Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [gsm] Dekking Vodafone slecht?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1447186)

langejongen 21-07-2006 19:40

[gsm] Dekking Vodafone slecht??
 
Hallo,

Ik ben me aan het orienteren op een andere abonnement omdat ik te weinig bel met m'n huidige abbo, maar wel de voordelen wil behouden van een abbo. Een belwijzer op internet vertelde me dat Vodafone € 22,50 sim-only voor mij het beste abbo zou zijn, en dat zei de verkoper in de winkel ook. Hij zei wel dat Vodafone gaten in z'n dekking heeft zitten. Hebben mensen op dit forum hier last van?? En waar zitten die gaten o.a??
Ik wil ook wap en wisselgesprek houden. Is dat mogelijk met dit abbo??

freyk 21-07-2006 19:51

Vraag het nog eens op --> Gadgets en Electronica :)

koekjes 21-07-2006 20:02

enige wat een gare dekking heeft is telfort en orange uit mijn ervaring, ik had echt kutbereik met orange behalve in tunnels :s

remy476 21-07-2006 21:39

Met telfort heb ik nergens last van :confused:

koekjes 21-07-2006 22:24

Citaat:

remy476 schreef op 21-07-2006 @ 22:39 :
Met telfort heb ik nergens last van :confused:
mn broer wel. die kan binnen niet bellen :confused:

bam 21-07-2006 23:22

Ik wil je wel goed dekken hoor :')


Anyway, http://www.gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=nl&net=li

Misschien heb je daar wat aan, Wisselgesprekken en al die ongein is telefoon afhankelijk

Triloxigen 22-07-2006 05:21

Ieder netwerk heeft gaten, er is geen enkel netwerk dat 100% nederland dekt :)

Maar T-mobile, Orange en telfort hebben op sommige plaatsen matig bereik (zoals bij ons thuios).

mar87 22-07-2006 08:19

Ik heb bijna nooit problemen met Vodafone. Alleen in gebouwen wil het nog wel eens wegvallen maar verder, geen probleem.

Piloff 22-07-2006 09:32

Citaat:

freyk schreef op 21-07-2006 @ 20:51 :
Vraag het nog eens op --> Gadgets en Electronica :)

LB06 22-07-2006 14:26

De enige waar ik slechte ervaringen mee heb hier in het zuiden is Orange. Zelfs buiten is het bereik belabberd. KPN en T-Mobile zijn goed, en Vodafone doet het ook zeker niet slecht. Met telfort heb ik geen ervaring.

Kan bij jou in de buurt heel anders zijn, though. Misschien vind je wel iets op zoekdekking.nl oid.

ps als je wilt wappen zou ik wel het bel en multimedia tegoed nemen. Dan betaal je de data-kosten uit je bundel.

Igorrrai 22-07-2006 16:47

Vodafone en KPN hebben meen ik de beste dekking.

leekah 22-07-2006 22:10

Vodafone, KPN en T-Mobile hebben de beste dekking.
Vodafone en KPN hebben hierbij het voordeel dat ze door de 900 frequentie een betere indoordekking hebben. Deze frequentie dringt namelijk beter door in gebouwen. Het beste kan je als je een abonnement afsluit een postcodecheck laten doen bij de provider waar je het eventueel af wilt sluiten. Bij sommige providers kan dit ook online(zoals bij t-mobile bij: http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage). Bij de meeste gaat dit echter via de klantenservice. Deze kunnen je als het goed is alle informatie hierover geven.
Er is geen enkele provider met slecht bereik. Dit was een paar jaar geleden wel zo, maar ondertussen niet zo. Het zijn vaak specifieke locaties waar het bereik slechter is(bossen, de waddeneilanden en zeeland :P).
Vaak zou ik ook aan mensen in je omgeving vragen hoe zij het bereik met die provider ervaren.

Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met Vodafone. Wel wat betreft de dekking maar niet wat betreft de klantenservice en de kosten. Maar dat is per persoon verschillend uiteraard.

Alex 23-07-2006 21:01

Citaat:

leekah schreef op 22-07-2006 @ 23:10 :

een erg goede post :)


Helemaal mee eens. Zelf heb ik vooral negatieve ervaringen met de klantenservice van kpn (toets 1, toets 3, toets 9567, toets 5767 voordat je een echt mens aan de lijn kan krijgen) en Telfort (incompetent en gewoon liegen)

Vodafone heb ik vrijwel alleen maar positieve ervaringen mee, evenals t-mobile. Bij Orange postief (dat ze soms terugbellen bij problemen) maar ook negatief (niet behulpzaam)

MTpower 24-07-2006 02:32

Ik heb geen ervaring met Vodafone :)
Wel met kpn/hi/orange/telfort.

kpn/hi - (y)
Orange - (y)/(n)
telfort - (n)(n)(n)(n)

Wat service betreft ben ik het meest te spreken over orange :)

phoxetis 24-07-2006 12:16

vodafone heeft juist uitstekende dekking. Als dat niet zo is, heb je een gare rottelefoon :D

Hakuna 24-07-2006 18:54

Citaat:

phoxetis schreef op 24-07-2006 @ 13:16 :
vodafone heeft juist uitstekende dekking. Als dat niet zo is, heb je een gare rottelefoon :D
Vodafone was ''vroeger'' Libertel, zeg maar KPN's eerste mobiele concurent. :D

Nyawa 26-07-2006 13:24

Ik heb nog nooit problemen gehad met Vodafone, ook in Frankrijk, Spanje en Italië altijd prima bereik gehad.

]{ing 26-07-2006 13:33

nogal logisch, in die landen zijn de netwerken gewoon beter dan hier, heeft weinig met vodafone te maken (n)

XionZ 26-07-2006 15:14

Ik heb nu ongeveer een jaartje Vodafone en ben er niet over te spreken. Ze komen met bedragen iedere maand waarvan je haren eruit vallen, terwijil het helemaal niet klopt. Soms krijg ik maanden lang geen factuur maar mag wel iedere maand dokken. Mijn vader heeft ook een contract bij hun afgesloten en toen dachten ze maar dat ze die van mij en van hem lekker onder 1 rekeningnummer konden zetten. Om dat te scheiden mag je 30 euro betalen.

Ik heb nergens bereik. Hier in huis hoef ik het niet te proberen.

Vodafone is kut naar mijn mening. Ik wil weer terug naar T-Mobile, daar heb ik de beste ervaringen mee. (y)

Hakuna 26-07-2006 18:15

Citaat:

XionZ schreef op 26-07-2006 @ 16:14 :


Ik heb nergens bereik. Hier in huis hoef ik het niet te proberen.


Gebruik zelf KPN (op mijn simlock vrije GSM), en heb met deze provider zelfs nog op het meest afgelegen gedeelte van de Brunssummerheide bereik. :)

XionZ 26-07-2006 18:22

Maar dat is toch ook een best open gebied? Correct me if I'm wrong.

leekah 26-07-2006 18:31

Citaat:

XionZ schreef op 26-07-2006 @ 16:14 :
Ik heb nu ongeveer een jaartje Vodafone en ben er niet over te spreken. Ze komen met bedragen iedere maand waarvan je haren eruit vallen, terwijil het helemaal niet klopt. Soms krijg ik maanden lang geen factuur maar mag wel iedere maand dokken. Mijn vader heeft ook een contract bij hun afgesloten en toen dachten ze maar dat ze die van mij en van hem lekker onder 1 rekeningnummer konden zetten. Om dat te scheiden mag je 30 euro betalen.

Ik heb nergens bereik. Hier in huis hoef ik het niet te proberen.

Vodafone is kut naar mijn mening. Ik wil weer terug naar T-Mobile, daar heb ik de beste ervaringen mee. (y)

Ik ben er ook totaal niet over te spreken. Wil er zsm vanaf(helaas zit ik er nog even aan vast, dus als iemand een contractsovername op mijn kosten wil pm me maar :P)
Ik vind T-Mobile ook een hele goede provider :) KPN is ook wel goed.

remy476 26-07-2006 18:34

Citaat:

leekah schreef op 26-07-2006 @ 19:31 :
KPN is ook wel goed.
maar duur toch?

leekah 26-07-2006 18:45

Citaat:

remy476 schreef op 26-07-2006 @ 19:34 :
maar duur toch?
Hangt er helemaal vanaf hoe je het gebruikt. Ik vind Vodafone duurder, maar dat is met mijn belgedrag. KPN is niet goedkoop, maar je krijgt wel kwaliteit.

Hakuna 26-07-2006 21:30

Citaat:

XionZ schreef op 26-07-2006 @ 19:22 :
Maar dat is toch ook een best open gebied? Correct me if I'm wrong.
Juis niet, hier staan de (hoge) bomen heel dicht op elkaar en erg veel dichte begroeing. Zelfs een van mijn 2 hand GPSsen (Legend Cx) geeft op deze plaats de melding...Zwakke sateliet ontvangst op het schermpje weer! :o

LB06 26-07-2006 23:53

Citaat:

remy476 schreef op 26-07-2006 @ 19:34 :
maar duur toch?
Hangt er inderdaad vanaf hoe je je abo gebruikt. Voor bellen en sms'en binnen NL ben je inderdaad beter af met een Hi aanbieding of T-Mobile Relax abo. Wil je echter ook in het buitenland bellen of data gebruiken, dan zit je bij KPN goed. Je betaalt daar namelijk alles muv 09xx uit één bundel, en je tegoed blijft 12 maanden houdbaar.

Hetzelfde idee als bij T-Mobile Flex, volgens mij. En de tarieven zijn ook ongeveer gelijk. Bij beide partijen betaal je bij een €30 abo €0,15 per minuut/SMS. Dat KPN duur is valt reuze mee. Het is maar net wat voor gebruiken je bent.

leekah 27-07-2006 06:25

Citaat:

LB06 schreef op 27-07-2006 @ 00:53 :
Hangt er inderdaad vanaf hoe je je abo gebruikt. Voor bellen en sms'en binnen NL ben je inderdaad beter af met een Hi aanbieding of T-Mobile Relax abo. Wil je echter ook in het buitenland bellen of data gebruiken, dan zit je bij KPN goed. Je betaalt daar namelijk alles muv 09xx uit één bundel, en je tegoed blijft 12 maanden houdbaar.

Hetzelfde idee als bij T-Mobile Flex, volgens mij. En de tarieven zijn ook ongeveer gelijk. Bij beide partijen betaal je bij een €30 abo €0,15 per minuut/SMS. Dat KPN duur is valt reuze mee. Het is maar net wat voor gebruiken je bent.

Dat klinkt dan inderdaad ongeveer hetzelfde als bij een flexabonnement. Het verschil is dat bij een flex echt alles uit de bundel gaat, dat het flextegoed onbeperkt geldig is en dat als je over je bundel heengaat je niet voor duurdere tarieven gaat bellen maar voor dezelfde(flex 40) of goedkopere(alle andere flexen).

juno 27-07-2006 09:40

Ik vind T-Mobile niet echt een denderend bereik hebben. Binnen wordt hij heel makkelijk gejammed, kun je weer naar het raam lopen.

Darko 27-07-2006 09:41

Citaat:

leekah schreef op 27-07-2006 @ 07:25 :
Dat klinkt dan inderdaad ongeveer hetzelfde als bij een flexabonnement. Het verschil is dat bij een flex echt alles uit de bundel gaat.
Dat is geen verschil, maar een overeenkomst :)

ashwin2 27-07-2006 12:35

ik had eerst ook een abbo van vadofone, en mijn omda woon tin friesland (ik in NH) magoe, ik had egt nooit bereik in friesland, en ik kon wel eens vaker nie tbellen met vodafone dan kreeg ik: het nummer wat u probeert te bellen is niet bereikbaar, dit kan mogelijk komen door een storing. ofzoiets...

ik heb nu hi, das veel goedkoper met smsen enzo en ik vind het veel beter!!!

leekah 27-07-2006 18:13

Citaat:

Darko schreef op 27-07-2006 @ 10:41 :
Dat is geen verschil, maar een overeenkomst :)
Nee, want bij flex gaan ook de 090x nrs uit de bundel

Citaat:

Je betaalt daar namelijk alles muv 09xx uit één bundel, en je tegoed blijft 12 maanden houdbaar.

leekah 27-07-2006 18:18

Citaat:

juno schreef op 27-07-2006 @ 10:40 :
Ik vind T-Mobile niet echt een denderend bereik hebben. Binnen wordt hij heel makkelijk gejammed, kun je weer naar het raam lopen.
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de bouw van die locatie.

Citaat:

Vodafone en KPN hebben hierbij het voordeel dat ze door de 900 frequentie een betere indoordekking hebben. Deze frequentie dringt namelijk beter door in gebouwen.
Dat heeft daar dus mee te maken, als je huis zo is gebouwt dat de frequentie van T-mobile minder goed doordringt kan je daar dus problemen mee krijgen. Ook kan de dekking minder worden door bijvoorbeeld bouwwerkzaamheden(maar dat heeft elke provider). Muv dat heeft T-mobile een goed bereik in Nederland(net zoals in principe elke provider in meer of mindere mate :P)

Boogie 28-07-2006 18:10

Ik heb qua dekking een goede ervaring met Vodafone.

langejongen 11-08-2006 19:49

Als ik zo kijk schoort Vodafone bij velen goed. Ik denk dat ik daarvoor ga. Betaal je WAP uit de bundel of moet daar een aparte bundel voor gekocht worden?? Ik WAP ongeveer tussen de 15 en 25 KB per maand.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.