Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   profiel kiezen voor havo.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=379947)

Marloutjuh 16-02-2003 19:36

profiel kiezen voor havo..
 
heej, k moet dus binnenkort een profiel kiezen voor in havo 4 en 5...maar ben aan het twijfelen tussen C&M en E&M....k wil eigenlijk wel E&M, maar aardrijkskunde zie k niet zow zitten...is dat erg moeilijk?!
en voor degene die op havo zitten, wat voor profiel hebben jullie en welk vak in het vrije deel?!

Suqeunse 16-02-2003 19:47

C&M is veel makkelijker.
Aardrijkskunde is wel pittig ja

Lakitu 16-02-2003 19:54

Ik heb Economie en Maatschappij, met als bijvak informatica. Nooit ofte nimmer informatica kiezen. Daar heb ik zoveel spijt van! Had liever filosofie gehad, maar goed.

Cultuur en Maatschappij is makkelijker, maar je bent wel echt anders bezig. Frans is verplicht, je moet een beeldend vak hebben, etc. Daarentegen heb je bij E&M Economie2 en WiskundeA2, wat ook pittig is. Maar da's mijn mening.

Vuul succes maedje. ;)

the tourist 16-02-2003 20:06

Op het vwo is aardrijkskunde makkelijk, dat vind ik tenminste. Maar ik weet niet hoe het op de havo is.

Balance 16-02-2003 20:13

Citaat:

MoonMonkey schreef:
Op het vwo is aardrijkskunde makkelijk, dat vind ik tenminste. Maar ik weet niet hoe het op de havo is.
bij ons op 't vwo is aardrijkskunde super moeilijk, maar dat komt ook mede door de docent die zijn eigen woorden verzint en vervolgens bij iedereen punten aftrekt omdat zij de definitie van dat zelfverzonnen-woord niet wisten :rolleyes::mad:

kortom: vraag 'ns na op je eigen school. Op elke school is het weer anders.

angel_girl 16-02-2003 21:32

Citaat:

Lakitu schreef:
Ik heb Economie en Maatschappij, met als bijvak informatica. Nooit ofte nimmer informatica kiezen. Daar heb ik zoveel spijt van!
Ik heb c&m en als bijvak informatica, ben het helemaal met je eens, het is echt niet te vergelijken met wat je in de onderbouw krijgt.

Over aardrijkskunde, is best wel pittig ja als ik het zo van anderen om me heen hoor.

Lakitu 17-02-2003 00:01

Pittig, maar met een beetje moeite heel goed te doen. Laat je niet afschrikken door één vak, want school is nu eenmaal niet bedoeld om makkelijk of leuk te zijn.

fib 17-02-2003 12:08

Citaat:

Marloutjuh schreef:
k wil eigenlijk wel E&M, maar aardrijkskunde zie k niet zow zitten...is dat erg moeilijk?!

In de 4e krijg je voor aardrijkskunde 3 (dunne) tekstboekjes elk met 2 of 3 hoofdstukjen. Bij elk tekstboekje hoort uiterraad een werkboek.

De boekjes heten: - Regionale beeld vorming
- politieke beeldvorming
- natuur&milieu.

De eerste 2 boekjes vallen wel mee zolang je regelmatig wertk en vooraf leert is het wel te doen. Maar natuur&milieu vind ik ontzettend tegenvallen en heel erg pittig.

Krummeltje 17-02-2003 12:49

Citaat:

angel_girl schreef:
Ik heb c&m en als bijvak informatica, ben het helemaal met je eens, het is echt niet te vergelijken met wat je in de onderbouw krijgt.

Ik heb ook C & M, met als bijvak informatica, maar ik vind het best simpel eigenlijk!

^Dragon^ 17-02-2003 13:32

Het verschil met de onderbouw en de bovenbouw qua aardrijkskunde is niet zo heel erg veel verschillend. Je krijgt veel meer stof te verwerken en je gaat dieper in op de stof. Je krijgt eigenlijk dezelfde onderwerpen als in de onderbouw, maar dan een stuk pittiger.

Marloutjuh 17-02-2003 14:55

bedankt voor de reacties ;)
maar k pak zeker geen informatica in het vrijde deel, want dat heb ik al gehoord dat het veel te moeilijk is...
maar heb vandaag een geprek gehad, heb voorlopig E&M gekozen.....met als vrijde deel M&O (management en organisatie)

alpha 17-02-2003 15:12

Ik heb C&M met biologie.
Ik denk ook dat E&M vaak makkelijker is, omdat je bij C&M frans of duits 2 hebt en een CKV-2 (of was het 3)vak en die kosten erg veel tijd!

mar87 17-02-2003 18:25

Ik doe E&M, vind 't niet moeilijk.
Aardrijkskunde vind ik wel weer lastig.

angel_girl 17-02-2003 19:15

Citaat:

Krummeltje schreef:
Ik heb ook C & M, met als bijvak informatica, maar ik vind het best simpel eigenlijk!
Ik vind het wel leuk om te doen, maar ik vat de stof voor geen meter, we zijn nu bezig met java en assembleertaal echt klote (n)

Lakitu 17-02-2003 19:40

Geen M&O! Bergen werk staan u te wachten! :o

Krummeltje 18-02-2003 10:23

Citaat:

angel_girl schreef:
Ik vind het wel leuk om te doen, maar ik vat de stof voor geen meter, we zijn nu bezig met java en assembleertaal echt klote (n)
Java is verschrikkelijk ja, maar mijn leraar is heel lief tegen me omdat ik pas dit jaar begonnen ben en ik in de zomervakantie alles ingehaald heb... ik ben ook nog het enige meisje in 5V dat informatica doet, dus nou jah... Ik krijg de tijd.

Outrageous 18-02-2003 17:55

Ik heb C&M met deze vakken:

Nederlands
Engels
Wiskunde A 1 +2
Duits 1+2
Biologie
Geschiedenis
Aardrijkskunde
Economie 1

Aardrijkskunde vind ik een makkie. Niemand uit mijn aardrijkskunde klas staat ook onvoldoende of is een risicogeval op het eindexamen (ik zit in het examenjaar).

charly not 18-02-2003 18:01

ik heb natuur & gezondheid, met frans 1 in het vrije deel. (ik heb ook duits 1). Dit heb ik toen gekozen, omdat ik de mogelijkheid wilde om door te stromen naar het vwo.

Multilot 19-02-2003 16:10

ik heb N&G met vorig jaar (ben gezakt) als keuzevak M&O (NOOOOOOIT doen, heb je helemaal nix aan....) en dit jaar keuzevak Ma1.
Als je keuzevakken moet kiezen zou ik je aanraden kunstgs tekenen, of zoiets te kiezen. Je bent al druk genoeg....

It's me Mexx 21-02-2003 11:24

Ik heb ook Economie en Maatschappij met als vrije deel informatica. NIET DOEN! E&M is goed te doen maar informatica is echt een ramp. Totaal niet wat je ervan verwacht. (n)

Yolcu 21-02-2003 12:16

Citaat:

Suqeunse schreef:
C&M is veel makkelijker.
Aardrijkskunde is wel pittig ja

En waarom zou C&M zoveel makkelijker zijn? Zoveel verschillen zijn er ook weer niet.. en je hebt dan wel ckv2,3!

Ik heb zelf C&M gedaan met WisA2 en AK in het vrije deel. Ik had dus alleen minder Ec en meer CKV dan iemand met een E&Mprofiel.

Andijvie 21-02-2003 12:21

Ik heb op de Havo E&M gedaan, en ik vond AK echt niet moeilijk hoor... vooral begrippen kennen, toepassen en met atlas werken... meer niet... Makkie...

Eind examen heb ik zelfs vrijwel niet voor geleerd, had een 7,3 omdat ik een verkeerde atlas had gekregen :mad:

Yolcu 21-02-2003 12:23

Citaat:

Andijvie schreef:
Ik heb op de Havo E&M gedaan, en ik vond AK echt niet moeilijk hoor... vooral begrippen kennen, toepassen en met atlas werken... meer niet... Makkie...

Eind examen heb ik zelfs vrijwel niet voor geleerd, had een 7,3 omdat ik een verkeerde atlas had gekregen :mad:

Ak is inderdaad niet zo moeilijk, al moet je wel geluk hebben met de examenonderwerpen. Ik heb vorig jaar havo-examen gedaan en die onderwerpen waren helemaal niet moeilijk. Dit jaar hebben ze dat Natuur en dinges (kweetutniemeer :o ).. dat is wel een stukkie moeilijker.

Andijvie 21-02-2003 13:04

Citaat:

Unique schreef:
Ak is inderdaad niet zo moeilijk, al moet je wel geluk hebben met de examenonderwerpen. Ik heb vorig jaar havo-examen gedaan en die onderwerpen waren helemaal niet moeilijk. Dit jaar hebben ze dat Natuur en dinges (kweetutniemeer :o ).. dat is wel een stukkie moeilijker.
Dit jaar heb ik die onderwerpen ook, voor VWO, 't is wel wat meer leerwerk, maar nog steeds niet super moeilijk... :)

lady-kris 21-02-2003 13:09

Ik zit nu in havo 5 en ik doe c&m, maar voor de havo had ik mavo gedaan en ik deed examen in aardrijkskunde en ik had echt vet goeie cijfers. Maar als je c&m heb kan je ook ak kiezen, en dat heb ik met mijn stomme kop gedaan. :mad: Het is echt f*cking moeilijk en ook nog saai. Dus ik zou gewoon c&m doen (is wel simpel) maar zonder ak...

lady-kris 21-02-2003 13:10

Citaat:

Andijvie schreef:
Ik heb op de Havo E&M gedaan, en ik vond AK echt niet moeilijk hoor... vooral begrippen kennen, toepassen en met atlas werken... meer niet... Makkie...

Eind examen heb ik zelfs vrijwel niet voor geleerd, had een 7,3 omdat ik een verkeerde atlas had gekregen :mad:


huh......hoe doe je dat....... :confused:

Andijvie 21-02-2003 13:11

Citaat:

lady-kris schreef:
Ik zit nu in havo 5 en ik doe c&m, maar voor de havo had ik mavo gedaan en ik deed examen in aardrijkskunde en ik had echt vet goeie cijfers. Maar als je c&m heb kan je ook ak kiezen, en dat heb ik met mijn stomme kop gedaan. :mad: Het is echt f*cking moeilijk en ook nog saai. Dus ik zou gewoon c&m doen (is wel simpel) maar zonder ak...
Waarom vind je AK moeilijk dan?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.