Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   meest schokkende film (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=724613)

JJ13 18-01-2004 15:13

meest schokkende film
 
wat is de meest schokkende film die je ooit hebt gezien?
de meest schokkende film die ik oit heb gezien is Irreversible, ik heb m nog niet eens afgekeken (het ergste stuk heb ik niet eens gezien), maar ik kon m gewoon niet afkijken. er zit een verkrachtingsscene van 10 min in en echt van heel dichtbij gefilmd. ik heb echt de hele nacht wakker gelegen, alleen van die film!

Escapism 18-01-2004 15:13

ik vind t echt nasty als newbies opeens veel topics openen

Mark Almighty 18-01-2004 15:16

Citaat:

Escapism schreef op 18-01-2004 @ 16:13:
ik vind t echt nasty als newbies opeens veel topics openen
:confused:

ShadowX 18-01-2004 15:21

Citaat:

Escapism schreef op 18-01-2004 @ 16:13:
ik vind t echt nasty als newbies opeens veel topics openen
:)


Die ene Italiaanse(?) film waarvan ik de naam vergeten ben. Volgens mij wel eens een topic over geweest. Over een landhuis waar een groepje rijke mensen kinderen gevangen houden. De kinderen worden verkracht, gedwongen elkaar te neuken, elkaars poep op te eten etc. en die mannen en vrouwen doen zelf vrolijk mee. Vrij ziek.

En ik vond Schindler's List ook schokkend. Het is voor mij schokkender als ik weet dat dingen echt gebeurd zijn.

JJ13 18-01-2004 15:23

Citaat:

Escapism schreef op 18-01-2004 @ 16:13:
ik vind t echt nasty als newbies opeens veel topics openen
ik ben niet nieuw, ben alleen heeeeeel lang niet op het forum geweest en heb een nieuwe naam. that's it.

Dinalfos 18-01-2004 15:24

Citaat:

ShadowX schreef op 18-01-2004 @ 16:21:
:)


Die ene Italiaanse(?) film waarvan ik de naam vergeten ben. Volgens mij wel eens een topic over geweest. Over een landhuis waar een groepje rijke mensen kinderen gevangen houden. De kinderen worden verkracht, gedwongen elkaar te neuken, elkaars poep op te eten etc. en die mannen en vrouwen doen zelf vrolijk mee. Vrij ziek.

En ik vond Schindler's List ook schokkend. Het is voor mij schokkender als ik weet dat dingen echt gebeurd zijn.
Salo o le 120 giornate di Sodoma. :)

Inderdaad een indringende studie van fascisme en intellectuele rechtvaardiging van sodomie, marteling en psychologische onderdrukking. Geen prettig entertainment, wel effectief.

JJ13 18-01-2004 15:25

Citaat:

ShadowX schreef op 18-01-2004 @ 16:21:
:)


Die ene Italiaanse(?) film waarvan ik de naam vergeten ben. Volgens mij wel eens een topic over geweest. Over een landhuis waar een groepje rijke mensen kinderen gevangen houden. De kinderen worden verkracht, gedwongen elkaar te neuken, elkaars poep op te eten etc. en die mannen en vrouwen doen zelf vrolijk mee. Vrij ziek.

En ik vond Schindler's List ook schokkend. Het is voor mij schokkender als ik weet dat dingen echt gebeurd zijn.

Bedoel je een film die gebaseerd is op een boek van DeSade?? De 120 dagen van Sodom?? ik heb een poging gedaan om dat boek te lezen, maar na 60 blz. hield ik het niet meer vol, gewoon te ranzig!

geen punt. 18-01-2004 15:31

Bambi.

ShadowX 18-01-2004 15:31

Citaat:

JJ13 schreef op 18-01-2004 @ 16:25:
Bedoel je een film die gebaseerd is op een boek van DeSade?? De 120 dagen van Sodom?? ik heb een poging gedaan om dat boek te lezen, maar na 60 blz. hield ik het niet meer vol, gewoon te ranzig!
Een boek is maar een boek... :)

Film is volgens mij niet rechtsstreeks gebaseerd op de boeken van de Sade.

Maarten 18-01-2004 15:33

Bully...

te ziek gewoon.

Evana 18-01-2004 15:33

Schindler's list

Daangerous 18-01-2004 15:37

Das Experiment
toen ik het begin van Saving Private Ryan voor het eerst zag...

rijk_v 18-01-2004 15:43

uhm... ik denk "The Return of Noobies Who Open Too Much Crappy Topics" :rolleyes:

Andijvie 18-01-2004 15:44

Misschien niet echt schokkend voor jullie, maar voor mij was dat Happiness van Todd Solondz.

't Is een beetje grappig bedoeld, maar ik kon er echt niet tegen. Het gaat over een vader die zijn zoontje & vriendje van zijn zoontje een slaapmiddel geeft en ze dan verkracht, mja, dat laten ze niet zien ofzo, maar het wordt gewoon duidelijk gemaakt.
Ik heb de film niet af gezien, halverwege ben ik weggelopen om een uur te kotsen.

fractuur 18-01-2004 16:08

Schindler's List. Het is echt gebeurd, en op een grote schaal. Dat is het ergste.

Rollo Tomasi 18-01-2004 19:06

Citaat:

Andijvie schreef op 18-01-2004 @ 16:44:
Het gaat over een vader die zijn zoontje & vriendje van zijn zoontje een slaapmiddel geeft en ze dan verkracht, mja, dat laten ze niet zien ofzo, maar het wordt gewoon duidelijk gemaakt.

Nee, hij vergrijpt zich niet aan z'n zoontje.

BILLY Would you ever fuck me?

BILL No…I jerk off instead.

Hyphen 18-01-2004 19:10

Citaat:

Escapism schreef op 18-01-2004 @ 16:13:
ik vind t echt nasty als newbies opeens veel topics openen
:rolleyes: hoezo 'ik-vind-mezelf-geweldig-en-heb-het-alleenrecht-op-dit-forum'
beetje sneu voor iemand van 20.
waarom ga je niet lekker naar het FOK! forum?? daar hebben ze een speciaal 'Hoe moet je je gedragen als newbie'-topic, kun je daar je medemens afzeiken.

Knutselsmurfie 18-01-2004 19:15

The Green Mile en Blair Witch Project I

per piacere 18-01-2004 19:16

eh nou ik vond The Ring al schokkend genoeg.. eheh

Andijvie 18-01-2004 19:16

Citaat:

Rollo Tomasi schreef op 18-01-2004 @ 20:06:
Nee, hij vergrijpt zich niet aan z'n zoontje.

BILLY Would you ever fuck me?

BILL No…I jerk off instead.

Oh, zo goed heb ik het mee gekregen... Ik kreeg iig wel mee dat hij dat vriendje een sandwich gaf (tonijn toch?) met slaapmiddel ofzo en toen begon ik al te kotsen (n)

lovetear 18-01-2004 19:17

Irreversible denk ik. Das experiment was ook wel erg, maar die zag ik vlak nadat ik irreversible had gezien, en er leken wel wat dingen op elkaar, waardoor ik het als minder shockerend ervaarde
Spoiler
. Bully vond ik eigenlijk niet zo veel aan, het was wel ziek, maar ik vond hem een beetje oppervlakkig. Salo heb ik al veel mensen over gehoord, ik twijfel nog steeds of ik hem wel wil zien.

Escapism 18-01-2004 19:33

Citaat:

Hyphen schreef op 18-01-2004 @ 20:10:
:rolleyes: hoezo 'ik-vind-mezelf-geweldig-en-heb-het-alleenrecht-op-dit-forum'
beetje sneu voor iemand van 20.
waarom ga je niet lekker naar het FOK! forum?? daar hebben ze een speciaal 'Hoe moet je je gedragen als newbie'-topic, kun je daar je medemens afzeiken.

:)

Freshh~ 18-01-2004 19:36

das experiment moet ik nog zien, maar de films die nu in me op komen: irrèversible, dacht: kijk ik wel even.. :| meestal word ik niet echt misselijk van films, zeker niet van
Spoiler
maar hier was het echt misselijkmakend.
schindler's list vond ik ook vrij schokkend ja..(heb ik meestal veel bij waargebeurde verhalen)
voor de rest komt er even niet veel in me op..

Sade 18-01-2004 19:39

Citaat:

Escapism schreef op 18-01-2004 @ 16:13:
ik vind t echt nasty als newbies opeens veel topics openen
Ook al is het geen newbie... Juist newbies posten veel topics.

Andijvie 18-01-2004 19:40

Irrèversible was idd ook erg, de eerste paar scènes heb ik alleen gehoord... Daarna werd het gelukkig minder erg :)
(erg goed vond ik de film trouwens niet, 't leek alsof het alleen om die verkrachting en dat brute geweld met de brandblusser ging.. jammer (n) )

Peperkorrel 18-01-2004 19:57

Ik raak persoonlijk niet echt geschokt van films/scenes. Neemt niet weg dat sommige wel een diepe indruk maken;

De beginscene met de brandblusser in Irréversible vond ik bijzonder overtuigend in beeld gebracht.

Salo o le 120 giornate di Sodoma behandelde ook wel een tamelijk heftig onderwerp, maar ik moet zeggen dat ik het wel mee vond vallen hoe het werd verteld.

Das Experiment vond ik maar een tegenvaller. Bleef in mijn ogen nogal oppervlakkig. De psychologische spelletjes die gespeeld werden vond ik juist vrij clichématig uitgewerkt.

Maargoed, zijn verder een hoop films en specifieke scenes die me flink wat kippenvel kunnen bezorgen, en niet zozeer vanwege de 'schokkendheid' maar door hun overtuigingskracht.

Andijvie 18-01-2004 19:59

Citaat:

Peperkorrel schreef op 18-01-2004 @ 20:57:
Das Experiment vond ik maar een tegenvaller. Bleef in mijn ogen nogal oppervlakkig. De psychologische spelletjes die gespeeld werden vond ik juist vrij clichématig uitgewerkt.

*eens*
Ik had in een of ander blad gelezen dat het een schokkende film was, ik vond het echt tegenvallen... beetje te dramatisch gebracht ofzo.

Sithan 18-01-2004 20:10

Requiem for a dream vond ik aardig schokkend...

Das Experiment ook wel, voornamelijk door het feit dat ik de echte beelden van dat experiment heb gezien, waardoor ik er al vanaf het begin af aan meteen in zat... en het zou me niks verbazen dat als het echte experiment langer had geduurd, het hetzelfde zou zijn geeindigd als de film suggereert, wat in werkelijkheid echter niet het geval was....
Dat het zo clichematig zou zijn. komt gewoon voort uit het feit dat mensen exact zo beinvloedbaar zijn als de film doet voorkomen en het dus niet verrassend is...

Anonymous John 19-01-2004 02:42

Heb onlangs Terror Firmer gezien en ondanks dat de film erg slecht was, waren er een paar erg schokkende stukken.

Spoiler

miro 19-01-2004 05:51

Films met dingen die hierboven staan kijk ik nog niet eens (verkrachtingen die je te zien krijgt enz.)

Aangrijpend vond ik bijvoorbeeld american History X. Films waar iemand in vermoord word kan ik nou niet echt schokkend noemen.

Tumor 19-01-2004 06:24

Citaat:

ShadowX schreef op 18-01-2004 @ 16:21:
:)


Die ene Italiaanse(?) film waarvan ik de naam vergeten ben. Volgens mij wel eens een topic over geweest. Over een landhuis waar een groepje rijke mensen kinderen gevangen houden. De kinderen worden verkracht, gedwongen elkaar te neuken, elkaars poep op te eten etc. en die mannen en vrouwen doen zelf vrolijk mee. Vrij ziek.

En ik vond Schindler's List ook schokkend. Het is voor mij schokkender als ik weet dat dingen echt gebeurd zijn.

en ik zit net aan mijn ontbijt

Tumor 19-01-2004 06:26

ik vind films niet zo snel schokkend ofzo
meestal gewoon lachwekkend

maar ik denk dat faces of death aardig schokkend kan werken
dit omdat alles live gefilmt is

verder zijn snuffs ook wel schokkend, maar die zijn illegaal

Maarten 19-01-2004 07:13

Citaat:


Bully vond ik eigenlijk niet zo veel aan, het was wel ziek, maar ik vond hem een beetje oppervlakkig. Salo heb ik al veel mensen over gehoord, ik twijfel nog steeds of ik hem wel wil zien.

Klopt.. maar er hing gewoon iets totaal zieks over die film. Ze waren allemaal geschift eigenlijk :)

Stevill 19-01-2004 09:36

Citaat:

Tumor schreef op 19-01-2004 @ 07:26:
ik vind films niet zo snel schokkend ofzo
meestal gewoon lachwekkend

maar ik denk dat faces of death aardig schokkend kan werken
dit omdat alles live gefilmt is

verder zijn snuffs ook wel schokkend, maar die zijn illegaal

*idem*

Gezien ik vroeger helemaal verzot was van snuffs ben ik het 1 en ander gewend.
Maar daar zitten dus een hoop schokkende beelden tussen.

Irreversible en Salo moet ik nog zien, verder vond ik das experiment eerder lekker confronterend dan schokkend.
Requiem fot a dream doet zijn werk ook wel.

Nona Star 19-01-2004 10:02

'Baise moi' was ook wel.. nietsverhullend.

bertbart 19-01-2004 11:27

Citaat:

Nona Star schreef op 19-01-2004 @ 11:02:
'Baise moi' was ook wel.. nietsverhullend.
Baise moi is nietsverhullend, maar ik was niet echt geschokken... ik vond hem eerder erg :cool:

legatus 19-01-2004 11:41

Citaat:

(erg goed vond ik de film trouwens niet, 't leek alsof het alleen om die verkrachting en dat brute geweld met de brandblusser ging.. jammer
Dan is de essentie jou geheel ontgaan.

Citaat:

Gezien ik vroeger helemaal verzot was van snuffs ben ik het 1 en ander gewend.
Snuff is opgenomen materiaal van mensen die werkelijk vermoord worden voor de camera om het moorden voor de camera. Dus niet het filmen van mensen die zelfmoord plegen of bij een ongeluk.

Dus jij was verzot van snuff en hebt dat gekeken...

snoopy 19-01-2004 11:56

De meest schokkende die ik heb gezien vond ik "american history x". En dan niet eens de scene met de stoeprand :p
Ik vond t echt walgelijk toen ze die supermarkt overvielen, en alles wat daarbij hoorde.

Blubje 19-01-2004 13:13

Ik vond American History X behoorlijk schokkend. Niet om de film zelf of om de scenes, maar gewoon dat er mensen zijn die zo kunnen denken. (ok, vrij naief om te denken dat het niet zo is, maar toch).

en ik had er net nog een in m'n hoofd, maar die ben ik vergeten, dus daar kom ik strax wel op terug :p
oh ja, weet t al.

Lost and Delirious. opzich niet echt een schokkende film, maar ik hield er een heel raar gevoel aan over.
Spoiler

zijn er eigenlijk meer mensen die deze film kennen? ik hoor er eigenlijk nooit wat over namelijk. Wel een mooie film, vind ik :)

ShadowX 19-01-2004 13:26

Citaat:

rijk_v schreef op 18-01-2004 @ 16:43:
uhm... ik denk "The Return of Noobies Who Open Too Much Crappy Topics" :rolleyes:
LOL :)

rijk_v 19-01-2004 14:27

Citaat:

ShadowX schreef op 19-01-2004 @ 14:26:
LOL :)
:D

gothicboy666 19-01-2004 15:25

Inc al de snuff films die ik heb? hehe

Rollo Tomasi 19-01-2004 18:36

Citaat:

gothicboy666 schreef op 19-01-2004 @ 16:25:
Inc al de snuff films die ik heb? hehe
Citaat:

legatus schreef op 19-01-2004 @ 12:41:

Snuff is opgenomen materiaal van mensen die werkelijk vermoord worden voor de camera om het moorden voor de camera. Dus niet het filmen van mensen die zelfmoord plegen of bij een ongeluk.


Stevill 19-01-2004 20:59

Citaat:

legatus schreef op 19-01-2004 @ 12:41:
Dan is de essentie jou geheel ontgaan.



Snuff is opgenomen materiaal van mensen die werkelijk vermoord worden voor de camera om het moorden voor de camera. Dus niet het filmen van mensen die zelfmoord plegen of bij een ongeluk.

Dus jij was verzot van snuff en hebt dat gekeken...

Ik had vroeger idd een erg obscene fasinatie voor geweld en ik weet wat Snuff is.

Carpe Diem 19-01-2004 21:14

Irreversible, Salo, Baise moi, Das Experiment (in mindere mate). Dat zijn de films die mij het meest bij zijn gebleven.

Uice 19-01-2004 21:17

Irreversible schiet mij als eerste te binnen.

Baise moi vond ik absoluut niet schokkend, eerder een zielige poging tot -

BBEM 19-01-2004 22:08

een oorlogsfilm waar ik net de naam van vergeet :S

Nona Star 20-01-2004 10:40

Citaat:

bertbart schreef op 19-01-2004 @ 12:27:
Baise moi is nietsverhullend, maar ik was niet echt geschokken... ik vond hem eerder erg :cool:
die kerel die wanhopig een varken nadoet en daarna in zn sterretje wordt geschoten (y) :)

legatus 20-01-2004 14:47

Citaat:

Ik had vroeger idd een erg obscene fasinatie voor geweld en ik weet wat Snuff is.
De FBI noemt SNUFF-films een incident en dat er geen duidelijk aanwijzingen zijn dat er daadwerkelijk een organisatie is die handelt in snuff-films. De hele naam SNUFF is afkomstig van een film die moord in SCENE zette, dus niet echt. Nu zeg jij dat je videobanden had (of hebt) met daadwerkelijk moorden, échte snuff. Daar zijn heel wat mensen geïnteresseerd in omdat ze zouden onderstrepen dat er wel degelijk organisaties zijn die handelen in opgenomen materiaal van echte moorden.

Ben nieuwsgierig HOE jij aan die videobanden kwam. En dan praat ik niet over Mondo Cane, Faces of Death, etc. want dat is géén snuff. Vooral omdat je over "vroeger" praat, alsof het vijftien jaar geleden was dat jij uit fascinatie videobanden keek waarin mensen écht vermoord werden.

Dat is strafbaar en de manier waarop je het brengt lijkt me ook niet helemaal gezond. Of ik lees het verkeerd.

Peperkorrel 20-01-2004 15:32

Citaat:

legatus schreef op 20-01-2004 @ 15:47:

Ben nieuwsgierig HOE jij aan die videobanden kwam. En dan praat ik niet over Mondo Cane, Faces of Death, etc. want dat is géén snuff. Vooral omdat je over "vroeger" praat, alsof het vijftien jaar geleden was dat jij uit fascinatie videobanden keek waarin mensen écht vermoord werden.

Ik denk dat hij digitale filmpjes bedoelt die je hier en daar op Kazaa kan/kon vinden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.