Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Het grote Albert Heijn Topic (deel 5) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1680370)

ikbenschipper1 27-03-2008 09:53

Het grote Albert Heijn Topic (deel 5)
 
Het laatste bericht in de vorige topic ging over tellen


Citaat:

Zaterdagavond 5 april en zondag 6 april gaan wij de hele winkel tellen. Enig idee wat hier achter steekt? Is het een landelijke operatie of zit er iets groots aan te komen voor ons filiaal? (ik dacht zelf aan een verbouwing ofzo..) Ps: wij zijn dan zoals altijd gesloten.

Ik vraag mij dit af omdat ook de ouderen alles uitbetaald krijgen, wanneer deze werken. Ik kan me niet voorstellen dat dit een normale operatie is.

Greetz,
Marc





We gaan weer verder op naar de 2500 replay's
Voor deel 4 zie: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1610313

ikbenschipper1 27-03-2008 09:56

@marcc: Het zou heel goed kunnen dat jullie geselecteerd zijn voor de 201 steekproef. Het zal denk ik niks met een verbouwing te maken hebben omdat veel verbouwingen voorlopig worden stopgezet i.v.m. de 56 C1000 winkels.

De 201 steekproef is de bedoeling dat je namelijk maximaal 5% afwijking in geld van je voorraden hebt.

marccc 27-03-2008 10:45

Bedankt voor je antwoord. Ik heb vroeger ook deze streekproeven gedaan, maar nog nooit over de gehele voorraad. Vandaar mijn nieuwsgierigheid. ;)

Binnen 10 uur tellen circa 35 personen de gehele voorraad.

Skater13 27-03-2008 11:53

Ik had ook laatst een 2tal artikelen wanneer ik daar de voorraad van opvroeg er in de terminal kwam: dit artikel zit in de 201 steekproef. Heeft dat hier iets mee te maken dan ?

ikkuh15 27-03-2008 16:35

Hm..ik wil solliciteren voor een bijbaan bij AH. Maar wat kan nou een goede motivatie zijn om bij de AH te werken? Ik wil wel aangenomen worden, natuurlijk :cool:

ikbenschipper1 28-03-2008 06:35

Citaat:

Skater13 schreef: (Bericht 27282238)
Ik had ook laatst een 2tal artikelen wanneer ik daar de voorraad van opvroeg er in de terminal kwam: dit artikel zit in de 201 steekproef. Heeft dat hier iets mee te maken dan ?

Ja, deze kan je overigens wel gewoon tellen als je dit via selecti tellen doet en daarmee de assortimentsgroep dus laat

ikbenschipper1 28-03-2008 06:37

Citaat:

ikkuh15 schreef: (Bericht 27283747)
Hm..ik wil solliciteren voor een bijbaan bij AH. Maar wat kan nou een goede motivatie zijn om bij de AH te werken? Ik wil wel aangenomen worden, natuurlijk :cool:

Euhhhhh geen idee, dat je at geld bij wil verdienen? Die lees ik geregeld. Bij ons nemen we altijd bijna iedereen aan en kijken we daarna of het iets is.

tonio 28-03-2008 09:34

Citaat:

ikkuh15 schreef: (Bericht 27283747)
Hm..ik wil solliciteren voor een bijbaan bij AH. Maar wat kan nou een goede motivatie zijn om bij de AH te werken? Ik wil wel aangenomen worden, natuurlijk :cool:

Werkervaring opdoen?

WishfulDreaming 31-03-2008 05:16

Citaat:

marccc schreef: (Bericht 27281786)
Bedankt voor je antwoord. Ik heb vroeger ook deze streekproeven gedaan, maar nog nooit over de gehele voorraad. Vandaar mijn nieuwsgierigheid. ;)

Binnen 10 uur tellen circa 35 personen de gehele voorraad.

tellen is heel vervelend maar ik was er wel heel erg goed in :cool:

ikbenschipper1 31-03-2008 08:04

Citaat:

marccc schreef: (Bericht 27281786)
Bedankt voor je antwoord. Ik heb vroeger ook deze streekproeven gedaan, maar nog nooit over de gehele voorraad. Vandaar mijn nieuwsgierigheid. ;)

Binnen 10 uur tellen circa 35 personen de gehele voorraad.


Dit zal geen steekproef zijn maar een totale telling om vervolgens de steekproef met een maximale afwijking van 5% te kunnen halen.

damsco 31-03-2008 15:39

hallo,

we (althans de ah-medewerkers) krijgen vandaag toch uitbetaald?
normaal is het bij mij (ik heb postbank) altijd rond 12uur smiddags gestort
maar vandaag niet?
iemand hetzelfde probleem ?

marccc 31-03-2008 16:07

Ja, bij mij ook niet. Ik heb ook een postbank rekening.

yourdarkangel 31-03-2008 21:07

heb het ook nog niet en heb het altijd dezelfde dag op mijn rekening staan als dat ze zeggen (heb postbankrekening). En ik had me er net zo op verheugd....

Zag trouwens dat de disneypoppen geleverd worden deze week!! Eindelijk!

En ik hebnog een vraagje... hoe zit het nou met aanvragen van winkelkarren? Wij hebben echt een tekort want iedereen neemt ze mee naar huis en ik ben meer bezig met mensen uitleggen dat ik geen karren meer heb dan dat ik uberhaupt nog aan mensen echt helpen toekom...Hoorde dat er een wachtlijst is oid?? Ik ben het echt zat gewoon want ik krijg wel mooi dat gezeur over me heen doordat een deel van de mensen asociaal is en die karren meeneemt en niet terugbrengt....

AFC 31-03-2008 21:52

Ik heb ook nog niks gekregen, en zit ook bij de postbank.
lees gelukkig dat jullie daar ook last van hebben en ben dus niet als enige de sjaak :P zal morgen wel komen dan ;)

Dvine 31-03-2008 23:15

pff ons filiaal heeft echt een speciaal belsysteem nodig want wij zijn volgens mij nog de enige redelijk grote AH in Nederland die naar de Info moeten bellen om bijvoorbeeld Houdbaar te roepen! :o

ikbenschipper1 01-04-2008 07:12

Citaat:

Dvine schreef: (Bericht 27309079)
pff ons filiaal heeft echt een speciaal belsysteem nodig want wij zijn volgens mij nog de enige redelijk grote AH in Nederland die naar de Info moeten bellen om bijvoorbeeld Houdbaar te roepen! :o

Veel filialen hebben inderdaad inmiddels looptoestellen en kan je vanaf de kassa de afdeling omroepen. Sommige cassaires roepen echter dan een hele riedel om wat ze willen hebben :S
Afdeling Houdbaar prijsopgaaf appelmoes (welke van de 100?) of
Afdeling Houdbaar prijsopgaaf albert heijn appelmoes 720 gram. Vreselijk om aan te horen en trap ik er bij ze allemaal ook uit.

hafc4ever 01-04-2008 08:40

Citaat:

ikbenschipper1 schreef: (Bericht 27310322)
Veel filialen hebben inderdaad inmiddels looptoestellen en kan je vanaf de kassa de afdeling omroepen. Sommige cassaires roepen echter dan een hele riedel om wat ze willen hebben :S
Afdeling Houdbaar prijsopgaaf appelmoes (welke van de 100?) of
Afdeling Houdbaar prijsopgaaf albert heijn appelmoes 720 gram. Vreselijk om aan te horen en trap ik er bij ze allemaal ook uit.


Het is m'n laatste week bij albert heijn, maar op die manier roepen ze het bij ons echt niet om;) ze roepen alleen afdeling houdbaar en dan het kassa nummer alsublieft.

Maar echt vreeeemd dat het loon er nog niet is.. heb het nodig.. heb rabobank.

AFC 01-04-2008 09:19

het is wel een handig systeem, alleen zou het nog handiger zijn als de telefoons het ook echt zouden doen, en als ze het dan doen dat de afdeling ook een keer opneemt....

yourdarkangel 01-04-2008 09:59

Citaat:

AFC schreef: (Bericht 27310490)
het is wel een handig systeem, alleen zou het nog handiger zijn als de telefoons het ook echt zouden doen, en als ze het dan doen dat de afdeling ook een keer opneemt....

Mee eens
Hele tijd terug was mijn SM boos dat ik omroepte want ze hadden inmiddels de telefoons gevonden! we mogen nl niet meer omroepen alleen maar naar de draagbare toestellen bellen. Als ik van 7 tot 4 werk en ik heb tot 14:00 tervergeefs 100x die telefoons gebeld en moet daarna alsnog omroepen (wat nog meer tijd kost uiteindelijk dan als je direct omroep) dan ga ik op ee gegeven moment niet eens meer bellen..dan roep ik direct om. Maar dat vond hij geen goede reden want moest gewoon altijd eerst die telefoons bellen..... als iedereen ze idd altijd bij zich heeft, zou dat echt wel wat schelen maar helaas dat doen ze niet.

ikbenschipper1 01-04-2008 11:34

Citaat:

yourdarkangel schreef: (Bericht 27310552)
Mee eens
Hele tijd terug was mijn SM boos dat ik omroepte want ze hadden inmiddels de telefoons gevonden! we mogen nl niet meer omroepen alleen maar naar de draagbare toestellen bellen. Als ik van 7 tot 4 werk en ik heb tot 14:00 tervergeefs 100x die telefoons gebeld en moet daarna alsnog omroepen (wat nog meer tijd kost uiteindelijk dan als je direct omroep) dan ga ik op ee gegeven moment niet eens meer bellen..dan roep ik direct om. Maar dat vond hij geen goede reden want moest gewoon altijd eerst die telefoons bellen..... als iedereen ze idd altijd bij zich heeft, zou dat echt wel wat schelen maar helaas dat doen ze niet.

Ik ken het probleem ik heb hem zelf altijd bij me maar helaas word ik zelden gebeld :(

ikbenschipper1 01-04-2008 11:36

Citaat:

hafc4ever schreef: (Bericht 27310416)
Het is m'n laatste week bij albert heijn, maar op die manier roepen ze het bij ons echt niet om;) ze roepen alleen afdeling houdbaar en dan het kassa nummer alsublieft.

Maar echt vreeeemd dat het loon er nog niet is.. heb het nodig.. heb rabobank.

Nee gelukkig na een boze reactie van mij laten ze het uit hun kop maar een aantal full-timers bij de kassa vonden het wel een handig idee. WIJ dus niet, dus weg ermee :)

Denk vandaag omdat de perop's ook een dag later waren

Citaat:

yourdarkangel schreef: (Bericht 27310552)
Mee eens
Hele tijd terug was mijn SM boos dat ik omroepte want ze hadden inmiddels de telefoons gevonden! we mogen nl niet meer omroepen alleen maar naar de draagbare toestellen bellen. Als ik van 7 tot 4 werk en ik heb tot 14:00 tervergeefs 100x die telefoons gebeld en moet daarna alsnog omroepen (wat nog meer tijd kost uiteindelijk dan als je direct omroep) dan ga ik op ee gegeven moment niet eens meer bellen..dan roep ik direct om. Maar dat vond hij geen goede reden want moest gewoon altijd eerst die telefoons bellen..... als iedereen ze idd altijd bij zich heeft, zou dat echt wel wat schelen maar helaas dat doen ze niet.

Ik ken het probleem ik heb hem zelf altijd bij me maar helaas word ik zelden gebeld :( moet ik weer boos worden dat ze me niet bellen :(

yourdarkangel 01-04-2008 11:47

Citaat:

ikbenschipper1 schreef: (Bericht 27310856)
Ik ken het probleem ik heb hem zelf altijd bij me maar helaas word ik zelden gebeld :(

Waarschijnlijk omdat anderen em dus niet bij zich hebben...;)

Ik heb mijn loon nog steeds niet :s baal er wel van want had net gespaard en slechts een klein bedrag laten staan omdat ik zoiets had van 'maandag' heb ik toch mijn loon, maar ja dan zul je zien dat je het niet krijgt ;)

ikbenschipper1 01-04-2008 12:05

Citaat:

yourdarkangel schreef: (Bericht 27310952)
Waarschijnlijk omdat anderen em dus niet bij zich hebben...;)

401: Kaderlid (kan dus ook teamleider zijn ;-))
402: Teamleider VK
403: Teamleider VK
404: Teamleider VA

Denk dat het vooral komt omdat 23 lang niet altijd alle telefoons in gebruik hebben en 401 ook snel bij een teamleider ligt die dus niet met 2 telefoons gaat lopen he...

Dvine 01-04-2008 12:31

pff loon waar blijf je?

yourdarkangel 01-04-2008 13:21

Citaat:

ikbenschipper1 schreef: (Bericht 27311121)
401: Kaderlid (kan dus ook teamleider zijn ;-))
402: Teamleider VK
403: Teamleider VK
404: Teamleider VA

Denk dat het vooral komt omdat 23 lang niet altijd alle telefoons in gebruik hebben en 401 ook snel bij een teamleider ligt die dus niet met 2 telefoons gaat lopen he...


401: SM of ASM
402: Houdbaar
403: Vers en zuivel etc.

En dat hoeven niet persee de teamleiders te zijn.....

MJboy 01-04-2008 14:39

Hoi ik had een vraag,

ik kreeg een sollicitatieforumulier bij de albert hein en daar vragen ze of je bereid bent om te werken op de ochtend,middag,en avond ik zou graag willen weten welke tijdens dat ongeveer zijn want ik zit uiteraard ook nog op school. En er is ook een vraag of werken op zaterdag een bezaar is. Ik vind het zelf geen bezwaar maar ik zit ook nog op voetbal en speel altijd een wedstrijd op zaterdag. Dus van af welke tijden werk je dan op zaterdag?

alvast bedankt

sterrenmeisje 01-04-2008 14:58

Citaat:

Dvine schreef: (Bericht 27311373)
pff loon waar blijf je?

problemen bij accounting plaza, misschien komt het pas volgende week ;(

huismus 01-04-2008 15:20

Neeee, het loon is binnen. *O*:D

sterrenmeisje 01-04-2008 16:17

ik zag het net! gelukkig!

damsco 01-04-2008 16:22

hallo,

ik heb mijn loon dus ook net binnen gekregen. maar weet iemand toevallig of we winstuitkering ofzo hebben gekregen ? want ik heb maar 2 weken (9,45 uur per week, waarvan 5 uurtjes dubbel uitbetaald) gewerkt (2 weken vrij ivm tentamens) en ik heb 311 euro gekregen ?

het is natuurlijk wel lekker, maarja was wel verrast :)

kassamiep90 01-04-2008 16:43

Citaat:

MJboy schreef: (Bericht 27312187)
Hoi ik had een vraag,

ik kreeg een sollicitatieforumulier bij de albert hein en daar vragen ze of je bereid bent om te werken op de ochtend,middag,en avond ik zou graag willen weten welke tijdens dat ongeveer zijn want ik zit uiteraard ook nog op school. En er is ook een vraag of werken op zaterdag een bezaar is. Ik vind het zelf geen bezwaar maar ik zit ook nog op voetbal en speel altijd een wedstrijd op zaterdag. Dus van af welke tijden werk je dan op zaterdag?

alvast bedankt

de tijden die ik werk zijn echt heel erg verschillend en ik geloof ook niet dat er een vaste werktijd is. Als jij bv zegt dat je op zaterdag om 1 uur een wedstrijd hebt en dus tot 12 uur kan werken wordt je bv van 7 tot 12 uur ingepland. Als jij op je sollicitatiegesprek gewoon aangeeft op welke tijden je kan werken moet dat geen probleem zijn lijkt me :)

kassamiep90 01-04-2008 16:43

Citaat:

damsco schreef: (Bericht 27312814)
hallo,

ik heb mijn loon dus ook net binnen gekregen. maar weet iemand toevallig of we winstuitkering ofzo hebben gekregen ? want ik heb maar 2 weken (9,45 uur per week, waarvan 5 uurtjes dubbel uitbetaald) gewerkt (2 weken vrij ivm tentamens) en ik heb 311 euro gekregen ?

het is natuurlijk wel lekker, maarja was wel verrast :)

is inderdaad de winstuitkering :D ik vond het ook best lekker! :)

ikbenschipper1 01-04-2008 18:44

Citaat:

MJboy schreef: (Bericht 27312187)
Hoi ik had een vraag,

ik kreeg een sollicitatieforumulier bij de albert hein en daar vragen ze of je bereid bent om te werken op de ochtend,middag,en avond ik zou graag willen weten welke tijdens dat ongeveer zijn want ik zit uiteraard ook nog op school. En er is ook een vraag of werken op zaterdag een bezaar is. Ik vind het zelf geen bezwaar maar ik zit ook nog op voetbal en speel altijd een wedstrijd op zaterdag. Dus van af welke tijden werk je dan op zaterdag?

alvast bedankt

ik zou de ochtend niet aankruisen als je dan vaak naar school moet enzo.Maar dat kan precies in een sollicitatiegesprek besproken worde :)

sterrenmeisje 02-04-2008 11:58

Citaat:

damsco schreef: (Bericht 27312814)
hallo,

ik heb mijn loon dus ook net binnen gekregen. maar weet iemand toevallig of we winstuitkering ofzo hebben gekregen ? want ik heb maar 2 weken (9,45 uur per week, waarvan 5 uurtjes dubbel uitbetaald) gewerkt (2 weken vrij ivm tentamens) en ik heb 311 euro gekregen ?

het is natuurlijk wel lekker, maarja was wel verrast :)

38% winstuitkering erbij idd

ikbenschipper1 02-04-2008 12:05

Citaat:

damsco schreef: (Bericht 27312814)
hallo,

ik heb mijn loon dus ook net binnen gekregen. maar weet iemand toevallig of we winstuitkering ofzo hebben gekregen ? want ik heb maar 2 weken (9,45 uur per week, waarvan 5 uurtjes dubbel uitbetaald) gewerkt (2 weken vrij ivm tentamens) en ik heb 311 euro gekregen ?

het is natuurlijk wel lekker, maarja was wel verrast :)

En misschien vakantieuren uitbetaald gekregen voor de dagen dat je vrij bent geweest?

Dvine 02-04-2008 12:42

Citaat:

Dvine schreef: (Bericht 27309079)
pff ons filiaal heeft echt een speciaal belsysteem nodig want wij zijn volgens mij nog de enige redelijk grote AH in Nederland die naar de Info moeten bellen om bijvoorbeeld Houdbaar te roepen! :o



HEHE ik poste dit en ik kwam gisteren op werk: voilá, we hadden nieuwe telefoons :D we kunnen nu dus eindelijk zelf roepen en we hebben ook telefoons op de vloer.

ikbenschipper1 02-04-2008 13:27

Misschien heeft je baas het gelezen :)

DjMax 02-04-2008 18:39

hmm, 38% winstuitkering? 38% van je periodeloon in die periode? Krijg je de winstuitkering elke kwartaal? En verandert de percentage steeds afhangend van de winst?

ikbenschipper1 02-04-2008 18:54

Citaat:

DjMax schreef: (Bericht 27320555)
hmm, 38% winstuitkering? 38% van je periodeloon in die periode? Krijg je de winstuitkering elke kwartaal? En verandert de percentage steeds afhangend van de winst?

Nee krijg je in periode 12 en een nabetaling rond periode 3 of 4 En gaat dan over het gemiddelde periode loon van (in dit geval) 2007.

sterrenmeisje 02-04-2008 21:48

Citaat:

ikbenschipper1 schreef: (Bericht 27320650)
Nee krijg je in periode 12 en een nabetaling rond periode 3 of 4 En gaat dan over het gemiddelde periode loon van (in dit geval) 2007.

periode 13 krijg je meestal je winstuitkering dacht ik

ikbenschipper1 02-04-2008 22:05

Citaat:

sterrenmeisje schreef: (Bericht 27321590)
periode 13 krijg je meestal je winstuitkering dacht ik

12, want je krijgt hem in december. Periode 13 word betaald in januari

sterrenmeisje 03-04-2008 07:38

ah whatever, als we het maar krijgen ;)

sterrenmeisje 03-04-2008 07:39

trouwens, zijn er hier mensen die in een filiaal werken waarbij delikaas-brood een teamleider heeft? bij ons loopt het redelijk in het honderd zonder, maar we zijn officieel te klein.

ikbenschipper1 03-04-2008 10:39

Citaat:

sterrenmeisje schreef: (Bericht 27322652)
trouwens, zijn er hier mensen die in een filiaal werken waarbij delikaas-brood een teamleider heeft? bij ons loopt het redelijk in het honderd zonder, maar we zijn officieel te klein.

Delikaasbrood krijgt sowiezo Géén teamleider dat valt onder de SM en ASM.

Sabje 03-04-2008 11:39

Citaat:

ikbenschipper1 schreef: (Bericht 27323100)
Delikaasbrood krijgt sowiezo Géén teamleider dat valt onder de SM en ASM.

Dit.

Dus als het in het honderd loopt, dan doet je ASM z'n werk niet goed. :)

Skater13 03-04-2008 12:41

Bij ons staat nu de vacature open voor Teamleider BDK :)

sterrenmeisje 03-04-2008 20:36

Citaat:

ikbenschipper1 schreef: (Bericht 27323100)
Delikaasbrood krijgt sowiezo Géén teamleider dat valt onder de SM en ASM.

dat is niet waar. in eerste instantie niet, maar er zou gekeken worden naar of het nodig was. in grote filialen, maar ook in kleinere. ik vraag het niet voor niets namelijk.


en het is sowieso ;)

sterrenmeisje 03-04-2008 20:36

Citaat:

Sabje schreef: (Bericht 27323362)
Dit.

Dus als het in het honderd loopt, dan doet je ASM z'n werk niet goed. :)

duh, die vindt enkel houdbaar interessant.

tonio 03-04-2008 22:22

Citaat:

sterrenmeisje schreef: (Bericht 27326180)
duh, die vindt enkel houdbaar interessant.

Houdbaar/verkoopklaar heeft toch gewoon eigen teamleider?

sterrenmeisje 03-04-2008 22:30

Citaat:

tonio schreef: (Bericht 27326986)
Houdbaar/verkoopklaar heeft toch gewoon eigen teamleider?

ja, maar meneer interesseert zich gewoon niet voor ons. bovendien is ASM iemand die zich officieel overal mee bezig moet houden natuurlijk. dus ook met houdbaar, ondanks dat die al een teamleider hebben :s


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.