Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   overdosis insuline (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1153844)

Michael_oud 12-04-2005 22:47

overdosis insuline
 
wat doet een overdosis insuline juist met je lichaam???

een goeie vriend van mij heeft zelfmoord gepleegd door een overdosis aan insuline toe te dienen. hij had suikerziekte en heeft 10 dosissen insuline ingespoten. ik zou graag weten wat dit juist met zijn lichaam gedaan heeft.

Daantje_0705 12-04-2005 22:49

Als je zoveel insuline spuit dan zal je in eerste instantie je duizelig en slap voelen, draaierig zijn en uiteindelijk in shock terecht komen.

Roos 12-04-2005 22:55

insuline zorgt ervoor dat het suiker wat in je bloed circuleert, wordt opgeslagen in je lichaam (vb. in de lever).

Bij een overdosis insuline, blijft er dus veel te weinig suiker over in het bloed (dit heet hypoglycaemie). De hersenen hebben een bepaalde hoeveelheid suiker nodig voor hun functioneren: krijg je dit niet, dan kun je uiteindelijk in een coma geraken en overlijden.

Veel sterkte met het verlies van je vriend.

MightyDuck 13-04-2005 03:53

Tja antwoord al gegeven, extreme hypoglycemie, flauwvallen, coma en weg ben je. Gaat vrij snel. Als je niet meteen suikers eet na zo'n overdosering en niemand vind je om aan een infuus te koppelen ben je na een kwartiertje dood.

Of het niet langer kan duren? Misschien, hoewel het me de minst pijnlijke suicide lijkt probeer ik het toch liever niet uit.

Sterkte knaap (y)

Kilian_00 13-10-2014 12:51

hoi, beetje heel erg oud topic maar ik wilde er toch op reageren.
zelf heb ik een zelfmoordpoging gedaan (2x) met insuline. je bent bij lange na niet dood binnen een kwartier hoor! ik had mn dubbele dagdosis gespoten en het duurde ongeveer een uur voordat ik uberhaupt in het ziekenhuis was (ziekenhuis was toen op 2 minuten loop afstand xD)
maar het duurt wel een aantal uur voordat je dood bent

Bobba666 12-05-2018 00:08

Ik weet dat ik veel te laat bij dit topic ben maar wat boeit het.

Ik heb zelf suikerziekte en ik heb een paar “bijna dood ervaringen” gehad door te weinig suiker in m’n bloed. Ik kan je vertellen dat je niet binnen een kwartiertje dood bent. Ik was op de fiets van school op weg naar huis (17km) en ik kreeg een hypo (dan heb je teveel insuline gekregen/ te weinig suiker in je bloed) en ik had geen eten bij de hand maar ben gewoon doorgefietst (ik moest nog 9 km). Eerst begin je te trillen, dan word je zweterig en begint het zicht wazig te worden. Ik heb ong. een halfuur gefietst met een hypo. Bij de laatste 3 km was het echt heel kut want dan begint het zweet ijskoud te worden. Het voeld net alsof er ijswater uit je lichaam loopt. Ik was net op tijd thuis (ik woon in een afgelegen dorp) want mijn benen begaven het. Ik denk dat als je een overdosis aan insuline neemt dat het ong. een uur duurt (bij bijv. 15 eenheden en niks eten).

Mark52 14-05-2018 18:11

Citaat:

Bobba666 schreef: (Bericht 34474204)
Ik weet dat ik veel te laat bij dit topic ben maar wat boeit het.

Ik heb zelf suikerziekte en ik heb een paar “bijna dood ervaringen” gehad door te weinig suiker in m’n bloed. Ik kan je vertellen dat je niet binnen een kwartiertje dood bent. Ik was op de fiets van school op weg naar huis (17km) en ik kreeg een hypo (dan heb je teveel insuline gekregen/ te weinig suiker in je bloed) en ik had geen eten bij de hand maar ben gewoon doorgefietst (ik moest nog 9 km). Eerst begin je te trillen, dan word je zweterig en begint het zicht wazig te worden. Ik heb ong. een halfuur gefietst met een hypo. Bij de laatste 3 km was het echt heel kut want dan begint het zweet ijskoud te worden. Het voeld net alsof er ijswater uit je lichaam loopt. Ik was net op tijd thuis (ik woon in een afgelegen dorp) want mijn benen begaven het. Ik denk dat als je een overdosis aan insuline neemt dat het ong. een uur duurt (bij bijv. 15 eenheden en niks eten).

Vriend,

Kun je niet beter iets meenemen voor het geval je een hypo krijgt op de fiets? Een dextro ofzo.

Penolopepop 16-05-2018 15:47

Stroop werkt ook meteen bij een hypo

deadlock 16-05-2018 16:32

Citaat:

Penolopepop schreef: (Bericht 34475662)
Stroop werkt ook meteen bij een hypo

Ja, goed idee, altijd een fles stroop meenemen in je tas van 200ml in plaats van een rol dextro van 10 tabletten van samengeperst poeder. Er kan echt totaal *niets* misgaan.

Mark52 16-05-2018 19:57

:D

Het was lief bedoeld (denk ik)

Penolopepop 16-05-2018 22:16

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34475683)
Ja, goed idee, altijd een fles stroop meenemen in je tas van 200ml in plaats van een rol dextro van 10 tabletten van samengeperst poeder. Er kan echt totaal *niets* misgaan.

Ja , want stroop kan je natuurlijk alleen in een fles meenemen en niet op een boterham doen.

deadlock 16-05-2018 22:20

Citaat:

Penolopepop schreef: (Bericht 34475776)
Ja , want stroop kan je natuurlijk alleen in een fles meenemen en niet op een boterham doen.

Het is gewoon onhandig als er zoiets als dextro, of sinaasappelsap is.

Penolopepop 16-05-2018 22:30

Klopt, maar als je een "bijna doodervaring" hebt gehad zoals Bobba666 beweert, werkt iets vloeibaars beter dan dextro.

Daantje_0705 16-05-2018 22:45

Aanmaaklimonade werkt ook en je hebt ook van die kleine flesjes.

Mark52 17-05-2018 19:47

Citaat:

Penolopepop schreef: (Bericht 34475776)
Ja , want stroop kan je natuurlijk alleen in een fles meenemen en niet op een boterham doen.

WTF?! Wat is dat dan voor een onzin. Je gaat toch niet standaard een boterham met stroop smeren en in je tas bewaren voor het geval je een hypo krijgt. Lekker lang houdbaar ook.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.