Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Buitenlands Voetbal-Topic (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=767200)

Alexanchez 06-03-2004 18:02

Buitenlands Voetbal-Topic
 
We hebben het grote eredivisie-topic, maar we hebben eigenlijk geen buitenlands-voetbal-topic. Bedoeld voor de grote competities in Europa. (tenminste, niet een topic die de laatste tijd nog op de eerste bladzijde heeft gestaan.) Hier kan dus alles in wat met de competities van vooral Engeland, Italie, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Belgie en min of meer ook Schotland, Turkije, Portugal en Griekenland te maken heeft.

---------------------------------------------------------------------

Bayern 3-1 gewonnen met 2 goals van Makaay tegen Leverkusen... Voor Makaay vind ik het erg leuk, op Bayern als ploeg heb ik het niet zo.

RayMania 06-03-2004 18:14

2 mooie goals (y).
Toch verliezen ze woensdag van Real (i hope so)...

Jarahh 06-03-2004 19:28

Real gaat denk ik door, zou ik ook veel leuker vinden (leukere spelers). Roberto Carlos is toch nog geschorst voor die klap die ie gaf...

EmilioFCG 06-03-2004 21:56

Leuk voor Makaay dat ie scoort alleen jammer dat ie bij zo'n klote club speelt..

Guissie 07-03-2004 12:30

Citaat:

EmilioFCG schreef op 06-03-2004 @ 22:56:
Leuk voor Makaay dat ie scoort alleen jammer dat ie bij zo'n klote club speelt..

Alexanchez 07-03-2004 13:58

Valencia te sterk voor tien man Deportivo

6/3/2004 23:45

Deportivo La Coruña is voorlopig afgehaakt in de strijd om de titel na de nederlaag tegen Valencia, dat in blessuretijd uitliep naar de 3-0 overwinning.
De topper in de Primera División nam al vroeg in de eerste helft een beslissende wending, waarbij scheidsrechter Esquinas Torres een belangrijke rol speelde. De arbiter gaf Valencia na zeven minuten een zwaar betwiste strafschop, nadat Romero zijn Valencia-opponent Vicente op de rand van de zestien onderuit had gehaald. Rubén Baraja verzilverde de penalty niet, Depor-keeper Molina keerde de zwakke inzet.

In de 22-ste minuut volgde er een herkansing voor Valencia. Baraja liet ditmaal de klus over aan Vicente, die wel raad wist met de strafschop. Met het doelpunt was het pleit beslecht, want Deportivo La Corunã diende met tien man de achterstand ongedaan te maken. Mauro Silva had namelijk voor zijn overtreding op Pablo Aimar naast een strafschop ook een rode kaart als straf gekregen.

Pas in de blessuretijd nam Valencia afstand van het moegestreden Deportivo. Vicente en Juan Sánchez tilden de stand naar 3-0, waarmee de achterstand op koploper Real Madrid werd teruggebracht tot zes punten.

---------------------------------------------------------

Da's toch knap...

Marnix 08-03-2004 09:19

We hadden al topics over Premier League e.d., maar goed, ik zal niet lopen mierenneuken.

Van Nistelrooij schiet United verder in FA Cup

Uitgegeven: 7 maart 2004 20:37
Laatst gewijzigd: 7 maart 2004 20:39

MANCHESTER - Ruud van Nistelrooij heeft zaterdag met twee doelpunten zijn club Manchester United naar de halve finales van de FA Cup geschoten. United won met 2-1 van Fulham. Ook Arsenal schaarde zich bij de laatste vier van het belangrijke bekertoernooi. Portsmouth werd ruim verslagen: 1-5.

Manchester United kende veel problemen met Fulham. De bezoekers kwamen na 23 minuten op voorsprong. Malbranque benutte een strafschop. Van Nistelrooij maakte twee minuten later gelijk en passeerde Van der Sar in de 67e minuut voor de tweede keer.

Drie dagen voor de tweede ontmoeting in de Champions League met Porto maakte vooral de verdediging van Manchester United een slechte indruk. Trainer Ferguson sprak na afloop dan ook de hoop uit dat hij voor het duel met de Portugezen weer een beroep op Gary Neville en Silvestre kan doen.

Arsenal kende weinig problemen met Portsmouth (5-1). Henry en Ljungberg maakten allebei twee treffers tegen de ploeg die in de vorige ronde nog Liverpool bedwong. Trainer Wenger van Arsenal gunde Bergkamp en Pires rust. Middenvelder De Zeeuw van Portsmouth speelde de hele wedstrijd.

Sunderland bereikte zondag voor de eerste keer na 1992 de laatste vier door de 1-0 zege op Sheffield United. Tommy Smith maakte na een kwartier het winnende doelpunt. Eerste divisieclub Millwall en Tranmere Rovers uit de tweede divisie gaan op herhaling na de 0-0 op zondag. De Australische aanvoerder Muscat miste een strafschop voor Millwall. Zijn schot werd door doelman John Achterberg, ex-PSV, gestopt.

vijf 08-03-2004 09:28

de drie topspitsen van oranje weer goed bezig...

Makaay 2x
Van the Man: 2x
Pi-Air: 1x

RHCP_NAC 08-03-2004 11:53

Kwartfinale FA Cup Schotland

Celtic-Glasgow Rangers 1-0 53e minuut Larson! :)

toch wel leuk zal Celtic waarschijnlijk de dubbel gaan pakken.

ELDIEGO 08-03-2004 12:04

Bayern gaat Real gewoon pakken
zou zwaar terecht zijn tenminste!!


Real met al die toppers moet eens met de frond gelijk gemaaakt worden!!

Forza bayern

RHCP_NAC 08-03-2004 14:26

Citaat:

ELDIEGO schreef op 08-03-2004 @ 13:04:
Bayern gaat Real gewoon pakken
zou zwaar terecht zijn tenminste!!


Real met al die toppers moet eens met de frond gelijk gemaaakt worden!!

Forza bayern

idd.

ik heb liever bayern dan madrid terwijl ik bayern ook niet geweldig vind.

EmilioFCG 08-03-2004 14:27

Citaat:

ELDIEGO schreef op 08-03-2004 @ 13:04:
Bayern gaat Real gewoon pakken
zou zwaar terecht zijn tenminste!!


Real met al die toppers moet eens met de frond gelijk gemaaakt worden!!

Forza bayern

Forza de meest arrogante club van Duitsland, oftewel net zo''n club als Real Madrid alleen zijn sommige namen wat minder groot.

^Dragon^ 08-03-2004 14:29

ik heb liever real door. Bayern speelt eigenlijk altijd saai voetbal, nooit eens een hele wedstrijd door met kansen en sprankelend voetbal. Real kan dat wel :)

Guissie 08-03-2004 15:56

Ik heb het liefste (ondanks dat het een k*tclub is) Bayern doorgaat, want Real is zo'n extreem commercieel voetbalbedrijf, al die vedettes, argh!
Bayern is idd ook niets maar dat is tenminste nog een team dat niet vrijwel volledig is gekocht. En leuk voor Makaay natuurlijk.
Maar Bayern moet daarna wel meteen uitgeschakeld worden ;)

ParisPlage 08-03-2004 16:04

Citaat:

^Dragon^ schreef op 08-03-2004 @ 15:29:
ik heb liever real door. Bayern speelt eigenlijk altijd saai voetbal, nooit eens een hele wedstrijd door met kansen en sprankelend voetbal. Real kan dat wel :)
Ik vind het allebei teams die me niets zeggen, dus ga ik het liefst voor de underdog, Bayern dus. Daarnaast vond ik ook dat ze verdienden te winnen mbt het vertoonde spel in de eerste wedstrijd.
Ik gok op een 1-2 :eek:

^Dragon^ 14-03-2004 18:52

man utd heeft 4-1 verloren bij man. city. Ik heb de wedstrijd (helaas) niet gezien, dus ik weet niet of het terecht is. Maar toch wel een erg dik verlies en het kampioenschap van arsenal lijkt hierdoor toch wel zeker.

Brain-Damage 14-03-2004 19:38

Citaat:

^Dragon^ schreef op 14-03-2004 @ 19:52:
man utd heeft 4-1 verloren bij man. city. Ik heb de wedstrijd (helaas) niet gezien, dus ik weet niet of het terecht is. Maar toch wel een erg dik verlies en het kampioenschap van arsenal lijkt hierdoor toch wel zeker.
Misschien was het iets geflatteerd maar de overwinning was wel terecht... ManU heeft in de tweede helft niet één goeie kans gecreerd. :|

De 4 - 1 gescoord door Bart-Williams was trouwens wonderschoon. :cool:

Alexanchez 14-03-2004 20:59

Barcelona staat al weer 3e... :cool:

RayMania 15-03-2004 07:10

Citaat:

Alexanchez schreef op 14-03-2004 @ 21:59:
Barcelona staat al weer 3e... :cool:
(y)

INViCTuS 15-03-2004 18:39

Met 8 overwinningen op rij!

Gunstig voor Frenkie.

L1 15-03-2004 18:58

Citaat:

^Dragon^ schreef op 14-03-2004 @ 19:52:
man utd heeft 4-1 verloren bij man. city. Ik heb de wedstrijd (helaas) niet gezien, dus ik weet niet of het terecht is. Maar toch wel een erg dik verlies en het kampioenschap van arsenal lijkt hierdoor toch wel zeker.
dit telt echt....Man City draaide een kutseizoen. Dikke overwinning op Man United maakt seizoen toch geslaagd. Nu deze lijn doorzetten en ze zijn over 2/3 weken 'veilig'

Ketjing 15-03-2004 19:15

mooi Utd verloren.
alleen LFC ook das flink klote

USPalermo 16-03-2004 15:13

Hopa, net even kaarten geregeld voor Schalke
Zaterdag knetter sjikke worden........


Maar eerst vanavond.........

Guissie 17-03-2004 18:45

Milwall heeft zich geplaatst voor de halve Finale FA cup ten koste van Tranmere Rovers.
Jammer voor John Achterberg, de keeper van Tranmere.
wel grappig vorig jaar zat Tranmere ook al in de kwartfinale

EmilioFCG 17-03-2004 18:47

Wat ik opmerkelijker vind is die Franse beker wedstrijden, er staat daar geregeld een lage klein niets zeggend clubje in de halvefinales, dat gebeurt hier nooit wat ik wel heel leuk zal vinden.

L1 17-03-2004 18:52

Citaat:

EmilioFCG schreef op 17-03-2004 @ 19:47:
Wat ik opmerkelijker vind is die Franse beker wedstrijden, er staat daar geregeld een lage klein niets zeggend clubje in de halvefinales, dat gebeurt hier nooit wat ik wel heel leuk zal vinden.
in Nederland is het veel te berekend...die hele loting. Ze moeten net als in Engeland en in Frankrijk alles tegen alles loten. Krijg je in de 1e ronde Ajax-Feyenoord en Urk-Flevo Boys. das wel grappig..dan krijg je een leuke competitie :D

Alexanchez 17-03-2004 18:55

Citaat:

L1 schreef op 17-03-2004 @ 19:52:
in Nederland is het veel te berekend...die hele loting. Ze moeten net als in Engeland en in Frankrijk alles tegen alles loten. Krijg je in de 1e ronde Ajax-Feyenoord en Urk-Flevo Boys. das wel grappig..dan krijg je een leuke competitie :D
eens. (y)

RHCP_NAC 17-03-2004 19:06

Citaat:

Alexanchez schreef op 17-03-2004 @ 19:55:
eens. (y)
wacht ff he dat mag niet van de KNVB en de top drie.

Alexanchez 17-03-2004 19:23

Citaat:

timbo85 schreef op 17-03-2004 @ 20:06:
wacht ff he dat mag niet van de KNVB en de top drie.
Revolutie!

(de KNVB zuigt)

USPalermo 17-03-2004 20:23

Jullie vergeten iets, de Engelse topclubs, de spaanse topclubs en de italiaanse topclubs, geven niet veel om de beker.

Inter gaf in 2002 niet eens om de UEFA-Cup.......

De NOS doet daar altijd heel verontwaardigd over, maar Roma, Madrid en ManU spelen vaak met een B-team in de beker.....

L1 17-03-2004 21:04

Citaat:

USPalermo schreef op 17-03-2004 @ 21:23:
Jullie vergeten iets, de Engelse topclubs, de spaanse topclubs en de italiaanse topclubs, geven niet veel om de beker.

Inter gaf in 2002 niet eens om de UEFA-Cup.......

De NOS doet daar altijd heel verontwaardigd over, maar Roma, Madrid en ManU spelen vaak met een B-team in de beker.....

ik dacht het dus niet. Dan hebben ze 2 bekertoernooien zoals in Engeland. Maar de FA cup telt dus echt wel voor elke topclub in Engeland :cool:

wakko 17-03-2004 21:11

voetbal sucks

USPalermo 17-03-2004 21:35

Citaat:

L1 schreef op 17-03-2004 @ 22:04:
ik dacht het dus niet. Dan hebben ze 2 bekertoernooien zoals in Engeland. Maar de FA cup telt dus echt wel voor elke topclub in Engeland :cool:
Qua FA Cup heb je i.d.d. gelijk.

Maar denk je nu echt dat Depor, Barca en Real zich druk maken om de spaanse beker......
Die hebben ze al zo vaak gewonnen, dan is de landstitel of de CL veel belangrijker.....

AS Roma speelde laatst voor de beker tegen Palermo, en twee keer kwamen ze met een B team aanzetten.
Komop zeg, die teams maken zich echt niet druk om de beker...


Maar waar jullie het over hadden ben ik het geheel mee eens.
Gewoon alle ploegen in 1 pot en loten maar!!!!!

tinus11 18-03-2004 15:09

waarom zouden topclubs nu nog 8 wedstrijden per seizoen meer moeten spelen alleen om een amstelcup, een prijs waar nu 2 clubs in de finale staan die bijna niet meer voor europees voetbal in aanmerking komen.

en denken jullie nu echt dat psv zin heeft om tegen de flevoboys te spelen als er over 3 dagen de topper tegen ajax op het programma staat, of een europese wedstrijd. ik dacht t niet

met alle respect voor de flevoboys

EmilioFCG 18-03-2004 15:12

Citaat:

tinus11 schreef op 18-03-2004 @ 16:09:
waarom zouden topclubs nu nog 8 wedstrijden per seizoen meer moeten spelen alleen om een amstelcup, een prijs waar nu 2 clubs in de finale staan die bijna niet meer voor europees voetbal in aanmerking komen.

en denken jullie nu echt dat psv zin heeft om tegen de flevoboys te spelen als er over 3 dagen de topper tegen ajax op het programma staat, of een europese wedstrijd. ik dacht t niet

met alle respect voor de flevoboys

Je kan zo in Zeist gaan werken.

PSV moet dan gewoon spelen waar ze tegen geloot worden en geen gezeik.
Utrecht had vorig jaar europees en speelde dus lang niet alle wedstrijden voor NAC precies hetzelfde.

RHCP_NAC 18-03-2004 15:15

Citaat:

tinus11 schreef op 18-03-2004 @ 16:09:


met alle respect voor de flevoboys

Hans Kraay senior.

L1 18-03-2004 16:04

Citaat:

tinus11 schreef op 18-03-2004 @ 16:09:

met alle respect voor de flevoboys

niet de flevo boys...gewoon Flevo Boys. die komen uit Emmeloord :o

Guissie 18-03-2004 16:13

Citaat:

wakko schreef op 17-03-2004 @ 22:11:
voetbal sucks
:nono:

Guissie 18-03-2004 16:13

Citaat:

L1 schreef op 17-03-2004 @ 19:52:
in Nederland is het veel te berekend...die hele loting. Ze moeten net als in Engeland en in Frankrijk alles tegen alles loten. Krijg je in de 1e ronde Ajax-Feyenoord en Urk-Flevo Boys. das wel grappig..dan krijg je een leuke competitie :D
idd (y)

Ketjing 18-03-2004 18:16

Citaat:

tinus11 schreef op 18-03-2004 @ 16:09:
waarom zouden topclubs nu nog 8 wedstrijden per seizoen meer moeten spelen alleen om een amstelcup, een prijs waar nu 2 clubs in de finale staan die bijna niet meer voor europees voetbal in aanmerking komen.

en denken jullie nu echt dat psv zin heeft om tegen de flevoboys te spelen als er over 3 dagen de topper tegen ajax op het programma staat, of een europese wedstrijd. ik dacht t niet

met alle respect voor de flevoboys

als je de topclubs vanaf het begin laat mee doen is de competitie een stuk eerlijker, de finalisten hebben evenveel wedstrijden gespeeld

USPalermo 18-03-2004 18:59

Ik 2001 won FC Twente de beker.
Ze deden toen vanaf het begin mee, speelden dus alle wedstrijden. Dan krijg je dus na mate het tournooi vorderd, dat men meer meeleefd met FC Twente. De spelers en supporters groeien als het ware in het tournooi.

Nouja dit klinkt wel erg sprookjes achtig, maar het klinkt i.i.g. beter dan, dat je pas in de kwartfinale wordt ingeloot.
Dan is er toch weinig aan.
Nu heb je nog een soort poule systeem. De eerste 2 of 1 gaat(n) door. Daarna weer volgende rondes. Dan worden de toppers toegevoegd, en weer loten.


Voorstel:
ALLE CLUBS IN 1 KOKER. EN LOTEN MAAR.
NA ELKE WEDSTRIJD OPNIEUW LOTEN.
DAN IS HET SPANNEND EN LEUK.
en dan geen gezijk, van de uitclub wint als de burgervader de wedstrijd verbied.......Gewoon spelen die handel

tinus11 18-03-2004 19:17

inderdaad is het voor een club als twente geweldig om een heel toernooi te spelen. maar ajax psv en feyenoord denken daar heel anders over. hun agenda staat vol met europese toernooien waar ze in groeien: psv nu eufa cup, feyenoord in 2001 vorig jaar ajax in de championsleage.

Tovenaar 18-03-2004 19:18

Citaat:

USPalermo schreef op 18-03-2004 @ 19:59:



Voorstel:
ALLE CLUBS IN 1 KOKER. EN LOTEN MAAR.
NA ELKE WEDSTRIJD OPNIEUW LOTEN.
DAN IS HET SPANNEND EN LEUK.
en dan geen gezijk, van de uitclub wint als de burgervader de wedstrijd verbied.......Gewoon spelen die handel

Zo denkt ongeveer iedereen erover, zelfs de meeste supporters van de topclubs (waar ik er 1 van ben ;) ), op het hooliganleger na dat nog geen kokosnoot van een klapstoel kan onderscheiden...

Maar ja de KNVB is de meest waardeloze organisatie die we in Nederland hebben, hoewel dit kabinet een behoorlijke poging doet om die prijs weg te kapen voor de neus van de heer Kessler... achja we zullen het maar niet over de UEFA en de FIFA hebben, ik heb en geen zin in 1200 pagina's tekst en een enorme opkomende slopersdrift...

Tommie/Aligogo 18-03-2004 19:38

Lijkt me ook een veel beter systeem om alles tegelijk in te loten, dan krijg je een veel leukere competitie. Maar de topclubs gaan hier sowieso moeilijk over doen omdat ze het te druk vinden worden, zoals hierboven ook al ongeveer is gezegd

Tovenaar 18-03-2004 19:47

Of je bent een topclub of je bent het niet. Arsenal staat in de halve finale van de FAcup, staat bovenaan (ruim) in Engeland en in de kwartfinale van de CL... Dus ach, ze moeten niet zo zeuren, en als het ze echt niet boeit, gewoon niet meedoen.

Alexanchez 18-03-2004 20:30

Op zich ben ik het er ook wel mee eens, maar de agenda word dan wel erg vol. Dus stel ik voor:

Nederland
3 profcompetities
iedere competitie 12 teams
onderste 3 degraderen steeds, en bovenste 3 promoveren.
2 keer spelen tegen iedereen.

En dan hebben we wat meer ruimte over, dus stoppen we daar een BeNe-Cupje in! (amstelcup-principe maar dan voor Nederland en Belgie. Alleen voor profclubs)

EmilioFCG 18-03-2004 21:07

Citaat:

Alexanchez schreef op 18-03-2004 @ 21:30:
Op zich ben ik het er ook wel mee eens, maar de agenda word dan wel erg vol. Dus stel ik voor:

Nederland
3 profcompetities
iedere competitie 12 teams
onderste 3 degraderen steeds, en bovenste 3 promoveren.
2 keer spelen tegen iedereen.

En dan hebben we wat meer ruimte over, dus stoppen we daar een BeNe-Cupje in! (amstelcup-principe maar dan voor Nederland en Belgie. Alleen voor profclubs)

Programma vol?
Niet aanstellen moeten ze, ze krijgen verdomme veel meer salaris dan een normaal werkende Nederlander.

In Engeland spelen er toch ook 20 clubs op het hoogste niveau? Daar zeuren ze ook niet om dat ze 4wedstrijden meer moeten spelen dan bijv. in Nederland.


(Kan deze discussie niet beter besproken worden in het Amstelcup topic?)

^Dragon^ 18-03-2004 21:44

Ik ben het met EmilioFCG eens. Voor het geld wat ze tegenwoordig verdienen in het voetbal mogen ze best een paar wedstrijden extra spelen. Als Nederland écht geen Mickey Mouse competitie wilt worden, dan zullen ze niet zo zielig moeten doen en gewoon alle clubs dezelfde regeltjes opleggen.
Zo was het vorig jaar dat Feyenoord drie of vier thuiswedstrijden moest winnen om de beker te winnen (wat helaas niet lukt :(), dat slaat toch nergens op!

USPalermo 18-03-2004 21:53

Klopt.
Als er spelers zijn die een half miljoen euro in het jaar verdienen, dan moeten deze zeker niet gaan zeuren over het 'drukke' progamma. Trouwens 5x in de week trainen. Daar voor betaald krijgen, en dan nog wedstrijden, wat een droombaan.
Er zijn mensen die 40uur in de week aan de lopendeband staan, voor 1000 euro in de maand.
WERKEN VOOR JE CENTEN!!!

En als het Ajax allemaal niet kan boeien, dan bedanken ze toch lekker voor de AC. Als Ajax zich daar te groot voor voelt.....
Trouwens die toppers van Ajax, die moeten dat toch makkelijk aankunnen, een wedstrijdje tegen de poldervogels, tussendoor....

tinus niet zo slap praten!

tinus11 19-03-2004 14:15

het grote verschil is dat ze in engenland, spanje en alle andere toplanden +/- 50.000 eurie in de week verdienen en een superprof in nederland 500.000 per jaar dat scheelt dan toch mooi 40.000 per week.

dan heb ik dat verschil in topclubs weggepraat, maar die nederlandse topclubs moeten dan wel evenveel wedstrijden spelen. oke dit seizoen ajax en feyenoord niet, maar alle duitse ploegen zijn europa al uit terwijl psv nog om de week zijn wedstrijdjes moet spelen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.