Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   welke torrents illegaal/boete? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1944780)

n00balert 09-06-2018 15:21

welke torrents illegaal/boete?
 
Ik zag laatst dat "Dutch Filmworks" je boetes kan geven voor het downloaden van hun films of series. Ik kijk niet via torrents, maar download wel software zoals Final Cut Pro en Adobe Photoshop. Is er in nederland hier ook een boete op of is dat alleen voor films?

deadlock 09-06-2018 15:24

Nee, ze kunnen je een schikkingsvoorstel sturen maar geen boete opleggen. Als je niet betaalt dan slepen ze je voor de rechter.

Megatron 09-06-2018 17:23

Naar mijn beste weten wordt niet actief 'gejaagd' op illegaal gebruik van dat soort applicaties door insignificante consumenten die zo nu en dan eens Photoshop of Final Cut Pro gebruiken. Sterker nog; ondanks dat ze vaak hun best doen illegaal gebruik te voorkomen door middel van license-checks, heb ik sterk het vermoeden dat Adobe liever wil dat je een illegale Photoshop gebruikt dan een gratis Gimp. Voor professioneel/zakelijk gebruik gelden m.i. andere spelregels, al dan niet moreel.

Dat gezegd hebbende; voor zowel Photoshop als Final Cut Pro zijn voldoende gratis open source varianten te vinden die exact bieden wat jij er mee wil doen, als "simpele consumentengebruiker". Ben je in één keer van al je illegale applicaties af, hoef jij je geen zorgen meer te maken, en geniet je van gratis produkten.

deadlock 09-06-2018 22:17

Dat wordt er wel maar niet op grote schaal.

Megatron 09-06-2018 23:25

Ik heb overigens ooit eens de fout gemaakt een Office-ISO op te snorren van een questionable source. Dat hoerending zat onder de malware, bleek na installatie. In de gauwigheid dacht ik nog "Naah ruim 3k seeders, dat moet wel snor zitten, hoppa geen zin om langer te zoeken voor die pipo die per se versie X taal Y wil hebben." Motherfuck, zeg.

deadlock 10-06-2018 01:32

Ik ben er denk ik ook diverse keren ingetrapt en ik neem regelmatig eigenlijk onacceptabele risico's, maar met m'n werkcomputer nooit.

deadlock 10-06-2018 01:34

Alhoewel ik hier laatst wel fucking Avast op had staan omdat ik per ongeluk een keer teveel op next had geklikt. Ik had nog back gedaan en voor één van de twee meegeleverde apps kon je de consent nog intrekken maar voor Avast kwam hij niet nog een keer voorbij. Ik dacht dat ik gewoon scheef gekeken had.

En wtf ik heb net een vlieg uit de lucht gemept :D

Megatron 10-06-2018 14:42

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34484286)
Ik ben er denk ik ook diverse keren ingetrapt en ik neem regelmatig eigenlijk onacceptabele risico's, maar met m'n werkcomputer nooit.

Ik heb wel qBittorrent op m'n werk-PC geïnstalleerd, maar eigenlijk nooit gebruikt :o Maar eigenlijk ben ik behoorlijk legaal bezig, in de regel. Afgezien van sommige series, maar hey, regiogaps in releases zijn niet meer van deze tijd en niet mijn probleem als ik de hostende dienst braaf betaal.

deadlock 10-06-2018 19:23

Maar Bittorrent is niets illegaals aan :o

Megatron 10-06-2018 21:13

Scherp, sherrif! ;)

Tycholos 13-09-2018 11:24

Gebruik sws altijd een VPN.

MartinoT7 20-11-2018 10:01

Ik wil je niet bang maken maar ik kan hieruit opmaken dat de kans op een boete wel alleen nog maar groter wordt.

Tunahan Kuzu 20-11-2018 10:02

Ach, gewoon DFW-releases vermijden.

bikinigek 21-11-2018 16:44

Er is een fb pagina waar je gebruik van illegale software kunt opgeven

Tunahan Kuzu 02-12-2018 21:11

En dan die post van bikinigek laten staan.. Serieus, s.com FB-team, wat een lachertje.

Goed, nóg een keer, bikinigek: waar slaat jouw post in godsvredesnaam op?

Pluis naamzoek, geef mij maar een ban hoor.

deadlock 02-12-2018 21:17

Ik vind het best een goede vraag!

Jan Marijnissen 03-12-2018 12:28

Wow, dit is wel waanzinnig inderdaad.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.