met een bepaald diploma. Die vind je niet overal en dus zetten ze het op internet. Baantjes waarvoor je geen opleiding nodig hebt zijn voor veel mensen toegankelijk en dus zijn zulke sites niet nodig. Dan is het puur zoeken naar iemand in de buurt.
Dus kijk eens naar de advertenties in plaatselijke krantjes of ga bij bedrijven zelf langs.

iamcj 18-08-2003 18:27

Met mavo zou ik het proberen bij de plaatselijke winkels, maar daar willen ze vaak ook vanaf havo.

Ik zou gewoon lekker naar school gaan als ik jouw was. Ook al lijkt het je nu niet leuk. Heel je leven voor een paar euro per uur in een winkel wordt je ook niet vrolijker van.

Drizzt 18-08-2003 20:57

www.c1000.nl

nare man 19-08-2003 16:37

Citaat:

iamcj schreef op 18-08-2003 @ 19:27:
Met mavo zou ik het proberen bij de plaatselijke winkels, maar daar willen ze vaak ook vanaf havo.
Ja, hoe lame eigenlijk. Je moet tegenwoordig al HAVO hebben om achter de kassa te kunnen zitten, terwijl dat werk echt zo stom is dat een half zwakzinnige met een IQ van 75 het nog zou kunnen (eventueel wel na een training met een stelsel van straffen en belonen :D)

Balance 19-08-2003 20:39

Citaat:

iamcj schreef op 18-08-2003 @ 19:27:
Met mavo zou ik het proberen bij de plaatselijke winkels, maar daar willen ze vaak ook vanaf havo.

Ik zou gewoon lekker naar school gaan als ik jouw was. Ook al lijkt het je nu niet leuk. Heel je leven voor een paar euro per uur in een winkel wordt je ook niet vrolijker van.

volgens mij valt dat wel mee.
ik ken heel veel mensen van mijn leeftijd die een vbo/mavo/vmbo diploma hebben en achter de kassa zitten.
daar heb je geen havo voor nodig hoor.

ikbenschipper1 19-08-2003 21:15

Citaat:

nare man schreef op 19-08-2003 @ 17:37:
Ja, hoe lame eigenlijk. Je moet tegenwoordig al HAVO hebben om achter de kassa te kunnen zitten, terwijl dat werk echt zo stom is dat een half zwakzinnige met een IQ van 75 het nog zou kunnen (eventueel wel na een training met een stelsel van straffen en belonen :D)
Niet lullig bedoeld inderdaad maar voor kassawerk hebje niet HAVO nodig. Ken genoeg mensne bij ons in de winkel die dat langena niet hebben

chielsen 19-08-2003 22:42

Zonder diploma kan je dat ook gewoon doen hoor.
Je moet alleen wel een beetje kunnen rekenen (geld terug geven).
Alhoewel er ook sommigen zijn die dat niet eens kunnen.

Die kijken wat de kassa aangeeft en pleuren het dan voor je neer.

ikbenschipper1 20-08-2003 08:48

Citaat:

chielsen schreef op 19-08-2003 @ 23:42:
Zonder diploma kan je dat ook gewoon doen hoor.
Je moet alleen wel een beetje kunnen rekenen (geld terug geven).
Alhoewel er ook sommigen zijn die dat niet eens kunnen.

Die kijken wat de kassa aangeeft en pleuren het dan voor je neer.

We doenniet moeilijk aschetr de kassa hoor :rolleyes: wil je het uitgeteld hebben kan je het krijgen anders krijge je de kleinste muntjes gewoon in je hand. Ik draai niet voor me lol kassa, had gewoon op me eigen afddeling moeten blijven en je moeten laten stikken als je in de rij tot het middenpad staat ;) Maar nee hoor ikke wou toen het me werd gevraagd wel kassa leren (voro noodgevallen) :( Nooit moeten doen dus :(. En dan ga ik het niet voor je uittellen van 4,95 met 5 cent maakt 5 en dan 5 maakt 10. Ik moet een rij weg werken jah :eek:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.