Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Voel me niet interessant... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1900864)

Inmymaxi 05-07-2015 08:28

Voel me niet interessant...
 
Ik ben 21 jaar, jongen en altijd vrolijk en enthousiast enzo. Nooit negatief.

Het probleem is, ik ben altijd diegene die een gesprekje begint of eens vraagt hoe het is met een persoon. Het gebeurt nooit andersom...

Ik bedoel niet dat ik iets doe en iets terug verwacht daarom, het zou alleen fijn zijn als mensen ook eens geïnteresseerd waren in mij.

Ik heb echt het gevoel dat ik totaal niet interessant ben voor iemand. Ik krijg nooit zomaar een berichtje, vragend hoe het met me is ofzo en dat soort dingen. Het is echt niet zo dat ik niet leuk ben ofzo, want ik ben hartstikke gezellig en alles.

Alleen ik word er een beetje depressief van soms dat mensen mij blijkbaar niet leuk of interessant genoeg vinden om gewoon eens een gesprekje te starten...

Moest het ergens kwijt...

Pluis 05-07-2015 09:03

Tja, misschien wacht je wel niet lang genoeg. Iedereen heeft andere behoeften aan sociale interactie, en de gene die dat het meest wil, zal ook sneller een berichtje sturen. Dat betekent niet direct dat de ander je niet interessant vindt.

In mijn geval hangt het bijvoorbeeld ook heel erg af van hoe druk mijn dagen zijn. Als ik super hard moet werken heb ik geen energie en tijd om iemand een berichtje te sturen. Misschien geldt dat ook wel voor een aantal van jouw vrienden.

Elin3 05-07-2015 09:09

Bij mij heb ik met sommige vrienden ook weinig contact als ik hun niet app of mail. Dat vind ik niet zo erg, omdat ik ook een paar goede vrienden heb die ik veel regelmatiger zie, spreek en app.

In het echt afspreken vind ik vaak ook fijner dan de hele tijd berichtjes heen en weer sturen.

Inmymaxi 05-07-2015 09:10

Ik ben er van overtuigd dat ik weinig berichten zou krijgen, zelfs in de vakantie. Iedereen zit tegenwoordig op Facebook en Whatsapp en alles, contact met iemand krijgen is heel simpel, daarom vind ik het ook zo vervelend. Ik denk dat als ik een week niks tegen iemand zou zeggen, ik ook echt niks van een berichtje zou krijgen...

Inmymaxi 05-07-2015 09:12

Tuurlijk is echt afspreken fijner, maar dat soort voorstellen zouden alsnog altijd van mij komen...,

Elin3 05-07-2015 09:38

Nou en? Als je dan een leuke dag/ avond hebt maakt het toch ook niet uit van wie het idee kwam?

Het is sowieso lastig om een goede band op te bouwen met mensen die je alleen via whatsapp of Facebook spreekt. Deze mensen sturen misschien nog wel met 30 anderen berichtjes heen en weer.

Misschien is het makkelijker contact houden met mensen met soortgelijke interesses?

Inmymaxi 05-07-2015 12:25

Mensen met dezelfde interesses zou ik met veel plezier leren kennen. Het is ook niet zo dat ik een gigantische vriendengroep ofzo wil, maar gewoon beetje interesse in mij, want ik vraag die anderen ook hoe het met hen is enzo.

Als je al interesse toont en het is wederzijds dan maak ik heel makkelijk gewoon een afspraak om iets leuks te gaan, maar als je interesse nooit wordt beantwoord, wat bij mij dus bijna altijd het geval is, tjah dan krijg je dus wat ik nu voel.

Elin3 05-07-2015 15:46

Heb je al wel eens contact gezocht met mensen met specifiek jouw interesses? Bijv. als je van modelspoor houdt via een forum over modeltreinen, of via een vereniging waar je lid kan worden (studentenvereniging? sportvereniging?)

Obelise 05-07-2015 19:10

Ik denk dat de gozer praat over de zorg die mensen besteden aan vriendschappen, niet echt dat hij niet mensen kan ontmoeten enzo

Elin3 05-07-2015 19:54

De juiste mensen ontmoeten, waarmee een gesprek interessant blijft voor alle partijen, scheelt een hoop bij het in stand houden of opbouwen van contacten/ vriendschappen, lijkt mij...

Obelise 06-07-2015 09:01

Jawel, maar iemand met jouw interesses, die je ook interessant vind, hoeft niet perse zorg te geven aan de 'relatie'


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.