Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   HAVO (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=98)
-   -   Normering Nederlands (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1205563)

***ailá*** 16-06-2005 18:51

Normering Nederlands
 
Ehm.. even mijn mening: ik vind het belachelijk dat het havo examen nederlands zo'n hoge normering heeft gekregen.
Ik heb dat examen bekeken en najaaaaa t was gwn goed te doen.

Ten 2e... als je niet weet wat sedert betekent... krijg je daar dan 1.6 voor?

Je beheerst de Nederlandse taal niet en krijgt daarvoor als normering 1,6? Ik vind het BELACHELIJK :mad:

Op vwo (wat ik doe) heeft alleen m&o als norm 1.6 en DAT was pas een examen, zelfs naar vwo-maatstaven

Dolores 16-06-2005 18:55

Hehe, jaloers?

Ben het overigens wel met je eens, maar ach, ik kan er niet mee zitten.

***ailá*** 16-06-2005 19:23

@ hierboven: ja oke, je hebt wel gelijk... maar ik ook :(

pioen 16-06-2005 19:34

Citaat:

***ailá*** schreef op 16-06-2005 @ 19:51 :
Ehm.. even mijn mening: ik vind het belachelijk dat het havo examen nederlands zo'n hoge normering heeft gekregen.
Ik heb dat examen bekeken en najaaaaa t was gwn goed te doen.

Ten 2e... als je niet weet wat sedert betekent... krijg je daar dan 1.6 voor?

Je beheerst de Nederlandse taal niet en krijgt daarvoor als normering 1,6? Ik vind het BELACHELIJK :mad:

Op vwo (wat ik doe) heeft alleen m&o als norm 1.6 en DAT was pas een examen, zelfs naar vwo-maatstaven

wow wat interesseert mij het nou dat de norm zo hoog was,
heb ik alleen maar een hoger cijfer

ga in een hoekje maar verder huilen (n)

***ailá*** 16-06-2005 19:42

Citaat:

pioen schreef op 16-06-2005 @ 20:34 :
wow wat interesseert mij het nou dat de norm zo hoog was,
heb ik alleen maar een hoger cijfer

ga in een hoekje maar verder huilen (n)

oh, loop toch naar de maan man. Waarom zou ik huilen? Ik ben toch geslaagd. (en ik doe geen havo dus voor mij betekent die norm nix qua cijfer)

Ik vind het alleen onrechtvaardig t.o.v ons :s

black pear! 16-06-2005 19:50

Lekker boeiend. Bijna alle vakken (die ik heb) hadden een nomering 0.5 of de de buurt daarvan. Vind je dat ook oneerlijk.

Poesket 16-06-2005 19:51

De TS doet vwo, een duidelijk geval van; ''hoe kom je er bij dat ik jaloers ben?''.

:rolleyes:

***ailá*** 16-06-2005 19:58

Citaat:

black pear! schreef op 16-06-2005 @ 20:50 :
Lekker boeiend. Bijna alle vakken (die ik heb) hadden een nomering 0.5 of de de buurt daarvan. Vind je dat ook oneerlijk.
hoe moet ik dat weten? Daarover kan ik niet objectief oordelen. Ik vind ze wel makkelijk.. dus voor mij zou die norm goed zijn, maar dat slaat nergens op aangezien ik vwo doe. Bij dat nederlands alleen vind ik het stom.

Ik bedoel, als je niet weet wat een woord betekent.. is dat gwn een gebrek aan kennis op DAT vakgebied...zeker als dat vak Nederlands is, of je nou vmbo, havo of vwo doet. En dus slaat het nergens op dat je daarvoor extra punten krijgt.

en die onzin van blablablaaaa sedert is geen moderne taal. Nou, ik ben een ALLOCHTOON en ik weet heel goed wat het betekent, dat excuus slaat nergens op

Poesket 16-06-2005 20:20

Citaat:

***ailá*** schreef op 16-06-2005 @ 20:58 :
hoe moet ik dat weten? Daarover kan ik niet objectief oordelen. Ik vind ze wel makkelijk.. dus voor mij zou die norm goed zijn, maar dat slaat nergens op aangezien ik vwo doe. Bij dat nederlands alleen vind ik het stom.

Ik bedoel, als je niet weet wat een woord betekent.. is dat gwn een gebrek aan kennis op DAT vakgebied...zeker als dat vak Nederlands is, of je nou vmbo, havo of vwo doet. En dus slaat het nergens op dat je daarvoor extra punten krijgt.

en die onzin van blablablaaaa sedert is geen moderne taal. Nou, ik ben een ALLOCHTOON en ik weet heel goed wat het betekent, dat excuus slaat nergens op

Wie heeft gezegd dat de normering komt door het woord sedert?

black pear! 16-06-2005 20:20

Sedert betekend sinds heb ik ergens in de eerste geleerd! Dat vond ik der ook niet moeilijk aan. Ik vond de tekst moeilijk.

Miracle 16-06-2005 20:54

Deze discussie gaan we niet opnieuw voeren. Vier feest dat je geslaagd bent man. :p


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.