Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Cum laude (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1946946)

Onzer- 06-09-2018 22:17

Cum laude
 
Volgens Wikipedia kan je sinds het schooljaar 2015-2016 Cum laude slaan op de middelbare school. Er staat dat je een "gemiddelde van een 8 of hoger, uit de afgeronde cijfers." moet halen. Betekent dit dat je gewoon een 7.5 kan staan gemiddeld?

Straatmeid_oud 06-09-2018 22:43

Wat snap je niet aan slagen met een gemiddelde van 8 of hoger?

Jan Marijnissen 07-09-2018 07:24

Het interesseert echt niemand wat of je cum laude op de middelbare school bent geslaagd. Letterlijk 3 seconden nadat je je diploma hebt geregen is de waarde daarvan alweer nul. Het gaat om dat diploma en in enkele specifieke studies - bijvoorbeeld geneeskunde - om cijfers, maar zodra je die studie binnen bent zal waarschijnlijk nooit meer iemand naar je cijfers vragen. Hecht daar niet zo veel waarde aan. Besteed je tijd aan nuttigere zaken. Oprechte tip.

Coen00 07-09-2018 08:34

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34518681)
Het interesseert echt niemand wat of je cum laude op de middelbare school bent geslaagd. Letterlijk 3 seconden nadat je je diploma hebt geregen is de waarde daarvan alweer nul. Het gaat om dat diploma en in enkele specifieke studies - bijvoorbeeld geneeskunde - om cijfers, maar zodra je die studie binnen bent zal waarschijnlijk nooit meer iemand naar je cijfers vragen. Hecht daar niet zo veel waarde aan. Besteed je tijd aan nuttigere zaken. Oprechte tip.

Wat dacht je van jouw tijd nuttiger besteden dan aan het geven van ongevraagde antwoorden op dit forum.

Positive mind 07-09-2018 08:47

Citaat:

Coen00 schreef: (Bericht 34518723)
Wat dacht je van jouw tijd nuttiger besteden dan aan het geven van ongevraagde antwoorden op dit forum.

Eigenlijk heeft Jan gewoon een punt hoor. Wat voor vervolgopleidingen en werkgevers telt is dat je een diploma op niveau hebt, niet de specifieke inhoud als cijfers of vakken. Er is werkelijk niemand die mij ooit gevraagd heeft of ik hoge cijfers had voor mijn examens, zelfs mijn vakkenpakket interesseert geen hond.

Straatmeid_oud 07-09-2018 11:44

Citaat:

Coen00 schreef: (Bericht 34518723)
Wat dacht je van jouw tijd nuttiger besteden dan aan het geven van ongevraagde antwoorden op dit forum.

Nouja zeg, wat hij zegt is gewoon waar.

Cum laude of summa cum laude is prachtig op de dag zelf, maar voor de rest boeit het echt weinig. Er zijn genoeg hardwerkende mensen die niet cum laude/summa cum laude slagen en zij leveren gewoon goed werk. Ik heb tienen gehaald op toetsen/examens, maar mijn leven is niet voorspoediger ofzo en mensen behandelen mij ook niet anders (wat ik overigens ook echt niet wil).

Tunahan Kuzu 07-09-2018 12:35

Citaat:

Coen00 schreef: (Bericht 34518723)
Wat dacht je van jouw tijd nuttiger besteden dan aan het geven van ongevraagde antwoorden op dit forum.

Later, als je groot bent en beter zicht hebt gekregen op waar werkgevers om geven, kom je er achter dat Jan gelijk heeft.

deadlock 07-09-2018 17:12

Citaat:

Onzer- schreef: (Bericht 34518627)
Volgens Wikipedia kan je sinds het schooljaar 2015-2016 Cum laude slaan op de middelbare school. Er staat dat je een "gemiddelde van een 8 of hoger, uit de afgeronde cijfers." moet halen. Betekent dit dat je gewoon een 7.5 kan staan gemiddeld?

Nee. Je mag het gemiddelde berekenen met de afgeronde cijfers maar als je dan op 7,5 uitkomt is het geen acht.

Bariokie 05-10-2018 14:47

Je hebt scholen in andere landen die dus wel naar je eindcijfers kijken, ook kan hier dus een scholarship aan verbonden worden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.