Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   geen hand geven (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1022002)

Cookie 23-11-2004 18:38

geen hand geven
 
kweet niet of julile het gehoord hebbe...
zo'n geestelijke wilde Verdonk geen hand geven omdat ze een vrouw is..wat vinden jullie daarvan?

00girl00 23-11-2004 18:41

Ik lag helemaal dubbel toen ik t zag.. ik mag Verdonk namelijk niet en zo'n vent die dan heel serieus zegt datie geen hand aan n vrouw geeft is dan erg lachverwerkend :p

Snees 23-11-2004 18:43

Een beetje jammer van die imam.

juno 23-11-2004 18:58

Niet slim. Zo beledig je mensen, en je weet maar nooit, straks trekt ze haar Smith en Wesson en schiet zijn kop eraf.

Kazet Nagorra 23-11-2004 18:59

Dom van die imam, verder geen nieuwswaarde, behalve voor xenofobe Wilders-stemmers.

Floris_22 23-11-2004 19:00

Citaat:

cookie16 schreef op 23-11-2004 @ 19:38 :
kweet niet of julile het gehoord hebbe...
zo'n geestelijke wilde Verdonk geen hand geven omdat ze een vrouw is..wat vinden jullie daarvan?

Belachelijk. Wat voor geloof je ook hebt, en wat dat geloof voorschrijft, het is asosociaal. Ik mag van mijn geloof een vrouw geen hand geven.... :rolleyes: (n)

Gatara 23-11-2004 19:01

Verdonk had dat moeten weten :o

maar ze reageert als een boerentrien :P

Mortification 23-11-2004 19:09

Ach, het is zijn hand.

De Veroorzaker 23-11-2004 19:12

Citaat:

Gatara schreef op 23-11-2004 @ 20:01 :
Verdonk had dat moeten weten :o

maar ze reageert als een boerentrien :P


DEADLOCKED 23-11-2004 19:13

Wat een idioot die imam, spreekt niet eens Nederlands, en geeft dan een belangrijk bestuurder ook geen hand. Wat een teken van minachting terwijl hij degene is die minachting verdient.

Kazet Nagorra 23-11-2004 19:14

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 23-11-2004 @ 20:13 :
Wat een idioot die imam, spreekt niet eens Nederlands, en geeft dan een belangrijk bestuurder ook geen hand. Wat een teken van minachting terwijl hij degene is die minachting verdient.
Volgens mij verdienen ze het beiden. :D

DEADLOCKED 23-11-2004 19:15

Citaat:

Mephostophilis schreef op 23-11-2004 @ 20:14 :
Volgens mij verdienen ze het beiden. :D

:D nee. :rolleyes:

Madfet 23-11-2004 19:17

Zo, het is echt het einde van de wereld. :| Wie weet waar die hand bovendien gezeten heeft. :s

Reverend 23-11-2004 19:18

Wat ik me nou altijd afvraag is wat er zou gebeuren als de profeet had gezegd:

"U kan uw naam alleen zuiveren als u elke vrouw vingert"


Dat had wel wat dijenkletstaferelen opgeleverd, naar ik dacht.

DEADLOCKED 23-11-2004 19:19

Citaat:

Reverend schreef op 23-11-2004 @ 20:18 :
Wat ik me nou altijd afvraag is wat er zou gebeuren als de profeet had gezegd:

"U kan uw naam alleen zuiveren als u elke vrouw vingert"


Dat had wel wat dijenkletstaferelen opgeleverd, naar ik dacht.

Dat zou hun discussie wat verlevendigd hebben, en misschien zei hij dat ook wel maar heeft zijn tolk het toch maar anders vertaald.

Cookie 23-11-2004 19:19

net op het journaal gaf hij een verklaring

kzal hem ff citeren:
ik ga nog liever dood dan dat ik een vrouw een hand geef..
algemene uitleg: een vrouw een hand die geen familie van je is zou kunnen leiden tot meer....
ik weet niet...ik vind dat je respect moet hebben voor een ander zijn geloof hoe debiel je het zelf ook vind.. maar ik kan me goed voorstellen dat Verdonk erg beledigd was.

Madfet 23-11-2004 19:21

Citaat:

Reverend schreef op 23-11-2004 @ 20:18 :
Wat ik me nou altijd afvraag is wat er zou gebeuren als de profeet had gezegd:

"U kan uw naam alleen zuiveren als u elke vrouw vingert"


Dat had wel wat dijenkletstaferelen opgeleverd, naar ik dacht.

24/7, een wereldwijde orgie, dunkt me. :|

Gatara 23-11-2004 19:28

Die imam is alleen een sukkel vanwege het volgende dikgedrukte en Verdonk is een sukkelin vanwege het dikgedrukte:


Imam legt weigering hand uit
Uitgegeven op 23 november 2004 om 18:51 uur, bijgewerkt om 19:21

De Tilburgse imam Ahmad Salam heeft dinsdag in een persconferentie uitgelegd waarom hij minister Rita Verdonk zaterdag niet de hand wilde schudden. Bij een bijeenkomst weigerde de imam de minister ten overstaan van verschillende journalisten en televisiecamera's de hand te schudden, omdat zijn geloof dat niet toeliet. Het incident werd breed uitgemeten in de pers.

Op de persconferentie legde Salam uit dat als hij Verdonk zou hebben geschud hij niet zou hebben gehandeld volgens de 'ware islam'. Salam: "De profeet deed het niet en heeft ook gezegd dat het niet mag." Volgens hem is het verbod in de Koran opgenomen om mannen en vrouwen te beschermen.

Verdonk reageerde verontwaardigd op de weigering haar hand te schudden en antwoordde: "maar we zijn toch gelijk?". De imam zei hierover: "De minister zegt dat we gelijk zijn, maar ze verwacht daarmee dat ik mijn geloof verlaat." Tegen het NOS-Journaal zei de imam dat hij pas een vrouw de hand zou schudden 'als er een nieuwe Koran uit de hemel neerdaalt'.
http://nieuws.nl/bericht/4/31347

1. Verdonk bedoelde niet gelijk, maar gelijkwaardig, maar ze zei gelijk.
2. de imam had wel kunnen weten dat het om gelijkwaardigheid gaat en niet om gelijkheid.

Madfet 23-11-2004 19:33

Citaat:

Gatara schreef op 23-11-2004 @ 20:28 :


1. Verdonk bedoelde niet gelijk, maar gelijkwaardig, maar ze zei gelijk.
2. de imam had wel kunnen weten dat het om gelijkwaardigheid gaat en niet om gelijkheid.

Dit zijn slechts aannames zonder dat je ze verder kunt staven. :|

DEADLOCKED 23-11-2004 19:34

Citaat:

Gatara schreef op 23-11-2004 @ 20:28 :
Die imam is alleen een sukkel vanwege het volgende dikgedrukte en Verdonk is een sukkelin vanwege het dikgedrukte:


Imam legt weigering hand uit
Uitgegeven op 23 november 2004 om 18:51 uur, bijgewerkt om 19:21

De Tilburgse imam Ahmad Salam heeft dinsdag in een persconferentie uitgelegd waarom hij minister Rita Verdonk zaterdag niet de hand wilde schudden. Bij een bijeenkomst weigerde de imam de minister ten overstaan van verschillende journalisten en televisiecamera's de hand te schudden, omdat zijn geloof dat niet toeliet. Het incident werd breed uitgemeten in de pers.

Op de persconferentie legde Salam uit dat als hij Verdonk zou hebben geschud hij niet zou hebben gehandeld volgens de 'ware islam'. Salam: "De profeet deed het niet en heeft ook gezegd dat het niet mag." Volgens hem is het verbod in de Koran opgenomen om mannen en vrouwen te beschermen.

Verdonk reageerde verontwaardigd op de weigering haar hand te schudden en antwoordde: "maar we zijn toch gelijk?". De imam zei hierover: "De minister zegt dat we gelijk zijn, maar ze verwacht daarmee dat ik mijn geloof verlaat." Tegen het NOS-Journaal zei de imam dat hij pas een vrouw de hand zou schudden 'als er een nieuwe Koran uit de hemel neerdaalt'.
http://nieuws.nl/bericht/4/31347

1. Verdonk bedoelde niet gelijk, maar gelijkwaardig, maar ze zei gelijk.
2. de imam had wel kunnen weten dat het om gelijkwaardigheid gaat en niet om gelijkheid.

Hoewel het niet handig is van Verdonk is dit natuurlijk een verachtelijke actie van die imam en zal het de islam in een nog kwader daglicht zetten.

alluman 23-11-2004 19:34

Even voor de duidelijkheid: boeddhistische monniken mogen ook geen vrouwen aanraken - daar hoor je niemand over.

Je kunt ook te moeilijk gaan doen.

Cookie 23-11-2004 19:35

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 23-11-2004 @ 20:34 :
Hoewel het niet handig is van Verdonk is dit natuurlijk een verachtelijke actie van die imam en zal het de islam in een nog kwader daglicht zetten.
als je niet verder denkt wel....die man doet dat niet om Verdonk te pesten...puur uit zijn geloof...het zijn gewoon 2 eigenwijze wezens die elkaar geen gelijk willen geven of begrip op kunnen brengen voor elkaar...vind ik een slechte zaak..

Gatara 23-11-2004 19:38

Citaat:

Madfet schreef op 23-11-2004 @ 20:33 :
Dit zijn slechts aannames zonder dat je ze verder kunt staven. :|
kom op,.. laat me es een keer een beetje positief over Verdonk denken ;)

Gatara 23-11-2004 19:39

Citaat:

alluman schreef op 23-11-2004 @ 20:34 :
Even voor de duidelijkheid: boeddhistische monniken mogen ook geen vrouwen aanraken - daar hoor je niemand over.

Je kunt ook te moeilijk gaan doen.

Ja idd.

Zijn wel meer religies waarbij dit t geval is.

En ik vind t niet verkeerd als mannen eens wat meer hun handen thuis houden :o

;)

Floris_22 23-11-2004 19:42

Citaat:

alluman schreef op 23-11-2004 @ 20:34 :
Even voor de duidelijkheid: boeddhistische monniken mogen ook geen vrouwen aanraken - daar hoor je niemand over.

Je kunt ook te moeilijk gaan doen.

Misschien omdat weinig mensen dat weten, en wij daar in Nederland praktisch niets mee te maken hebben?
En ook als dat op tv zou zijn, zouden er veel mensen schande van spreken.

Madfet 23-11-2004 19:43

Citaat:

Gatara schreef op 23-11-2004 @ 20:38 :
kom op,.. laat me es een keer een beetje positief over Verdonk denken ;)
Stellingaannames zonder bewijsvoering. :|

Wat de imam duidelijk probeert te voorkomen, denk ik, is een situatie als volgt:

Veel vrouwen betast in treinen, metro's Tokio

Bijna twee op de drie Japanse vrouwen tussen de twintig en dertig jaar zegt wel eens onzedelijk betast te zijn in de trein, metro of op stations in Tokio. Dit blijkt uit een onderzoek onder 632 vrouwen in de Japanse hoofdstad. Meer dan de helft van de betaste vrouwen gaf aan hier het afgelopen jaar meerdere malen het slachtoffer van te zijn geweest. Dit schrijft de Japanse krant Yomiuri vandaag.

Het is een serieus probleem in Tokio, wat vooral voorkomt in de spitsuren 's ochtends voor en 's avonds na het werk. Sommige vrouwen proberen te vluchten, of het betasten te stoppen door een klap te geven of te schreeuwen. Veel vrouwen laten het ook over zich heen komen, ze weten bijna niet beter.

De autoriteiten zitten echter niet stil. Zo bestaan er al een aantal jaren aparte treinstellen voor vrouwen in december. Dit omdat in deze maand het openbaar vervoer in Tokio vaak volzit met dronken lastpakken, op weg naar huis van een personeelsfeestje. Maar de vrouwen zijn het zat: ze willen de aparte treinstellen niet alleen in december, maar het hele jaar door.

Slechts weinig vrouwen in Tokio doen aangifte. Zij schamen zich of zijn bang dat hun verhaal niet serieus wordt genomen. Deze laatste gedachte is ook niet zo gek: hoewel daders tot zeven jaar gevangenisstraf of een forse geldboete kunnen worden veroordeeld, worden er maar weinig bestraft.

Zijn intentie ligt aan de goede kant, dunkt me. :|

Benfatto 23-11-2004 19:48

Citaat:

Madfet schreef op 23-11-2004 @ 20:43 :
Stellingaannames zonder bewijsvoering. :|

Wat de imam duidelijk probeert te voorkomen, denk ik, is een situatie als volgt:

Veel vrouwen betast in treinen, metro's Tokio

Bijna twee op de drie Japanse vrouwen tussen de twintig en dertig jaar zegt wel eens onzedelijk betast te zijn in de trein, metro of op stations in Tokio. Dit blijkt uit een onderzoek onder 632 vrouwen in de Japanse hoofdstad. Meer dan de helft van de betaste vrouwen gaf aan hier het afgelopen jaar meerdere malen het slachtoffer van te zijn geweest. Dit schrijft de Japanse krant Yomiuri vandaag.

Het is een serieus probleem in Tokio, wat vooral voorkomt in de spitsuren 's ochtends voor en 's avonds na het werk. Sommige vrouwen proberen te vluchten, of het betasten te stoppen door een klap te geven of te schreeuwen. Veel vrouwen laten het ook over zich heen komen, ze weten bijna niet beter.

De autoriteiten zitten echter niet stil. Zo bestaan er al een aantal jaren aparte treinstellen voor vrouwen in december. Dit omdat in deze maand het openbaar vervoer in Tokio vaak volzit met dronken lastpakken, op weg naar huis van een personeelsfeestje. Maar de vrouwen zijn het zat: ze willen de aparte treinstellen niet alleen in december, maar het hele jaar door.

Slechts weinig vrouwen in Tokio doen aangifte. Zij schamen zich of zijn bang dat hun verhaal niet serieus wordt genomen. Deze laatste gedachte is ook niet zo gek: hoewel daders tot zeven jaar gevangenisstraf of een forse geldboete kunnen worden veroordeeld, worden er maar weinig bestraft.

Zijn intentie ligt aan de goede kant, dunkt me. :|



:nono:
In Japan geeft men elkaar zoiezo geen handen:p

Cookie 23-11-2004 19:48

Citaat:

Madfet schreef op 23-11-2004 @ 20:43 :
Stellingaannames zonder bewijsvoering. :|

Wat de imam duidelijk probeert te voorkomen, denk ik, is een situatie als volgt:

Veel vrouwen betast in treinen, metro's Tokio

Bijna twee op de drie Japanse vrouwen tussen de twintig en dertig jaar zegt wel eens onzedelijk betast te zijn in de trein, metro of op stations in Tokio. Dit blijkt uit een onderzoek onder 632 vrouwen in de Japanse hoofdstad. Meer dan de helft van de betaste vrouwen gaf aan hier het afgelopen jaar meerdere malen het slachtoffer van te zijn geweest. Dit schrijft de Japanse krant Yomiuri vandaag.

Het is een serieus probleem in Tokio, wat vooral voorkomt in de spitsuren 's ochtends voor en 's avonds na het werk. Sommige vrouwen proberen te vluchten, of het betasten te stoppen door een klap te geven of te schreeuwen. Veel vrouwen laten het ook over zich heen komen, ze weten bijna niet beter.

De autoriteiten zitten echter niet stil. Zo bestaan er al een aantal jaren aparte treinstellen voor vrouwen in december. Dit omdat in deze maand het openbaar vervoer in Tokio vaak volzit met dronken lastpakken, op weg naar huis van een personeelsfeestje. Maar de vrouwen zijn het zat: ze willen de aparte treinstellen niet alleen in december, maar het hele jaar door.

Slechts weinig vrouwen in Tokio doen aangifte. Zij schamen zich of zijn bang dat hun verhaal niet serieus wordt genomen. Deze laatste gedachte is ook niet zo gek: hoewel daders tot zeven jaar gevangenisstraf of een forse geldboete kunnen worden veroordeeld, worden er maar weinig bestraft.

Zijn intentie ligt aan de goede kant, dunkt me. :|

das waar, maar dat vind ik wat anders dan " een hand geven"

alluman 23-11-2004 19:54

Citaat:

Floris_22 schreef op 23-11-2004 @ 20:42 :
Misschien omdat weinig mensen dat weten, en wij daar in Nederland praktisch niets mee te maken hebben?
My point exactly, wat eens te meer bevestigt, dat we niet overhaast conclusies moeten trekken.

Citaat:

Floris_22 schreef op 23-11-2004 @ 20:42 :
En ook als dat op tv zou zijn, zouden er veel mensen schande van spreken.
Denk je? Ik niet.

Benfatto 23-11-2004 19:57

Citaat:

alluman schreef op 23-11-2004 @ 20:54 :
My point exactly, wat eens te meer bevestigt, dat we niet overhaast conclusies moeten trekken.

Denk je? Ik niet.

Mogen Boeddhistische monniken uberhaubt wel lichamelijk contact maken?

Floris_22 23-11-2004 19:58

Citaat:

alluman schreef op 23-11-2004 @ 20:54 :
My point exactly, wat eens te meer bevestigt, dat we niet overhaast conclusies moeten trekken.
Hoezo overhaast? Iedereen mag er toch zijn mening over geven.
Ik zou niet weten wat er overhaast aan is. Ook al zijn er meer geloven waarbij het kennelijk "normaal" wil nog niet zeggen dat de weldenkende mens het normaal vind.

alluman 23-11-2004 20:18

Citaat:

Benfatto schreef op 23-11-2004 @ 20:57 :
Mogen Boeddhistische monniken uberhaubt wel lichamelijk contact maken?
Ja. Maar niet met vrouwen.

Citaat:

Floris_22 schreef op 23-11-2004 @ 20:58 :
Hoezo overhaast? Iedereen mag er toch zijn mening over geven.
Ik zou niet weten wat er overhaast aan is. Ook al zijn er meer geloven waarbij het kennelijk "normaal" wil nog niet zeggen dat de weldenkende mens het normaal vind.

Een weldenkend mens overpeinst zijn oordelen - iets dat jij niet doet.

Benfatto 23-11-2004 20:29

Citaat:

alluman schreef op 23-11-2004 @ 21:18 :
Ja. Maar niet met vrouwen.


Ach, wat boeit het.
Desalnietemin blijft het voor een religieus leider wel een tamelijk domme actie waar veel minachting uit spreekt voor de Nederlandse staat.

alluman 23-11-2004 20:32

Citaat:

Benfatto schreef op 23-11-2004 @ 21:29 :
Ach, wat boeit het.
Desalnietemin blijft het voor een religieus leider wel een tamelijk domme actie waar veel minachting uit spreekt voor de Nederlandse staat.

Of de werknemers van de Nederlandse staat hebben gewoon weer eens hun werk niet gedaan, want een dergelijke actie had simpel kunnen worden voorkomen.

Floris_22 23-11-2004 20:33

Citaat:

alluman schreef op 23-11-2004 @ 21:18 :
Ja. Maar niet met vrouwen.

Een weldenkend mens overpeinst zijn oordelen - iets dat jij niet doet.

Wat een onzin. Alleen omdat mijn mening jou niet aanstaat kun je zulke dingen zeggen en het is geen oordeel dat ik vel over iemand. Ik geef mijn mening, oftewel hoe ik ergens over denk. Het spijt me dat het jou niet aanstaat. :D

Raven 23-11-2004 20:48

Citaat:

Mephostophilis schreef op 23-11-2004 @ 19:59 :
Dom van die imam, verder geen nieuwswaarde, behalve voor xenofobe Wilders-stemmers.
verdorie die moet ik voor scrabble onthouden ... zit nog een X in ook :p :D

Joostje 23-11-2004 20:52

verdonk is best wel dom :o

RanC 23-11-2004 20:53

Citaat:

Joostje schreef op 23-11-2004 @ 21:52 :
verdonk is best wel dom :o
Die Imam ook. :)

Gatara 23-11-2004 20:58

Citaat:

alluman schreef op 23-11-2004 @ 21:32 :
Of de werknemers van de Nederlandse staat hebben gewoon weer eens hun werk niet gedaan, want een dergelijke actie had simpel kunnen worden voorkomen.
aangezien Verdonk ook de islamitische mensen vertegenwoordigt als bewindsvrouwe.

Of ze wil of niet.

:)

Die Imam is ook een sukkel, zoals ik al zei, want ik beticht hem ervan te veronderstellen dat een vrouw minderwaardig zou zijn - gezien zijn opmerking.

Gatara 23-11-2004 20:59

"Het past niet bij de Nederlandse cultuur"

ik geef zo vaak geen hand :)

Kazet Nagorra 23-11-2004 21:06

Pff, ik pas ook niet bij de Nederlandse cultuur.

Madfet 23-11-2004 21:11

Citaat:

Gatara schreef op 23-11-2004 @ 21:58 :


Die Imam is ook een sukkel, zoals ik al zei, want ik beticht hem ervan te veronderstellen dat een vrouw minderwaardig zou zijn - gezien zijn opmerking.

Loos argument, aangezien vrouwen mannen dan ook geen hand mogen geven. Dus is er geen sprake van minderwaardigheid.:|

Madfet 23-11-2004 21:12

Citaat:

Benfatto schreef op 23-11-2004 @ 20:57 :
Mogen Boeddhistische monniken uberhaubt wel lichamelijk contact maken?
Hoe beoefenen ze dan kung-fu? :|

Mark Almighty 23-11-2004 21:14

Ik had haar een bitchslap gegeven als ik die imam was geweest.

DEADLOCKED 23-11-2004 21:16

Citaat:

cookie16 schreef op 23-11-2004 @ 20:35 :
als je niet verder denkt wel....die man doet dat niet om Verdonk te pesten...puur uit zijn geloof...het zijn gewoon 2 eigenwijze wezens die elkaar geen gelijk willen geven of begrip op kunnen brengen voor elkaar...vind ik een slechte zaak..
Mooie tijd om even te verwijzen naar mijn undersign, je mag je best je eigen geloof beleiden maar als dat in strijd komt met de heersende cultuur van het land waar je je in bevindt mag je best wel wat aanpassing tonen. Als nederlandse vrouwen naar iran of afghanistan gaan dan lopen ze daar gesluierd rond uit respect voor de cultuur in dat land, is het teveel gevraagd aan een imam om de nederlandse taal te leren en je een beetje aan te passen aan de cultuur?

koekjes 23-11-2004 21:16

ik had r ook geen hand gegeven, stomme trut dat t is

Kazet Nagorra 23-11-2004 21:17

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 23-11-2004 @ 22:16 :
[...] Als nederlandse vrouwen naar iran of afghanistan gaan dan lopen ze daar gesluierd rond uit respect voor de cultuur in dat land[...]
Ik denk toch echt dat ze dat doen omdat ze anders opgepakt worden.

Mark Almighty 23-11-2004 21:19

Citaat:

Mephostophilis schreef op 23-11-2004 @ 22:17 :
Ik denk toch echt dat ze dat doen omdat ze anders opgepakt worden.
Hatseflats! (y)

DEADLOCKED 23-11-2004 21:21

Citaat:

Mephostophilis schreef op 23-11-2004 @ 22:17 :
Ik denk toch echt dat ze dat doen omdat ze anders opgepakt worden.
Niet alleen daarom, maar ook uit respect. Dat respect mist deze imam.

Mark Almighty 23-11-2004 21:23

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 23-11-2004 @ 22:21 :
Niet alleen daarom, maar ook uit respect. Dat respect mist deze imam.
Want jij kent al die vrouwen, en hebt van hen persoonlijk gehoord dat ze dat uit respect doen, en niet omdat ze anders 20 jaar in een cel weg moeten rotten. :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.