Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   [HAVO] Duitse Taal uitbreiden. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1834566)

ScholierAccount 25-05-2011 19:30

[HAVO] Duitse Taal uitbreiden.
 
Hallo,

Ik vond in eerste instantie duits wel makkelijk, alles ging wel goed maar nu beginnen hoofdstukken waar de vragen in het duits zijn en je zelf duits moet gaan antwoorden, en zelf de redemittels moet gaan maken. Maar zo goed ben ik ook weer niet?
Soms zie ik gewoon leerlingen in de klas die kunnen het gewoon maken maar ik niet?

Ik heb in mijn profiel duits gekozen en kan het niet meer veranderen jammer genoeg en nu ik dit begin ik beetje te denken of het niet te moeilijk wordt volgend jaar in de 4e klas.

Enige tips om duits beter te begrijpen, qua lezen,antwoorden en luisteren. Het leren er van kan ik goed maar het lezen en antwoorden in het duits en luisteren en zelf redemittels maken vind ik lastig.

Enige tips/advies?

Apate 25-05-2011 19:49

Het lezen in het Duits is vrij veel oefening gewoon. De Redemittels maken was bij ons overigens vrij makkelijk werk, omdat je de zinnetjes in de teksten wel weer kon terugvinden. Dat moet je bij elkaar linken. Dus ik zou die Redemittel er sowieso bij pakken op het moment dat je een tekst gaat lezen, met een beetje geluk begrijp je de tekst dan sneller, en kun je je Redemittel maken.

ScholierAccount 25-05-2011 19:52

Citaat:

Interglot schreef: (Bericht 31628127)
Het lezen in het Duits is vrij veel oefening gewoon. De Redemittels maken was bij ons overigens vrij makkelijk werk, omdat je de zinnetjes in de teksten wel weer kon terugvinden. Dat moet je bij elkaar linken. Dus ik zou die Redemittel er sowieso bij pakken op het moment dat je een tekst gaat lezen, met een beetje geluk begrijp je de tekst dan sneller, en kun je je Redemittel maken.

dat redemittel maken staat niet in het boek/teksten. Dat moet je gewoon zelf met woorden uitpuzzelen en dergelijke...
en met basis van je kennis. Maar ik ben daar wel enorm slecht in.

piraat013 25-05-2011 19:53

Duits word in de 4de kapot moeilijk .De halve klas heeft spijt + in het begin word makkelijk laatste toetsweek is Duits havo 4 killer.Weet waar je aan begint en als je toch kiest je krijgt in havo 4 6* een s.o van 120 woordjes als je daar 6* een 10 voor haalt kan er vrij weinig mis gaan maar is ook deels mijn eigen schuld.

Kesa 25-05-2011 20:15

Citaat:

piraat013 schreef: (Bericht 31628144)
(..) De halve klas heeft spijt (..)

Het hoeft niet per definitie aan de taal te liggen dat het niet lekker gaat, het ligt er ook een beetje aan wat je er zelf voor doet en wat je instelling ervoor is.

Citaat:

ScholierAccount schreef: (Bericht 31628087)
Enige tips om duits beter te begrijpen, qua lezen,antwoorden en luisteren. Het leren er van kan ik goed maar het lezen en antwoorden in het duits en luisteren en zelf redemittels maken vind ik lastig.

Enige tips/advies?

Voor lezen: vooral blíjven lezen. Zoals ik kan lezen zit je nu in 3 Havo, dan moet je in weze al in staat zijn om een examen Duits voor het VMBO-T te maken. Probeer dat eens te doen en ga er echt voor zitten. Als je een tekst niet begrijpt, vraag het een keertje aan je docent(e) en wellicht dat hij/zij er tijd voor wil maken tussen de lessen door/na schooltijd om met jouw een tekst ( of meerdere ) door te lopen. Of koop gewoon een keer een makkelijk Duits tijdschrift. Je kunt natuurlijk ook gewoon 'ns rondsurfen op het Internet en wat Duitse artikelen lezen ( dnews.de, focus.de, spiegel.de, stern.de, fluter.de etc. ).

Voor luisteren: zet eens een keer een Duitse radiozender op ( deutschland.fm ) of kijk eens naar een programma in de Mediathek van het ZDF of Das Erste ( of kijk gewoon naar de Duitse televisie ). Ook hierbij kan ik je als tip meegeven om aan je docent(e) Duits te vragen of je een keer een oude luistertoets op examenniveau van VMBO-T mag meenemen naar huis om hem te maken.

Voor het antwoorden in het Duits & maken Redemittels: blijf aan je grammatica werken, probeer de schema's voor de naamvallen goed onder de knie te krijgen en door te lezen leer je ook gevoel te ontwikkelen voor Duitse zinnen.

Het leren van een taal is geen kwestie van 'het komt je aanvliegen', maar je zult moeten blijven oefenen, oefenen en nog eens erg veel oefenen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.