Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Wielerseizoen 2006 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1345829)

geen punt :| 21-01-2006 13:16

Wielerseizoen 2006
 
Het is wel eens tijd voor een nieuw topic voor het wielerseizoen! Het is immers geopend met de Tour Down Under, die morgen ten einde loopt.

Ten eerste: de ProTour agenda:

Maart 2006
05 - 12 Paris - Nice
08 - 14 Tirreno - Adriatico
18 Milano - Sanremo

April 2006
02 Ronde van Vlaanderen
03 - 07 Vuelta Ciclista al Pais Vasco
05 Gent-Wevelgem
09 Paris - Roubaix
16 Amstel Gold Race
19 La Flèche Wallonne
23 Liège - Bastogne - Liège
25 - 30 Tour de Romandie

Mei 2006
06 - 28 Giro d'Italia
15 - 21 Volta Ciclista a Catalunya

Juni 2006
04 - 11 Critérium du Dauphiné Libéré
10 - 18 Tour de Suisse
18 Contre la montre par équipe

Juli 2006
01 - 23 Tour de France
30 HEW-Cyclassics-Cup - Hamburg

Augustus 2006
01 - 09 Deutschland Tour
12 Clasica Ciclista San Sebastian
16 - 23 Tour of Benelux
26 - 17 Vuelta a España
27 GP Ouest France-Plouay

September 2006
04 - 10 Tour de Pologne

Oktober 2006
01 Züri Metzgete
08 Paris - Tours
14 Giro di Lombardia

De grote vraag is natuurlijk weer, wie wint de Giro, wie de Tour en wie de Vuelta? Wie wordt de 'Bennati van 2006'? En gaat Rabo haar prestaties verbeteren na het halen van de versterkingen: Flecha en Ardila? Hoe gaan de Nederlanders het doen?


Wat handige links op een rijtje:

http://www.cyclingfever.com/ - startlijsten, interviews, kalender, mijn favoriete stekje
http://www.wielernieuws.nl/ - altijd het laatste wielernieuws
http://www.wieleruitslagen.be/ - ook veel nieuws
http://www.dewielersite.net/db2/wielersite/index.php - bron van statistieken


Voor mensen die van voorspellen en prono's houden:

http://www.rondemaster.nl/ - voor de Tour de France natuurlijk
http://www.wielerpools.com/ - alle grote rondes, je hoeft maar één keer een team op te stellen
http://www.protourcompetitie.nl/ - voor mensen die de hele protour willen voorspellen, zowel hoofdteam als dagteam mogelijkheid. Ook zéér veel statistieken, interactieve site met chat en forum. (is niet van mij hoor, maar ben er wel enthousiast over ;) )

peaceflower 21-01-2006 18:18

Jeej, weer een wielertopic! :cool:

Ik moet zeggen dat ik alweer behoorlijk naar de Omloop het Volk snak, de echte opening van het seizoen! Dat is echter pas op 25 februari, nog een tijd wachten dus. :|

Wat betreft de voorspellingen; ach het is nog vroeg in het seizoen dus ik wil me er nog niet aan wagen, maar ik denk dat we dit jaar weer heel veel Tom Boonen zullen gaan zien :)
Ik hoop dat Thomas Dekker veel van zich laat horen namens de Nederlanders! :cool: Ook verwacht ik idd veel van Rabo. :o
En de Tour.... tja het wordt natuurlijk een compleet andere ronde dan de voorgaande jaren. Het wordt spannend, maar Ullrich zal het geel naar Parijs dragen. Maar ja, het duurt nog een half jaar... :p

Mavie©2004 22-01-2006 00:49

Rabo! Rabo! :cool: (y)
Ik voel dat het een mooi jaar wordt!

Walker presteerd goed zeg voor een belofte in Tour Down Under!

Sandersss 22-01-2006 09:41

Hopelijk dezelfde prestaties in de grote rondes als afgelopen jaar (y)

Marc de Maar is overgestapt van de Beloften naar de Elite. Hij gaat de Giro rijden. Tijdens een club bijeenkomst van mijn club was hij een keer te gast om voorlichting ed te geven. Hij vertelde dat zijn doel was om 1 rit te winnen in de Giro.

Verder heeft Rabo haar team natuurlijk in de breedte versterkt, waardoor de kans op blamage zoals vorig jaar kleiner is.

geen punt :| 22-01-2006 11:02

Davis wint laatste rit in Down Under, vóór McEwen, Cadamuro en Hushovd. Simon Gerrans (AG2R) blijft leider in het klassement en is eindwinnaar vóór Leon Sanchez (Liberty) en McEwen.

peaceflower 24-01-2006 22:49

De Tour de France gaat volgend jaar van start in Londen. Dat maakte de burgemeester van de metropool, Ken Livingstone, bekend. De Tourorganisatie heeft dit inmiddels bevestigd.
Dit jaar gaat de Tour van start in Straatsburg.

Tom Boonen heeft zijn ambities voor het komende wielerjaar bekend gemaakt. De vorig jaar zo succesvolle Belg wil bijvoorbeeld nogmaals de Ronde van Vlaanderen winnen. Ook heeft hij zijn zinnen gezet op Milaan-San Remo en Luik-Bastenaken-Luik.

Boonen is niet de enige renner die ambitieus is. Ook Gilberto Simoni, Giro-winnaar in 2001 en 2003, heeft grootse plannen. De Italiaan wil komend jaar namelijk de Tour de France winnen.

De T-Mobile ploeg heeft nu al vijf namen bekend gemaakt die zeker de Tour zullen rijden: naast kopman Jan Ullrich zijn dat Sergei Honchar, Eddy Mazzoleni, Andreas Klöden en Michael Rogers.

hmmmm 25-01-2006 00:48

Tom Boonen (n)
Ik word moe van die gast. Het is leuk als een Belg wint, maar niet als er meer Belgen dan Nederlanders winnen :P
Damn, moet je mij horen praten :o
Naja, ik houd ook niet zo van favorieten; meer van underdogs of coureurs met veel karakter.
Flecha in actie zie ik naar uit.

Mr.Oizo 25-01-2006 18:15

Citaat:

peaceflower schreef op 24-01-2006 @ 23:49 :
De Tour de France gaat volgend jaar van start in Londen. Dat maakte de burgemeester van de metropool, Ken Livingstone, bekend. De Tourorganisatie heeft dit inmiddels bevestigd.
Haha, krijgen we dan een etappe waterfietsen over het Kanaal? ;)

baas 25-01-2006 19:18

Citaat:

Mr.Oizo schreef op 25-01-2006 @ 19:15 :
Haha, krijgen we dan een etappe waterfietsen over het Kanaal? ;)
Zou wel vet zijn...

Ik heb echt zin in het moment dat het échte wielerseizoen weer begint. Dat kutschaatsen altijd.

Binnenkort moet ik ook maar weer eens mn ploeg samenstellen voor de voorjaarsklassiekers voor de wielerpoule. Iemand tips?

Mavie©2004 26-01-2006 10:41

Citaat:

baas schreef op 25-01-2006 @ 20:18 :
Zou wel vet zijn...

Ik heb echt zin in het moment dat het échte wielerseizoen weer begint. Dat kutschaatsen altijd.

Binnenkort moet ik ook maar weer eens mn ploeg samenstellen voor de voorjaarsklassiekers voor de wielerpoule. Iemand tips?

Flecha! :)
Rabo woohoo!

geen punt :| 26-01-2006 13:01

Citaat:

peaceflower schreef op 24-01-2006 @ 23:49 :
Boonen is niet de enige renner die ambitieus is. Ook Gilberto Simoni, Giro-winnaar in 2001 en 2003, heeft grootse plannen. De Italiaan wil komend jaar namelijk de Tour de France winnen.
Dat bericht is onzin. Dat komt van Belgische sites, maar sites die wel Italiaans kunnen zoals velo-club.net hebben het bericht wel goed gelezen. Hij gaat de 3 grote rondes rijden, met de Giro als hoofddoel, vervolgens wil hij enkel op de Alpe D'Huez winnen, waarna hij in de Vuelta min of meer ondersteunend wordt voor winnaar Gomez Marchante.

geen punt :| 26-01-2006 13:03

Citaat:

baas schreef op 25-01-2006 @ 20:18 :
Binnenkort moet ik ook maar weer eens mn ploeg samenstellen voor de voorjaarsklassiekers voor de wielerpoule. Iemand tips?
Tja dat doe ik ook, maar moet ik m'n tipjes weggeven dan? ;) Namen als Hincapie, Flecha, Tommeke <3 en B. den Koek had je zelf vast al aan gedacht ;)

nochtans 26-01-2006 14:00

ik heb echt zin in het nieuwe wielerseizoen :o ben benieuwd wie er voor de protour gaan rijden (di luca, rebellin, bettini, valverde, boogerd?), en ik ben ook benieuwd naar de spectaculaire giro, de tour zonder armstrong, de comeback van freire en de eerste wedstrijden in het proteam voor marc de maar en later kai reus. :) en verheug ik me erop hoe tom boonen dit jaar gaat tegenvallen :p

peaceflower 26-01-2006 21:07

Ik hoop ook dat Flecha het goed gaat doen! :)

@Röps: Je hebt gelijk. Deze ambities zijn voor Simoni ook een stuk realistischer dan een Tourzege.

@Nochtans: een tegenvallende Boonen? Waarom denk je dat? :)

peaceflower 26-01-2006 21:10

Overigens hoop ik op een spannender gevecht om de ProTour-zege dan vorig jaar :p

Mavie©2004 26-01-2006 22:13

Citaat:

peaceflower schreef op 26-01-2006 @ 22:10 :
Overigens hoop ik op een spannender gevecht om de ProTour-zege dan vorig jaar :p
Ja, in dat opzicht was het geen spannend jaar vorig jaar om die witte trui...

nochtans 27-01-2006 10:31

Citaat:

peaceflower schreef op 26-01-2006 @ 22:07 :

@Nochtans: een tegenvallende Boonen? Waarom denk je dat? :)

nouja, beter als vorig seizoen kan het bijna niet (alleen nog de groene trui naar parijs brengen). de verwachtingen zijn ook erg hoog, daarom zou het logisch zijn als hij nu een minder jaar had. :o

geen punt :| 27-01-2006 11:05

Als Freire zo domineert als begin vorig seizoen wordt het niet echt spannend... Wel gaan Basso, Valverde, Bettini, Tommeke <3 en misschien Paolini nog wel voor énige concurrentie zorgen, maar veel zal het niet zijn denk ik.

nochtans 27-01-2006 11:46

ik hoop maar dat freire zo goed is als toen. en hij domineerde toch niet zo erg toen, alleen in de tirreno en de brabantse pijl. hij liet zich piepelen door de andere sprinters in MSR en in de AGR was hij niet zo sterk als iedereen dacht.

geen punt :| 27-01-2006 15:29

Dat hoeft ook niet om te domineren. De concurrentie acht ik niet sterker. Die doen het één keer leuk, maar verder niet zoals Di Luca vorig jaar denk ik. Hoewel ik Petacchi vergeten was trouwens. Met de nieuwe puntentelling eveneens de uitgelezen kandidaat.

geen punt :| 27-01-2006 18:19

Tom Boonen heeft de eerste troffee van het nieuwe seizoen al binnen. Met een supertrein reisde hij af om de GP Doha succesvol af te ronden. O'Grady sprintte ook mee, maar z'n ketting ging er af. Eerste Nederlander werd Leon van Bon op een knappe 3e plaats voor sprinters als Förster, Trenti en Delage.

1. Tom Boonen (BEL/Quick Step), les 108 km en 2 h 26:24 (moyenne: 44,262 km/h)
2. Robert Hunter (RSA) m.t.
3. Erik Zabel (GER) m.t.
4. Leon Van Bon (NED) m.t.
5. Kenny Van Hummel (NED) m.t.
6. Gert Steegmans (BEL) m.t.
7. Robert Forster (GER) m.t.
8. Graeme Brown (AUS) m.t.
9. Guifo Trenti (USA) m.t.
10. Tiziano Dall'Antonia (ITA) m.t.

baas 27-01-2006 19:28

Citaat:

Röps schreef op 26-01-2006 @ 14:03 :
Tja dat doe ik ook, maar moet ik m'n tipjes weggeven dan? ;) Namen als Hincapie, Flecha, Tommeke <3 en B. den Koek had je zelf vast al aan gedacht ;)
Gaap....ja natuurlijk wel namen die niet iedereen al heeft, en ik zelf ook wel had kunnen bedenken. Maar goed ik kan begrijpen dat jij jouw geheime wapens niet wil verraden :), doe ik ook niet.

peaceflower 27-01-2006 21:02

Het wordt ook het laatste seizoen voor Erik Dekker, ik vind dat hij op z'n minst nog een grote prijs moet pakken, een klassiekertje ofzo :cool:

En verder heeft Rabo een ongelofelijk sterk team, als dit niet weer een successeizoen wordt voor de ploeg weet ik het ook niet meer. :)

nochtans 28-01-2006 00:52

verrassingen in het voorseizoen? cancellara, gusev en vdb :D

Mavie©2004 28-01-2006 11:19

1e overwinning Tom Boonen, Greame Brown 8e

Tom Boonen heeft zijn eerste serieuze wedstrijd in de regenboogtrui vrijdag winnend afgesloten. De Belgische Wereldkampioen was de sterkste in de massaspring van de derde Doha International Grand Prix. Hij klopte onder anderen Robert Hunter en Erik Zabel. Graeme Brown, die debuteerde in het Rabo ProTeam, werd achtste.

De wedstrijd in Qatar werd voor de derde keer verreden, maar veel toppers verschenen aan de start. Het Rabo ProTeam was met acht renners vertegenwoordigd. Bij die acht de ProTeamdebutanten Graeme Brown en Marc de Maar, maar ook bijvoorbeeld Erik Dekker.

De koers werd gedomineerd door een ontsnapping met drie renners. Na vijftig kilometer probeerde notabene ook Boonen weg te komen uit de greep van het peloton, maar de sprong van de Wereldkampioen werd beantwoord met een felle jacht. In de finale kon er echter niemand meer wegkomen en werd Boonen door zijn ploegmakkers in een zetel naar de finish geleid.

Vrijwel alle renners, die vrijdag ana de start verschenen, blijven in Qatar. Zij starten maandag in de vijfdaagse Ronde van Qatar. Namens het Rabo ProTeam gaan daar dezelfde renners van start als vrijdag in de eendaagse koers over iets minder dan honderd volstrekt vlakke kilometers

davidenko 28-01-2006 14:32

Ja ik ben ook wel benieuwt wat voor seizoen het word?
Ik kijk vooral erg uit naar de tour d' france? Ik denk dat de Rabobank zelfs twee kans hebbers voor de gele trui heeft. Rasmussen heeft kans in de bergen.alleen in de bergen denk ik maar toch .

Maar als mensjhov ook mee gaat. Denk ik dat hij ook erg veel kans maakt in de vuelta van afgelopen jaar reedt hij ook al zo goed. Hij won die achteraf zelfs.Vorig jaar was hij ook kopman. Toen helaas een terleurstellende 'tour voor hem dan'. Ik hoop dat hij dit jaar weer kopman word en de zelfde vorm laat zien als die hij in de Vuelta liet zien want dan maakt hij zeker kans op het klassement. Maar ja de tijd zal het leren.

peaceflower 28-01-2006 17:26

Hmm... Menchov als kandidaat voor de Tourzege? Hij kan een goeie Tour rijden, dat lijkt me duidelijk, maar hem winnen is een ander verhaal. Ik zie de Raboploeg ook niet de gele trui naar Parijs brengen, eerlijk gezegd. Etappezeges, dat is heel wat realistischer. :p

nochtans 28-01-2006 22:04

als oscar freire en michael rasmussen in vorm zijn, behoren die andere 2 truien wel tot de mogelijkheden. maar het geel? die is dit jaar voor basso, of anders voor ullrich.

Hero_Zero 29-01-2006 01:53

Citaat:

nochtans schreef op 28-01-2006 @ 23:04 :
als oscar freire en michael rasmussen in vorm zijn, behoren die andere 2 truien wel tot de mogelijkheden. maar het geel? die is dit jaar voor basso, of anders voor ullrich.
Freire = :nono: voor de groene trui. Die gaat dat nooit redden. Hij sprint nooit stelselmatig mee en pikt juist zijn etappes mee.

nochtans 29-01-2006 11:33

Citaat:

Hero_Zero schreef op 29-01-2006 @ 02:53 :
Freire = :nono: voor de groene trui. Die gaat dat nooit redden. Hij sprint nooit stelselmatig mee en pikt juist zijn etappes mee.
ik weet ook wel dat freire meestal niet altijd meesprint, maar als hij zich erop richt kan hij de groene trui winnen, daar ben ik van overtuigd. hij kan in de berg/heuveletappes de punten pakken waar zijn concurrenten al zijn weg gevallen.

davidenko 29-01-2006 18:18

Is het eigelijk al bekend welke renners de Rabobank mee gaan in de tour?

Mr.Oizo 29-01-2006 20:16

Citaat:

davidenko schreef op 29-01-2006 @ 19:18 :
Is het eigelijk al bekend welke renners de Rabobank mee gaan in de tour?
Dat wordt nu nog lang niet bekend gemaakt. :o Naja, we kunnen natuurlijk wel een redelijke prognose maken, maar het precieze team wordt toch pas een of twee maanden van tevoren of zo bekend gemaakt.

peaceflower 29-01-2006 20:45

Gokje: Dekker, Dekker, Boogerd, Menchov, Freire, Rasmussen, Weening, Posthuma en Flecha. :p

Freire groene trui? Zou wel erg leuk zijn :cool:
Maar er zijn meer sterke kandidaten voor die trui! :)

hmmmm 30-01-2006 11:12

Citaat:

peaceflower schreef op 29-01-2006 @ 21:45 :
Gokje: Dekker, Dekker, Boogerd, Menchov, Freire, Rasmussen, Weening, Posthuma en Flecha. :p
Erg plausibel inderdaad. Al heb ik mijn twijfels of Posthuma bij de selectie zal zitten.

Tofke_H 30-01-2006 11:28

Blijkbaar zitten de grote rondes nog wel in de ProTour???

davidenko 30-01-2006 14:18

Citaat:

Tofke_H schreef op 30-01-2006 @ 12:28 :
Blijkbaar zitten de grote rondes nog wel in de ProTour???
Dat klop indd dan niet. Want ik weet haast zkr dat de tour en vuelta en giro er uit zijn gestapt,uit de pro-tour. Ik hoord'maar dat weet ik dan niet zkr' dat ze hun eigen pro tour gaan organiseren. Over die drie rondens ofzo. Maar dat wee ik niet zkr. maar wat in de agenda staat klopt zkr niet

jw1985 30-01-2006 18:17

Tom Boonen heeft na de GP Doha nu ook de 1e etappe in de ronde van Qatar gewonnen.

Hij is wel erg vroeg in vorm zeg.
Er doen toch wel een paar redelijke sprinters mee daar (Zabel,Hunter).

davidenko 30-01-2006 20:23

Citaat:

jw1985 schreef op 30-01-2006 @ 19:17 :
Tom Boonen heeft na de GP Doha nu ook de 1e etappe in de ronde van Qatar gewonnen.

Hij is wel erg vroeg in vorm zeg.
Er doen toch wel een paar redelijke sprinters mee daar (Zabel,Hunter).

Ja ik denk dat Tom Boonen de beste sprinter van de wereld is. En hij hij is denk ik best constand over het hele seizoen.

peaceflower 30-01-2006 21:32

Citaat:

davidenko schreef op 30-01-2006 @ 21:23 :
Ja ik denk dat Tom Boonen de beste sprinter van de wereld is. En hij hij is denk ik best constand over het hele seizoen.
Boonen is goed, maar hem de beste noemen betekent dat je voorbij gaat aan Petacchi en McEwen, ook allebei topsprinters.

De drie grote rondes waren uit de ProTour gestapt om een eigen 'ProTour' te organiseren, maar het laatste nieuws voor zover ik weet was dat de rondes toch weer met de ProTour om de tafel zaten. :p

jw1985 31-01-2006 13:58

En dat is nummer 2 voor Boonen, Grillo 2e en Zabel 3e.

Kenny van Hummel knap 8e.

Mavie©2004 02-02-2006 09:03

en nummer 3..
zo Q-S is nog ongeslagen..
of in ieder geval Boonen...

nochtans 02-02-2006 11:37

hij is te vroeg in vorm :p

davidenko 02-02-2006 15:45

Citaat:

nochtans schreef op 02-02-2006 @ 12:37 :
hij is te vroeg in vorm :p
tja,de beste sprinter van de wereld he? dan krijg je dat!

nochtans 02-02-2006 21:55

Citaat:

davidenko schreef op 02-02-2006 @ 16:45 :
tja,de beste sprinter van de wereld he? dan krijg je dat!
laat me niet lachen :D

geen punt :| 04-02-2006 14:27

Petacchi is misschien een betere sprinter, maar Boonen is een betere wielrenner. Geweldig.

hmmmm 04-02-2006 15:24

Citaat:

Röps schreef op 04-02-2006 @ 15:27 :
Petacchi is misschien een betere sprinter, maar Boonen is een betere wielrenner. Geweldig.
Ik ben van allebei niet echt fan, dan heb ik liever McEwen. Ik heb het niet zo op die macho-sprinter-mentaliteit.

geen punt :| 04-02-2006 16:02

McEwen kan je een leukere sprinter vinden, maar ik vraag me echt af of hij beter is. Hij zal nooit een WK of klassieker op z'n naam zetten. Petacchi en vooral Boonen zijn een stuk completer als renner.

Peta heeft trouwens zijn eerste wedstrijd van het seizoen gewonnen. Net als vorig jaar won hij de GP Costa degli Etruschi, vóór de Lampre renners Bennati en Napolitano. Die laatste twee heb ik ook wel vertrouwen in. Leuke renners (y)

peaceflower 04-02-2006 16:27

Citaat:

Röps schreef op 04-02-2006 @ 17:02 :
McEwen kan je een leukere sprinter vinden, maar ik vraag me echt af of hij beter is. Hij zal nooit een WK of klassieker op z'n naam zetten. Petacchi en vooral Boonen zijn een stuk completer als renner.
Ben ik het wel mee eens ja :)
Qua sprinten liggen ze echter alle drie zeer dicht bij elkaar, ze doen niet voor elkaar onder. Maar vorig jaar hebben we wel gezien dat Boonen een finale kan openbreken door de aanval te kiezen, dat zie ik McEwen ook niet doen. Boonen kan veel zelf, Petacchi heeft zijn ploeg echt nodig.

peaceflower 04-02-2006 16:47

Lance en Sheryl uit elkaar :(

Zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong en zangeres Sheryl Crow hebben laten weten dat ze hun verloving verbreken en uit elkaar gaan. De 34-jarige Armstrong en de 43-jarige Crow waren twee jaar en vijf maanden samen. In september vorig jaar, twee maanden nadat Armstrong stopte met wielrennen, kondigden Lance en Sheryl aan dat ze gingen trouwen. Het huwelijk stond gepland voor komend voorjaar.

"Na veel te hebben nagedacht, hebben we de moeilijke beslissing genomen om uit elkaar te gaan. We hebben wel nog steeds heel veel respect voor elkaar", zeggen de twee in een persmededeling.

:| :(

Mavie©2004 04-02-2006 17:23

niet echt wielernieuws hea ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.