Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Cheque verloren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1471677)

*** Sido *** 11-09-2006 11:33

Cheque verloren

Even namens mijn oma:

Mijn oma en opa zijn naar canada geemigreerd en uiteindelijk weer terug verhuisd naar nederland.

Nu is het zo dat ze allebei elke maand of zo cheque's krijgen vanuit canada ( een soort pensioen)

Ook nu hadden ze een cheque gekregen t.w.v. $ 600.

Dus mijn oma gaat naar de postbank om die cheque op hun rekening te laten storten.

DE vrouw die haar hielp was nog helemaal nieuw en tijdends dit procces kreeg ze hulp van een andere bankmedewerkster ( sabine genaamd.. die ook direct getuige is)

Er werden door de bank kopie's gemaakt van de cheque en die heeft mijn oma terug gekregen van de bankmedewerkster.

Een aantal weken verstrijken.. en het geld verschijnd maar niet op de rekening. Dus mijn oma weer naar de bank en de postbank zegt:

Oeps,. de cheque is kwijt geraakt... wij kunnen hem niet meer vinden
Sorry maar wij kunnen er niets aan doen, bel maar naar Canada of die niet nog ff een nieuwe cheque van $ 600 kunnen sturen.

Nou en dat doet die Canadese instelling dus lekker niet, omdat mijn oma dus wel die cheque heeft gekregen en de bank is het dan kwijt geraakt (

Dus...

WAT KAN MIJN OMA NU DOEN......

Die Sabine ( bankmedewerkster) was tijdends de hele transactie bij de postbank getuige. En de postbank moet toch niet moeilijk doen. Het is hun schuld.

Kali 11-09-2006 12:24

Je oma heeft toch de kopie? Met de kopie teruggaan naar de postbank? heeft ze geen afschriften of dergelijke van die cheque die als bewijs kunnen dienen?

remy476 11-09-2006 13:12

Citaat:

Kali schreef op 11-09-2006 @ 13:24 :
Je oma heeft toch de kopie? Met de kopie teruggaan naar de postbank? heeft ze geen afschriften of dergelijke van die cheque die als bewijs kunnen dienen?
idd ze heeft een bewijs en daarmee kan je oma aantonen dat ze destijds gevraagd heeft DAT geld op haar rekening te zetten. Ik zie geen problemen.

~lienepien~ 11-09-2006 18:11

Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de bank vanaf het moment dat ze die cheque ontvangen van je oma...
Met een kopie van de cheque&medewerking van Sabine moet het zo opgelost zijn :o

juno 11-09-2006 18:15

Brief van het Juridisch Loket aan de Postbank zal wonderen doen. Omdat je grootouders alleen pensioen krijgen, is er voor hun maar een hele kleine eigen bijdrage.

Flikkers zeg, bij die postbank.

Voortaan dus altijd een kwitantie vragen als je ergens iets achterlaat.

nare man 12-09-2006 06:49

Citaat:

juno schreef op 11-09-2006 @ 19:15 :
Brief van het Juridisch Loket aan de Postbank zal wonderen doen.
De Postbank zegt vervolgens: 'haha, aanschouw dit antwoord namens ons van [vul hier groot advocatenkantoor uit de Randstad in]'.

Chaucus 12-09-2006 09:45

Heeft oma geen ontvangstbevestiging van de Postbank? Volgens mij krijg je iig bij ABN AMRO altijd een bonnetje waaarop staat dat je een cheque hebt ingeleverd...

Gothic 12-09-2006 10:34

brieven schrijven naar de postbank, de 1e 3x word je standaard afgewezen, omdat ze dat risico kunnen nemen, mensen geven op, pas als je echt doorzet, kun je je gelijk evt krijgen. Negatieve publiciteit is namelijk iets waar ze niet blij mee zijn. Mijn moeder heeft op die manier 1500 teruggekregen...

*** Sido *** 12-09-2006 11:23

ok

naja hele ochend aan de tel gehangen met weet ik veel wie

veel gedoe.. maar t is gelukt

t geld staat opde rekening

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.