Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Wegwijzen & Voorstellen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=133)
-   -   welke boek (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1949520)

erciyes_1903 10-01-2019 14:41

welke boek
 
Hallo

Ik heb niet veel idee over boeken.
Mijn taal is goed maar ik wil mijn niveau hoger zetten zoals vlotter spreken,woordenshat...

Dus mijn vraag is welke boeken raden jullie aan ?

Elin3 10-01-2019 16:08

Misschien is het handig om aan te geven wat je nu zoal leest, hoe oud je bent, welk niveau je hebt op school. Dan kunnen we je beter adviseren ;)

erciyes_1903 10-01-2019 16:16

30 jaar

A2 elektro mechanica

ik heb willekeurig boek gelezen zoals :
- Elke dag is voor de dief (Teju Cole)
- Vrijdag is de hel minder heet ( Vera Van Renterghem)

Tunahan Kuzu 10-01-2019 16:21

Woordenschat en taalvreugde? Nou, met een schrijnend gebrek aan kader ga ik je adviseren je te verdiepen in de werken van Drs. P.

Een voorbeeldje:



Wat songteksten zijn hier te vinden. Wellicht ten overvloede; deze man levert het neusje van de zalm van de Nederlandse taal en bijzonder geestige vondsten.

Elin3 10-01-2019 16:47

Citaat:

erciyes_1903 schreef: (Bericht 34556163)
30 jaar

A2 elektro mechanica

ik heb willekeurig boek gelezen zoals :
- Elke dag is voor de dief (Teju Cole)
- Vrijdag is de hel minder heet ( Vera Van Renterghem)

Waar zou je zelf graag over lezen? Wat voor onderwerpen vindt je leuk?

Als ik jou was zou ik geen boeken gaan lezen die veel te moeilijk voor je zijn. Iets boven je eigen niveau is prima, daar leer je van, maar ver boven je niveau lezen is vooral erg lastig.

Je zou kunnen overwegen om jeugdboeken of Young adult boeken te lezen. Ondanks dat je al volwassen bent, kunnen dat nog steeds hele leuke en interessante boeken zijn. Misschien kan je Brief voor de Koning lezen, van Tonke Dracht. Of Koning van Katoren van Jan Terlouw. De boeken van Roald Dahl zijn ook erg leuk om te lezen!

erciyes_1903 10-01-2019 16:50

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34556169)
Waar zou je zelf graag over lezen? Wat voor onderwerpen vindt je leuk?

Als ik jou was zou ik geen boeken gaan lezen die veel te moeilijk voor je zijn. Iets boven je eigen niveau is prima, daar leer je van, maar ver boven je niveau lezen is vooral erg lastig.

Je zou kunnen overwegen om jeugdboeken of Young adult boeken te lezen. Ondanks dat je al volwassen bent, kunnen dat nog steeds hele leuke en interessante boeken zijn. Misschien kan je Brief voor de Koning lezen, van Tonke Dracht. Of Koning van Katoren van Jan Terlouw. De boeken van Roald Dahl zijn ook erg leuk om te lezen!


Hartelijk bedankt

Elin3 10-01-2019 16:53

Citaat:

erciyes_1903 schreef: (Bericht 34556172)
Hartelijk bedankt

Graag gedaan!

Ik heb er zelf ook veel aan gehad om muziek te luisteren in de taal die ik wilde leren.

Je zou eens kunnen luisteren naar de muziek van Teske, Herman van Veen, Boudewijn de Groot, Aafke Romijn, of andere artiesten die in het Nederlands zingen.

erciyes_1903 10-01-2019 19:37

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34556178)
Graag gedaan!

Ik heb er zelf ook veel aan gehad om muziek te luisteren in de taal die ik wilde leren.

Je zou eens kunnen luisteren naar de muziek van Teske, Herman van Veen, Boudewijn de Groot, Aafke Romijn, of andere artiesten die in het Nederlands zingen.

goeie idee


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.