Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Steden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1848886)

Aldan 13-12-2011 08:35

Steden
 
Waarom is daar nog geen topic voor!

Welke steden vind jij ontzettend mooi/zou je iedereen aanraden? En welke juist niet?

Ik opende dit topic vooral omdat ik wilde vertellen dat ik Minsk echt een van de mooiste steden vind waar ik ooit ben geweest. <3 Veel Nederlandse vrienden reageerden een beetje van 'Minsk, Wit-Rusland, wtf, dictatuur, wat moet je daar', maar het is er zo prachtig. Dat hele land is geweldig, maar Minsk... zelden heb ik zo'n schone, statige stad gezien. Als je door het centrum loopt zijn geen twee gebouwen hetzelfde. Er zijn veel grote, imposante gebouwen (het regeringspaleis, bijvoorbeeld, is echt megalomaan kolossaal en de sfeer is er zo bijzonder... het is er vrij westers, maar op een heel oosterse manier. Ik voelde me er meteen zo thuis. <3

Dat wilde ik heel graag vertellen, dat ik zo verliefd ben op Minsk. <3 Nu jullie!

Strobe! 13-12-2011 08:37

Ik wacht in spanning af op Istanbul :)

Aldan 13-12-2011 08:38

Istanbul lijkt me ook heel gaaf ja. :cool: Ik wacht met spanning op je verhalen, want ik ben er heel benieuwd naar!

Strobe! 13-12-2011 08:41

We gaan pas in juni maar wel goed idee :)
Ga ik doen!

Duckdonkey 13-12-2011 11:45

Londen is echt gaaf!

En krakow is ook leuk.

Aldan 13-12-2011 13:03

Duckdonkey, vertel ons meer over Londen en Krakow! Hoe is de sfeer, waarom is het er zo leuk?

Duckdonkey 13-12-2011 15:59

@Aldan, haha oke dan, Londen is gewoon gaaf omdat er zoveel te doen is, national history museum is echt gaaf! en je kunt er goed winkelen.

Krakow is een hele andere stad, alle gebouwen zien er oud uit maar zijn wel mooi, en er lopen heel veel van die zwervers en bedelaars enzo tussen de gewone mensen, dat is ook best grappig.
vlakbij het hostel waar ik toen zat was ook een heel groot plein, waar elke avond vanalles te doen was qua straatoptreden enzo, en daar waren van die winkeltjes in allemaal van die oude gebouwen, krakow is een beetje een grote efteling zegmaar.

Telesmurf 13-12-2011 16:08

Parijs, Rome en Londen zou ik iedereen aanraden.

Maar je hebt er wel veel criminaliteit, in Parijs en Londen althans. Daar moet je op je bagage letten!

Balance 13-12-2011 17:21

Rome vond ik erg gaaf, omdat het een gigantische stad is, maar tegelijkertijd helemaal niet zo wijds aan voelt.
Er is gigantisch veel te zien, maar tegelijkertijd ook veel ruimte voor rust pakken in een park, op een terras of gewoon voor een mooi gebouw.

Hawahaai 13-12-2011 17:50

Florence vind ik erg mooi. Praag ook. Berlijn is speciaal door de muur.
Istanbul vond ik ook wel aardig. Venetie viel me erg tegen.

Reverend 14-12-2011 14:31

Singapore was ik erg blij door verrast. Een beetje het New York van Azie, maar dan helemaal schoon op straat en duidelijk een stuk rijker.

En bangkok valt natuurlijk ook wel wat over te zeggen. Met name uitgaan is nergens zoals in bangkok :D

gothboy 14-12-2011 18:24

New York en Parijs en natuurlijk Londen zijn DE mooiste steden om met je vrienden te bezoeken

edit: Praag is echt prachtig... ook goedkoop bier ;)

HybridTheory 14-12-2011 21:53

Afgezien van de massa's toeristen vind ik Praag de mooiste stad waar ik ooit ben geweest. Zeker in de winter <3

Chick Rock 15-12-2011 10:56

Rome: overdonderend door alle historie, geweldig. Parijs: sfeer, kunst. Florence: echt Italiaans, veel mooie kerken, kunst, en alles op loopafstand. Londen: heel levendig, modern, druk, met veel cultuur en gezelligheid. Kopenhagen: jeugdsentiment, gezellig centrum, Nyhavn, Tivoli, Deense taal. Stockholm: prachtige gebouwen, op eilanden, dus water, parken, goed winkelen, oude binnenstad.

Woyt_oud 27-12-2011 16:14

Elke stad heeft wel wat. Maar ik heb nog te weinig steden gezien om te zeggen welke ik nu écht een héle mooie stad vind. Maar ik denk dat Shanghai wel hoog op 't lijstje komt en die had ik nog niet gehoord ;)

Missy 28-12-2011 15:53

Rome en Parijs zijn tot voor mij tot nu toe wel de mooiste steden geweest. Hierom:
Citaat:

Balance schreef: (Bericht 32187825)
Rome vond ik erg gaaf, omdat het een gigantische stad is, maar tegelijkertijd helemaal niet zo wijds aan voelt. Er is gigantisch veel te zien, maar tegelijkertijd ook veel ruimte voor rust pakken in een park, op een terras of gewoon voor een mooi gebouw.

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 32194071)
Parijs: sfeer, kunst.


lalalalie 28-12-2011 17:24

Ik vond Boedapest heel gaaf. De sfeer was echt geweldig, leuke winkeltjes, niet te duur en het uitgaan was ook best tof.
Rome vond ik ook geweldig. Super veel te doen/zien maar ook genoeg gezellige kroegjes e.d.

Xenophon 29-12-2011 20:16

New york is geniaal

waarom is het er nooit stil?
: omdat je om de haverklap een toeter van een taxi hoort:)

flupkeflup 04-01-2012 13:39

Citaat:

Hawahaai schreef: (Bericht 32187943)
Praag ook. Berlijn is speciaal door alle oorlogsdingen.

Oorlogsdingen:confused: ik weet niet precies wat je bedoelt maar zo'n beetje alle voormalig bezette Europese landen hebben herdenkingsplekken e.d.

Berlijn is speciaal om keihard te feesten en te shoppen <3

flupkeflup 04-01-2012 13:43

Wat ik ook een mooie stad vind is Leipzig! Vooral als je een beetje houdt van alternatief uitgaan en winkelen en goedkoop lekker eten en mooie architectuur.

Verder Brugge in Belgie,zo mooi.

En Krakau is inderdaad tof!

En ben het met Reverend eens over Singapore! Het is er idioot schoon maar deze waanzinnige mix tussen Azië en het "westen" moet je een keer zien.

Hawahaai 04-01-2012 14:10

Citaat:

flupkeflup schreef: (Bericht 32242952)
Oorlogsdingen:confused: ik weet niet precies wat je bedoelt maar zo'n beetje alle voormalig bezette Europese landen hebben herdenkingsplekken e.d.

Ik heb het veranderd, want het was niet echt handig geformuleerd. Ik vond de muur en alles daarom heen wat met de oorlog en die strijd te maken had, het wel heel speciaal maken in Berlijn.

flupkeflup 04-01-2012 16:11

Citaat:

Hawahaai schreef: (Bericht 32243039)
Ik heb het veranderd, want het was niet echt handig geformuleerd. Ik vond de muur en alles daarom heen wat met de oorlog en die strijd te maken had, het wel heel speciaal maken in Berlijn.


Ah ok, dat snap ik. En mee eens.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.