Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Kauwgom kauwen in de klas (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1827450)

Jefar 20-02-2011 23:15

Kauwgom kauwen in de klas
 
Waarom mag je geen kauwgom kauwen in de klas, het is goed voor de concentratie en het geheugen dus ik vind het nogal raar waarom het niet mag.

Paranoide 20-02-2011 23:38

Omdat mensen die kauwgom onder de tafels plakken en dat is vies. Als mensen hun kauwgom onder jouw meubilair zouden plakken zou jij het ook gaan verbieden.

Duckdoggy 21-02-2011 06:14

ik denk dat dit beter op algemene schoolzaken past:bloos:

Kikaa 21-02-2011 06:51

Inderdaad wat Paranoide zegt. Bijna niemand gooit het in de prullenbak, en kauwgom onder de tafel/op je stoel is ook niet fijn.

Volk 21-02-2011 08:01

Is het wel echt zo dat het goed is voor concentratie en geheugen? Ik hoor mensen dat altijd zeggen maar heb er nog geen bronnen voor gezien.

Andijvie 21-02-2011 11:52

Ik vind het er overigens ook altijd vreselijk ongeïnteresseerd uitzien als iemand kauwgom kauwt, kan me voorstellen dat dat ook wel meespeelt.

En ik verplaats dit naar Algemene Schoolzaken, daar past het denk ik beter :)

AzN 21-02-2011 13:56

Zoals Andijvie al zegt: moet je je voorstellen dat je als docent voor 'n klas 'herkauwers' staat.. Volgens mij zou je daar nogal nerveus van worden :D.

Em. 21-02-2011 14:31

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 31383056)
Omdat mensen die kauwgom onder de tafels plakken en dat is vies. Als mensen hun kauwgom onder jouw meubilair zouden plakken zou jij het ook gaan verbieden.

Dat is echt zo vies. :| Zit je ineens met je handen in andermans kauwgom.

En het is bovendien niet echt geweldig voor mijn concentratie als iemand achter me zit te smekken. En het staat zo stom/ongeïnteresseerd ja.

HelterSkelter 23-02-2011 22:28

Is gewoon associaal, dat doe je gewoon niet, ongeinteresseerd te smakken :P

Andijvie 24-02-2011 09:38

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 31383777)
Dat is echt zo vies. :| Zit je ineens met je handen in andermans kauwgom.

En het is bovendien niet echt geweldig voor mijn concentratie als iemand achter me zit te smekken. En het staat zo stom/ongeïnteresseerd ja.

Oh ja, ik zou ook echt gék worden als er om me heen mensen continu aan het smakken waren terwijl ik me probeer te concentreren :D

BBreakthru 24-02-2011 17:10

Het staat gewoon ongeïnteresseerd, andere mensen hebben er last van (smekken/vinden het ontsmakelijk) en veel plakken het gewoon maar ergens neer.

Is het trouwens echt goed voor je concentratie???
Dan zou het bij mij wel van pas komen! ;-)

HelterSkelter 24-02-2011 18:30

Ik ben eventjes op wikipedia gaan kijken en ik zie wel een paar slechte dingen. Er zit een of andere bepaalde stof in de meeste soorten kauwgom die kankerverwekkend zouden zijn en er zit meestal ook aspartaam in (wat tumoren zou veroorzaken).
Het is echter inderdaad goed voor je concentratie en werkt de stress weg.

Citaat:

The United States military has regularly supplied soldiers with chewing gum since World War I because it helped both to improve the soldiers' concentration and to relieve stress.

Geel 25-02-2011 15:15

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 31383777)
Dat is echt zo vies. :| Zit je ineens met je handen in andermans kauwgom.

En het is bovendien niet echt geweldig voor mijn concentratie als iemand achter me zit te smekken. En het staat zo stom/ongeïnteresseerd ja.

Je kunt ook kauwen zonder te smakken?

Maar ik snap het wel dat het niet mag. Ik denk dat de voornaamste reden is dat het meubilair er de dupe van wordt.

Em. 25-02-2011 15:16

Sómmige mensen kunnen inderdaad kauwen zonder smakken. Helaas niet iedereen! :(

Geel 25-02-2011 15:23

Zullen we een organisatie oprichten?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.