Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Dronken en uitgaan. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1951377)

asb9 19-03-2019 16:29

Dronken en uitgaan.
 
Hoi lezers, ik ben een meisje 16 jaar. Ik ga de laatste tijd best vaak uit en dan komt er best vaak veel alcohol bij kijken. Het is nu zelfs zo dat ik bijna elk weekend dronken ben. Ik kick er zelf echt op en verlang er vaak ook naar. In mijn omgeving drinkt zo ongeveer iedereen wel en dan ook wel veel. Ik vroeg me af wat jullie ervaring is met drank en uitgaan rond deze leeftijd.

Elin3 19-03-2019 16:40

Je bent nog jong, de alcohol grens ligt niet voor niks op 18 jaar. Alcohol is heel schadelijk voor je! Uitgaan is prima, en kan hartstikke leuk zijn, maar (zoveel) alcohol consumeren is heel onverstandig!

Zeker als je verlangt naar die kick. Wat is er zo erg aan je nuchtere leven, dat je zo sterk naar alcohol verlangt?

Destruct! 19-03-2019 16:49

Citaat:

asb9 schreef: (Bericht 34595427)
Hoi lezers, ik ben een meisje 16 jaar. Ik ga de laatste tijd best vaak uit en dan komt er best vaak veel alcohol bij kijken. Het is nu zelfs zo dat ik bijna elk weekend dronken ben. Ik kick er zelf echt op en verlang er vaak ook naar. In mijn omgeving drinkt zo ongeveer iedereen wel en dan ook wel veel. Maar vroeg me af wat jullie vinden van deze situatie.

Je mag geen eens alcohol.

Het is nix voor nix voor 18 jaar en ouder.

asb9 19-03-2019 17:17

ja dat weet ik, maar volgens mij is er niks mis met drinken onder 18. ik ken bijna niemand die het niet doet.

Haller 19-03-2019 17:44

Citaat:

asb9 schreef: (Bericht 34595457)
ja dat weet ik, maar volgens mij is er niks mis met drinken onder 18. ik ken bijna niemand die het niet doet.

Dus omdat (volgens jou) bijna iedereen alcohol drinkt onder de 18 jaar is het niet slecht voor je? Ok dan.

JaapieEleven 19-03-2019 17:51

Citaat:

asb9 schreef: (Bericht 34595457)
ja dat weet ik, maar volgens mij is er niks mis met drinken onder 18. ik ken bijna niemand die het niet doet.

Voeg mij toe aan je lijstje

JaapieEleven 19-03-2019 17:51

Drink bij het uitgaan frisdrank ofzo. Of 0,0 radler als je echt graag bier wilt. Maar geen alcohol

Destruct! 19-03-2019 17:54

Citaat:

asb9 schreef: (Bericht 34595457)
ja dat weet ik, maar volgens mij is er niks mis met drinken onder 18. ik ken bijna niemand die het niet doet.

Zwak argument. :nono:

Het is verboden. De wet zegt dat je geen alcohol moet drinken onder de 18. Het is schadelijk voor je ontwikkeling.

Citaat:

Overheid beschermt opgroeiende jongeren tegen gevaren alcoholgebruik

Alcoholgebruik door jongeren heeft de volgende risico’s:

- Alcohol drinken is schadelijk voor de hersenen. Vooral omdat het brein van jongeren nog in ontwikkeling is.

- Ook zijn jongeren die hebben gedronken kwetsbaar voor bijvoorbeeld seksueel geweld. Daarnaast speelt alcohol een grote rol bij agressie, geweld en ongelukken in het verkeer.

- Alcohol drinken op jonge leeftijd kan leiden tot problemen met
alcoholgebruik op latere leeftijd (verslaving).

- Jongeren lopen sneller het risico alcoholvergiftiging te krijgen.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...ren-en-alcohol


Dus als ik jou was, zou ik meteen stoppen met alcohol drinken.

Destruct! 19-03-2019 17:56

Citaat:

Haller schreef: (Bericht 34595469)
Dus omdat (volgens jou) bijna iedereen alcohol drinkt onder de 18 jaar is het niet slecht voor je? Ok dan.

Inderdaad :confused:

Elin3 19-03-2019 18:06

Citaat:

asb9 schreef: (Bericht 34595457)
ja dat weet ik, maar volgens mij is er niks mis met drinken onder 18. ik ken bijna niemand die het niet doet.

Onwijs dom van al die mensen! De schade die alcohol aanricht is blijvend. Je hersenen zijn nu nog volop in ontwikkeling. Zonde om dan alcohol te gaan drinken.

asb9 20-03-2019 14:29

ik zeg niet dat het niet slecht is, maar dat het wel oke is om te doen. vroeger was de grens gewoon 16 dus en stoppen doe ik toch niet

asb9 20-03-2019 14:30

vroeg me vooral af wat de ervaring is van leeftijdsgenoten ipv al deze oudere naieve mensen, maar toch bedankt

Destruct! 20-03-2019 14:33

Citaat:

asb9 schreef: (Bericht 34595805)
ik zeg niet dat het niet slecht is, maar dat het wel oke is om te doen. vroeger was de grens gewoon 16 dus en stoppen doe ik toch niet

Ik houd je niet tegen, maar denk even na over de gevaren. Als je dat geen ene kut boeit, en je wilt nog steeds alcohol drinken. Dan vind ik het best. Het is jouw keuze.

Dakduif 20-03-2019 15:02

Citaat:

asb9 schreef: (Bericht 34595805)
ik zeg niet dat het niet slecht is, maar dat het wel oke is om te doen. vroeger was de grens gewoon 16 dus en stoppen doe ik toch niet

Dit is natuurlijk geen argument. Vroeger hadden vrouwen geen stemrecht, was er rassenscheiding, bestond verkrachting niet als je getrouwd was en begonnen kinderen op hun 10e met werken.
Citaat:

asb9 schreef: (Bericht 34595811)
vroeg me vooral af wat de ervaring is van leeftijdsgenoten ipv al deze oudere naieve mensen, maar toch bedankt

Toen ik zestien was, ging ik nauwelijks uit, maar als ik dat deed, dronk ik wel wat. Niet veel omdat ik dronken zijn vervelend vond. Ik moest ook nog toen km op de fiets naar huis, alleen, dus echt ladderzat worden was gewoon dom. Rond m'n achttiende ging ik wat vaker, maar zeker niet wekelijks. Ik dronk wel elke keer genoeg om aangeschoten te zijn. DIkke prima.

Dakduif 20-03-2019 15:04

Oh, en misschien moet je even de betekenis van naïef op zoeken, want zoals jij het gebruikt klinkt het een beetje gek. Maar misschien bedoel je het wel zo.

JaapieEleven 20-03-2019 16:21

Citaat:

asb9 schreef: (Bericht 34595805)
ik zeg niet dat het niet slecht is, maar dat het wel oke is om te doen. vroeger was de grens gewoon 16 dus en stoppen doe ik toch niet

En waarom zou hij opgeschroefd zijn naar 18?

En waarom stel je de vraag überhaupt als je er toch niet naar luistert?

Elin3 20-03-2019 16:30

Citaat:

asb9 schreef: (Bericht 34595805)
ik zeg niet dat het niet slecht is, maar dat het wel oke is om te doen. vroeger was de grens gewoon 16 dus en stoppen doe ik toch niet

Als je geen meningen wil horen, moet je er ook niet om vragen ;)

Destruct! 20-03-2019 17:16

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34595850)
Als je geen meningen wil horen, moet je er ook niet om vragen ;)

Ik kan ook met feiten en logica gooien.

asb9 20-03-2019 21:25

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34595850)
Als je geen meningen wil horen, moet je er ook niet om vragen ;)

ik vroeg meer om jullie ervaring met drank en leeftijd rond deze leeftijd. Niet dat jullie me gaan vertellen dat ik het niet mag en het slecht is, want dat weet iedereen en toch doen veel mensen het. Er zijn wel meer dingen slecht die jij vast ook wel doet. Dus ipv al dat gezeik dat het slecht is zou ik graag ervaringen ontvangen!

Elin3 20-03-2019 21:36

Citaat:

asb9 schreef: (Bericht 34595979)
ik vroeg meer om jullie ervaring met drank en leeftijd rond deze leeftijd. Niet dat jullie me gaan vertellen dat ik het niet mag en het slecht is, want dat weet iedereen en toch doen veel mensen het. Er zijn wel meer dingen slecht die jij vast ook wel doet. Dus ipv al dat gezeik dat het slecht is zou ik graag ervaringen ontvangen!

Dat veel mensen het doen maakt het natuurlijk niet minder slecht voor jou. De schade is net zo groot.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.