Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   beter betaalde baantjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=333846)

MissBi@tch 07-01-2003 13:56

beter betaalde baantjes
 
wat zijn nou echt de beter betaalde baantjes, en dan heb ik het niet alleen over bijbaantjes maar ook vast...

oneMen 07-01-2003 14:08

Horeca zijn toch wel de bter betaalde baantjes denk ik zo.

MissBi@tch 07-01-2003 14:12

Citaat:

M n M schreef:
Horeca zijn toch wel de bter betaalde baantjes denk ik zo.
ja mar das echt niks voor mij :( helaas

DaLaI LAma 07-01-2003 14:14

hoe zou je dat kunnen opzoeken vraag ik me af

Thomas 07-01-2003 15:14

Dat verschilt natuurlijk, je kan nl niet zeggen dat dat baantje beter betaald dan het andere. Minimun is overal hetzelfde, ervaring telt ook mee.

Is iig heel moeilijk te zeggen. :)

ikbenschipper1 07-01-2003 15:23

http://www.jongerenloket.szw.nl/99-P...rs/20-info.htm

kijk hier eens staat het namelijk helemaal onderaan

LeRatLuciano 07-01-2003 21:56

ik werk vast via een uitzendbureau(Wat sowieso naar mijn ervaring altijd ver boven het minimum loon is)

werk nu bij een helpdesk(telefonisch) en verdien rond de 7 euro

ook ziekenhuizen verdienen goed,zelfs me zusje van 17 verdient meer dan mij( ik d8 iets van 1500 bruto)


Rat

Balance 07-01-2003 22:04

Citaat:

LeRatLuciano schreef:
ik werk vast via een uitzendbureau(Wat sowieso naar mijn ervaring altijd ver boven het minimum loon is)

werk nu bij een helpdesk(telefonisch) en verdien rond de 7 euro

ook ziekenhuizen verdienen goed,zelfs me zusje van 17 verdient meer dan mij( ik d8 iets van 1500 bruto)

Dat van je zusje zegt helemaal niks, aangezien we niet weten hoeveel uren zij werkt.

En wat betreft het uitzendbureau: die houden altijd geld voor hun diensten, dus je verdient via een uitzendbureau hoe dan ook minder dan wanneer je zonder het uitzendbureau hetzelfde baantje weet te verkrijgen.

Wel klopt het wat je zegt over die helpdesk.
Telefonische enquêtes en helpdesks betalen vaak erg goed.
(meestal zit d'r ook nog een bonus bij voor het aantal mensen dat je iets weet aan te smeren in het geval van verkooptelefoontjes)

DEChengst 07-01-2003 22:44

UNIX systeembeheerder :) :p :cool:

ii 07-01-2003 22:46

Promotiewerk verdient ook zeker niet slecht en is leuk!

Kijk bijvoorbeeld even naar

www.move-now.com

www.bananas.nl

www.provocations.nl

www.promodukties.nl

(Of is dit reclame?) In that case, sorry!

oneMen 07-01-2003 22:55

Citaat:

linda85 schreef:

En wat betreft het uitzendbureau: die houden altijd geld voor hun diensten, dus je verdient via een uitzendbureau hoe dan ook minder dan wanneer je zonder het uitzendbureau hetzelfde baantje weet te verkrijgen.

Bullshit?
Dus je wou zeggen dat het arbeidsbureau je hele carriere een deel van je uurloon krijgt? Dat zou toch wat zijn.

SpiritX 08-01-2003 08:10

Citaat:

M n M schreef:
Bullshit?
Dus je wou zeggen dat het arbeidsbureau je hele carriere een deel van je uurloon krijgt? Dat zou toch wat zijn.

Ze schrijft over uitzendbureau's, er is een behoorlijk verschil tussen een arbeidsbureau een uitzendbureau. Uitzendbureau's houden inderdaad een gedeelte van je loon in....

Iotje 08-01-2003 08:54

Callcenterwerk.

Daar heb je 2 soorten bedrijven:

1. kleine bedrijfjes waar het zeer chaotisch is, slechte werkomstandigheden en waar regels niet zo nauw genomen hebben. bij dezen is de loon verschillens. Tussen de €4,- en €7,- voor 17jarige. Wat wel een groot voordeel is van deze bedrijven is dat je vrijwel altijd aangenomen wordt.

2. Grote erkende proffessinele bedrijven. (grootste: SNT (werkt alleen via uitzendbureau's). Ordelijk, goede werkomstandigheden maar wel een stuk stregnger qua regels e.d. . Loon is hie bij ook verschillend. Ligt meestal tussen de €6,- a €8,-. Bij deze bedrijven kom je vanzelfsprekend minder makkelijk binnen.


Let op! De lonen zijn binnen de callcenterwerk voor verschillende leeftijden vrijwel gelijk. Waar wel verschil in is is via welke uizendbureau (indien je daardoor aangenomen bent) je werkt. De lonen kunnen voor dezelfde werk zeer verschillen bij de uitzendbureau's soms wel 2 tot 3 euro verschil!!

very drunk driver 08-01-2003 10:47

hoe kutter het werk hoe beter het betaald wordt dus ik zou zeggen. op de vuilniswagen staan. putjesscheppen. of strontscheppen in de olifantenkooi in de dierentuin. en dan natuurlijk wat goed betaald is prostitutie (geld meestal niet voor de mannen jammer genoeg)

strafcorner 08-01-2003 11:04

heb in de zomer acxhterop de vuilnis wagen mogen staan, heel erg ranzig en heel erg zwaar maar het verdient wel lekker circa 100 gulden per dag (en je bent meestal met een uur of 5 wel klaar ) :)

ekki 08-01-2003 11:18

Citaat:

linda85 schreef:
Dat van je zusje zegt helemaal niks, aangezien we niet weten hoeveel uren zij werkt.
Meestal worden dit soort bedragen gegeven voor veertig uur en dan berekend voor als je minder uur werkt. dus 1500 bruto is dan voor 40 uur.

Overigens verdient de zorg altijd best wel goed. Ik doe thuiszorg (alpha-hulp: schoonmaken) en dat verdient behoorlijk goed (8 euro per uur voor 19 jaar).

Zoals al werd gezegd: telefonisch producten verkopen/enquêteren verdient best wel goed.

--Sarah-- 09-01-2003 11:38

wat maakt het uit? Het moet je liggen.. callcentres verdienen goed, maarr moet je wel je mond open durven doen, krantenwijk verdient weinig maarja als je een 'stille' bent kan het niet anders..

Demi 14-01-2003 14:52

Ik werk nu in de thuiszorg en dat verdient echt goed!
Je werkt 3 uur bij iemand en daar krijg je iets meer dan 30 euro voor!
Wat je moet doen is het huishouden bij oude mensen, klinkt niet zo aantrekkelijk, maar het valt echt mee! Beetje stofzuigen, stoffen, ramen lappen maar vooral veel thee drinken en met die mensen kletsen!
Kus Demi

waaromniet? 15-01-2003 10:52

Hmm dat thuiszorg klinkt ook nog wel positief, is iig nuttiger dan wat ik nu doe.

Maar callcenter verdiend inderdaad goed, ik krijg 8 euro per uur, en 4,5 per gemaakte afspraak.

marlies 15-01-2003 10:59

Citaat:

waaromniet? schreef:
Hmm dat thuiszorg klinkt ook nog wel positief, is iig nuttiger dan wat ik nu doe.

Maar callcenter verdiend inderdaad goed, ik krijg 8 euro per uur, en 4,5 per gemaakte afspraak.


Maar voel je je dan niet bezwaard ik bedoel, niemand loopt op je telefoontje te wachten en dan moet je maar een beetje bedelen. Ik neem de telefoon niet meer op als er anonieme beller staat.

waaromniet? 15-01-2003 11:05

Citaat:

marlies schreef:
Maar voel je je dan niet bezwaard ik bedoel, niemand loopt op je telefoontje te wachten en dan moet je maar een beetje bedelen. Ik neem de telefoon niet meer op als er anonieme beller staat.
Hmm nou, op zich is het niet zo dat ik iets slechts verkoop, want dat zou ik inderdaad niet kunnen. Het enige wat ik hoef te doen is mensen een gesprek aan te bieden met een pensioenadviseur. Kosteloos, en onafhankelijk van alle maatschappijen... Vink op zich wel aardig werk eigenlijk, aangezien laatst nog in de krant stond dat 81(!)% van de Nederlandse beroepsbevolking een serieus pensioen probleem heeft...

Maar helaas willen mensen dat natuurlijk niet weten :(

KrizzZzZZzzjE :P 15-01-2003 13:30

Citaat:

Elvira schreef:
Gewoon dingen waar je nachtdienst ken draaien, dat is altijd wel erg relax.
ja maar dat mag weer niet als je jonger dan 18 bent :(

Alet 16-01-2003 09:23

Citaat:

SpiritX schreef:
Ze schrijft over uitzendbureau's, er is een behoorlijk verschil tussen een arbeidsbureau een uitzendbureau. Uitzendbureau's houden inderdaad een gedeelte van je loon in....
Alleen in de proeftijd of eerste maanden toch?

**SoMeOne 16-01-2003 22:34

Citaat:

M n M schreef:
Horeca zijn toch wel de bter betaalde baantjes denk ik zo.
Nou niet echt,
Ik werk in een restaurant ben 17 jaar en krijg 3,65 p. u.
Maar ik doe het gewoon omdat ik het leuk werk vind.

Slither 17-01-2003 14:23

Citaat:

MissBi@tch schreef:
wat zijn nou echt de beter betaalde baantjes, en dan heb ik het niet alleen over bijbaantjes maar ook vast...
Ook vast? Advocaat, chirurg, officier van justitie, etc.

Olafant 17-01-2003 21:04

ik heb gehoord dat de Aldi de best betalende supermarkt is.

ikbenschipper1 17-01-2003 22:09

Citaat:

lafjuh schreef:
ik heb gehoord dat de Aldi de best betalende supermarkt is.
informeer jij dan even naar
- ADV uren
- Vakantie uren
- vakantiegeld
- Winstuitkering
- kerstpakket
- bonnen met pinksteren en pasen
- Spaar rekening 5% van de boodschappen die je doet krijg je daar op(moet je je dan wel voro opgegeven hebben :))
- ehmm da was het dan denk ik wel misschien ben ik nog wat vergeten

Dis ongeveer bij AH informeerse Bij de jumbo zit het er b.v. allemaal al bij in :)

oneMen 17-01-2003 23:11

Citaat:

**SoMeOne schreef:
Nou niet echt,
Ik werk in een restaurant ben 17 jaar en krijg 3,65 p. u.
Maar ik doe het gewoon omdat ik het leuk werk vind.

Horeca is erg breed schat, niet alleen jouw restaurant.
Ik verdien rond de 4,50 euro per uur en aan tips ongeveer 2 a 2.5 euro per uur. Daarnaast maak ik aardig wat uren in de bediening en vind ik het leuk werk. Doe mij maar horeca :cool:

Olafant 17-01-2003 23:34

Citaat:

ikbenschipper1 schreef:
informeer jij dan even naar
- ADV uren
- Vakantie uren
- vakantiegeld
- Winstuitkering
- kerstpakket
- bonnen met pinksteren en pasen
- Spaar rekening 5% van de boodschappen die je doet krijg je daar op(moet je je dan wel voro opgegeven hebben :))
- ehmm da was het dan denk ik wel misschien ben ik nog wat vergeten

Dis ongeveer bij AH informeerse Bij de jumbo zit het er b.v. allemaal al bij in :)

*voegt aan eigen tekst toe:

voor luitjes die er als bijbaantje/vakantiebaantje werken. *

ikbenschipper1 18-01-2003 08:19

Citaat:

lafjuh schreef:
*voegt aan eigen tekst toe:

voor luitjes die er als bijbaantje/vakantiebaantje werken. *

jammer maar ik werk er ook voor een bijbaantje en heb recht op alles! luister je alles! En nog even een toevoeging ik krijg ook nog toeslaguren voor de uren na 8 uur 's avonds:)

LisanneOUD 18-01-2003 19:29

Citaat:

ikbenschipper1 schreef:
informeer jij dan even naar
- ADV uren
- Vakantie uren
- vakantiegeld
- Winstuitkering
- kerstpakket
- bonnen met pinksteren en pasen
- Spaar rekening 5% van de boodschappen die je doet krijg je daar op(moet je je dan wel voro opgegeven hebben :))
- ehmm da was het dan denk ik wel misschien ben ik nog wat vergeten

Dis ongeveer bij AH informeerse Bij de jumbo zit het er b.v. allemaal al bij in :)

Ik werk bij de C1000 en wij krijgen lekker 10 procent van de boodschappen die je doet... :p


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.