Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Inschrijven bij woningbouwvereniging (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1213712)

JaJa1987 26-06-2005 11:51

Inschrijven bij woningbouwvereniging
 
Ik weet niet waar ik deze vraag moet stellen, verplaats hem anders maar...

Het gaat er om dat ik me samen met iemand in wil schrijven, maar mijn ouders dat nog niet meteen mogen weten.
Die zouden dit niet accepteren, dus ik zou dat dan langzaam willen opbouwen zodra ik eenmaal een woning heb.
Met z'n tweeen gaat het echt heel veel sneller en we hebben allebei hard een woning nodig..
Stel dat ik me nu samen inschrijf.. krijg ik dan op mijn huidige adres daar post over? Kunnen ze er op een manier achter komen dat ik niet 'alleen' ingeschreven sta maar samen met iemand?
Wie weet hier meer over?

Alvast bedankt!

Chloe Siere 26-06-2005 14:24

Niet dat ik weet. Maar verwacht niet dat je snel een woning hebt, dat kan wel zeker 4 jaar duren :o En bij mijn weten gaat het niet sneller als je met zn 2en ingeschreven staat.

LoeLoe 26-06-2005 14:49

Je kan een ander postadres invullen, bijvoorbeeld die van een vriendin. Dan ontvang je daar de post van de woningstichting.

juno 26-06-2005 15:25

Jouw ouders hebben er trouwens geen klap mee te maken met wie jij wilt gaan samenwonen. Het is namelijk jouw leven. Als je eerst die instelling maar eens eigen ging maken, dat zou al een hoop schelen. Het zal vast eventjes wat ruzie opleveren, maar het is een voldongen feit waar ze zich echt wel bij neer zullen leggen. Dit stiekeme gedoe geeft aan dat je een beetje bang voor ze bent, en dat lijkt me geen gezonde verstandhouding.

ontopic: postadres.

Hakuna 26-06-2005 16:25

Citaat:

juno schreef op 26-06-2005 @ 16:25 :


ontopic: postadres.

Kost wel duur zo'n postadres, want je moet op een officieel adres wonen, en dan is een kamer de enigste goedkope oplossing. Mocht je een uitkering of studiebeurs hebben dan is ''inwonen'' bij iemand anders zeker niet aan te raden (komen ze op termijn zeker achter) :o

PS: Als je hééééél veel geduld hebt, laat je inschrijven bij de Hestia woongroep, hoef je maar....320 jaar te wachten op een woning. :rolleyes:

LisanneOUD 26-06-2005 16:59

Citaat:

Cornel schreef op 26-06-2005 @ 17:25 :
Kost wel duur zo'n postadres
:nono: Kost veel en ís duur.

Hakuna 26-06-2005 17:24

Citaat:

Lisanne schreef op 26-06-2005 @ 17:59 :
:nono: Kost veel en ís duur.
Kost toch ook veel...of duur. :o :eek:

Ivo 26-06-2005 17:37

Een postadres is gewoon een adres waar jouw post van de betreffende organisatie naartoe wordt gestuurt wordt. Als dit het adres is van een vriend(in) kost dat helemaal niets (hooguit eenmalig wat extra administratiekosten). De IB-groep of welke andere instantie dan ook heeft er verder niets mee te maken waar de woningbouw z'n post naartoe stuurt.

JaJa1987 26-06-2005 18:09

Citaat:

juno schreef op 26-06-2005 @ 16:25 :
Jouw ouders hebben er trouwens geen klap mee te maken met wie jij wilt gaan samenwonen. Het is namelijk jouw leven. Als je eerst die instelling maar eens eigen ging maken, dat zou al een hoop schelen. Het zal vast eventjes wat ruzie opleveren, maar het is een voldongen feit waar ze zich echt wel bij neer zullen leggen. Dit stiekeme gedoe geeft aan dat je een beetje bang voor ze bent, en dat lijkt me geen gezonde verstandhouding.

ontopic: postadres.

Postadres heb ik ook al aan gedacht, maar dan moet ik inderdaad nog even kijken..
En het gaat er niet om waarom ik hier om moet gaan liegen, het kan gewoon echt even niet anders.

En hier is het trouwens wel zo dat het veeel sneller gaat met zn 2-en.. in plaats van jaren is het dan maanden.

Hakuna 26-06-2005 19:11

Citaat:

JaJa1987 schreef op 26-06-2005 @ 19:09 :


En hier is het trouwens wel zo dat het veeel sneller gaat met zn 2-en.. in plaats van jaren is het dan maanden.

Zo te lezen heb jij haast, je zult gewoon als iedere woningzoekende je tijd moeten afwachten. :o

Of je met meer personen ''sneller'' een woning krijgt ligt aan het toewijzingsbeleid van de betreffende woningstichting. De belangrijkste reden om een urgentie te krijgen is oa...echtscheiding, woningsloop, een baby verwachten of een reden die jou niet verwijtbaar is.

JaJa1987 03-07-2005 18:06

Citaat:

Cornel schreef op 26-06-2005 @ 20:11 :
Zo te lezen heb jij haast, je zult gewoon als iedere woningzoekende je tijd moeten afwachten. :o

Of je met meer personen ''sneller'' een woning krijgt ligt aan het toewijzingsbeleid van de betreffende woningstichting. De belangrijkste reden om een urgentie te krijgen is oa...echtscheiding, woningsloop, een baby verwachten of een reden die jou niet verwijtbaar is.

Ja ik heb ook haast...
Ik ga me morgen alleen inschrijven, omdat ik al 18 jaar in deze woonplaats woon begin ik met een aardig aantal punten.. ga er gewoon hard achteraan en probeer urgentie voor elkaar te krijgen inderdaad.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.